AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Jeg eier en leilighet hvor jeg bor selv. Leier ut ett rom til en venn. For en liten periode leide jeg ut stuen til en annen venn. Skal vi dele inntektene eller går de til meg som har lånet?Anonymous poster hash: a61ab...074
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Det går jo på en måte litt ut over den vennen som du allerede leier ut et rom til om stuen brukes av dere begge. Kommer an på hvor høy leien er og hvor lenge dette varer, men egentlig bør jo den første vennen få litt rabatt i den perioden han/hun får mindre for pengene enn før. Anonymous poster hash: 68ec0...453 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Jeg synes inntekten går til deg, men at andre leieboer bør få noe redusert leie i perioden, siden de i praksis har hatt ett rom mindre i perioden, og det er en vesentlig ulempe som bør kompenseres. Anonymous poster hash: cc57a...dac 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Hvis jeg forstår dette riktig leide en venn av deg et rom i en leilighet der kun dere to bodde. Så leide du i en periode ut stuen som var en del av fellesarealet til en annen venn? I det fall vil det i alle fall være rettferdig om han som leide der først fikk en noe redusert pris i den perioden siden han hadde mindre plass en normalt tilgjengelig. Eller så kan dere ordne det på en "vennskapelig måte" ved at du for eksempel kjøper inn noe nytt til fellesarealet, kanskje en digg kaffemaskin, Ps4 eller liknende som du eksplisitt informerer om at du brukte ekstrainntekten på og at han kan bruke så mye han vil osv. Anonymous poster hash: fbd4b...de0 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Hvis jeg forstår dette riktig leide en venn av deg et rom i en leilighet der kun dere to bodde. Så leide du i en periode ut stuen som var en del av fellesarealet til en annen venn? I det fall vil det i alle fall være rettferdig om han som leide der først fikk en noe redusert pris i den perioden siden han hadde mindre plass en normalt tilgjengelig. Eller så kan dere ordne det på en "vennskapelig måte" ved at du for eksempel kjøper inn noe nytt til fellesarealet, kanskje en digg kaffemaskin, Ps4 eller liknende som du eksplisitt informerer om at du brukte ekstrainntekten på og at han kan bruke så mye han vil osv. Anonymous poster hash: fbd4b...de0 Og hvem er det da som skal eie denne kaffemaskinen og Ps4? Eieren. Anonymous poster hash: b6e9e...71a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå