AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #41 Skrevet 6. juni 2014 Teit tråd.Anonymous poster hash: d19af...de0 1
Fame Skrevet 6. juni 2014 #44 Skrevet 6. juni 2014 Teit tråd.Anonymous poster hash: d19af...de0 Så ikke kommenter, men forsvinn stille og rolig ut herfra.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #45 Skrevet 6. juni 2014 Jeg er 172cm og føler meg mest vel på rundt 63-65kg. Da jeg veide 57- 58kg så ikke min kropp bra ut i hvert fall. Ribbena stakk ut om jeg gikk i singlett og venner og familie var bekymret for helsen min. Jeg er også 172 cm og ser absolutt best ut når jeg veier 57-58 kg. Så vi er visst alle forskjellige og det finnes ikke noe standardsvar man kan gi TS. Anonymous poster hash: 0bd23...d67
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #46 Skrevet 7. juni 2014 Selv er jeg 171 cm og veier 51 kg. Veier jeg mindre enn dette ser jeg syk ut. Var fornøyd da jeg veide 55-56 kg for et par år siden også. Har mistet en del muskelmasse og sikkert noe fett. Anonymous poster hash: fc5ee...41e
Cata Skrevet 7. juni 2014 #47 Skrevet 7. juni 2014 Mellom 58 og 72 kg i følge BMI. Det er altså mange muligheter for hvilket vektnivå man kan legge seg på.
Gjest Lille-pus Skrevet 7. juni 2014 #48 Skrevet 7. juni 2014 Snakker du med psykolig kjære deg? Ikke spør hva andre veier, for folk er forskjellige. Spis til du er mett og ikke tenk så mye på vekta og så ser du selv hva trivselsvekta di blir. Du trenger i alle fall ikke gå opp, snarere tvert i mot. Kanskje du kan få en lege til å måle fettprosenten din slik at dy får vite om du trenger å gå opp noe eller ikke? *host* Altså... nå er TS ganske ung... men med 170 i høyde og 55 kilo er det ingen ting i verden som tilsier at hun vil ha noen helsemessig gevinst i å gå ned i vekt. Jeg håper du skrev noe annet her enn du mente å skrive. Jeg er 169 høy og veier 60 kilo. Det er akkurat passelig for meg, og jeg bruker str. 36 i klær. - og det har jeg gjort halve livet. At man ikke føler seg vel når man ser seg i speilet med den vekten TS har, og ikke føler klærne sitter bra... det mistenker jeg har med andre ting å gjøre enn nødvendigvis en kroppsvekt på 55 kilo. Så er det desverre ofte slik at når hele verden oppleves å være et enenste kaos hvor et menneske ikke lenger har kontroll over noe som helst.... da oppleves egen vekt som den ene tingen man kan ha kontroll over... og det å ha styringen over sin egen kroppsvekt kan være en måte å 'avreagere' for andre belastninger man opplever som harde. Vi vet hvor den veien går. 1
Gjest avocadoen Skrevet 7. juni 2014 #49 Skrevet 7. juni 2014 *host* Altså... nå er TS ganske ung... men med 170 i høyde og 55 kilo er det ingen ting i verden som tilsier at hun vil ha noen helsemessig gevinst i å gå ned i vekt. Jeg håper du skrev noe annet her enn du mente å skrive. Jeg er 169 høy og veier 60 kilo. Det er akkurat passelig for meg, og jeg bruker str. 36 i klær. - og det har jeg gjort halve livet.a At man ikke føler seg vel når man ser seg i speilet med den vekten TS har, og ikke føler klærne sitter bra... det mistenker jeg har med andre ting å gjøre enn nødvendigvis en kroppsvekt på 55 kilo. Så er det desverre ofte slik at når hele verden oppleves å være et enenste kaos hvor et menneske ikke lenger har kontroll over noe som helst.... da oppleves egen vekt som den ene tingen man kan ha kontroll over... og det å ha styringen over sin egen kroppsvekt kan være en måte å 'avreagere' for andre belastninger man opplever som harde. Vi vet hvor den veien går. Oi, Shit! Jeg så ikke før nå at jeg hadde skrevet det motsatte av det jeg mener :o mente selvsagt at TS heller bør gå opp enn ned. Endrer på det nå
Gjest avocadoen Skrevet 7. juni 2014 #50 Skrevet 7. juni 2014 Snakker du med psykolig kjære deg? Ikke spør hva andre veier, for folk er forskjellige. Spis til du er mett og ikke tenk så mye på vekta og så ser du selv hva trivselsvekta di blir. Du trenger i alle fall ikke gå ned, snarere tvert i mot. Kanskje du kan få en lege til å måle fettprosenten din slik at dy får vite om du trenger å gå opp noe eller ikke?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #51 Skrevet 7. juni 2014 Vi er jo alle bygget forskjellig. Selv er jeg 173 høy og veier 59 kg, og det er for lite for meg. Jeg er atletisk bygget med skikkelige hofter og skuldre, og når beina stikker ut er det ikke så vakkert. Min trivselsvekt er 63 kg. hvis jeg da i tillegg er litt trent. Det meste jeg har veid er 67, og da følte jeg med som en hval for min del, men det er sikkert fordi jeg aldri har vært så tung. Det er rart hva en tre-fire kg kan utgjøre. Jeg veier meg svært sjelden og er generelt lite opptatt av det, annet enn at jeg er bevisst på å spise mest mulig næringsrik mat slik at jeg ikke tar av meg mer, og aller helst legger på meg. Jeg fikk høre at jeg var tynn da jeg var 63 kg. og, men jeg nevnte det for legen og han sa jeg var helt normalvektig. Det som irriterer meg litt er at når jeg legger på meg (pupper f.eks har jeg svært lite av), så er det over hofter, lår og mage. Aldri oppe! Det er liksom et misforhold der. Anonymous poster hash: e245e...64b 1
Gjest lurven Skrevet 7. juni 2014 #52 Skrevet 7. juni 2014 60-75 kg er innafor, men bør ha store pupper dersom man er over 64 kg
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #53 Skrevet 7. juni 2014 For å finne riktig bmi skal man ta høyden - 110. Det blir 60 kg i ditt tilfelle. Så du trenger ikke å gå ned noen ting. Anonymous poster hash: 0eb49...bf3 1
Contempt Skrevet 7. juni 2014 #54 Skrevet 7. juni 2014 Hvis du ikke føler deg vel av å se deg selv i speilet, syns jeg i alle fall at du burde ligge unna badevekten. Må ikke overfokusere på slike ting. Spis bra mat og beveg deg hver dag, så burde det være bra.
Dama til hanen Skrevet 8. juni 2014 #55 Skrevet 8. juni 2014 (endret) jeg er 170cm høy og veier 53 kg. Min lege vil at jeg skal minimum veie 10 kg mer, altså 63 kg. Hvis du ikke vet hvor mye kcal du trenger ila en da så kan kanskje denne linken kan hjelpe? http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/beregning-av-kaloribehov-37101.html Endret 8. juni 2014 av Dama til hanen
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #56 Skrevet 8. juni 2014 Jeg er 175 og veier litt over 50... Hater å føle meg som en vandrende flis Anonymous poster hash: f2293...269
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå