missdior Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #3441 Del Skrevet 13. januar 2015 Vanskelig å sitere fra mobil, men har man ikke tre uker permisjon før fødsel? Når du har UL termin 7. feb skal ikke permisjonen din da begynne litt tidligere enn 21. januar? :klø: Jo, jeg mener permisjonen min skal begynne 16.januar eller 17.januar, men NAV ringte meg og sa at jeg hadde oppgitt feil dato for permisjonsstart, og at den riktige datoen skulle være 21.januar Skjønner ingenting jeg egentlig, for da har jeg jo ikke permisjon i tre uker før termin, bare 17 dager... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 13. januar 2015 #3442 Del Skrevet 13. januar 2015 Jo, jeg mener permisjonen min skal begynne 16.januar eller 17.januar, men NAV ringte meg og sa at jeg hadde oppgitt feil dato for permisjonsstart, og at den riktige datoen skulle være 21.januar Skjønner ingenting jeg egentlig, for da har jeg jo ikke permisjon i tre uker før termin, bare 17 dager... Det gir ikke mening. Ikke nok med at man mister permisjon dersom man føder før ULtermin tilsvarende antall dager/uker fødselen skjer før termin, men så kommer de å trekker deg enda flere dager? Jeg ville ha ringt og klaget på vedtaket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #3443 Del Skrevet 13. januar 2015 Det gir ikke mening. Ikke nok med at man mister permisjon dersom man føder før ULtermin tilsvarende antall dager/uker fødselen skjer før termin, men så kommer de å trekker deg enda flere dager? Jeg ville ha ringt og klaget på vedtaket. Nei, ingen mening overhodet... Ja, skal ringe de i morgen tenkte jeg, bare for å høre hvordan det går med søknaden min (igjen!). Jeg leverte ALT jeg skulle i forbindelse med søknaden om foreldrepenger, og det gjorde jeg 17.november. Trodde jeg hadde god tid, da behandlingstida er 6 uker ca. Ringte inn i forrige uke for å høre om de snart var ferdig, og da viser det seg at arbeidsgiver ikke har klart å levere inn inntektsopplysningene mine før 31.desember... Og nå er behandlingstida 8-10 uker. Hoooraay. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 13. januar 2015 #3444 Del Skrevet 13. januar 2015 Enig med de andre i at det virker litt rart at permisjonen ikke begynner tre uker før for deg når den gjør det for alle andre.. Kanskje saksbehandler har sett på feil dato? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me2u Skrevet 14. januar 2015 #3445 Del Skrevet 14. januar 2015 Hahahaha!!!! Ok, 18 da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 14. januar 2015 #3446 Del Skrevet 14. januar 2015 Så flink arbeidsgiver du har da.. Not!! Den er kjip!! Håper du ikke må vente så lenge da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #3447 Del Skrevet 14. januar 2015 Enig med de andre i at det virker litt rart at permisjonen ikke begynner tre uker før for deg når den gjør det for alle andre.. Kanskje saksbehandler har sett på feil dato? Det er jo flere dager det er snakk om også Jaja, får vel muligens et vettugt svar når jeg ringer! Hahahaha!!!! Ok, 18 da Skal føre deg opp! Så flink arbeidsgiver du har da.. Not!! Den er kjip!! Håper du ikke må vente så lenge da.. Hehe, veldig lite fornøyd med de nå ja... De har vært treige til å levere inn ting generelt hele veien, og jeg gikk lenge og ventet på sykepengene mine da jeg ble sykemeldt, siden de ikke hadde levert inn sin del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #3448 Del Skrevet 14. januar 2015 I natt trodde jeg seriøst at fødselen begynte! Lå lenge med murrende menssmerter og var generelt skikkelig dritsliten. Så plutselig tok det seg opp og ble ordentlige tak i korsryggen og nedre del av magen! Varte i kanskje en halvtime eller noe, og takene kom og gikk. Tenkte ikke på å ta tida, for det var så satans vondt. Mrdior stakkars lå og svetta vedsiden av meg i senga, og var veldig redd for at han måtte stå opp igjen , og spesielt redd for å måtte koste/skrape bilen Men det ga seg etterhvert! Kjente bare at jeg var så sinnsykt ikke helt klar enda. Resten av natta forløp fint, men diverse kroppsdeler dreiv å dovna bort gjennom hele natta. Begge armene og høyre fot, som jeg også har skikkelig vondt i fra før. Altså, høyre lår. Det er vondt å gå på foten! Hva skjeeeer aa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #3449 Del Skrevet 14. januar 2015 Oppdatert liste! Så får vi se om 14.januar går uten fødsel også, håper det Tippeliste fødsel! Menstermin = 3.februar. Ultermin = 7.februar 12.januar - RompeRusk 14.januar - Pingting - Boks 21.januar - MissStiles - EryMax - Blondie65 25.januar - Enamorada - Askmeagain89 26.januar - RavenEmerald - LilleNinja 27.januar - blomst12 - La Traviata 28.januar - Kardinal - Nautika 29.januar - FruN - Tekola - Kaffemor 30. januar - Malicious 31.januar - Ulzzang 1.februar - Doh 2.februar - Lillemeg90 - Skyblue - Daenerys - Kvakk 3.februar (menstermin) 4.februar (tidlig