Solsikke84 Skrevet 29. juli 2014 #981 Del Skrevet 29. juli 2014 Hurra for Pusi! Håper de har tatt til fornuften på legesenteret ditt også og skaffet den ferdigblandete varianten som kan drikkes avkjølt. Hvis ikke, be dem blande ferdig i halvparten av vannmengden og så ha i resten kaldt. Urk, visste ikke at det var mulig engang. Jeg fikk en lunken gugge. Får frysninger av å tenke på det fortsatt og mistet helt lysten på den søte sorbetisen min. (Lenge leve Dugg Bringebær, for å skifte litt emne et sekund!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 29. juli 2014 #982 Del Skrevet 29. juli 2014 Jeg fikk lunken gugge første graviditeten, var helt sikker på at jeg skulle spy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsikke84 Skrevet 29. juli 2014 #983 Del Skrevet 29. juli 2014 Nei, nå har vi skremt Missdior (og evt andre i risikogruppen for å måtte ta glukosebelastningen) nok, tror jeg. Det er ikke så ille altså. Lover. Kremt. Ta fri fra jobb den dagen og trøsteshop babyting etterpå. Det hjelper! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 29. juli 2014 #984 Del Skrevet 29. juli 2014 Man kommer seg gjennom det, ha med matpakke, det går fort over når man får i seg noe! Det er mer behagelig enn å føde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. juli 2014 #985 Del Skrevet 29. juli 2014 Jeg tok laktosebelastning da jeg var gravid. Ikke i forbindelse med graviditet, men..Det var også en sånn ekkelt, søøøøt væske, 500 ml. Først blodprøve før jeg drakk, så blodprøve en gang hver halvtime etter å ha drukket. Det var gruuusomt! I det minste var ikke laktosevesken tjukk som sirup slik som glukose-vesken tydligvis er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #986 Del Skrevet 29. juli 2014 Hvor har du lege hen? :O Siden du fikk en hel bag med stuff, jeg fikk bare én bok :O Kan sende deg en PM Hurra for pus! Og 13 uker! Og for deg som hadde bursdag (Treig? Jeg? Neeeeei ) Takktakk!!! Jeg fikk og bare én bok og noen brosjyrer! Og boka var full av reklame I alle dager! Jeg fikk to bøker, fem blader, to brosjyrer, en pakke med nyfødtbleier, to smokker, en remse klistrerefleks og tre reflekser man kan henge på jakka. Var en meget tungt bag! Jeg hadde ikke en enste gynekologisk undersøkelse som gravid, er ikke noe man trenger uten en grunn, jeg foretrakk jordmor fordi hun vet mye om graviditet og fødsel og ikke bare det fysiske, syns at leger kun er opptatt av det fysiske Liker fastlegen min veldig godt og hun har født 2-3 barn men foretrakk jordmora da. Men gjør selvsagt det du føler for Jeg fikk flere bøker og brosjyrer av både legen og jordmora, ikke smokk og bleier Husk sånne gratispakker fra apoteka, Rimi og Kiwi Nei okei Jeg skal ringe til jordmor en vakker dag og bestille meg time tror jeg... Er vel greit å ha et par timer der også. Ja!!! Send meg gjerne link! Fikk ikke en eneste bok jeg Ikke før på sykehuset etter fødselen. Hurra for at pusi er tilbake, får håpe hun holder seg i nærheten i fremtiden. Dårlig gjort!!! Ja, hun holder seg veldig i nærheten her. Går bare rundt og mjauer og koser seg sammen med oss 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #987 Del Skrevet 29. juli 2014 Hurra for pusi og svangerskapskontroll! Også skal jeg være litt slem, men litt snill også, for det kommer noen gode råd her også.... PS: Den glukosetesten er jævlig. Bare sier det. Jeg måtte også gjennom den, pga overvekt og overvekthistorikk. (sukk). Måtte møte fastende til legen, sendt rett på lab'en for blodprøve. Deretter ble jeg vist inn på et tomt undersøkelsesrom, og fikk beskjed om slappe av her, og kose meg med en sukkerlake. Jeg vet ikke hvor mye det var, men om noen forteller meg at det var en halvliter med gugge som smakte rar sirup (om du noensinne har måttet ta dupholac, så smakte det nesten sånn), også ny blodprøve omtrent en time eller så etter at jeg hadde svalgt unna faenskapet. Kanskje halvannen? Uansett, jeg kjeda meg, var sulten og sur pga lavt blodsukker, og ble trøtt og kvalm av sirupsfrokosten jeg fikk servert, og generelt skikkelig grinete den dagen. Spør legen litt om gangen i glukosetesten på deres kontor, og møt forberedt: Fulladet mobil, høretelefoner, musikk, et nytt blad i veska osv. Det kan hjelpe på humøret i det minste. (Min mobil var nesten tom for strøm så jeg endte med å lese utslitte Allers og telle prikkehull i taket...) TAKK for info! Det er jo veldig greit å vite hva man går til... Men æsj da......... Det der høres jo helt jævlig ut.. Men hva er det de sjekker for? Diabetes? Skal passe på å ha fri!!! Hurra for Pusi! Håper de har tatt til fornuften på legesenteret ditt også og skaffet den ferdigblandete varianten som kan drikkes avkjølt. Hvis ikke, be dem blande ferdig i halvparten av vannmengden og så ha i resten kaldt. Er det bedre? Hehehehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #988 Del Skrevet 29. juli 2014 Æsj, heldigvis lenge til jeg skal drikke den der gugga...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 29. juli 2014 #989 Del Skrevet 29. juli 2014 Jeg kan drikke den for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #990 Del Skrevet 29. juli 2014 Jeg kan drikke den for deg please do!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saraby Skrevet 29. juli 2014 #991 Del Skrevet 29. juli 2014 De tester etter svangerskapsdiabetes ja Men smaker det så jævlig altså..? Jeg liker sirup jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 29. juli 2014 #992 Del Skrevet 29. juli 2014 please do!!! Selvfølgelig, pass deg for vannmelon. Det er ikke bra for blodsukkeret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsikke84 Skrevet 29. juli 2014 #993 Del Skrevet 29. juli 2014 De tester etter svangerskapsdiabetes ja Men smaker det så jævlig altså..? Jeg liker sirup jeg.. Smaker veldig likt dupholac synes jeg... (sånn avføringsmiddelsirup som unger trygt kan få). Helt OK i en spiseskje... mindre ok når lunkent i et halvliterglass... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saraby Skrevet 29. juli 2014 #994 Del Skrevet 29. juli 2014 Smaker veldig likt dupholac synes jeg... (sånn avføringsmiddelsirup som unger trygt kan få). Helt OK i en spiseskje... mindre ok når lunkent i et halvliterglass... Åååh, da gleder jeg meg ikke likevel. Håper jeg mister de 30 kg før jeg blir gravid. Men siden jeg håper på å bli gravid veldig snart, så håper jeg mister de til i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. juli 2014 #995 Del Skrevet 29. juli 2014 Nei, nå har vi skremt Missdior (og evt andre i risikogruppen for å måtte ta glukosebelastningen) nok, tror jeg. Det er ikke så ille altså. Lover. Kremt. Ta fri fra jobb den dagen og trøsteshop babyting etterpå. Det hjelper! :D Det er like greit. Det er poengløst med mindre man utviser symptomer eller har andre indikasjoner på at man bør ta den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsikke84 Skrevet 29. juli 2014 #996 Del Skrevet 29. juli 2014 Det er like greit. Det er poengløst med mindre man utviser symptomer eller har andre indikasjoner på at man bør ta den. Sant, men nå hade legen hennes sagt at hun måtte ta den på svangerskapskontrollen. Ellers hadde jeg ikke nevnt noe med ord. Jeg fikk ikke vite at dette skulle skje før ved svangerskapskontroll i uke 24. Da ville de gjerne ha meg inn, ikke pga sukker eller noe i urinen, men fordi to av søstrene mine har hatt svangerskapsdiabetes, og legen min elsker å være føre var... Go figure! Jeg hadde jo vært flink og slanket meg, men neeeida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. juli 2014 #997 Del Skrevet 29. juli 2014 Ingen MÅ. Det er frivillig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 29. juli 2014 #998 Del Skrevet 29. juli 2014 Bedre å tro det verste på forhånd, så blir man kanskje positivt overrasska hvis det ikke er så ille likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 29. juli 2014 #999 Del Skrevet 29. juli 2014 http://www.mammanett.no/gravid/gratis og http://rimi.no/Fordeler/Barnepakke ikke alle man kan få her i byen da, som Mammabox. Men vi har jo Vitusapotek, Apotek1, Kiwi og Rimi. Syns ikke at glukosetesten var ille, bare gørrkjedelig Fikk en flaske rett i hånda så vil tru at den var ferdigblanda, hun dama sa at det var helt ny type, og trur det var mindre enn 500 ml fordi flaska var mye mindre enn en 0,5 l brusflaske. Smakte som veldig søt appelsinjuice, smakt mye verre ting før, får håpe at ditt legekontor har den da, vi har jo neppe samme legekontor da mitt er her på M. Ha med en bok/blad å lese i, mobilen til å surfe og musikk på øret Kan være lurt å ha med en brødskive som du spiser rett etterpå, så du ikke blir dårlig av å ha fastet. Gikk bra med meg med så spiste ikke skiva mi men man kan bli veldig svimmel. Og vann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 29. juli 2014 #1000 Del Skrevet 29. juli 2014 ... Så hvis man ikke har fått beskjed om det slipper man unna denne fæle sukkerdrikken? Jeg fikk tilbud om samtale rundt eventuelle svangerskapsdepresjoner og kartlegging av hvor jeg ligger an der, i uke 28. Ha ha, men det er kanskje vanlig å få det tilbudet også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg