Gå til innhold

Hvem type melk liker dere best?

Fremhevede innlegg

Gjest crazycatlady
Skrevet

I forhold til dette med melk, hvilke forhåndsregler bør man ta før man drikker råmelk rett etter at den er tappet fra kua? Bør den kjøles ned først, kanskje? Anonymous poster hash: 7c78c...055

Råmelka er til kalven, ikke til deg!!!!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Råmelka er til kalven, ikke til deg!!!!

Kalvene klarer ikke å drikke all råmelka mødrene produserer.

Anonymous poster hash: 7c78c...055

AnonymBruker
Skrevet

Kalvene klarer ikke å drikke all råmelka mødrene produserer.

Joda, hvis ikke du står bak med koppen din og stresser dem, så.

Anonymous poster hash: 66801...4f7

AnonymBruker
Skrevet

Joda, hvis ikke du står bak med koppen din og stresser dem, så.

Når barn klarer seg med morsmelkerstatning så klarer nok kalvene seg uten all råmelka. Vi holder jo husdyr for vår skyld, ikke for dyrenes skyld, så synes ikke kalvene bør prioriteres mer enn nødvendig.

Skrevet

Har laktoseintoleranse, så får ikke drukket noe mer enn laktosefri melk! Men den laktosefrie melken smaker faktisk veldig mye annerledes enn vanlig melk. Helmelk smaker vel best, etter min smak, men laktosefrimelken smaker mer som ''rett fra kua'', hvis noen her har smakt veldig fersk melk og vet hva jeg snakker om :)

AnonymBruker
Skrevet

Når barn klarer seg med morsmelkerstatning så klarer nok kalvene seg uten all råmelka. Vi holder jo husdyr for vår skyld, ikke for dyrenes skyld, så synes ikke kalvene bør prioriteres mer enn nødvendig.

Men det er litt ufint å kaste seg over spenene bare kalven skal ta seg en liten rap.

AnonymBruker
Skrevet

Har laktoseintoleranse, så får ikke drukket noe mer enn laktosefri melk! Men den laktosefrie melken smaker faktisk veldig mye annerledes enn vanlig melk. Helmelk smaker vel best, etter min smak, men laktosefrimelken smaker mer som ''rett fra kua'', hvis noen her har smakt veldig fersk melk og vet hva jeg snakker om :)

Råmelk rett fra kua fra en ky som nylig har fått kalv kan du nok drikke. Og den er jo veldig god.

AnonymBruker
Skrevet

Blandt de mange melkesorter, hvem type bruker dere når dere drikker O'boy?

Der blir melka mørkest når det er skummet melk, og det er nok klart det beste. Litt annerledes smak med lett- eller helmelk, det fungerer, men i lengden ville det blitt kjedelig.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Blandt de mange melkesorter, hvem type bruker dere når dere drikker O'boy? Der blir melka mørkest når det er skummet melk, og det er nok klart det beste. Litt annerledes smak med lett- eller helmelk, det fungerer, men i lengden ville det blitt kjedelig. Anonymous poster hash: 7c78c...055

Er du fra Østfold? Aremark eller området rundt der? De sier hvem i stedet for hvilken, så jeg bare lurer, mener ikke å være frekk. Men vær så snill, skriv hvilken, du må gjerne si hvem, men det ser temmelig dumt ut å skrive det.

Jeg bruker lett eller skummet til Oboy, men kjøper helst sjokolademilkshake eller karamellmilkshake fra Tine.

• Liker 2
Skrevet

Det er den absolutt! Men hvor skal jeg finne sånn type melk i Norge?

Råmelk rett fra kua fra en ky som nylig har fått kalv kan du nok drikke. Og den er jo veldig god.

AnonymBruker
Skrevet

Er du fra Østfold? Aremark eller området rundt der? De sier hvem i stedet for hvilken, så jeg bare lurer, mener ikke å være frekk. Men vær så snill, skriv hvilken, du må gjerne si hvem, men det ser temmelig dumt ut å skrive det.

Jeg bruker lett eller skummet til Oboy, men kjøper helst sjokolademilkshake eller karamellmilkshake fra Tine.

Jeg sier ikke "hvem", men jeg er bare føre var—snart blir det nok lovlig å bruke "hvem" på den måten jeg gjorde det i tittelen. Språket forandrer seg!

Karamellmilkshake? Hva er det? Har jeg ikke smakt, høres godt ut!

Skrevet

Jeg ignorerer språkdebatten, og svarer på det jeg tror eg spørsmålet.

Jeg drikker ikke melk, men ville brukt h-melk til kakao. Til matlagning bruker jeg stort sett kremfløte. Av og til prøver jeg å kutte litt ned på laktose, da bruker jeg mandelmelk.

Skrevet

Skummet/ekstra lett som drikke til mat. Lettmelk på frokostblandinger. H-melk til nÆsquick/oboy/kakao og noen sauser, og fløte til kaffe mat/sauser selvfølgelig ;)

Skrevet

Styrk sjokolademelk.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger + svar.

Irrlys, mod.

Skrevet

Hel eller ekstra lett

AnonymBruker
Skrevet

I forhold til dette temaet, noen som vet hvorfor det virker å være umulig å få tak i melk med noe mindre fettinnhold enn 0,5 % i utlandet?

Skrevet

Vær så snill, HVILKEN. Bortsett fra det drikker jeg ekstra lett, men bor i utlandet nå og her er utvalget av soyamelk såppass stort at jeg holder meg mest til det om jeg skal ha melk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill, HVILKEN. Bortsett fra det drikker jeg ekstra lett, men bor i utlandet nå og her er utvalget av soyamelk såppass stort at jeg holder meg mest til det om jeg skal ha melk.

Hvem land er det du sikter til som har såpppasss mye soyamelk, og hvordan er variasjonen i utvalget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...