UL-termin) - Yesterday - Teriyaki 5.februar - Mrdior - Saraby - Havmus 6. februar - Studenten 7.februar (OUL-termin) - RavenEmerald - Bippo 8.februar - Poppsilopp - Nuttapia 9.februar - Spiremor 10.februar - missdior 11.februar - Nepenthe 12.februar - fionel 14.februar - Maneo 17.februar - Kisskissbangbang 18.februar - me2u Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 14. januar 2015 #3450 Del Skrevet 14. januar 2015 Oisann, det skjer ting hos deg! Du har fått tilbake følelsen i armer og ben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 14. januar 2015 #3451 Del Skrevet 14. januar 2015 Spennende! Håper han holder seg inne en stund til da (siden du ikke er helt klar enda) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 14. januar 2015 #3452 Del Skrevet 14. januar 2015 oj her skjer det ting ja! Spennende da! Håpr du har fått igjen følelsen ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsikke84 Skrevet 14. januar 2015 #3453 Del Skrevet 14. januar 2015 Tipper morsdag! 8. februar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 14. januar 2015 #3454 Del Skrevet 14. januar 2015 Ho, nå er det ikke lenge til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 14. januar 2015 #3455 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Idag var det julaften igjen! Bilstolen + basen kom i dag, nyfødtinnlegget til flexibathet kom OG pakken fra Tekola!!! Så nå har jeg prøvd alle klærne og de passer, er litt trang over magen, men den skal jo snart bort... Har testa bilstolen på vogna, passer perfekt, og har generelt gått rundt og bært på bilstolen Nå er egentlig alt klart til at M kan komme. Eller... trenger litt støffs til fødebagen som enda ikke har kommet fra eBay! Kommer vel snart. Med dato og lokale for dåpen bestemt og booket så leiter jeg mye på eBay etter dåpspynt. Er med i begge eBaygruppene på facebook, men syns de finner frem så mye ræl der. Har funnet servietter med personlig trykk da, så det må jeg bestille etterhvert Vi må bare bli heeeeeeeeeelt sikre på om han skal ha mellomnavnet vi har smakt litt på... Så når det er i boks bestiller jeg servietter jeg har akkurat bestilt en haug til dåpen på ebay! vi har ikke fiksa dato på dåpen enda, så jeg må vente med de serviettene edit: den adapteren til bilstolen er så geniaaaaal. flittig brukt her! Endret 14. januar 2015 av studenten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 14. januar 2015 #3456 Del Skrevet 14. januar 2015 Tror han vil komme den 21. Han vil bli en av de kule som har sin dag den 21 i måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #3457 Del Skrevet 14. januar 2015 Oisann, det skjer ting hos deg! Du har fått tilbake følelsen i armer og ben? Jepp, absolutt! Joda, men min høyre arm har dovna bort mange ganger i løpet av dagen, og det er nesten litt vondt å klipe hånda sammen Spennende! Håper han holder seg inne en stund til da (siden du ikke er helt klar enda) Er vel klar, men ikke klar...? oj her skjer det ting ja! Spennende da! Håpr du har fått igjen følelsen ja! Kom seg etterhvert! Døh, klokka når har du OUL? Tipper morsdag! 8. februar Skal skrive deg opp :D Ho, nå er det ikke lenge til!! Neeeei!!! jeg har akkurat bestilt en haug til dåpen på ebay! vi har ikke fiksa dato på dåpen enda, så jeg må vente med de serviettene edit: den adapteren til bilstolen er så geniaaaaal. flittig brukt her! Og der hadde jeg akkurat svidd av sånn 200 kroner på dåpspynt etter å ha skravla litt med studenten på feis Så bra at dere bruker det! Tenker det er en sånn sak man bruker masse, eller ingenting. Tror han vil komme den 21. Han vil bli en av de kule som har sin dag den 21 i måneden. Heheh, ja, vi får se da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #3458 Del Skrevet 14. januar 2015 Så kan jeg jo fortelle at takene kom tilbake i formiddag, og varte lengelenge! Dritvondt, måtte bare legge meg. Klarte til slutt å sovne, og våknet ikke før mrdior kom hjem fra jobb 16.30. Var veldig godt med en hvil, og smertene er borte, nå er jeg sliten i magen Glemte å skrive det, men i går tørket jeg litt lyserosa gørr da jeg var på do! Shitshitshit! Tenkte det sikkert var etter sex, meeen.. Det er ei litta stund siden Og da hadde det jo ikke vært lyst og friskt? Nei, stay tuned assa, her blir det fødsel før 18.februar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 14. januar 2015 #3459 Del Skrevet 14. januar 2015 Ææh, spennende da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 14. januar 2015 #3460 Del Skrevet 14. januar 2015 Jeg anbefaler ikke innstille seg på det, sånn basert på egne erfaringer kan det føkke gaanske mye med hodet ditt Jeg hadde masse vonde tak, sånne lureepisoder, i flere uker før fødsel, og innstilte meg litt på fødsel før tiden. Men fødte som kjent på max overtid, og holdt helt seriøst på å bli helt klin gal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg