Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

Gjest Oubliette

16 uker allerede! :daane: før du vet ordet av det er du på symptomjakt igjen for å finne ut om fødselen nærmer seg :ler:

God tur! :vinke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest RompeRusk

Ååååh, heldige som skal ut å reise :danse: Blir nok leeenge til neste gang dere får en etterlengtet ferie (:fnise:) så dere må bare nyte turen!! :)

(Og selv om AAAALLE fortalte meg det, lyttet jeg ikke. Så prøver å gi deg samme tipset, selv om det sannsynligvis er forgjeves :fnise: Du får tonnevis av klær, så det er bedre å bruke penger på (dyyyyyr!) ull, etter min erfaring brukte jeg omtrent kun ull! Spesielt siden du venter vinterbebis :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Jeg har et annet tips når det gjelder klær dere får: ikke ta av merkelappen!!

Vi fikk en god del tøy også før barnet var født, og før vi visste hva slags plagg vi kom til å like å bruke. Jeg takket pent, klippet av merkelapper, vasket, brettet og la i kommoden.

...og så kom ungen, og for det første passet aldri noen av klærne i 50, for det andre skjønte vi jo kjapt at verken hettejakker eller dongeribukser var noe vi kom til å bruke.

Så vent og se, og vær litt "frekke" eller hva jeg skal kalle det og BYTT det dere ikke er sikre på. Vi har haugevis av klær som aldri kommer til å bli brukt, fordi de er stramme eller upraktiske for ungen. Shorts og t-skjorte til en på tre måneder, anyone? Brukte bare bodyer, vi.

(Men selvfølgelig, om noe er kjempefint og bittelitt upraktisk er det jo bare å kjøre på. Ingen regel uten unntak og folk er forskjellige og alt det der.)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj 16 uker nå, nesten halvveis! Tenk det! :)

Selv om jeg har fått beskjed om at det bare er å glemme å søke butikkjobb siden jeg har en høyere utdannelse så har jeg nå søkt hos dere ;)

Mamma betalte og Easygrowen vår :) Jeg kjøpte den på nett og hun overførte kr til meg. Ekstra stas å få gaver man faktisk trenger ;)

Misunnelig jeg og! :hoppe: Kos dere!!

Ja, sjukt å tenke på, Tiden går jo plutselig fort, og nå vil jeg snart kunne kjenne bevegelser... :hjerte: Ph, så gøy! skal slenge inn et godt ord for deg :hoppe:

Skikkelig digg å slippe å bruke penger på det, det er jo dyrt. Også er jo mamma veldig snill :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 uker allerede! :daane: før du vet ordet av det er du på symptomjakt igjen for å finne ut om fødselen nærmer seg :ler:

God tur! :vinke:

Haha, du er vel snart på symptomjakt du ;) Takk for det!!

Ååååh, heldige som skal ut å reise :danse: Blir nok leeenge til neste gang dere får en etterlengtet ferie ( :fnise:) så dere må bare nyte turen!! :)

(Og selv om AAAALLE fortalte meg det, lyttet jeg ikke. Så prøver å gi deg samme tipset, selv om det sannsynligvis er forgjeves :fnise: Du får tonnevis av klær, så det er bedre å bruke penger på (dyyyyyr!) ull, etter min erfaring brukte jeg omtrent kun ull! Spesielt siden du venter vinterbebis :) )

Det jeg også tenker, så vi drar på en litt lang en nå. Er veldig deilig, selv om jeg kjenner at jeg blir litt mer sliten enn før. Men da tar vi pauser og drikker litt vann :Nikke:

Hører alle sier det der, men jeg skakke høre etter :snurt: Joda, litt. Vet jo ikke kjønnet, så er litt vanskelig å storshoppe her borte. Har kjøpt to superfine bomullsbodyer med sauer på fra Mothercare da. I strl 62, så da varer de litt. Kommer sikkert til å kjøpe litt til sånne enkle bomullsklær, men hovedprioriteten er faktisk ull, og ja, det er driiiitdyrt!!! :bond:

Oooog! Jeg har på følelsen av ei lita jente :danse:

Skal føre deg opp :nigo:

Jeg tror det blir gutt! :-D

Skal legge deg inn :nigo:

Jeg har et annet tips når det gjelder klær dere får: ikke ta av merkelappen!!

Vi fikk en god del tøy også før barnet var født, og før vi visste hva slags plagg vi kom til å like å bruke. Jeg takket pent, klippet av merkelapper, vasket, brettet og la i kommoden.

...og så kom ungen, og for det første passet aldri noen av klærne i 50, for det andre skjønte vi jo kjapt at verken hettejakker eller dongeribukser var noe vi kom til å bruke.

Så vent og se, og vær litt "frekke" eller hva jeg skal kalle det og BYTT det dere ikke er sikre på. Vi har haugevis av klær som aldri kommer til å bli brukt, fordi de er stramme eller upraktiske for ungen. Shorts og t-skjorte til en på tre måneder, anyone? Brukte bare bodyer, vi.

(Men selvfølgelig, om noe er kjempefint og bittelitt upraktisk er det jo bare å kjøre på. Ingen regel uten unntak og folk er forskjellige og alt det der.)

Det er jo ikke frekt, det er jo bare innmari lurt!! Man ser jo selv hva barnet trenger, og jeg forstår godt at man heller vi ha en god strømpebukse istedenfor ei stiv olabukse som ikke er brukbar overhodet. Takk for tipset! Vet nok med meg selv at det blir kjøpt noe skikkelig upraktisk, desverre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellåu, this is dublin calling. Vi har det dritbra! Da vi kom i går hadde oppgradert dobbeltrommet vårt til SUITE, så her lever vi det glade liv. Hadde en finfin dag i går med litt shopping og masse trasking, også spiste vi middag i ei ombygget kirke. Awesome. Idag har vi vært rundt i noen parker og sett den middelalderske delen av byen, samt sjekka ut Dublin Castle (som forøvrig.. ikke var noe fint).,

Merker det veldig godt at jeg blir mer sliten nå enn de andre gangene vi har vært på byferie, men det er vel normalt. Vi tar mye pauser og jeg drikker mye vann, så det går jo greit enda som det er! :Nikke:

Ellers så har jeg ikke så mye å melde... Noen ganger om kvelden når jeg har lagt meg så kjenner jeg litt... støffs nede i magen... Tør ikke tro på at det er bevegelser enda, siden jeg bare er 16+3. Men tenk om.... :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er lille som turner inni der hos deg! :rodmer:

Anbefaler dere Guinness-fabrikken, det var veldig kult med blant annet reklameavdelingen og å se utviklingen av flasken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er lille som turner inni der hos deg! :rodmer:

Anbefaler dere Guinness-fabrikken, det var veldig kult med blant annet reklameavdelingen og å se utviklingen av flasken :)

Mannen her er så redd for at han må smake på Guinessen, og jeg er sjalu fordi jeg ikke kan, så vet ikke om vi gidder :fnise:

------

Har googlet litt, og det er en del private klinikker her i Dublin som har gender scan, men det koster jo over 1300 kroner overalt :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om gender scan, men jeg ville heller brukt de kr på 3D-ul senere :) Håper de starter opp igjen her snart med 3D-ul! Du får sikkert vite kjønnet om et par uker! :hoppe: Jeg kjente liv rundt uke 16-17, og i begynnelsen mest når jeg lå, så er sikkert babyen du kjenner!! :danse:

Et kjempe fint hotellrom, måtte vise det til samboer ;)

Takk for at du vil legge inn gode ord for meg, opp til deg det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om gender scan, men jeg ville heller brukt de kr på 3D-ul senere :) Håper de starter opp igjen her snart med 3D-ul! Du får sikkert vite kjønnet om et par uker! :hoppe: Jeg kjente liv rundt uke 16-17, og i begynnelsen mest når jeg lå, så er sikkert babyen du kjenner!! :danse:

Et kjempe fint hotellrom, måtte vise det til samboer ;)

Takk for at du vil legge inn gode ord for meg, opp til deg det ;)

Er mest fordi vi skal til shoppingmekka veldig straks og jeg så gjerne skulle visst om det blir gutt eller jente. Vil handle

:fnise: Penger spart. Har jo OUL 4.september :)

HerreguD, tenk at det er en liten bebis inni magen min :strix: Er så sykt å tenke på :)

Knallfornøyd med hotellrommet ja! Er sinnsykt stort! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååe, det høres ut som dere har det fint 😃😃

Der finnes jo mye fint unisex du kan kjøpe da😁

Jeg har vært veldig flink og kjøpt brukt ull. Spart MASSE!! Vi har ikke fått noe klær, og jeg tror faktisk ikke vi får så himla mye. Isåfall fra 68, så jeg kjøper inn 50/56 selv og "nok" 62. Viser det seg at vi får bytter jeg i større størrelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååe, det høres ut som dere har det fint 😃😃

Der finnes jo mye fint unisex du kan kjøpe da😁

Jeg har vært veldig flink og kjøpt brukt ull. Spart MASSE!! Vi har ikke fått noe klær, og jeg tror faktisk ikke vi får så himla mye. Isåfall fra 68, så jeg kjøper inn 50/56 selv og "nok" 62. Viser det seg at vi får bytter jeg i større størrelse :D

Vi kooser oss :nigo: Jodaaa, men vil jo handle kjoler..... eller blå bodyer? :ler: Skal kjøpe litt ull fra kisskissbangbang, og skal finne mer brukt, så da blir ikke ulla såå dyr :jepp:

Så flink du er! Jeg har noen hvite bodyer i strl 56, og et bar bodyer i strl 50. Skal handle litt strømpiser og pyjamaser iallefall, mest i 50 og 56 siden det er så billig her og det brukes så lite :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok kanskje jeg også hadde droppet Guinness hvis jeg ikke kunne ta for meg av alt det gode der ;)

Jeg har for øvrig veldig lyst til å dra dit en gang :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt vanskelig det med babyklær når de er så små. Får du en gulpebaby er 20 bodyer nødvendig, hvis ikke går det bra med 5. Ull er jo bra men ikke alle tåler ull, som min mini. Også er det det om babyen er varmblodig eller fryser lett. Mange sier at man ikke trenger å kjøpe str 50 men min svømte i str 50 så vi kunne egentlig kjøpt permaturklær, og han var ikke under 3 kg. Mens andre hopper over str 50. Både jeg og samboer var store babyer så arv har ikke alltid noe å si. Mini hoppet over str 62 fordi da vokste han 2 cm i uka i noen uker. Ja også er de forskjellige butikkene forskjellige i størrelser, det er veldig irriterende!

Så jeg ville kjøpt litt av hvert men ikke for lite heller, veldig godt å slippe å shoppe rett etter fødselen ;) Du kan ikke shoppe mye nøytralt men litt av begge kjønn, og får du ei jente så tar du enten vare på gutteklærne til om du får en gutt senere eller gir bort i gave? :) Jeg (før jeg ble gravid) fant en body som var veldig fin og kjøpte en rosa og en blå av den, til ei venninne som var gravid og ikke visste kjønnet, hun fikk en jente og senere fikk mini den blå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh! Dublin er fantastisk! Håper på å få til en tur til Irland neste sommer når ferie og permisjon gjør det slik at både mannen og jeg har fri samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok kanskje jeg også hadde droppet Guinness hvis jeg ikke kunne ta for meg av alt det gode der ;)

Jeg har for øvrig veldig lyst til å dra dit en gang :Nikke:

vi ble enige om å droppe det. Mannen hater jo den øla, og det ekke sååå gøy å tusle rundt der og se, lukte, lese og lære om noe man ikke får :sjenert: Nå høres jeg ut som DEN alkisen, men hallå, dere skjønner. Får bli neste gang! Da skal vi bare drikke øl har vi bestemt oss for :laugh:

Er litt vanskelig det med babyklær når de er så små. Får du en gulpebaby er 20 bodyer nødvendig, hvis ikke går det bra med 5. Ull er jo bra men ikke alle tåler ull, som min mini. Også er det det om babyen er varmblodig eller fryser lett. Mange sier at man ikke trenger å kjøpe str 50 men min svømte i str 50 så vi kunne egentlig kjøpt permaturklær, og han var ikke under 3 kg. Mens andre hopper over str 50. Både jeg og samboer var store babyer så arv har ikke alltid noe å si. Mini hoppet over str 62 fordi da vokste han 2 cm i uka i noen uker. Ja også er de forskjellige butikkene forskjellige i størrelser, det er veldig irriterende!

