Gå til innhold

Single, vellykkede jenter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kanskje en slik "vellykket" dame sett utenfra, og er singel. Grunnen til det er først og fremst at jeg ikke har møtt noen som jeg har følt for å slå meg til ro med, og at jeg har prioritert andre ting enn å være aktiv på dating. Samtidig trives jeg veldig godt som singel og barnefri, så en mann har ikke vært et veldig stort savn i livet mitt. Min største skrekk er å havne i et forhold bare fordi man ikke vil være singel.

Anonymous poster hash: 26a29...8e3

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at du har andre motiver enn å trykke single jenter ned. :)

Anonymous poster hash: eabb9...5b0

TS har presisert at dette er kvinner som vil slå seg til ro. At noen likevel insisterer på at de vil forbli single virker derfor defensivt, å nekte å akseptere at det er de som ikke tar de rette valgene eller leter på de rette stedene.

Noen vil ikke ha en mann, men det er ikke tema her.

Anonymous poster hash: decb7...ed3

AnonymBruker
Skrevet

Veldig defensivt svar.

Tviler på du er så veldig gammel selv, du kommer med et typisk politisk korrekt svar som det er lett å hoste opp, og ikke så veldig realistisk.

Anonymous poster hash: 1f543...d7a

Det er realistisk. Kjenner mange som er sånn - meg selv inkludert.

Anonymous poster hash: 6aa02...d9b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De finner ikke den rette. Veldig mange mannfolk på samme alder nekter dessverre å slå seg til ro med mindre de finner noen som er helt perfekt. Menn får jo ikke "hetta" før de nærmer seg 40 så det er ikke så lett. Selv har jeg en mann som er 7 år eldre. Helt greit det, men av og til gremmes jeg litt når jeg tenker over hvor gammel pappa han er i forhold til meg. Om jeg hadde valgt en jevnaldrende eller noe yngre mann så hadde forholdet hatt en helt annen dynamikk, nå føler vi at vi (DVs han) er for gamle til å få nr 3 f eks.

Anonymous poster hash: 78a8d...e98
  • Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Du sier at disse unge kvinnene ønsker å slå seg til ro, - da er det svært nærliggende å tro at de har ikke møtt den Mannen de ønsker å slå seg til ro sammen med.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god jobb med bra lønn, enebolig, bil og alt på stell, og jeg klarer fint å komme meg i et forhold hvis jeg vil, men jeg vil ikke ha noen mann. Etter å ha gått på noen smeller på mannefronten, er jeg en god del illusjoner fattigere, mer kynisk og har i grunnen mistet helt lysten til å ha noe forhold til en ny mann. Har det veldig godt alene, og lever slik jeg selv synes er best for meg. Anonymous poster hash: 2890e...406

Signerer denne, gått på kjempe-smeller med resultat som at man ikke ønsker å ta i de med ildtang en gang. Enda mer starte på noe nytt. Mye mindre komplisert å være alene, men til tider sårt og ensomt.

Anonymous poster hash: dc03f...c59

AnonymBruker
Skrevet

Er det egentlig så mange av disse? Jeg opplever at veldig mange er i forhold, eller så kan det være at de har vært i forhold, men så er blitt single. Da er det vel ikke det klokeste å hoppe inn i et nytt forhold ved første og beste anledning heller.

Selv er jeg ikke vellykket, for jeg har ikke karriere, men bare en vanlig jobb, og jeg er ikke veldig populær og sosial. Men jeg har et bra utseende. Tror kanskje en grunn til at jeg ikke har truffet den rette er at jeg er litt sjenert og derfor kanskje kan virke litt utilnærmelig. Men norske menn tar jo generelt ikke så mye initiativ generelt heller. Så det er en vond sirkel. Kanskje det hadde vært lettere for meg å finne en mann om jeg hadde bodd i et annet land, hvor menn er mer oppsøkende.

Anonymous poster hash: c5ab9...800
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om vakre, populære jenter på rundt 30 år som fortsatt er single? Selv om de egentlig vil slå seg til ro (ja dette vet jeg).

Jeg er nok veldig generaliserende her, men jeg har observert det så ofte at det nesten er et fenomen.

Det er ikke snakk om bare utseende her, men jenter med flott personlighet, god karriere, som har mange venner av begge kjønn. Hvorfor i all verden klarer de ikke å få et langvarig forhold når "alt" ligger til rette for det?

For å svare på spm. - jeg kjenner til fenomenet. Jeg vil dog si at selv om noen virker "perfekte" fra utsiden er det jo ingen som er det. Det er heller ikke slik at man alltid vet hvordan noen fungerer i et forhold bare fordi man er venninne med dem. Jeg har f.eks. venninner som "har alt" - er vakre, snille, morsomme og interessante men som likevel er vanskelig i forhold - veldig krevende, sjalu, masete osv. De medmenneskelige forholdene man har som er vennskapelige er annerledes enn de romantiske.

Det andre er at mange overfører sine preferanser på andre. Det gjelder menn som tror kvinner ser etter det de ser etter hos kvinner og motsatt. Vet ikke hvor mange ganger jeg har observert en kvinne beskrive seg selv som et catch for en mann med adjektivene, "jeg er ambisiøs, intelligent, bereist, har god jobb og utdannelse og egen leilighet". Vel, dette er ikke ting menn ser etter hos kvinner. Det er ting du ser etter hos en mann. Det at du tikker av disse boksene betyr ikke at du har bedre sannsynlighet for å finne en mann med disse kvalitetene, for det er ikke det han ser etter. Det er ikke slik at dersom man tjener gode penger selv er man berettiget til en mann med samme inntekt.

For mannen med millioninntekt ser heller på kvinnen som er vakker, morsom, omtenksom og sosialt intelligent enn hun hvis liv fokuseres rundt jobben (disse tingene er selvsagt ikke motsetninger men det er forskjell på hvor folk legger mesteparten av sin 'effort').

Desto verre, mange kvinner nekter å akseptere dette, baserer seg på unntak eller prøver t.o.m. å rakke ned på menn som ikke vil ha karrierekvinner ved å insistere på at de føler seg "truet".

Det tredje er at veldig få vet hvordan de skal gå frem for å finne en partner. Det gjelder både menn og kvinner. Det finnes ingen som viser deg hvordan, få foreldre vet hva slags råd de skal gi. Og dessverre er det en tendens i samfunnet - godt backet opp av Hollywood-produserte romantiske komedier - at du ikke skal tenke over det eller anstrenge deg det minste.

Du hører stadig floskler som "bare vent så dukker han opp" eller "du kan ikke planlegge slikt". Selv om du ikke kan kontrollere hva andre sier eller gjør så kan du kontrollere deg selv og hvordan du responderer på det. Mesteparten av et menneskes lykke hviler faktisk på deres valg av partner og de fleste er enige i at viktige valg som utdannelse, jobb og bolig må jobbes for og vennskap må ivaretas - likevel er det få som tar fullt ansvar for sin romantiske lykke.

Man skulle jo tro at når man har nådd en viss alder og opplevd at menn med trekk X, Y og Z er elendige partnere så styrer man unna disse. Eller at man er blitt løyet til mange ganger og at det kanskje er en ide å se på hva en mann faktisk gjør over hva han sier. Eller at selv om Sex og singelliv sier det er kult å ligge med noen på første date og Mr. Big frir til slutt så er det som regel ikke realiteten, du risikerer mye ved å ha sex for tidlig og det er en god ide å vente. Veldig mange tar ikke til seg resultatene av feilene de har begått og det er langt mer populaert å legge skylden alle andre steder. Eksen ødela meg for alle andre menn, faren min var en dårlig autoritetsfigur, samfunnet produserer ikke nok dugelige menn, jeg har uflaks uansett.

Mange av disse supre kvinnene tilbringer all sin tid på jobb, det sosiale begrenser seg til et glass vin hjemme med en venninne og på vei til og fra jobb eller trening er hun på mobilen eller med musikk i ørene - utilgjengelig. Han kommer ikke dumpende i fanget på en.

Alle disse tingene gjelder selvsagt menn også - noen av dem i enda større grad. Veldig mange unge menn nekter å ta ansvar for egen "skjebne", men det er nok av tråder som diskuterer dette allerede og det var ikke spørsmålet her.

Og jeg svarer selvsagt på sporsmålet TS stiller som gjelder kvinner som VIL slå seg til ro, for alle kommer hylende "kanskje de er happy som single".

Så til TS - det er mange komponenter som spiller inn, ikke bare personens attraktivitet, men kvalitet som partner, hvor mange menn de treffer og hvordan de filtrerer ut idiotene og de som bare vil ha sex.

Man ser lett på dette forumet at mange sliter - selv om de er over 30 og har datet i et tiår. Mange trenger litt hjelp til dette, men det forutsetter at man er villig til å motta hjelp. Tviholder man på at gode kvaliteter for et forhold ikke kan læres, så kommer man selvsagt aldri noen vei.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg er litt sånn som Ts beskriver. Over 30år, singel og kan sikkert fremstå som noenlunde "vellykket" utad. Jeg er singel fordi mennene jeg er interessert i (de på min egen alder) ikke ser ut til å ville etablere seg eller gå inn i et fast forhold, men har tenkt å tulle rundt et par år til. Eldre menn tiltaler meg ikke, så da blir det ingenting. Syns selv at det er synd, men akter ikke å gå inn i et forhold med en mann jeg ikke er interessert i.

Endret av EnKoppTe
  • Liker 3
Skrevet

Veldig defensivt svar.

Tviler på du er så veldig gammel selv, du kommer med et typisk politisk korrekt svar som det er lett å hoste opp, og ikke så veldig realistisk.Anonymous poster hash: 1f543...d7a

Hva er problemet ditt om de er fornøyde med sin situasjon? Vil du jeg skal skrive at de er sikkert kjempeulykkelige og kravstore derfor har de ikke forhold? Har det falt deg inn at folk kan trives selvom de ikke er samboere eller gift med noen?

• Liker 5
Gjest Gjest
Skrevet

For å svare på spm. - jeg kjenner til fenomenet. Jeg vil dog si at selv om noen virker "perfekte" fra utsiden er det jo ingen som er det. Det er heller ikke slik at man alltid vet hvordan noen fungerer i et forhold bare fordi man er venninne med dem. Jeg har f.eks. venninner som "har alt" - er vakre, snille, morsomme og interessante men som likevel er vanskelig i forhold - veldig krevende, sjalu, masete osv. De medmenneskelige forholdene man har som er vennskapelige er annerledes enn de romantiske.

Det andre er at mange overfører sine preferanser på andre. Det gjelder menn som tror kvinner ser etter det de ser etter hos kvinner og motsatt. Vet ikke hvor mange ganger jeg har observert en kvinne beskrive seg selv som et catch for en mann med adjektivene, "jeg er ambisiøs, intelligent, bereist, har god jobb og utdannelse og egen leilighet". Vel, dette er ikke ting menn ser etter hos kvinner. Det er ting du ser etter hos en mann. Det at du tikker av disse boksene betyr ikke at du har bedre sannsynlighet for å finne en mann med disse kvalitetene, for det er ikke det han ser etter. Det er ikke slik at dersom man tjener gode penger selv er man berettiget til en mann med samme inntekt.

For mannen med millioninntekt ser heller på kvinnen som er vakker, morsom, omtenksom og sosialt intelligent enn hun hvis liv fokuseres rundt jobben (disse tingene er selvsagt ikke motsetninger men det er forskjell på hvor folk legger mesteparten av sin 'effort').

