Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

Så utrolig koselig å bli vekt av at NOEN er på verandaen rett utenfor soverommet! Aner ikke hvem det er eller hva de driver med, men de kom borti vinduet i stad med et eller annet så jeg våknet med et brak. Nå banker de med hammer på sin egen veranda tydeligvis... De har holdt på siden 07.30. Trodde det var stilletid til 08.00?? Jeg sovna som vanlig driitseint, og det er ufattelig kjipt å bli vekt sånn her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Også kunne det jo ha vært greit å få vite at det er vår veranda som er hovedbase for oppbevaring av verktøy og stiger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare å fått vite at det blir bråk i dag, på vår veranda. Ja, det er ukedag, men klokka er fortsatt tidlig.. Og de har holdt på i en time. Liker heller ikke å ha masse folk rett utenfor stuevinduet. Persienner <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Very much duster! Slapp ut pusi i stad og så at de har spikra opp masse ledninger på veggen bortover?!?!? Altså, what? Er sur og trøtt....

Skal bake rundstykker og loff nå, så skal jeg faen meg sove mens driten hever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de egentlig lov til å drive å sette opp ledninger og sånt der uten å spørre dere? :klo:

Er du hjemme i ettermiddag/kveld? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de egentlig lov til å drive å sette opp ledninger og sånt der uten å spørre dere? :klo:

Er du hjemme i ettermiddag/kveld? :)

Garantert ikke :P

Ja, det tror jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*nå skal jeg banne i kirka*

Jeg har ikke lyst til å amme. Jeg syns det er ekkelt, og veldig unaturlig. Jeg veldig klar over alle gevinstene ved amming, og jeg kommer til å gjøre det. Men det byr meg i mot, på alle måter.. (ser "bryst er best" nå. forberedelse til jordmortime på fredag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryst er best er jo ren tortur! :bond::spy:

Skulle gjerne fått til ammingen, og jeg syntes det var koselig i starten med Minsten, før det viste seg å ikke funke, men den derre kosemosinga skal du få billig av meg. Ikke minst fordi jeg føler at den filmen sier "få rett sugetak, så går alt bra." #bitter :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 uker! herregud som tiden flyr! Hvrdan har du det?

Jeg fikk ikke til amminga heller (fikk ikke til er litt feil å si, men) nettopp hatt forsøk nr to på baby nr 2, og her var ikke sugetak problemet heller :) Ta det som det kommer, kjære deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert ikke :P

Ja, det tror jeg da :)

Muuulig jeg kommer innom deg en tur, hvis det går bra? :) Hvis du ikke ligger og snorker på sofaen da :fnise:

Jeg har ikke lyst til å amme. Jeg syns det er ekkelt, og veldig unaturlig. Jeg veldig klar over alle gevinstene ved amming, og jeg kommer til å gjøre det. Men det byr meg i mot, på alle måter.. (ser "bryst er best" nå. forberedelse til jordmortime på fredag)

:klem:

Bryst er best er jo ren tortur! :bond::spy:

Skulle gjerne fått til ammingen, og jeg syntes det var koselig i starten med Minsten, før det viste seg å ikke funke, men den derre kosemosinga skal du få billig av meg. Ikke minst fordi jeg føler at den filmen sier "få rett sugetak, så går alt bra." #bitter :sjenert:

Jeg syns det var en blanding av komedie og kos film jeg :sjenert: ...

Skjønner godt at det ikke var noen kosemose hvis det ikke funket for dere. Kan hende jeg også ender opp med å synes det er ekkelt, man vet jo aldri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes filmen var kjip før ammeforsøk, jeg bare... Funker ikke med den "retorikken", i mangel av et bedre ord :fnise: Samme med bøkene hennes, men mange setter jo også stor pris på dem, så man er forskjellige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes filmen var kjip før ammeforsøk, jeg bare... Funker ikke med den "retorikken", i mangel av et bedre ord :fnise: Samme med bøkene hennes, men mange setter jo også stor pris på dem, så man er forskjellige! :)

Haha, ja, den var jo litt spesiell, det må jeg si meg enig i :fnise: Jeg håper bare sååå at jeg får til amminga ^^ Har alltid sett for meg å være en "ammer" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt du vet så kan det føles helt greit og naturlig etter noen dager. :) Det er jo en omstilling å skulle bruke puppene som matfat. :) Jeg hadde hele tiden planer om å amme sist gang, men det var ikke noe jeg gledet meg til. Det virket så rart. Og jammen var det merkelig i starten, men jeg ble nå fort vant til det, og det var veldig koselig. :) Dessuten er det jo veldig lettvint når man først har fått dreisen på det. Ikke viste jeg noe ekstra hud når jeg var i offentligheten. Er veldig lett å amme diskret så snart man har blitt vant til "teknikken".

Det er helt greit å si at du ikke gleder deg til å amme. Det viktigste er jo at du gjør et forsøk på det. Blir det helt jævlig så kan du jo gå over til MME, men jeg synes i alle fall at alle som kan, og som ikke har noen form for traumer på grunn av overgrep eller noe sånt, bør prøve i alle fall. For alt man vet går det helt fint. :)

Endret av Teriyaki
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også amming virket fryktelig ekkelt før jeg fikk eldstejenta. Ordentlig guffent, og jeg skulle jaffal aldri amme offentlig!

Og så ville ikke jentungen ta skikkelig tak, og plutselig dreide alt seg om å få i henne mat. Måtte bli ekstra lenge på sykehuset fordi hun ikke ville spise, og da den bøygen var overstått hadde jeg helt glemt at jeg egentlig ikke likte det. Etter det gikk det ikke helt knirkefritt (jeg husker med forferdelse hvor ofte hun ville henge i puppen i starten, noe jeg ikke var helt forberedt på- for å si det forsiktig!), men det gikk seg da sakte men sikkert til. Nå synes jeg mest av alt at amming er innmari praktisk og enkelt, ikke at det er livsviktig for et godt og nært forhold- for det kan man få med flaske også :)

Kanskje du, som jeg, endrer mening når den tid kommer. Eller kanskje ikke. Det finner du ut av, og gjør det som er riktig for deg.

For øvrig synes jeg bøkene til Gro Nylander er helt greie, men når det gjelder Bryst er Best er jeg enig med Lilleninja: det ligger snublende nært komedie til tider :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holdt seriøst på å få ME av den filmen :ler: Men håper du forandrer mening om amming når du har prøvd det. Litt styr med å sitte med puppene ute mye av tiden i begynnelsen, men er sååå greit når det går seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett traileren, og det var egentlig nok. Får prestasjonsangst jeg :sjenert: Kjente meg litt igjen i at munnen til barnet skulle være som om den skulle slafse i seg en stor hamburger da, for det er noe jeg kan :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, måtte gå inn og titte på traileren jeg også. Bare introen... nei, veit ikke hva jeg skal si engang :haar:
Bruker de denne fortsatt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den messa de om på sykehuset og den gikk på en fast kanal på sykehuset, men jeg fikk aldri somla meg til å få meg hodetelefoner så den ble sett på.

tilslutt sa jeg at jeg hadde sett den, følte det var mer FILM-press enn ammepress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...