Så jeg ville kjøpt litt av hvert men ikke for lite heller, veldig godt å slippe å shoppe rett etter fødselen ;) Du kan ikke shoppe mye nøytralt men litt av begge kjønn, og får du ei jente så tar du enten vare på gutteklærne til om du får en gutt senere eller gir bort i gave? :) Jeg (før jeg ble gravid) fant en body som var veldig fin og kjøpte en rosa og en blå av den, til ei venninne som var gravid og ikke visste kjønnet, hun fikk en jente og senere fikk mini den blå ;)

Ja, det er det som er det store problemet. Babyen er jo bare 14-15 cm og ligger i magen, så jeg aner jo ikke hva den trenger for noe! Vi har allikevel shoppet littegranne, skal handle mer når vi kommer til London. Men ja, foreløpig:

- To hvite bodyer i strl 62 fra mothercare

- Sekspakk med grå bodyer fra Penney's i strl 56

- Et babyteppe i supermykt stoff, troooor det er fleece?

- Sekspakk smekker, grå med sauer på. Er forresten sauer på alt vi har kjøpt.. tror jeg har sauedilla??? :ler:

Det vi skal kjøpe er pyjamas med fot og uten, noen flere bodyer, strømpiser og sånne enkle bukser som ikke strammer over magen. Ogsåååååååå må vi vel ha noen fine bodyer til, med sauer på... og sparkebukse fra mothercare, med... ja, sauer på :sjenert: Er det noe annet som er lurt å kjøpe i utlandet? Eller har vi det meste når vi er ferdige med shoppingen? Altså, sånn basicgreier.

Åh! Dublin er fantastisk! Håper på å få til en tur til Irland neste sommer når ferie og permisjon gjør det slik at både mannen og jeg har fri samtidig :)

Veldig, veldig koselig by iallefall! :nigo:

Det hørtes lurt ut! Finn dere et barnevennlig hotell i såfall :Nikke: Dette hotellet er ikke barnevennlig og det står at barn ikke er ønsket her, men allikevel hører jeg skikkelig sår babygråt fra naborommet, og det har foregått leeeeenge.....

Endret av missdior
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg DØD, og ekstremt klar for å køye. Vi skulle bare gå en liten tur over elva, men endte opp med å gå helt til en park på andre siden av elva, og langt avgårde. Er så sliten i beina at jeg nesten dævver. Kjøpte meg fotskrubb fra LUSH på tur tilbake til hotellet, samt en digg bodyscrub. Badekaret her ser ikke uuuut, for LUSHprodukter har det med å avgi farge og støffs... Så, blått og grått bad it is. Kjøpte også en feit og digg fotkrem på Boots, så jeg har virkelig hatt litt egenpleie her i kveld. Heldigvis har vi spist, og alt er klart for å bare snååårke.....

ÆSJ, må bare fortelle noe. Da vi skulle spise lunsj satt det ei middeladrende dame ved siden av oss, og hun nøs med munnen full av mat, og noe av det traff HÅNDA mi!! Jeg fikk snørr og matrester på hånda. Begynte jo seff å brekke meg med engang, for jeg er sjukt dårlig på sånt. Sprang på badet og vasket henda sikkert tjue ganger og hadde på tjue liter antibac

:kvalm: :kvalm: :kvalm: :kvalm: :kvalm: :kvalm: :kvalm: :kvalm: :kvalm: :kvalm: :kvalm: :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da oppretter jeg herved tippeliste!! :nigo:

:babyjente:

Studenten

Melodiana

Boks

Tekola

Teriyaki

Yesterday

Daenerys

Maneo