Men det burde de. Også menn har noe å vinne på at damerne deres er selvstendige og har sin økonomiske skit på det tørre. Det sier pinadø noe om fyrer hvis de bevisst velger ei som de vet med seg selv vil bli økonomisk avhengig av seg.

• Liker 6
Skrevet

Men det burde de. Også menn har noe å vinne på at damerne deres er selvstendige og har sin økonomiske skit på det tørre. Det sier pinadø noe om fyrer hvis de bevisst velger ei som de vet med seg selv vil bli økonomisk avhengig av seg.

:5: Meget godt poeng.

Enten vil de ha all økonomisk makt slik at dama ikke tør gå fra dem eller opponere i forholdet, eller så vil de forbeholde seg retten til å si at "kvinner er bare ute etter menn med penger".

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men det at kvinner har god økonomi selv er jo en av de største grunnene til at skilsmisseraten har steget de siste tiårene. Så for mange menn er nok det mer en risikofaktor enn noe de ønsker seg hos en partner. Ikke at det er noe jeg er enig i, bare så det er sagt.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet ditt om de er fornøyde med sin situasjon? Vil du jeg skal skrive at de er sikkert kjempeulykkelige og kravstore derfor har de ikke forhold? Har det falt deg inn at folk kan trives selvom de ikke er samboere eller gift med noen?

Selvfølgelig er det noen som du beskriver, jeg har ikke noe problem med det. Men jeg spør om ærlige svar knyttet til jenter som faktisk har lyst på et forhold og som burde ha alle forutsetninger på sin side. Jeg synes det er interessant, og på et forum kan folk være helt ærlige, det er ikke nødvendig med overfladiske svar.

Gjest Gjest
Skrevet

:5: Meget godt poeng.

Enten vil de ha all økonomisk makt slik at dama ikke tør gå fra dem eller opponere i forholdet, eller så vil de forbeholde seg retten til å si at "kvinner er bare ute etter menn med penger".

Godt poeng.

Men det at kvinner har god økonomi selv er jo en av de største grunnene til at skilsmisseraten har steget de siste tiårene. Så for mange menn er nok det mer en risikofaktor enn noe de ønsker seg hos en partner. Ikke at det er noe jeg er enig i, bare så det er sagt.

Men er det ikke godt at kvinner kan bryte ut når de ikke trives da?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Godt poeng.

Men er det ikke godt at kvinner kan bryte ut når de ikke trives da?

Jo jeg synes det. Men tror ikke så mange menn nødvendigvis er enig.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg vil mene det er en medvirkende faktor til at en skillsmisse er mulig å gjennomføre når den er ønsket, ikke en utløsende faktor for å generere en skillsmisse.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Jo jeg synes det. Men tror ikke så mange menn nødvendigvis er enig.

Sier mye om de mennene.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det noen som du beskriver, jeg har ikke noe problem med det. Men jeg spør om ærlige svar knyttet til jenter som faktisk har lyst på et forhold og som burde ha alle forutsetninger på sin side. Jeg synes det er interessant, og på et forum kan folk være helt ærlige, det er ikke nødvendig med overfladiske svar.Anonymous poster hash: 1f543...d7a

Er det overfladisk å hevde at noen kan være lykkelige i den situasjonen?

Vil du bare ha svar a la"typisk kjerringer med ekstreme krav" "de er sikkert kjempeulykkelige"osv?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vi er single?

Jeg har barn, så vet ikke om jeg går under den gruppen ts sikter til. Men vært singel noen år, og er sikkert relativt 'vellykket' sett utenfra. Har en del fine beilere, men orker ikke gå for noe som ikke er 100%. Og 100% er så og si umulig å oppdrive, det var mye enklere for ti år siden.

Så grunnen til at jeg er singel, er en kombo av livserfaring (av den kjipe sorten)- man orker ikke noe mer BS liksom, at kravene til en evt ny type er (for) høye, og at jeg ikke trenger en mann for å være lykkelig, og dermed venter på en evt 100-prosent'er eller forblir singel.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...