AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #21 Del Skrevet 4. juni 2014 Dersom du ønsker et slags overtak så er å gjøre ingenting det beste. Da sitter hun nok alltid med følelsen av at hun er et dårligere menneske, og at du er bedre enn henne i handlinger. Gjør du noe for å såre/hevne/få likestilt det så står dere jo likt- selv om jeg tror det neppe vil føle sånn for deg. Dette blir jo ganske smålig når man først skal gjøre det, og skaper en masse problemer mellom dere jeg antar du ikke ønsker siden du velger å bli enn så lenge. Om du skal "hevne" deg etablerer du jo bare en enorm dysfunksjonalitet mellom dere som er vanskelig å bryte, og bare vil eskalere på mange måter. Så du må vel bestemme hva du vil og hvorfor, og om det gir den den tilfredsstillelsen du ønsker. Om du gir faen nå så bør du og tenke over om du er klar for å la dine handlinger følge din "historie" som partner for en evt ny kjæreste siden. Spørsmålet er jo og hva slags person du ønsker å fremstå som 10 år fra nå. De fleste kan nok forstå at du evt i sinne hadde sex med en annen, men du vil jo og fremstå som litt hevngjerrig og ikke særlig gjennomtenkt i vanskelige situasjoner.Anonymous poster hash: ba3ee...683 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #22 Del Skrevet 4. juni 2014 Det er ikke meningen å virke krass, men jeg har selv sittet i dine sko og for meg virker bare hele den settingen deres litt spesiel. Altså, du er nok ikke den første som har bestemt seg for å bli, men for meg måtte jeg ut, 4 år og gode minner, jeg bryr meg ikke, han var utro. Det gjør du ikke, jeg setter pris på alle tilbakemeldingene jeg får. Som gutt er det vanskelig for meg å prate med kamerater om dette, så jeg synes det er greit å lufte det her. Men inntil videre skal jeg være sammen med henne, det føles mest riktig (selv om jeg ikke er 100% sikker på noen ting nå) og magefølelsen min sier at jeg bør ta den sjansen. Så får vi se hvordan det går. Om en månede har jeg kanskje forandret helt mening, men da går det hvertfall i mitt tempo. Skal prøve å prate litt mer med henne om dette også, det synes jeg nesten er det vanskeligste av alt. TS Anonymous poster hash: be1d2...419 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #23 Del Skrevet 4. juni 2014 Dersom du ønsker et slags overtak så er å gjøre ingenting det beste. Da sitter hun nok alltid med følelsen av at hun er et dårligere menneske, og at du er bedre enn henne i handlinger. Spørsmålet er jo og hva slags person du ønsker å fremstå som 10 år fra nå. Takk for tips, jeg likte spesielt godt disse setningene. Jeg er mye bedre enn som så. I kveld skal jeg faen meg la dosetet stå oppe og drite i å skylle tallerkenen min etter middag TS Anonymous poster hash: be1d2...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #24 Del Skrevet 4. juni 2014 Jeg er ikke i helt samme situasjon som deg, for typen min bare klinte med en annen, men det føltes som et stort svik der og da. Jeg synes det hadde mye å si at han kom og fortalte det dagen etter, men jeg ble veldig såra, særlig siden jeg var gravid da. Hadde det ikke vært for at jeg var gravid, hadde jeg kanskje dumpa ham, bare fordi jeg var så såra og forbanna. Vet ikke om jeg hadde klart å tilgi utroskap, men jeg har i hvert fall helt klart å tilgi denne hendelsen. MEN, jeg merker med meg selv at i motsetning til før, da jeg alltid holdt meg veldig i skinnet selv om jeg kanskje fikk litt blikk eller hadde øyekontakt med en kjekk fyr på byen, så tenker jeg at HVIS anledningen skulle by seg, så kommer jeg kanskje til å gjøre det (kysse, ikke sex). Og det er jo ikke en veldig fin holdning å ha. Anonymous poster hash: 9cdb3...552 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #25 Del Skrevet 4. juni 2014 En gang utro,alltid utro! Hilsen utro jenteAnonymous poster hash: f4f8e...377 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Red-Ruby Skrevet 4. juni 2014 #26 Del Skrevet 4. juni 2014 Det gjør du ikke, jeg setter pris på alle tilbakemeldingene jeg får. Som gutt er det vanskelig for meg å prate med kamerater om dette, så jeg synes det er greit å lufte det her. Men inntil videre skal jeg være sammen med henne, det føles mest riktig (selv om jeg ikke er 100% sikker på noen ting nå) og magefølelsen min sier at jeg bør ta den sjansen. Så får vi se hvordan det går. Om en månede har jeg kanskje forandret helt mening, men da går det hvertfall i mitt tempo. Skal prøve å prate litt mer med henne om dette også, det synes jeg nesten er det vanskeligste av alt. TS Anonymous poster hash: be1d2...419 Hvorfor er alltid de snille i forhold som opplever dritt? :/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mike Waters Skrevet 4. juni 2014 #27 Del Skrevet 4. juni 2014 Hvorfor er alltid de snille i forhold som opplever dritt? :/ Hvor har du det fra? Deler du mennesker inn i snille og slemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Red-Ruby Skrevet 4. juni 2014 #28 Del Skrevet 4. juni 2014 Hvor har du det fra? Deler du mennesker inn i snille og slemme? Innlegget til ts, hvor han fremstår som en kar som aldri hadde gjort noe sånt,ikke engang for hevn og som samtidig er villig til å tilgi. Kanskje snill og slem er svart hvitt måte å se det på,men ville sagt at en partner som er utro er en dårlig partner i ihvertfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mike Waters Skrevet 4. juni 2014 #29 Del Skrevet 4. juni 2014 Innlegget til ts, hvor han fremstår som en kar som aldri hadde gjort noe sånt,ikke engang for hevn og som samtidig er villig til å tilgi. Kanskje snill og slem er svart hvitt måte å se det på,men ville sagt at en partner som er utro er en dårlig partner i ihvertfall. Det er jo ikke så rart at det bare er snille mennesker som opplever å bli bedratt, og bare slemme partnere som bedrar når det er det fulle og hele premisset for inndelingen. Det finnes mange måter å være en dårlig partner på - klarer ikke helt å se for meg at denne tråden er tilstrekkelig til å dele TS sitt forhold i en snill og en slem part. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #30 Del Skrevet 4. juni 2014 En gang utro,alltid utro! Hilsen utro jenteAnonymous poster hash: f4f8e...377 En gang feil, alltid feil også da, eller? Hilsen en som en gang var utro guttAnonymous poster hash: 66ee9...0d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Red-Ruby Skrevet 4. juni 2014 #31 Del Skrevet 4. juni 2014 Det er jo ikke så rart at det bare er snille mennesker som opplever å bli bedratt, og bare slemme partnere som bedrar når det er det fulle og hele premisset for inndelingen. Det finnes mange måter å være en dårlig partner på - klarer ikke helt å se for meg at denne tråden er tilstrekkelig til å dele TS sitt forhold i en snill og en slem part. Sa meg enig i første delen jeg : Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #32 Del Skrevet 4. juni 2014 En gang feil, alltid feil også da, eller? Hilsen en som en gang var utro guttAnonymous poster hash: 66ee9...0d8 Det blir jo det samme som å si noe sånt som " en gang trist, alltid trist" så nei det er ikke det samme! Men Har du først vert utro engang så er sjansen stor for att det en gang i løpet av livet skjer igjen! Det tok over ett år fra første gang jeg var utro til det skjedde igjen, og etter att det hadde skjedd første gang var jeg syk av anger og sverget med meg sjøl att det aldri skulle skje igjen.... Men det skjedde igjen,og igjen og det blir lettere å lettere for hver gangAnonymous poster hash: f4f8e...377 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 4. juni 2014 #33 Del Skrevet 4. juni 2014 Den beste hevn du kan ta er å være verdens beste partner. Ikke vær sur eller slem. Vær der for henne når hun trenger deg. Lev med integritet og gjør det du kan for at hun skal fæle seg elsket. Bare husk å sitte en veldig klar grense for hva du aksepterer og hva konsekvensene vil være for å bryte grensene dine igjen. Hevn er nok feil ord, men, hvis hun har evne til empati så vil hun etter hvert føle en enorm skam. Det sammenbruddet som da kommer legger grunnlaget for at dere igjen