Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Noen som er litt fotokyndige og vet om et enkelt og greit program man kan bruke for å redigere bilder? Helst noe gratis. Jeg tenker ikke helt Photoshop, men noe simplere liksom. I hovedsak tenker jeg simpel redigering. Ser feks at noen av bildene mine fra en tur jeg var på nylig er skeive. Skulle gjerne rotert de en smule! Ellers er jeg bare ute etter å beskjære og justere fargetoner.

:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Noen som er litt fotokyndige og vet om et enkelt og greit program man kan bruke for å redigere bilder? Helst noe gratis. Jeg tenker ikke helt Photoshop, men noe simplere liksom. I hovedsak tenker jeg simpel redigering. Ser feks at noen av bildene mine fra en tur jeg var på nylig er skeive. Skulle gjerne rotert de en smule! Ellers er jeg bare ute etter å beskjære og justere fargetoner.

:)

Jeg lastet ned photoscape X en gang, og det var et helt greit, godt fungerende program. Men nå har jeg photoshop elements 10 og det er jeg utrolig fornøyd med. Jeg driver en del med bildemanipulering og slikt som jeg ikke klarte med photoscape, men til "daglidagse" ting fungere photoscape bra.

Anonymous poster hash: 3ba87...647

Skrevet

Jeg lastet ned photoscape X en gang, og det var et helt greit, godt fungerende program. Men nå har jeg photoshop elements 10 og det er jeg utrolig fornøyd med. Jeg driver en del med bildemanipulering og slikt som jeg ikke klarte med photoscape, men til "daglidagse" ting fungere photoscape bra.

Anonymous poster hash: 3ba87...647

Takk for tipset! Da skal det prøves ut! Vil lære meg Photoshop etterhvert også, men tar det siden:)

Skrevet (endret)

Trenger du RAW-støtte? Trenger du organiseringsfunksjoner?

Om du gjør det så vil jeg anbefale Lightroom (OSX og Windows), Aperture (OSX) eller Corel Aftershot Pro (OSX, Windows og Linux).

Disse koster alle noen kroner, men om du er litt over gjennomsnittet interessert i fotografering er det vel verdt investeringen.

Er du kun ute etter enkle justeringer og organisering kan du se på Picasa (ligner litt på de ovennevnte, men er godt nedstrippet...og gratis).

Vil du heller ikke ha organiseringsdel kan du se på Gimp (OSX, Windows og Linux). Dette er så nært en kommer Photoshop uten å betale. Ellers skal Paint.net (Windows) være et veldig fint gratisalternativ.

Endret av Maximillian Cohen
Skrevet

Før jeg fikk med photoshop på et tegnebrett så brukte jeg gimp veldig mye :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...