Gå til innhold

Slutte på Diane?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen.

Før slet jeg veldig med uren hud, spesielt på brystet og skuldrene. Ansiktet var ikke av den verste sort, men det var alltid 3-4 kviser i ansiktet store og små. Det største problemet var for meg brystet og skuldrene og jeg kunne ikke vise meg omtrent uten klær. Diane ble min store redning, og jeg ble kvitt alle kvisene på brystene og skuldrene. Kan få en kvise eller to i ansiktet noen ganger, men ikke store greiene. Eneste minuset med Diane er at pillen gjør meg utrulig følsom, og jeg gråter av den minste ting. Kan ikke diskutere med kjæresten uten å gråte. Pillene fucker opp hele meg. Jeg og kjæresten har lyst på barn nå, men jeg er utrulig redd for å få tilbake den stygge huden jeg hadde før p-pillene............ Det klarer jeg ikke! Leser at de fleste får kvisene tilbake VERRE etter de sluttet på diane. Jeg blir helt deprimert bare tanken på det. Regner med at mine kviser er hormonelle. Merker ingen forskjell når jeg spiser forskjellig mat og godteri.

Hva kan jeg gjøre? Jeg er 23 og har gått på pillene i 1 1/2 år. Redd for at jeg skal se helt forjævlig ut om jeg slutter.....Men pillene gjør meg så nedstemt og ekstrem følsom at jeg vurderer å slutte....

Anonymous poster hash: 15127...cbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har brukt diane i flere år, men fikk i fjor høst problemer med mellomblødninger og tok derfor en pause fra dem. Jeg begynte på dem pga kviser på ryggen og de forsvant ganske fort takket være pillene. Jeg ble livredd for å ta pause på pillene da jeg ikke ville ha kvisene tilbake, men heldigvis så kom de ikke tilbake :)

Om du og kjæresten planlegger å få barn, så har du vel ikke så mye annet valg enn å slutte? Det å være nedfor er heller ikke noe bra. Husk at sol og strand er veldig bra mot kviser, så det å slutte nå på året ville kanskje vært lurt. Håper det går like bra for deg! :) Lykke til!

Skrevet

Hei. Jeg har akkurat sluttet på diane og ble kjapt gravid. Jeg fikk noen små kviser 2-3 stk på de 2 mnd mellom jeg sluttet og ble gravid, men nå ser det ut til å ha stabilisert seg :nigo:

For min del virker det som om graviditet fungerer mot kvisene mine ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har brukt diane i flere år, men fikk i fjor høst problemer med mellomblødninger og tok derfor en pause fra dem. Jeg begynte på dem pga kviser på ryggen og de forsvant ganske fort takket være pillene. Jeg ble livredd for å ta pause på pillene da jeg ikke ville ha kvisene tilbake, men heldigvis så kom de ikke tilbake :)

Om du og kjæresten planlegger å få barn, så har du vel ikke så mye annet valg enn å slutte? Det å være nedfor er heller ikke noe bra. Husk at sol og strand er veldig bra mot kviser, så det å slutte nå på året ville kanskje vært lurt. Håper det går like bra for deg! :) Lykke til!

Takk for svar. Det er som du sier, har jeg lyst å bli gravid så må jeg uansett slutte. Men jeg husker hvor deprimert jeg var når jeg hadde kviser, og har lite lyst å se slik ut igjen. Vil nok prøve å slutte, og om det blir helt forferdelig gale, så får jeg ta en tur innom legen :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har akkurat sluttet på diane og ble kjapt gravid. Jeg fikk noen små kviser 2-3 stk på de 2 mnd mellom jeg sluttet og ble gravid, men nå ser det ut til å ha stabilisert seg :nigo:

For min del virker det som om graviditet fungerer mot kvisene mine ;)

Hører mange som blir verre når de er gravid, men også om andre som får helt kvisefri hud. Kanskje graviditeten vil gjøre meg og kvisefri? Det hadde vore helt fantastisk.

Lykke til vidare, og håper huden din holder seg kvisefri :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slutta på p-pillene, og fikk kvisene tilbake. :( Begynte på de igjen for 1 siden nå.