blir likeverdige parter. Det krever sosial kløkt og tålmodighet. Har du det så kan resultatet bli veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #34 Del Skrevet 4. juni 2014 Det blir jo det samme som å si noe sånt som " en gang trist, alltid trist" så nei det er ikke det samme! Men Har du først vert utro engang så er sjansen stor for att det en gang i løpet av livet skjer igjen! Det tok over ett år fra første gang jeg var utro til det skjedde igjen, og etter att det hadde skjedd første gang var jeg syk av anger og sverget med meg sjøl att det aldri skulle skje igjen.... Men det skjedde igjen,og igjen og det blir lettere å lettere for hver gangAnonymous poster hash: f4f8e...377 Ja, det blir det. Og det blir også det samme som å si en gang utro alltid utro. At sjangsen er stor er ikke synonymt med alltid. Forskjellen er gigantisk. Jeg var utro en gang. Dette er nå seks år siden, og jeg har hatt tre forhold etter det. Smerten jeg følte på etter å ha vært utro mot den jeg da elsket, var ubeskrivelig, selv om det var i fylla og "ikke meninga" (det unnskylder forøvrig ingen ting, men det gir litt større sjangse til å forstå). Smerten jeg så hos henne var ubeskrivelig, over å ha blitt bedratt av en ho hadde tillit til, naturligvis. Denne smerten sammenlagt er en smerte jeg ikke unner noen, og som jeg ikke ønsker å gå igjennom selv en gang til, og jeg ønsker iallefall ikke at ho skal gå igjennom den en gang til på grunn av mine dumheter. Derav kommer jeg aldri til å være utro igjen selv. Konklusjonen er dermed at kommentaren din både var og er idiotisk, da du setter absolutt alle grupper mennesker som har vært utro i samme bås. Selv om det ble og er enklere for deg nå enn første gang, er det ikke slik med alle andre. Tenk over det før du røsker og river alle over en kam. Anonymous poster hash: 66ee9...0d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartbeat Skrevet 4. juni 2014 #35 Del Skrevet 4. juni 2014 Så dømmende folk er. Nei, det er ikke slik at en gang utro, alltid utro! Da må man jo si en gang alkoholiker,alltid alkoholiker, en gang tyv, alltid tyv! Folk kan forandre seg og vokser på erfaringer de gjør og lærer av det. Selvsagt gjelder ikke dette alle, men noen blir ordentlige folk og omtenksomme, selv om de har gått på den blemma og vært utro. Livet er ikke svart, hvitt. Det er menneskelig å feile og det krever si mann og tilgi. Du har min respekt og jeg håper dere får ordnet opp. Men å ta hevn tilbake vil ikke skape en fin relasjon og vil bare gjøre vondt verre. Snakk sammen om dette, kommuniser og finn løsninger uten å ta hevn. Det er bare barnslig. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Idollet Skrevet 4. juni 2014 #36 Del Skrevet 4. juni 2014 (endret) Det er virkelig bare en ting å gjør, og det er å stikke fra henne. Mange glemmer det at du fort kan ta vare på en gjøkunge. Det er fryktelig det, virkelig, virkelig fryktelig. Endret 4. juni 2014 av Idollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 4. juni 2014 #37 Del Skrevet 4. juni 2014 TS, du kan velge. Velge om du vil ta hendelsen personlig. Velge om du vil la den ta tid i livet ditt. Velge om du vil henge fast i den og bli bitter. Velge om dere skal snakke om det og så sette strek. Du vil aldri glemme, men du kan akseptere at det skjedde. Har hun bedt om tilgivelse? På en måte du tror på, som gjør at du forstår og innser at hun virkelig angrer og skulle sett det ugjort? Hvis svaret på det siste er 'ja, det har hun og jeg tror henne', da kan du velge om du vil tilgi og legge bak, eller om du vil henge fast ved denne hendelsen resten av livet. Ut av det du skriver så klarer jeg ikke komme helt til den konklusjon at du hverken har tilgitt, - kanskje annet enn med ord, eller er klar til å legge bak og gå videre sammen. - de tankene tilhører ikke et menneske som snakker om hevn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #38 Del Skrevet 4. juni 2014 Den første personen jeg var sammen med (sånn skikkelig), var utro med meg før det var gått to uker (klinings). Shit happens.. Vi gikk fint videre og var sammen i 3 år til. Det var vel aldri tema igjen, selv om jeg av og til tenkte på det. Men forholdet endte jo pga tilsvarende hendelser. Min historie kommer fra andre siden av bordet, men kan kanskje like fullt være til hjelp. Jeg hadde selv aldri (!) trodd jeg skulle være utro - den jeg var sammen med, forgudet meg og jeg denne personen. Vi bodde sammen, hadde gode samtaler og planer for framtiden. Ingenting tilsa at det skulle gå gale. Det som skjedde kom som ut av ingenting, men i retrospekt... det er alltid en grunn. Og takk gud (for de som tror på han) for at det skjedde! 1. Jo yngre man er når man blir sammen, jo mer forandrer man seg de første årene. Da vi ble sammen, var vi fortsatt ungdommer. Bare det å være sammen var kjekt i seg selv. Men, etter som vi ble eldre, forandret vi oss. H*n ønsket familie, barn og en start på "voksenlivet". Jeg ønsket noe annet. Jeg ønsket å reise, oppleve og nyte. Jeg følte ikke jeg var klar for det store steget. Likevel endte det med et kompromiss (jeg ikke likte) som var midt i mellom det vi begge ønsket. Vi leide oss en leil og det var for all del veldig kjekt, men jeg var ikke klar for det.. Det tærte på forholdet og på de romantiske følelsene. Samtidig fikk ikke jeg "rast i fra meg". I stedet for å være med venner, på fest og på reise, var sofakroken plutselig lett tilgjengelig. 2. I livet møter man mange betydelige endringer, for meg var det å begynne på UiB en slik endring. Selv om jeg (jf. punkt 1) helst ønsket å studere et annet land, eller i alle fall en annen by, falt valget på hjembyens universitet. Likevel ble det en stor endring. Her møtte jeg spennende mennesker, nye mennesker og nye utfordringer. Personen jeg var i et forhold med, hang ikke helt med på dette. Det førte (veldig fort) til slitasje på forholdet. 3. Vaner ble fort noe dritt. Etter vi flyttet sammen, kom hverdagsvaner inn i forholdet vårt. I begynnelsen var dette kjekt, nå måtte vi ha sex kl 17 på torsdager, for da rakk vi spinningtimen kl 18. Dette var spennende nytt og kult. Litt sånn idyll som man ser på fjernsyn. Men etterhvert ble vanene et helvette. Sex ble en vane, kveldsstunder ble mindre prat og mer tv for hver dag som gikk. Husarbeid ble et konfliktområde. Jess.. hverdagslivet tok oss. Nå skal det sies at det er fult mulig å være flinkere til å ta vare på spenning enn det vi var. Her har jeg altså listet og delvis forklart de tre grunnene til at jeg tror utroskapen skjedde. Det trenger ikke å gjelde dere. Men kanskje noen av poengene kan gi mening? Så til påstanden "en gang = alltid". Enkelt og greit: nei. Utroskap kan hende alle. For min del, og jeg tror mange har opplevd det samme, var det ikke en spesiel grunn, eller en enkelt hendelse, som snudde alt på hodet. Flere faktorer spilte inn. Jeg for min del er glad for at utroskapen skjedde. Mens det pågikk var det helt jævlig. Jeg klarte ikke å se personen i øynene, jeg følte meg rett og slett slem. Som en lausbikkje. Selv om min daværende partner ønsket å fortsette forholdet de første dagene etter utroskapen (jeg sa det samme dag som det skjedde), fant vi etter prat ut at det var best å gå hvert til sitt. Du sitter nå faktisk med en gylden mulighet til å gjøre akkurat det du vil. Selv om det er kjedelig å gjøre det slutt etter fire år, kan det hende det er til det beste både for deg og for partnere din. Lykke til, og husk: det er flere fisk i havet! Jeg er i dag lykkelig forlovet med et fantastisk menneske som gir meg alt jeg leter etter i livet! Anonymous poster hash: 5b384...cd3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mike Waters Skrevet 5. juni 2014 #39 Del Skrevet 5. juni 2014 Sa meg enig i første delen jeg : Du er ikke enig i at det er mange måter å være en dårlig partner på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Red-Ruby Skrevet 6. juni 2014 #40 Del Skrevet 6. juni 2014 Du er ikke enig i at det er mange måter å være en dårlig partner på? Hva tror du selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå