Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har det her? Jeg tåler ikke hormoner så godt, så tenkte å prøve...

Mister man mensen? Og hva koster den? Legen var ikke sikker nemlig! Får den satt inn hos fastlegen så får bare egenandelen der :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var kanskje litt feil forum, admin får bare flytte den :P

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig å få kraftigere blødninger og mer smerter med kobberspiralen. De færreste mister mensen på den.

Vet ikke hva den koster, men det er sikkert bare å google.

Anonymous poster hash: 21bd3...3ab
Gjest Vevila
Skrevet

Man mister ikke menstruasjonen nei, men blør gjerne heller mer. Tror den kostet rundt 700-800 når jeg kjøpte den. :)

AnonymBruker
Skrevet

Er hormoner som gjør at man kan miste mensen og det er som du vet ikke hormoner i kobberspiral. Man kan blø ekstra ja men som regel bare i begynnelsen, men for noen så blør de ekstra mye under hver mens.

Anonymous poster hash: df26c...d91

Skrevet

Finner ikke prisen noe sted, kun gamle artikler... Men 800 kan da vel ikke stemme? Legen sa under 400 kr :)

Får håpe jeg slipper mer hvertfall da, prevensjon er virkelig hodebry! Fjerner snart hele skiten :P

Skrevet

Jeg fikk satt inn i høst. Den kosta ca 700 kr. Hormonspiralen koster 1100 eller noe slikt.

Jeg var veldig fornøyd med den. Klokkesyklus, ikke noe mer smerter, litt mer blod første mens dag, men kortere mens totalt (3-4 dager)

Av hormonspiralen ble jeg sprø og deppa. Men tror dette er ganske sjelden siden hormonspiralen er den mildeste av hormonprevensjon.

Så etter neste unge så skal jeg definitivt ha kobberspiral igjen.

Skrevet

Husker ikke helt, men kostet den ikke rundt tusenlappen da? Jeg fikk tilbake litt av menssmertene jeg hadde før jeg brukte p-piller, og fikk både lengre og kraftigere blødninger. Uansett fornøyd med stabil syklus uten ekstra hormoner. Kommer til å sette inn igjen etter fødsel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kobberspiral og mensen er helt den samme som før, ikke noe mer smerter enn før heller. Jeg er veldig fornøyd med den, deilig å slippe tenke på p pillene.

Anonymous poster hash: 59f42...7a6

Skrevet

Nå fikk jeg egentlig lyst til å dra på apoteket å spørre. Er jo mange 100 kroners forskjell jo :P

Krysser fingrene for at min mens holder seg stabil, evnt blir mindre da... Kjedelig å måtte ta ut igjen spiralen!

Skrevet

Jeg har også bare godt å si om kobberspiralen. Fikk verken mer smerter eller større blødninger :)

Ikke akkurat en fest å sette den inn, men når den først er på plass er prevensjonsbiten på plass i flere år framover, så jeg synes helt klart at det er verdt det!

Skrevet

Jeg har kobberspiral. Det er supert å slippe hormoner :) Blør mye i to dager, ellers er det nesten ingenting (som før jeg begynte på p-piller når jeg var yngre). Smerter kan jeg ikke si noe om. Etter at jeg fikk barn har jeg ikke hatt menssmerter. Husker ikke pris.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å bestemme meg for prevensjon etter fødsel. Jeg har hørt om flere som har blitt gravide med kobberspiral, og at det skal være mindre sikkert enn kondom. noen som vet om det stemmer?

Anonymous poster hash: e13b9...0a0
Skrevet

Hadde det ikke vært for kobberspiralen hadde jeg aldri vært født.
Min mor fikk dette "vidunderprevensjonsmiddelet" da hun var ferdig med å få barn, etter 8 år med p-piller. 2 år senere, og vips, der kom jeg.

Skrevet

Jeg prøver å bestemme meg for prevensjon etter fødsel. Jeg har hørt om flere som har blitt gravide med kobberspiral, og at det skal være mindre sikkert enn kondom. noen som vet om det stemmer?

Anonymous poster hash: e13b9...0a0

Det jeg har lest er at hormonspiralen er 99% sikker, og kobberspiralen er 97% sikker..

Fant ikke igjen den siden jeg leste det på, men det står noe lignende nederst på denne siden :)

Har også hørt om flere som har blitt gravid med begge deler. Min bror ble laga på kobberspiral :P Men dette er jo snart 25 år siden. De har vel utvikla den noe siden den tia..

For meg var 97% sikkerhet gode odds. Hadde jo ikke vært noen livskrise om jeg skulle bli gravid med den :)

Skrevet

Jeg betalte 1173 kr for den. Jeg er veldig fornøyd, har hatt den noen uker nå. Har hatt litt mensen av og på, plutselig får jeg det og plutselig er den borte, men regner med at det er småblødninger. Jeg er utrolig fornøyd, slipper hormoner og huske p-piller. Eneste var at det var litt vondt å sette den inn, men det er verdt det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt et rent helvete med kobberspiral, ble sengeliggende 3-4 dager hver mensen av helt sinnsyke smerter, ingen smertestillende hjelper. Samtidig som at man blør ekstremt mye mer og gjerne i 10 dager. Hadde også vondt utenom mensen, med mye mellomblødninger. Jeg valgte å ta den ut etter 3 mnd, 2 uker siden nå og har fortsatt vondt i bekkenet. (Har ikke født)

Anonymous poster hash: 4e007...f99

Gjest BrienneOfTarth
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd, selv om jeg syns det er litt irriterende å blø så mye under mensen. Har fått mer vondt enn før, og blir mer oppblåst eller opphovnet under mensen. Varer lenger gjør den og.

Utenom det merker jeg ingenting og er glad for å slippe unna hormoner.

Skrevet

Jeg synes foressten at det ikke var vondt i det hele tatt å sette den inn eller ta den ut. Det værste er den helvettes jekken de stapper inn først :fnise:

Selve innsettinga synes jeg føltes ut som noen kjilte meg på livmortappen :sjenert: Men lurer på om jeg er litt alene med den erfaringen :fnise:

Står jo på forskjellige nettsteder at den ikke anbefales til kvinner som ikke har født barn :opplyser:

AnonymBruker
Skrevet

Noen av dere som har prøvd den nye kobberspiralen som heter Gynefix 200?

Den skal visst være uten de negative bivirkningene til den vanlige kobberspiralen(er mindre, setter visst i livmoren og skal ikke gi mer blødninger).

Anonymous poster hash: 38ced...1e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...