Gå til innhold

Slutte på Diane?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke kvisene tilbake da jeg sluttet med diane

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, aiba skrev:

Jeg fikk ikke kvisene tilbake da jeg sluttet med diane

Hvor lenge gikk du på Diane, aiba? :)

Skrevet
11 timer siden, ordinarygirl skrev:

Sluttet for 1 uke siden. Ingen kviser enda, men frykter det verste. Verdt et forsøk, ønsker helst ikke å putte i meg masse hormoner.

Skal snart slutte selv. Etter 10-12 år 😕 Hvor lenge gikk du på dem, ordinarygirl? :)

Skrevet
4 minutter siden, Solsikke11 skrev:

Hvor lenge gikk du på Diane, aiba? :)

Jeg husker ikke.. er 10 år siden... 

Skrevet
9 timer siden, Solsikke11 skrev:

Skal snart slutte selv. Etter 10-12 år 😕 Hvor lenge gikk du på dem, ordinarygirl? :)

2 år her :)

Skrevet
13 minutter siden, ordinarygirl skrev:

2 år her :)

Har du merket noe til håravfall? Håper jeg ikke spør for personlig. Jeg er bare så redd for å slutte 😮

Skrevet
28 minutter siden, Solsikke11 skrev:

Har du merket noe til håravfall? Håper jeg ikke spør for personlig. Jeg er bare så redd for å slutte 😮

Mens jeg brukte Diane ja, røyta som ei katt! Håper det blir bedre nå. Begynner man å miste hår når man slutter mener du?

Skrevet
1 minutt siden, ordinarygirl skrev:

Mens jeg brukte Diane ja, røyta som ei katt! Håper det blir bedre nå. Begynner man å miste hår når man slutter mener du?

Ja, da jeg sluttet i oktober 2012 ble håret så fett og mistet masse da jeg vasket det i dusjen feks. Har aldri hatt håravfall mens jeg har gått på Diane.. Går fortsatt på dem og ikke noe håravfall. Er når jeg slutter at alt blir helt kluss i systemet 😕

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på Diane i ca 2 år og opplevde ikke noe hårtap hverken da jeg gikk på de eller da jeg sluttet. Byttet til Yasmin og kvisene holdt seg fortsatt borte. Etter noen år prøvde jeg å slutte på Yasmin for å se om problemet var borte, men da fikk jeg masse kviser på hals og hake og gikk opp i vekt, så begynte på de igjen og kvisene forsvant. Har senere fått vite at plagene mine kommer pga PCOS.

Anonymkode: 4dd22...5a9

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på Diane i ca 2 år og opplevde ikke noe hårtap hverken da jeg gikk på de eller da jeg sluttet. Byttet til Yasmin og kvisene holdt seg fortsatt borte. Etter noen år prøvde jeg å slutte på Yasmin for å se om problemet var borte, men da fikk jeg masse kviser på hals og hake og gikk opp i vekt, så begynte på de igjen og kvisene forsvant. Har senere fått vite at plagene mine kommer pga PCOS.

Takk for at du deler. Jeg fikk dem fordi jeg var litt plaget med kviser på videregående. Hadde ikke diagnosen PCOS før jeg begynte, og hadde heller ikke symptomer på det. Jeg synes det er rart at legen min ga meg Diane før jeg fikk noe annet som jeg kunne ha prøvd. Hadde du PCOS før du begynte på Diane?

Skrevet

De fleste som er plaget med kviser får Diane, de var jo i utgangspunktet for huden. Det at de funker som prevensjon var egentlig en bivirkning.

Jeg var veldig fornøyd med Diane, gikk ned i vekt og huden ble bra. Våger ikke å begynne på de da igjen da jeg er redd for blodpropp osv.

Skrevet
9 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

De fleste som er plaget med kviser får Diane, de var jo i utgangspunktet for huden. Det at de funker som prevensjon var egentlig en bivirkning.

Jeg var veldig fornøyd med Diane, gikk ned i vekt og huden ble bra. Våger ikke å begynne på de da igjen da jeg er redd for blodpropp osv.

Ja, de inneholder ganske mye østrogen? Det som kanskje skjedde hos meg når jeg slutta var vel at kroppen ikke fikk tilført østrogen i form av pillene, og det da ble overflod av testosteron? Det økte hvertfall talgproduksjonen helt enormt, og det førte til mye fett hår, fet hud, kviser og hårtap 😕 Hvor lenge gikk du på Diane, og hva merket du etter at du slutta?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Solsikke11 said:

Takk for at du deler. Jeg fikk dem fordi jeg var litt plaget med kviser på videregående. Hadde ikke diagnosen PCOS før jeg begynte, og hadde heller ikke symptomer på det. Jeg synes det er rart at legen min ga meg Diane før jeg fikk noe annet som jeg kunne ha prøvd. Hadde du PCOS før du begynte på Diane?

Nei, ikke som jeg visste om i hvertfall. Slet med kviser på ryggen, brystet og i ansiktet så fikk Diane pga det. Jeg prøvde tetracyclin først, men det hjalp ikke. Legen min var litt skeptisk til Diane, men jeg ønsket det fordi jeg hadde lest at det kunne virke mot kviser og jeg ville uansett gå på prevensjon. Da jeg hadde gått på det en stund ble jeg rådet til å bytte til Yasmin, fordi man ikke skal gå for lenge på Diane. Yasmin funket også veldig bra for meg. Har så og si ikke hatt noe problemer med huden så lenge jeg har gått på Diane og Yasmin :)

Det var vel omtrent åtte år etter at jeg begynte på Diane at jeg ble henvist til gynekolog, pga andre plager, og da kom PCOS opp. Nå går jeg på Yasmin og Metformin.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke som jeg visste om i hvertfall. Slet med kviser på ryggen, brystet og i ansiktet så fikk Diane pga det. Jeg prøvde tetracyclin først, men det hjalp ikke. Legen min var litt skeptisk til Diane, men jeg ønsket det fordi jeg hadde lest at det kunne virke mot kviser og jeg ville uansett gå på prevensjon. Da jeg hadde gått på det en stund ble jeg rådet til å bytte til Yasmin, fordi man ikke skal gå for lenge på Diane. Yasmin funket også veldig bra for meg. Har så og si ikke hatt noe problemer med huden så lenge jeg har gått på Diane og Yasmin :)

Det var vel omtrent åtte år etter at jeg begynte på Diane at jeg ble henvist til gynekolog, pga andre plager, og da kom PCOS opp. Nå går jeg på Yasmin og Metformin.

Merket du noe til håravfall da du stanset på Diane? Takk igjen for at du deler dine erfaringer. :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har ikke opplevd noe håravfall eller at det ble fett eller noe :) 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har ikke opplevd noe håravfall eller at det ble fett eller noe :) 

Så deilig.. Får håpe jeg slipper, skal til legen etter sommeren og planlegger å slutte på dem da. Takk igjen for at du delte din erfaring :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på 16. Har slitt med kviser siden jeg var 14 ish. Ikke noe voldsomt med akne og store byller, men nok til at vanlig hudpleie ikke hadde særlig effekt. I romjulen 2017 fikk jeg noen store kviser i kinnet og jeg og mamma bestemte oss for å få hjelp av legen til å få styr på kvisene. Jeg begynte på tetralysal og epiduo på starten av nyåret. Gikk på det i 6 uker, og var tilnærmet kvisefri i 3 mnd etter endt antibiotika kur. Null bivirkninger og generelt overlykkelig over at kviseproblemet var så og si borte etter 3. uke. Gikk fortsatt på epiduo etter kuren for å forebygge nye utbrudd, men etter jeg var på cup en uke med håndballlaget fikk jeg er «kraftig» utbrudd og fikk legetime og begynte med tetralysal igjen. Siden utbruddet var såpass mildt fikk jeg beskjed om å bare ta én pille om dagen, og fikk i tillegg resept på diane for å forebygge kviseproblemet i senere tid. (Fikk dette fordi jeg i utganspunktet ønsket et prevansjonmiddel da jeg er i et forhold og jeg sliter med mensensmerter). Nå har jeg brukt antibiotikaen i 3 dager og merker allerede at kvisene blir mindre betente og det ikke kommer flere nye kviser. Skal igjen gå på kuren i 6 uker, og krysser tær og fingre om at den virker liker fort som den forrige. 

Laget dette innlegget for de som ikke sliter med alvorlig akne eller får kviser i voksen alder, men for de tenåringene som ikke trives med sin hud, men heller ikke blir tatt på alvor fordi problemet ikke er «stort» nok. Alle fortjener å få hjelp dersom det går utover livskvaliteten, uansett om noen andres problemer så skulle vært verre. Det betyr ikke dermed at man skal tilkalle legen dersom man får en og annen kvise ved syklusen, for ingen medisin vil hjelpe med det, men sliter du så del det med noen.

Ser at dette innlegget ble langt, men ville dele en delvis suksess historie om tetralysal, og at ikke alle hater antibiotika som middel for kviser, for det kan faktisk fungere!

• 1 år senere...
Skrevet
På 9.6.2014 den 19.20, Nautika skrev:

Hei. Jeg har akkurat sluttet på diane og ble kjapt gravid. Jeg fikk noen små kviser 2-3 stk på de 2 mnd mellom jeg sluttet og ble gravid, men nå ser det ut til å ha stabilisert seg :nigo:

For min del virker det som om graviditet fungerer mot kvisene mine ;)

Merket du noe til fett hår og hårtap etter du sluttet på Diane?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...