Anonymous poster hash: 38947...577
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slutta på p-pillene, og fikk kvisene tilbake. :( Begynte på de igjen for 1 siden nå.

1 uke skal det stå*

AnonymBruker
Skrevet

Off.. Håpløst also! Jeg har virkelig ikke lyst å slutte på de, men bare pga at de gir meg fin hud! Ond sirkel:(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på Diane i maaange år, store kviseplager på rygg, bryst og ansikt. Diane funket kjempebra. MEN så ville jeg bli gravid, og sluttet. Jeg ble gravid såpass fort (to mnd etter pilleslutt) at kvisene ikke rakk å komme ordentlig tilbake. Og graviditeten hjalp på kvisene, hadde grei hud under hele graviditeten!

Etter hvert, da barnet ble født, og kvisene begynte å komme tilbake ba jeg legen om ny resept på Diane. Men den nye fastlegen min ville ikke gi noen Diane, hun mener de er for farlige. Så nå fikk jeg en krem, Epiduo, i stedet, som jeg tester ut. Den funker bra i ansiktet, men jeg smører ikke ryggen og brystet, så der herjer kvisene ennå...

Anonymous poster hash: b2b26...35e
Gjest marteruz
Skrevet

IKKE SLUTT ENDA!

Jeg sluttet på Diane i februar og etter to uker var ansiktet mitt fullt av kviser, men MYE mer enn det jeg noen gang hadde hatt før. Tenkte jeg skulle la det gå seg til, men 4 mnd etter er det ikke noe bedre. Nå skal jeg tilbake på Diane i ca 6 mnd, men denne tiden skal jeg også gå på reseptbelagte produkter mot kviser i håp om at jeg kan slutte på Diane om 6 mnd og ikke få helt krisehus igjen..

AnonymBruker
Skrevet

IKKE SLUTT ENDA!

Jeg sluttet på Diane i februar og etter to uker var ansiktet mitt fullt av kviser, men MYE mer enn det jeg noen gang hadde hatt før. Tenkte jeg skulle la det gå seg til, men 4 mnd etter er det ikke noe bedre. Nå skal jeg tilbake på Diane i ca 6 mnd, men denne tiden skal jeg også gå på reseptbelagte produkter mot kviser i håp om at jeg kan slutte på Diane om 6 mnd og ikke få helt krisehus igjen..

Etter det alle sier vil jeg absolutt ikke slutte. Har noen prøvd Yasmin? Har hørt de skal være veldig effektiv mot kviser også? Jeg lurer på å bytte til de, og håpe jeg ikke blir like nedstemt av yasmin.

Skrevet

Jeg brukte Diane, men traff på en lege dom ble helt sjokkert. Skulle ikke brukes over lang tid. Hun satte meg på yasmin, og det har fungert ganske fint. Har senere fått yasminelle, og den er også fin for meg.

Lykke til!

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt "gammel" tråd her, men jeg sluttet i hvert fall på Diane nå i vinter etter å ha gått på dem i 2-3 år. Kvisene kom tilbake igjen som en eksplosjon i vår, og dette var ikke særlig kjekt... Jeg tenkte jeg skulle se om det roet seg, men etter noen uker der huden bare ble verre og verre, klarte jeg ikke mer. Jeg begynte på Diane igjen, men har enda ikke sett de store forbedringene... Jeg har nå begynt på antibiotika og epiduo i tillegg til Diane for å se om det fungerer. Jeg har ingen planer om å bli gravid i nærmeste framtid, så her har jo jeg en fordel med tiden i forhold til deg... Masse lykke til i hvert fall:) og det kan jo også hende at du ikke får kvisene tilbake igjen!

Anonymous poster hash: a3ff3...ca9
  • 6 måneder senere...
Skrevet

Kanskje litt "gammel" tråd her, men jeg sluttet i hvert fall på Diane nå i vinter etter å ha gått på dem i 2-3 år. Kvisene kom tilbake igjen som en eksplosjon i vår, og dette var ikke særlig kjekt... Jeg tenkte jeg skulle se om det roet seg, men etter noen uker der huden bare ble verre og verre, klarte jeg ikke mer. Jeg begynte på Diane igjen, men har enda ikke sett de store forbedringene... Jeg har nå begynt på antibiotika og epiduo i tillegg til Diane for å se om det fungerer. Jeg har ingen planer om å bli gravid i nærmeste framtid, så her har jo jeg en fordel med tiden i forhold til deg... Masse lykke til i hvert fall:) og det kan jo også hende at du ikke får kvisene tilbake igjen!

Anonymous poster hash: a3ff3...ca9

TS her

Jeg er redd for at det samme skjer med meg. Legen min mente at jeg om ca 1 år er komt over den verste fasen mtp kvisene, at de roer seg ned med alderen. Jeg stoler ikke helt på det, men kan nå håpe. Håper kvisene dine har roet seg ned, og at du lever et lykkelig kvisefritt liv :)

Skrevet

Har lyst å ta opp igjen denne tråden, og spørr hva er bivirkningene dine på p-pillen diane?

Her er mine:

- Ekstremt følsom og mye nedfor

- Mye hårtap. Har nesten ikke hår igjen....

- Vondt i hode og kvalm når jeg begynner på pillene igjen etter pillefri uke.

- Dårligere immunforsvar. Har kanskje vore syk 2-3 ganger i hele mitt liv før jeg begynte på pillene. Nå er det 1 1/2 år siden, og jeg har vore skikkelig syk 4 ganger.

- Tørr hud. Har generelt tørr hud i ansiktet og overalt, men føler det ble mye verre etter jeg begynte på pillene.

Det jeg kan si er positivt er at jeg fikk det jeg virkelig ønsket meg. Kvisefritt ansikt,bryst og skuldrer. Jeg har heller ikke merket noe på sexlysten, og jeg har ikke gått ned i vekt, tvert i mot. Jeg har gått ned ca 8 kilo siden jeg begynte. Fra 71 kg til 63 kg ca. Også mensen er mindre smertefullt og ikke så kraftig.

Skrevet

Jeg gikk på Diane i ca to år, og byttet senere til Yasminelle. Begge hadde utrolig bra effekt på meg, men kvisene kom dessverre tilbake da jeg sluttet. De første 6 mnd var helt grusomme, med mye gråting og dårlig selvfølelse, men huden har stabilisert seg nå (etter ca ett år). Nå har jeg bare periodevis hormonelle kviser som heldigvis forsvinner raskt med gode hudpleieprodukter og kosthold.

Jeg sluttet også på pillen fordi jeg ville bli gravid, men ingenting har skjedd så langt. Jeg visste jeg måtte slutte før eller siden, så jeg har egentlig bare ventet problemhuden ut. Jeg er glad for det nå, men det er ganske tungt for psyken i "ventetiden". En uheldig bivirkning er også at jeg har mye mindre sexlyst nå enn jeg hadde på pillen.. :roll:

Anonymous poster hash: 09aa4...f6e
Skrevet

Jeg gikk på Diane i flere år. Deilig å slippe nå! Bivirkningene var veldig ømme pupper og tørr hud i ansiktet - sikkert andre som jeg ikke la merke til.

Jeg fikk ingen økning av kviser etter slutt. Når jeg leser her at noen bruker dem for et par kviser i ansikt eller på ryggen ønsker jeg bare å be dem la være. Det er høye hormondoser man dytter i seg med de p-pillene.

Anonymous poster hash: dfe71...37f
Skrevet

*dytt*

Jeg har kjøpt dinane. Har utbrudd på haken, og vil gå på det for å få fin hud, men etter å ha lest litt rundt på nettet vet jeg ikke om jeg tør å begynne med diane :s Er jo ikke verdt det hvis huden blir værre igjen når jeg slutter med de.. Noen fler som har erfaring med diane mot kviser?

Anonymous poster hash: cce0f...2d6

• 3 år senere...
Skrevet

Sluttet for 1 uke siden. Ingen kviser enda, men frykter det verste. Verdt et forsøk, ønsker helst ikke å putte i meg masse hormoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...