AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #21 Skrevet 4. juni 2014 Jeg ELSKER kobberspiralen min. Føler meg som et nytt menneske, endelig ute av hormontåka. Den eneste bivirkningen jeg har hatt er at mensen varer en dag ekstra og gjør bittelitt mer vondt. Hvis mensen allerede er et problem for deg kan det visst bli mye verre, men det er også det eneste du må være OBS på. Betalte 700 for den, hvis jeg ikke husker feil. Anbefaler deg å sette den inn hos en som har ordentlig peiling og erfaring. Første gangen jeg prøvde å sette den inn var hos en som ikke hadde gjort det mange ganger. Hun fiklet og dro i livmoren min i sikkert ti minutter og måtte tilkalle assistanse, før hun til slutt ga opp. Det er noe av det verste jeg har opplevd. Neste gang gjorde jeg det hos en som ikke gjør annet enn å sette inn spiraler dagen lang, det tok tre sekunder og kjente nesten ingenting. Anonymous poster hash: decdf...63a
Stormborn Skrevet 5. juni 2014 Forfatter #22 Skrevet 5. juni 2014 Takk for alle svar! Jeg har ikke problemer med mensen fra før av så satser på at det går greit for min del da Gruer meg litt for å sette inn, men fødte jo i april og da skal det ikke være så ille har jeg hørt!
Kakaoen Skrevet 5. juni 2014 #23 Skrevet 5. juni 2014 Takk for alle svar! Jeg har ikke problemer med mensen fra før av så satser på at det går greit for min del da Gruer meg litt for å sette inn, men fødte jo i april og da skal det ikke være så ille har jeg hørt! Husk at du bør vente til minst 4 mnd etter fødselen med å sette den inn. Det fikk jeg beskjed om av legen. Og det er fordi at før det har ikke livmoren kommet fullstendig tilbake til opprinnelig størrelse og livmorveggen er tynnere. Og da kan spiralen lage hull i livmorveggen
Stormborn Skrevet 5. juni 2014 Forfatter #24 Skrevet 5. juni 2014 Husk at du bør vente til minst 4 mnd etter fødselen med å sette den inn. Det fikk jeg beskjed om av legen. Og det er fordi at før det har ikke livmoren kommet fullstendig tilbake til opprinnelig størrelse og livmorveggen er tynnere. Og da kan spiralen lage hull i livmorveggen Jeg har hørt motsatt jeg? At man kan sette den inn etter 6 uker egentlig! Det må jeg sjekke opp
Kakaoen Skrevet 5. juni 2014 #25 Skrevet 5. juni 2014 Jeg har hørt motsatt jeg? At man kan sette den inn etter 6 uker egentlig! Det må jeg sjekke opp Jeg har hørt om andre som har satt den inn så tidlig. Er veldig irriterende når man får forskjellig beskjed fra forskjellige leger. Du må nesten bare stole på den som skal sette den inn og hva den mener er riktig tid Men jeg har jo hørt og lest sånne skrekkhistorier hvor spiralen ble satt inn tidlig og lagde hull i livmoren eller "kom seg løs" og havnet i egglederen, og i bukhulen. Noen ganger er Google noe møkk
Stormborn Skrevet 6. juni 2014 Forfatter #26 Skrevet 6. juni 2014 Jeg har hørt om andre som har satt den inn så tidlig. Er veldig irriterende når man får forskjellig beskjed fra forskjellige leger. Du må nesten bare stole på den som skal sette den inn og hva den mener er riktig tid Men jeg har jo hørt og lest sånne skrekkhistorier hvor spiralen ble satt inn tidlig og lagde hull i livmoren eller "kom seg løs" og havnet i egglederen, og i bukhulen. Noen ganger er Google noe møkk Ja, det er akkurat det... Google er no dritt iblant Hører så mye rart egentlig, p-staver som havner i magen på folk (sånn litt satt på spissen)! Får vel bare høre på legen min
BBBforum Skrevet 14. september 2015 #27 Skrevet 14. september 2015 Hei! Fikk satt inn Gynefix 200 kobberspiral (den uten vinger). Fikk satt den inn fordi jeg ikke tåler hormonellprevensjon og denne spiralen skal være godt egnet til damer som ikke har født barn. Den skal ikke gi bivirkninger som kraftigere blødninger. Her kommer spørsmålet mitt: (obs ekle detaljer) Etter jeg fikk satt den inn så har jeg hatt mye brunt utflod med "kjøttaktige biter" (beklager ekle detaljer). Har hatt det sånn i 4 dager nå. Noen som har erfaring med det samme, Eller noen forslag til hva dette kan være? Har kun svake mensenmurringer, og ingen komplikasjoner ved innsetting. Noen som vet hvor lenge det er normalt å blø etter innsetting? Håper på svar, er litt bekymret
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå