missdior Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #3341 Del Skrevet 8. januar 2015 Bra at ikke du hadde utslag på noenting, nå får du bare høre på legen den siste tiden (selv om det er litt kjedelig). Du får be om oppvartning fra mannen! Du er så flott! Prøvde meg på å kommandere han til å lage kveldsmat til meg, men etter "ja, snart" i en time så gjorde jeg det selv Takk for det! Føler endelig at jeg har fått mage! Bare noen uker igjen her ja! Åssen føltes det egentlig? At du snart har babyen utenfor og ja.. er blitt mamma? Forresten! Finner ikke dagboka til Saraby jeg. Har jeg gått glipp av noe? Det føles helt rart! Jeg klarer ikke forstå at kroppen min skal kunne gå i fødsel, at JEG skal kunne føde barnet mitt. Og ikke minst, at VI skal ta han med hjem etterpå, og ha han for alltid Saraby har slettet dagboken sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #3342 Del Skrevet 8. januar 2015 Nydelig, den magen din. =) Tusen takk Begynner endelig å bli litt stolt av den selv også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 8. januar 2015 #3343 Del Skrevet 8. januar 2015 Du har all grunn til å være stolt av magen din, du ser fantastisk ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 8. januar 2015 #3344 Del Skrevet 8. januar 2015 Det er en sånn underlig følelse når man pakker sammen på sykehuset for å dra hjem. Husker vi stoppet i døren og spurte hverandre om dette faktisk var lov. Kjempe rart, men hjelpes så kjekt. Får skikkelig sommerfugler i magen av å tenke på det. <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 9. januar 2015 #3345 Del Skrevet 9. januar 2015 Det deiligste med hele sykehusoppholdet var igrunn å reise hjem, syntes jeg Bortsett fra å få ham på brystet under fødselen selvfølgelig.. Gjør f.eks avtale med noen som kan gjøre klar litt god varm mat til dere kommer hjem, det angrer ikke jeg på ett eneste sekund iallfall - helt fantastisk å slippe tenke på det! Håper du sover godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 9. januar 2015 #3346 Del Skrevet 9. januar 2015 Det deiligste med hele sykehusoppholdet var igrunn å reise hjem, syntes jeg Bortsett fra å få ham på brystet under fødselen selvfølgelig.. Gjør f.eks avtale med noen som kan gjøre klar litt god varm mat til dere kommer hjem, det angrer ikke jeg på ett eneste sekund iallfall - helt fantastisk å slippe tenke på det! Håper du sover godt Det hørtes ut som en veldig god idé! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. januar 2015 #3347 Del Skrevet 9. januar 2015 Prøvde meg på å kommandere han til å lage kveldsmat til meg, men etter "ja, snart" i en time så gjorde jeg det selv Takk for det! Føler endelig at jeg har fått mage! Det føles helt rart! Jeg klarer ikke forstå at kroppen min skal kunne gå i fødsel, at JEG skal kunne føde barnet mitt. Og ikke minst, at VI skal ta han med hjem etterpå, og ha han for alltid Saraby har slettet dagboken sin Åh, ja tenk det! Det er en helt surrealistisk følelse. Skjønner godt du ikke klarer å forstå det. Det gjorde ikke jeg heller, og gjør det vel strengt tatt ikke denne gangen heller. Av og til lurer jeg på om hjernen min har litt tungt for det. Altså, greit nok at "den" ikke skjønte det sist, men burde vel ha litt mer forståelse for det denne gangen. Men neida, innerst inne føles det bare som at jeg er i en midlertidig tilstand som etter hvert skal gå over, men at det ikke kommer noe godt ut av det. Slik er det heldigvis ikke! Og du, nå må du ta å piske han kjæresten din litt! Altså, du trenger ikke gjøre han til en tøffel, jeg er ikke så keen på å ha en tøffel selv, men du må oppdra han til å sprette opp for å lage noe godt til deg innen rimelig tid altså! Skulle bare mangle med tanke på jobben du gjør Jeg føler meg ofte ganske bossy når jeg leser inne hos deg, det må jeg bare innrømme Jeg kunne nok ikke vært sammen med en som veldig lett "følger dama" hvis du skjønner. Da hadde jeg fått en skikkelig tøffel tror jeg. Er ikke uhyggelig på noen måte, men har lett for å bare si at "i dag skal vi....". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 9. januar 2015 #3348 Del Skrevet 9. januar 2015 Det hørtes ut som en veldig god idé! Ja, det var veldig god hjelp, mtp litt barsetårer og tusen tanker Man er stort sett sliten når man er kommet hjem, men det er veldig deilig å være tilbake i sine vante omgivelser. Mamma og hennes mann hadde låst seg inn hos oss, gjort litt rent og laget mat. Fantastisk. Slik må det bli neste gang også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. januar 2015 #3349 Del Skrevet 9. januar 2015 Ja, det var veldig god hjelp, mtp litt barsetårer og tusen tanker Man er stort sett sliten når man er kommet hjem, men det er veldig deilig å være tilbake i sine vante omgivelser. Mamma og hennes mann hadde låst seg inn hos oss, gjort litt rent og laget mat. Fantastisk. Slik må det bli neste gang også Det hørtes veldig koselig ut. Kunne tenke meg det samme, samtidig som jeg tenker det er godt å bare vært oss fire når vi har kommet hjem, slik at storebror får mest mulig tid til å være med lillebror og fordøye det hele. Må jammen tenke litt på den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #3350 Del Skrevet 9. januar 2015 Du har all grunn til å være stolt av magen din, du ser fantastisk ut! Tusen, tusen takk for fine ord! Det setter jeg veldig pris på! Det er en sånn underlig følelse når man pakker sammen på sykehuset for å dra hjem. Husker vi stoppet i døren og spurte hverandre om dette faktisk var lov. Kjempe rart, men hjelpes så kjekt. Får skikkelig sommerfugler i magen av å tenke på det. <3 Føltes det litt som at dere bare skulle låne babyen hjem en stund? Jeg gleder meg sååå til vi skal ta han med hjem! Og til første gang han skal hilse på pusi... Det deiligste med hele sykehusoppholdet var igrunn å reise hjem, syntes jeg Bortsett fra å få ham på brystet under fødselen selvfølgelig.. Gjør f.eks avtale med noen som kan gjøre klar litt god varm mat til dere kommer hjem, det angrer ikke jeg på ett eneste sekund iallfall - helt fantastisk å slippe tenke på det! Håper du sover godt Hahaha, det ser jeg for meg! Man vil vel helst bare hjem og starte det nye livet sitt så fort som mulig. Uh, veldig godt tips! Kompisen til mannen som bor rett borti gata her skal inn her og mate katten osv, så kan jo høre med han om han kan fikse litt mat til oss også! Bare ha klar en pølsegrateng eller noe i fryseren som han kan hive i ovnen Ikke dumt, ikke dumt! Jeg har ikke sovet så godt på LENGE. Flere måneder sikkert! Sovna før 12 i natt, og var bare oppe i 03-tiden for å slippe inn pusi, så purka jeg helt til 08.30, for da måtte jeg tisse. Føler meg skikkelig uthvilt og i knallform! Så i dag skal jeg rydde det ene kjøkkenskapet og på magisk vis få plass til mikrosterilisatoren og flaskene til mini Åh, ja tenk det! Det er en helt surrealistisk følelse. Skjønner godt du ikke klarer å forstå det. Det gjorde ikke jeg heller, og gjør det vel strengt tatt ikke denne gangen heller. Av og til lurer jeg på om hjernen min har litt tungt for det. Altså, greit nok at "den" ikke skjønte det sist, men burde vel ha litt mer forståelse for det denne gangen. Men neida, innerst inne føles det bare som at jeg er i en midlertidig tilstand som etter hvert skal gå over, men at det ikke kommer noe godt ut av det. Slik er det heldigvis ikke! Og du, nå må du ta å piske han kjæresten din litt! Altså, du trenger ikke gjøre han til en tøffel, jeg er ikke så keen på å ha en tøffel selv, men du må oppdra han til å sprette opp for å lage noe godt til deg innen rimelig tid altså! Skulle bare mangle med tanke på jobben du gjør Jeg føler meg ofte ganske bossy når jeg leser inne hos deg, det må jeg bare innrømme Jeg kunne nok ikke vært sammen med en som veldig lett "følger dama" hvis du skjønner. Da hadde jeg fått en skikkelig tøffel tror jeg. Er ikke uhyggelig på noen måte, men har lett for å bare si at "i dag skal vi....". Hehe, godt å høre at det er tilnærmet normalt å føle det sånn! Jeg trodde jo ikke jeg kunne bli gravid, men jaggu så ble jeg det. Og den følelsen var kjemperar, når jeg endelig satt der med testen i hånda. Og videre trodde jeg overhodet ikke at jeg skulle kunne bære frem et barn, men nå er jeg jo snart ferdig med det også!! Syke greier! Kjenner meg veldig igjen i tankegangen om en midlertidig tilstand, hehe. Rart å tenke på at jeg skal føde... Tror ikke jeg kan det skjønner du! Haha. Døh, å piske opp han der er et dødfødt prosjekt. Han gjør ingenting med mindre han MÅ, og da mener jeg skikkelig må. Skulle ønske jeg turte å være litt "tøffere" med han, men han blir bare så sur hvis man får beskjeder om å gjøre ting, og hvis han ikke får gjøre ting i sitt tempo så blir det månelyst. Uhørt å ta ut av oppvaskmaskinen på under tre timer liksom, da får man jo ikke spilt, sett fotballkamp OG dusja samtidig Men han har blitt litt bedre da! Han lider nok litt av nesting syndrome, selv om han ikke vil innrømme det. Han har endelig skjønt at ting skal i oppvaskmaskinen og ikke på benken over f.eks Er litt bekymra for nyfødttiden til M da.. For jeg klaga på at han spiller så mye om dagene, og da svarte han at det gjør han fordi han er trøtt og vil holde seg unna powernaps.... Sååå, nå når han får 6-7 timer søvn om natta så er han for trøtt om ettermiddagen til å gjøre annet enn å spille, hva skjer når M kommer og han plutselig får bare 2, 3 eller kanskje 4 timers sammenhengende søvn? Gruer meg litt til å finne ut av det altså, det må jeg innrømme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #3351 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Ringte endelig posten i dag, siden pakken min enda ikke har kommet og ligger på Fauske enda. Oida, uppsann, hehe. De hadde visst ikke scanna den inn på postkontoret mitt her i byen, så den hadde liggi der siden tirsdag... Tenk om jeg ikke hadde ringt? Hadde de sendt den i retur da eller? Posten ass.. Men ja, det er 2,5 km å gå til postkontoret. Det er kaldt ute, og glatt.. Jeg vil gjerne ha pakken min NUH, men så ser jeg at den er jo over 1 meter lang! Tror kanskje ikke jeg tar sjansen på det akkurat i dag altså... Høygravid dame ute på gåtur med 1 meter lang pakke og på speilis.... Endret 9. januar 2015 av missdior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 9. januar 2015 #3352 Del Skrevet 9. januar 2015 Du ser godt ut! Fin-gravid! Jeg var sikker på at vi bare hadde Vesla til låns de første dagene hjemme Mat som lager seg selv og er enkel å spise er helt fantastisk i starten. Gull verdt! Spillemannfolk kan endre seg, og jeg håper det for din del! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 9. januar 2015 #3353 Del Skrevet 9. januar 2015 Og ha kameraet klart for første møte med puuus! Ikke lov til å bevege deg ut på glattis uten brodder! Vent på bil, tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. januar 2015 #3354 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Hehe, godt å høre at det er tilnærmet normalt å føle det sånn! Jeg trodde jo ikke jeg kunne bli gravid, men jaggu så ble jeg det. Og den følelsen var kjemperar, når jeg endelig satt der med testen i hånda. Og videre trodde jeg overhodet ikke at jeg skulle kunne bære frem et barn, men nå er jeg jo snart ferdig med det også!! Syke greier! Kjenner meg veldig igjen i tankegangen om en midlertidig tilstand, hehe. Rart å tenke på at jeg skal føde... Tror ikke jeg kan det skjønner du! Haha. Døh, å piske opp han der er et dødfødt prosjekt. Han gjør ingenting med mindre han MÅ, og da mener jeg skikkelig må. Skulle ønske jeg turte å være litt "tøffere" med han, men han blir bare så sur hvis man får beskjeder om å gjøre ting, og hvis han ikke får gjøre ting i sitt tempo så blir det månelyst. Uhørt å ta ut av oppvaskmaskinen på under tre timer liksom, da får man jo ikke spilt, sett fotballkamp OG dusja samtidig Men han har blitt litt bedre da! Han lider nok litt av nesting syndrome, selv om han ikke vil innrømme det. Han har endelig skjønt at ting skal i oppvaskmaskinen og ikke på benken over f.eks Er litt bekymra for nyfødttiden til M da.. For jeg klaga på at han spiller så mye om dagene, og da svarte han at det gjør han fordi han er trøtt og vil holde seg unna powernaps.... Sååå, nå når han får 6-7 timer søvn om natta så er han for trøtt om ettermiddagen til å gjøre annet enn å spille, hva skjer når M kommer og han plutselig får bare 2, 3 eller kanskje 4 timers sammenhengende søvn? Gruer meg litt til å finne ut av det altså, det må jeg innrømme.. Hehe, det er jo et godt tegn at han har blitt litt mer ryddig av seg da! Og når det kommer til søvn og sånt, så lenge det ikke er fryktelig mye nattevåk, så blir man sånn høvelig vant til det etter hvert. Ikke nødvendigvis at man føler seg opplagt, men man blir vant til å føle seg trøtt. Dessuten så er det jo ikke sikkert han blir å sove spesielt dårlig. Hvis du ender opp med å amme M, så blir jo mye av nattarbeidet din "jobb", så da sover han vel videre. Bare husk at det er lov å be om hjelp om natten dersom det er behov for det, selv om han har en jobb å gå til når det blir morgen! Og jeg må signere Tekola: Spillemannfolk kan bli "bedre" de også. Som jeg muligens har sagt tidligere, så var R også en spillekar. Det er han ikke lenger.. Spiller nesten aldri han, bortsett fra litt sånne småspill på telefonen sin når han har et ledig øyeblikk. Edit: Oiii, jeg har helt oversett at du la ut bilde jeg! Flott mage! Den synes absolutt ja, ingen tvil om at det er en baby inni der Edit2: Duh, skal du gå 2,5 km hver vei? Da er du jammen sprek! Bekkenet mitt takler så vidt 300 meter hver vei når jeg skal lufte hunden. Skikkelig frustrerende! Hadde ikke slike plager sist gang da, så da kunne jeg gå en rolig tur på 2 km til sammen helt fram til termin, men selv da gikk jeg ganske sakte. Men husk brodder ja! Eventuelt vent til gubben din kommer hjem så du kan kjøre. Endret 9. januar 2015 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 9. januar 2015 #3355 Del Skrevet 9. januar 2015 Så fiiiin du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #3356 Del Skrevet 9. januar 2015 Du ser godt ut! Fin-gravid! Jeg var sikker på at vi bare hadde Vesla til låns de første dagene hjemme Mat som lager seg selv og er enkel å spise er helt fantastisk i starten. Gull verdt! Spillemannfolk kan endre seg, og jeg håper det for din del! Tusen takk for det Haha, ja, det er jo sånn det føles nå også egentlig, jeg bare har han inni magen for en periode på en måte. Men da er det bestemt, skal bruke morgendagen til å lage nedfrysbar mat ! Og ha kameraet klart for første møte med puuus! Ikke lov til å bevege deg ut på glattis uten brodder! Vent på bil, tror jeg Skal seff ha kamera klart! Kjenner jeg henne rett så kommer hun til å lukte på han for deretter å slikke han litt i panna før hun går og spiser/sover/furter/whatever! Jeg gikk ikke, Lilleninja kom og hentet meg og kjøøøøørte meg Hehe, det er jo et godt tegn at han har blitt litt mer ryddig av seg da! Og når det kommer til søvn og sånt, så lenge det ikke er fryktelig mye nattevåk, så blir man sånn høvelig vant til det etter hvert. Ikke nødvendigvis at man føler seg opplagt, men man blir vant til å føle seg trøtt. Dessuten så er det jo ikke sikkert han blir å sove spesielt dårlig. Hvis du ender opp med å amme M, så blir jo mye av nattarbeidet din "jobb", så da sover han vel videre. Bare husk at det er lov å be om hjelp om natten dersom det er behov for det, selv om han har en jobb å gå til når det blir morgen! Og jeg må signere Tekola: Spillemannfolk kan bli "bedre" de også. Som jeg muligens har sagt tidligere, så var R også en spillekar. Det er han ikke lenger.. Spiller nesten aldri han, bortsett fra litt sånne småspill på telefonen sin når han har et ledig øyeblikk. Edit: Oiii, jeg har helt oversett at du la ut bilde jeg! Flott mage! Den synes absolutt ja, ingen tvil om at det er en baby inni der Edit2: Duh, skal du gå 2,5 km hver vei? Da er du jammen sprek! Bekkenet mitt takler så vidt 300 meter hver vei når jeg skal lufte hunden. Skikkelig frustrerende! Hadde ikke slike plager sist gang da, så da kunne jeg gå en rolig tur på 2 km til sammen helt fram til termin, men selv da gikk jeg ganske sakte. Men husk brodder ja! Eventuelt vent til gubben din kommer hjem så du kan kjøre. Det jeg også tenker, man blir jo vant til det. Jeg har alltid fungert på lite søvn, og er gjerne med opplagt etter 4 timer enn 6, men det er ikke han. Håper bare det går seg til. Har også sagt til han at om det blir mye bråk på natta så kan han jo legge seg på gjesterommet de dagene han skal på jobb. Han skulle "tenke på det", og det betyr vel i praksis at neeeeeeeeeei, gidder ikke. Hahah. Så betryggende å høre at det kan gå over, den der spillegalskapen! Håper jo og tror at tid med sønnen sin er mer verdifull enn gaming, selv om jeg absolutt forstår at det kan være godt å bare koble ut innimellom. Nyfødttida får vi aldri tilbake, så bare håååååååper at han skjerper seg litt, iallefall da! Takk for det! Syns jeg har fått mer babymage nå også, ikke bare... tjukkmage Eneste som har bemerka magen min var ei thaidame på Chili som spurte meg om jeg var gravid da jeg holdt i en pose med extra hot chili.. "æl do glavid? ikke spise den" sa hun og gliste til meg. Jeg bare JESSSSSSSS, endelig noen som ser det Jeg gikk ikke, altså. Hadde lyst, men det blir jo 5 km tilsammen og det er iiis ute. Lilleninja var en knupp og hentet meg Så fiiiin du er! Takk for det ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #3357 Del Skrevet 9. januar 2015 Som skrevet over her så kjørte Lilleninja meg til postkontoret, og jeg fikk henta pakken!! Så nå har vi fått lagt stellematta på vaskemaskinen, og det ser så koselig ut på badet! Tenkte jeg skulle sterilisere alle flaskene og smokkene til mini i kveld, og få satt de på plass i det skapet jeg (enda ikke) har rydda. Hadde jo besøk av Lilleninja også, og det var veldig koselig! Drakk te og klagde på mennene våre, best time ever! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 9. januar 2015 #3358 Del Skrevet 9. januar 2015 Du er nydelig ...og jeg blir helt rar av babysjuke når jeg leser dagbøkene til dere preggoer. Nyfødttiden altså. Så forbanna magisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 9. januar 2015 #3359 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Jeg er sammen med en gamer, og han spiller hvis han vil, og det er helt ok, så lenge det er ETTER at kidden har lagt seg. Det er null stress for ham. Sier du ikke ifra, så tenker ikke han over det, og da forblir jo situasjonen den samme. MEN han får nok helt andre interesser når tassen er ute, og du må stå på ditt! Endret 9. januar 2015 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #3360 Del Skrevet 9. januar 2015 Du er nydelig ...og jeg blir helt rar av babysjuke når jeg leser dagbøkene til dere preggoer. Nyfødttiden altså. Så forbanna magisk Så snill du er Ja, da vet du hva som må gjøres!! Kanskje vente litt da, så du får barnehagen i boks til neste også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg