Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har planer om å kjøpe nytt hus, og lurer på hvor mye du har brukt på tilvalg? Hva slags endringer har du gjort?

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er tilvalg?

Anonymous poster hash: cac36...2c2
Skrevet

Dyrere kjøkken, spotter i taket, dyrere bad osv :) Må man betale mellomlegget :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er en stund siden nå, men trakk ut kjøkkenet, deler av badet og det elektriske, ettersom mannen min er elektriker. Jeg tror vi endte opp med å betale ca 50.000 mindre til husleverandøren og brukte disse pengene pluss litt til utenom. Vi prøvde å oppgradere det som var med i pakka, men blant annet ble kjøkkenet veldig overpriset og aktøren som leverte kjøkken klarte ikke å levere det vi ville ha... i motsetning til IKEA.

Anonymous poster hash: fc25c...19a
AnonymBruker
Skrevet

Det er en stund siden nå, men trakk ut kjøkkenet, deler av badet og det elektriske, ettersom mannen min er elektriker. Jeg tror vi endte opp med å betale ca 50.000 mindre til husleverandøren og brukte disse pengene pluss litt til utenom. Vi prøvde å oppgradere det som var med i pakka, men blant annet ble kjøkkenet veldig overpriset og aktøren som leverte kjøkken klarte ikke å levere det vi ville ha... i motsetning til IKEA.

Og i tillegg oppgraderte vi selvsagt alle gulv (belegg var inkludert), fikk treverk i taket i stedet for takess, spon i stedet for gips på veggene i flere rom. Gulvet trakk vi også ut av tilbudet og betalte noen andre for jobben.

Skrevet

Takk for svar :)

Håper noen andre også kan svare :)

Skrevet

Vi la varme i de fleste gulvene, finere parkett i hoved.etg, tettet trappetrinn i kjellertrappa (Sånn at vi kunne lage bod under der), dimmbare lampepunkt i tak, finere fliser på gang og hovedbadet. Finere kjøkken. Dobbelvask på bad, oppgraderte bademøbler.

Vi trakk ut skap på soverommene, sånn at vi kunne kjøpe noen som passet bedre til rommene.

Det er dette jeg kommer på nå. Tror vi brukte 200 000 på tilvalg.

Gjest Artistina
Skrevet

Vi oppgraderte med 400.000.

Det som ble endret var:

• mer kjøkkeninnredning
  • dyrere dusj og kraner bad og kjøkken
  • dyrere benkeplate
  • dyrere parkett
  • dyrere dører
  • dyrere kjøkkenvask og blandebatteri
  • integrerte hvitevarer
  • slo sammen to rom til ett
  • varme i hagestuen
  • mer og dyrere garderobeløsninger

Det ble kostbart - men vi elsker det og storkoser oss :danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...