Gå til innhold

Hvordan "rette opp" at dama var utro mot meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistenkte at dama hadde vært utro for et par uker siden og sjekket mobilen hennes (noe jeg aldri har gjort før). Der så jeg et par meldinger mellom henne og en kar som avslørte min mistanke, og jeg konfronterte henne med dette øyeblikkelig. Hun la seg flat, og sa at det kun var en ONS i fylla og at det aldri skal skje igjen. Hun sa også at det var null følelser involvert og at hun fortsatt elsker meg like høyt som før. Dette var forresten en kar hun møtte i en helt annet sted enn der vi bor (50+ mil), så de har nok ikke hatt kontakt før eller etter dette.

Jeg klarte til slutt å tilgi henne da jeg fortsatt er glad i henne (vi har vært sammen i snart 4 år). Men jeg sitter på en måte litt igjen og føler meg "snytt". Hun knullet en kar bak ryggen min, og jeg tilgir henne. End of story. Jeg vil ikke slå opp med henne, men jeg føler på en måte at hun slapp "for lett unna", selv om jeg selvsagt skjelte henne ut etter noter og smalt i dørene osv. da jeg fant det ut.

Har noen vært i liknende situasjoner, og hva har dere i så fall gjort? Hun sa til meg at jeg kunne ha sex med en annen, men det vil jeg egentlig ikke. Det hadde jo vært digg kanskje, men jeg synes at jeg kanskje må "straffe" henne mer. Jeg vet egentlig ikke, dette er en helt ny situasjon for meg og jeg vet ikke hva som er normalt i slike situasjoner. Hun hadde visst sovet hos ham, og de hadde klina og hatt sex flere ganger gjennom natten.

Hvis jeg ikke vil dumper henne (noe jeg ikke vil), skal jeg bare glemme det eller hvordan gjør man det?

Hilsen gutt 26



Anonymous poster hash: 75dfc...6ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær den voksne i forholdet og la det bli med tanken! Hvorfor synke ned til hennes nivå for å ta igjen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert: du må enten tilgi og glemme det 100%, eller gjøre det slutt.

Du kan ikke ta opp dette hver gang du er sint, for eksempel. Du må bli ferdig med det, og du må være sikker på at hun angrer på hva hun har gjort, og ikke kommer til å gjøre det flere ganger. Jeg har to venninner som var i nesten samme situasjon, begge parene overlevde utroskapen men ble ødelagt senere av at det ble tatt opp hele tiden eller at det skjedde igjen..



Anonymous poster hash: d8acc...2c2
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær den voksne i forholdet og la det bli med tanken! Hvorfor synke ned til hennes nivå for å ta igjen?

Det er det jeg også tenker, og hovedgrunnen til at jeg ikke vil gjøre det.

Og en del av meg føler at jeg har et lite psykisk overtak på henne nå som hun har sviket meg på det verste, så derfor skal jeg hvertfall ikke synke til hennes nivå. Det går sikkert over, men nå om dagen kommer det mange tanker på en gang.

Kjipt er det uansett :)

TS

Anonymous poster hash: be1d2...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Ehhh. Og du tror hun ikke kommer til og gjøre det her igjen? Hjelper ikke akkorat at hun sier at du kan ha deg med en annen for og liksom balansere det hele.

Ikke noen vits i og skulle ta igjen som du snakker om. Det er bare barnslig og definitivt ikke forenlig med og skulle fortsette med forholdet. Men du burde sette deg ned og virkelig tenke gjennom om du ønsker og satse på denne kvinnen.

Endret av Malanthor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert: du må enten tilgi og glemme det 100%, eller gjøre det slutt.

Du kan ikke ta opp dette hver gang du er sint, for eksempel. Du må bli ferdig med det, og du må være sikker på at hun angrer på hva hun har gjort, og ikke kommer til å gjøre det flere ganger. Jeg har to venninner som var i nesten samme situasjon, begge parene overlevde utroskapen men ble ødelagt senere av at det ble tatt opp hele tiden eller at det skjedde igjen..

Det vil jeg ikke, vi har kranglet om andre ting etter det og jeg har aldri nevnt det. Selv om jeg har blitt fristet et par ganger. Men som sagt, så må jeg bare la det gå litt tid for akkurat nå er det så nytt for meg og da tenker man mye rart på en gang.

TS

Anonymous poster hash: be1d2...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kudos til deg dersom du klarer å tilgi, for jeg hadde ikke å stole på personen igjen. Det at hun sier at du kan ha sex med en annen for å balansere opp er bullshit. Utroskap er nytt for alle en eller annen gang og gratulerer, du har nå en fot innenfor døra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh. Og du tror hun ikke kommer til og gjøre det her igjen? Hjelper ikke akkorat at hun sier at du kan ha deg med en annen for og liksom balansere det hele.

Jeg tror ikke det, men man vet jo aldri. Trodde ikke hun skulle gjøre det første gangen heller. Hun er en ganske rolig jente og virker ikke som typen som ville gjort slik. Men igjen så kan jo akkurat være mange "rolige jenter" som gjør slik, de blir bare ikke så lett oppdaget.

Men det å skulle ta igjen på henne blir nok bare i fantasien.

TS

Anonymous poster hash: be1d2...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Jeg tror ikke det, men man vet jo aldri. Trodde ikke hun skulle gjøre det første gangen heller. Hun er en ganske rolig jente og virker ikke som typen som ville gjort slik. Men igjen så kan jo akkurat være mange "rolige jenter" som gjør slik, de blir bare ikke så lett oppdaget.

Men det å skulle ta igjen på henne blir nok bare i fantasien.

TS

Anonymous poster hash: be1d2...419

Innimellom oppstår det situasjoner hvor man innser i hvor liten grad man faktisk kjenner andre mennesker. Det er en viktig ting og ta til heart. Folk deler sjelden allt de er og alt de tenker på.

Bra du ikke planlegger og hevne deg ihvertfall. Du må ta den i rompa hver dag i et helt år type! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en time-out og få hun til å flytte hjem et par uker, eventuelt at du gjør det slik at du får deg litt rom og tid til å tenke litt. Det at du vill dette vil nok være straff nok også om du i ettertid velger å komme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kudos til deg dersom du klarer å tilgi, for jeg hadde ikke å stole på personen igjen. Det at hun sier at du kan ha sex med en annen for å balansere opp er bullshit. Utroskap er nytt for alle en eller annen gang og gratulerer, du har nå en fot innenfor døra.

Er veldig glad i henne, derfor gjorde jeg det. Men vi får se. Jeg klarer uansett ikke å glemme eller tilgi 100%, det blir for vanskelig akkurat nå.

Leste at kvinner faktisk er mer utro enn menn (har lest mye om utroskap i det siste) og at så mye som 6 av 10 er utro en eller annen gang, på et eller annet vis. Så det vil faktisk si at det er mer normalt å være utro enn å ikke være det. Noe som kom som et sjokk på meg. Tydeligvis har jeg vært ganske naiv :)

Anonymous poster hash: be1d2...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri klart å tilgi en utro kjæreste og bare latt det være med det, virker for meg som en svak og submissiv ting å gjøre. Nå skal det sies at jeg har et ganske stort ego men.



Anonymous poster hash: 04f57...8b0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo hatt kontakt etterpå hvis du fant meldinger på telefonen. De har t.o.m utvekslet telefonnummer.

Jeg tror hun kommer til å gjøre dette igjen....



Anonymous poster hash: 3ff44...2ae
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det, men man vet jo aldri. Trodde ikke hun skulle gjøre det første gangen heller. Hun er en ganske rolig jente og virker ikke som typen som ville gjort slik. Men igjen så kan jo akkurat være mange "rolige jenter" som gjør slik, de blir bare ikke så lett oppdaget.

Men det å skulle ta igjen på henne blir nok bare i fantasien.

TS

Anonymous poster hash: be1d2...419

News flash: de aller færreste som opplever utroskap trodde at den andre parten var en "sånn person".

Hun var utro etter å ha vært sammen med deg i 4 år og du tror at dette aldri kommer til å skje igjen om dere blir sammen resten av livet? Kommer du noen gang til å stole på henne igjen om hun drar på helgeturer med venninner eller jobbreiser? Dersom du ikke kan stole på henne, hvorfor mener du da at hun er noe å satse på?

Ut ifra det du skriver har du åpenbart ikke lagt dette bak deg, og jeg tviler på at du noen gan kommer til å gjøre det. Du er bare 26, ha litt selvrespekt og kom deg ut av dette ikkefungerende forholdet. Finnes plenty av damer der ute som ikke er tøser. Tro meg når jeg sier at du har valgmuligheter.

Anonymous poster hash: 3bdc1...e0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg til å prate med henne om det. Finn ut av hvorfor det skjedde, hvordan det vil påvirke forholdet deres fremover. Det er jo tydelig at du tenker over dette ettersom du har lagt ut et innlegg her, så da forslår jeg at du prater med henne om det. Ta det face to face med henne, ikke oss. Vi kan råde deg til hvordan du skal ta det opp, men ellers ville jeg ikke ha hørt noe videre på "oss". Tenk litt over det; Er det en mulighet for at det kan skje igjen? Vil du kunne klare å stole på henne igjen? Vil du kunne klare å glemme? Er hun ærlig med deg? Alt i alt; snakk med henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i henne, derfor gjorde jeg det. Men vi får se. Jeg klarer uansett ikke å glemme eller tilgi 100%, det blir for vanskelig akkurat nå.

Leste at kvinner faktisk er mer utro enn menn (har lest mye om utroskap i det siste) og at så mye som 6 av 10 er utro en eller annen gang, på et eller annet vis. Så det vil faktisk si at det er mer normalt å være utro enn å ikke være det. Noe som kom som et sjokk på meg. Tydeligvis har jeg vært ganske naiv :)

Anonymous poster hash: be1d2...419

Men hvordan klarer du å være sammen med hun dersom du ikke klarer å tilgi? Alle er glade i kjæresten sin, selv etter utroskap, men å leve videre som et par er det ganske få som gjør. Selv om statestikken sier at kvinner er mer utro enn menn gir ikke det noe klarering for at det hun er gjort er OK, selv i fylla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hvordan klarer du å være sammen med hun dersom du ikke klarer å tilgi? Alle er glade i kjæresten sin, selv etter utroskap, men å leve videre som et par er det ganske få som gjør. Selv om statestikken sier at kvinner er mer utro enn menn gir ikke det noe klarering for at det hun er gjort er OK, selv i fylla.

Jeg har vel tilgitt henne i den forstand at vi fortsatt er kjærester. Men det er vanskelig å bare glemme det også, selv om jeg prøver å ikke tenke på det hele tiden. Og det at hun sa at hun var skikkelig full stusser jeg litt over, fordi jeg har selv vært MYE fullere enn henne og aldri gjort noe slik. Men når vi har det bra sammen har vi det veldig bra sammen, og det er vel det jeg prøver å holde på.

TS

Anonymous poster hash: be1d2...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

News flash: de aller færreste som opplever utroskap trodde at den andre parten var en "sånn person".

Hun var utro etter å ha vært sammen med deg i 4 år og du tror at dette aldri kommer til å skje igjen om dere blir sammen resten av livet? Kommer du noen gang til å stole på henne igjen om hun drar på helgeturer med venninner eller jobbreiser? Dersom du ikke kan stole på henne, hvorfor mener du da at hun er noe å satse på?

Jeg vil så gjerne stole på henne, og det virket troverdig da hun sa at det aldri skal skje igjen. Hun sa hun hatet seg selv etc. Men som sagt tror jeg at jeg bare må se alt litt an egentlig. Om jeg er sammen med henne noen måneder til har ikke så mye å si. Jeg ville nok angret mer om jeg dumpet henne og senere fant ut at jeg har gjort en stor feil. Vel, hun har jo gjort den store feilen her, men du skjønner :)

Anonymous poster hash: be1d2...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så gjerne stole på henne, og det virket troverdig da hun sa at det aldri skal skje igjen. Hun sa hun hatet seg selv etc. Men som sagt tror jeg at jeg bare må se alt litt an egentlig. Om jeg er sammen med henne noen måneder til har ikke så mye å si. Jeg ville nok angret mer om jeg dumpet henne og senere fant ut at jeg har gjort en stor feil. Vel, hun har jo gjort den store feilen her, men du skjønner :)

Anonymous poster hash: be1d2...419

Selv om hun hatet seg selv så betyr ikke det at hun ikke vil gjøre det igjen. Du har ikke gjort noen feil, det er det hun som har.

Jeg har vel tilgitt henne i den forstand at vi fortsatt er kjærester. Men det er vanskelig å bare glemme det også, selv om jeg prøver å ikke tenke på det hele tiden. Og det at hun sa at hun var skikkelig full stusser jeg litt over, fordi jeg har selv vært MYE fullere enn henne og aldri gjort noe slik. Men når vi har det bra sammen har vi det veldig bra sammen, og det er vel det jeg prøver å holde på.

TS

Anonymous poster hash: be1d2...419

Det er ikke meningen å virke krass, men jeg har selv sittet i dine sko og for meg virker bare hele den settingen deres litt spesiel. Altså, du er nok ikke den første som har bestemt seg for å bli, men for meg måtte jeg ut, 4 år og gode minner, jeg bryr meg ikke, han var utro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg kunne aldri stolt på noen som har vært utro. Er jo en sannsynlighet for at hun vil gjøre det igjen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...