Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

:nigo:

Hva skjedde med at folk tok med seg mat/kaker til bardelstreff selv? Det blir liksom feil at man skal varte opp gjester med en fersk unge på armen.. Synes nå jeg da..

Det jeg har innsett også :P Ikke er jeg i form til å drive og bake og hive i fryseren nå heller ;P Forresten, vi har ikke fryserplass :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det pålagt med servering til de som kommer på besøk? :klo: Jeg tror de som kom til meg kunne si seg heldige om de fikk en kopp kaffe :ler: Er nok veldig, veeeldig innafor å kjøpe kjeks, frosne kanelboller osv som er enkelt å lage til. Jeg hadde ikke orka å styre noe fælt altså. Å bake kaker til gjester er siste-pri når man har en helt fersk bebis å snuse på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hø! Får ikke gjestene dine hjemmebakst når de kommer på barselbesøk? Det er det verste! :ironi:

De som kommer på besøk er virkelig ikke opptatt av hva som står framme på bordet når de kommer på besøk. Da hele svigerfamilie ramlet inn over dørterskelen da frøkna mi var ei uke gammel var det kun niesene på hhv. 7 og 4 som viste litt interesse for pakken med ballerinakjeks vi hadde satt fram for anledningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har så mye kake i fryseren, så blir nok å sette fram litt av det, men ikkeno baking som er øremerket barselbesøk altså! :jepp:

Og ja, dagene er tunge nå. Kjenner det jeg også. Vi må bare holde ut! :klemmer: Du har i det minste 2,5 uker mindre enn meg igjen! Din heldiggris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med at folk tok med seg mat/kaker til bardelstreff selv? Det blir liksom feil at man skal varte opp gjester med en fersk unge på armen.. Synes nå jeg da..

Sånn litt random. så min venninne som var på barseltreff for noen uker siden der hadde hun ene gått fordi det ikke var mat der. Hun syntes det var frekt.... Frekkhetens nådegave spør du meg :P

Og gratulerer med 36 uker Dior!!! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn litt random. så min venninne som var på barseltreff for noen uker siden der hadde hun ene gått fordi det ikke var mat der. Hun syntes det var frekt.... Frekkhetens nådegave spør du meg :P

Og gratulerer med 36 uker Dior!!! :gravid:

Omg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle legge ut bilde av croissantene jeg nettop spiste, men jeg slukte de før jeg fikk sukk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hæ? Man har da hat 9 måneder på å bake fryseren full. Det får da være grenser for hva stakkars slitne besøkende kan forventes. Det sladres til barnevernet, helsestasjonen og anmeldes til Helstrøm dersom ikke bekkenforløste mor står på kjøkkenet og disker opp 9 sorter, ordentlig kokekaffe, ekte krem og nylagde vafler og eplekake med krem. Ellers går gjesten hjem.

1) man stikker innom, hvis det er ok for vertskapet og hilser på babyen.

2) man går igjen når man ser at mor er flinkere å si ja enn nei til besøk enda hun egentlig er sengeferdig.

3) ordentlige barselgjester har med seg en ting til kaffe dersom de tenker å bli lenge

:)

Kjøpt og fryst servert med det man måtte ha for hånden av kaffe, te saft eller vann er meget innafor. Det samme er ingen servering dersom det er et kort besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å klemme ut litt morsmelk og lage vafler da? :sjarmor:

Finn fram den nye Avent Bake Express. Bare dra fram puppen, å melke rett i den medfølgende bakebollen. Haha ser det for meg Endret av EryMax
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn fram den nye Avent Bake Express. Bare dra fram puppen, å melke rett i den medfølgende bakebollen. Haha ser det for meg

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn fram den nye Avent Bake Express. Bare dra fram puppen, å melke rett i den medfølgende bakebollen. Haha ser det for meg

:hoho:

Morkaken da? Det må jo være selve definisjonen på sous-vide?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Morkaken da? Det må jo være selve definisjonen på sous-vide?

Ja en ekte sous-vide, pulled morkake med coleslaw,bbq saus og hamburgerbrød.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Androide, streken er tre kilometer den veien. Du passerte den med god margin. :spy:

:skratte:

Hva, trodde det var HELT normalt å spise morkaka si jeg? Har dere ikke sett på oppskrifter for "placenta recipies" :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Vel, hvis ikke barselgjestene går når mor gjesper høylytt er det på tide "att bjuda på" eh ... Vafler og ... Kake. Hjemmelaget ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG Androide :skratte::sjokkert:

Oooooog der gikk jeg på den forbanna croissant smellen jeg og.......

Håper du fikk deg en hvil på dagen i dag frøken :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...