AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 Denne kommentaren fikk jeg i dag på jobb.. Dette høres kanskje dumt ut, men jeg jobber i en barnehage der jeg jobber med de eldste barna. Det var en aktivitet jeg var med på istad, der jeg var med tre gutter på 5-6år. De begynte å tulle veldig og til slutt sa jeg ifra. Da begynte han ene og tulle med å si jeg var feit, derpå han ene gutten sier "Du burde slanke deg.." Okei, greit nok at de er små gutter, og kanskje dette bare er teit av meg å i det hele tatt tenke på det, men det er jo såklart sårende å høre.... Jeg er en aktiv jente, med sunt og variert kosthold, og greit jeg har kanskje noen kilo for mye som jeg prøver å endre på, men jeg bare skjønner ikke ha som får barn til å si sånne ting? Ja jeg vet de er små, dere trenger ikke si noe om det! men er jo sårende å høre dette, selv hvem det er fra.. Hva tenker dere om dette? Jeg er forreste 20 år, lærling i denne barnehagen.. Og jeg er en person som kan ta lett på ting, eller la det gå veldig innpå meg... men er dette bare helt teit av meg å la gå innpå meg? Anonymous poster hash: 7b6c0...724 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #2 Skrevet 2. juni 2014 Så pass må du tåle når du jobber i barnehage. Du kunne jo sagt noe sånn som at alle kropper er forskjellige og noen er store og noen er små og noen er korte og noen er lange eller noe sånt? Ikke noe å furte for ihvertfall. Gutten hadde vel hørt om slanking, da. Anonymous poster hash: 63ecc...9bd 8
Guybrush Skrevet 2. juni 2014 #3 Skrevet 2. juni 2014 Unger legger svært godt merke til forskjeller på folk og lærer i tidlig alder å manipulere og fryse ut. 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #4 Skrevet 2. juni 2014 Seriøst, du jobber i en barnehage. Du vet at barn har lett for å lire fra seg setninger, helt ut av det blå. De fleste barn tenker rett og slett ikke før de har sagt det. Jeg har fått høre "Du har små pupper. Hvorfor det? Du ligner på en gutt" osv... Anonymous poster hash: 32a00...3d3 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #5 Skrevet 2. juni 2014 Barn kan kødde og tulle mye. Ikke heng deg opp i det. Selv er jeg lærer på ungdomsskolen og har fått maaange kommentarer fra elever - og de er tross alt eldre og har litt mer oversikt over hva som er høflig og ikke enn barnehagebarn. Likevel så har jeg bare lært meg å ikke ta det personlig. De er impulsive og kan si veldig mye som de ellers ikke ville sagt - enten det er fordi de prøver å være morsomme eller fordi de er sure eller frustrerte med noe helt annet. Anonymous poster hash: 954f7...d37 1
Alina X Skrevet 2. juni 2014 #6 Skrevet 2. juni 2014 (endret) Du skulle svart:" pass på den feite morra di du som blir harknulla av faren din hver dag,drittunge!!" Neida,...dem sier barn og alkoholikere er dem du hører sannheten ifra,og det er kanskje litt kjipt å høre sånt,men barn er barn, og du burde ikke henge deg opp i slikt. Er du fornøyd med deg selv så flott,er du misfornøyd: klapp igjen,gjør noe med det og ikke let etter sympati:) Endret 2. juni 2014 av Alina X 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Jeg forstår at du blir lei deg. Hvis det er noen trøst, så tror jeg de fleste som jobber i barnehage har hørt lignende ting, og at det til slutt blir en del av det å jobbe der En gang blir disse barna voksne de og, og da får de kropper i ulik fasong de også! Så er det kanskje de som engang står og skal jobbe i barnehage. Men du blir vant med det etterhvert. Man kan høre alt fra: - Hva er de brune flekkene i ansiktet ditt? er det måkebæsj? - Nei, det er bare fregner! Hva er fregner? - Du har ikke noe fin hårsveis. Mamma har finere. - Ja, ok. - Du har store lår. - Du har store pupper - Mamma har større pupper enn deg - Du er rynkete - Du ligner på mormor. - Du er gammal du - Rompa di er kjempestor - Genseren din er rar - Hvorfor har du briller? - Du ligner på en katt Skjønner? Get used to it Men du kan jo også si: "Det er ikke pent å si. Man skal si fine ting til hverandre". Anonymous poster hash: d2beb...89b 10
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #8 Skrevet 2. juni 2014 Er ikke noe å henge seg opp i. Anonymous poster hash: f8250...6ae
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #9 Skrevet 2. juni 2014 Jeg jobber selv i barnehage, og barn sier alt mulig! Jeg har blitt litt immun, og det er typisk et par som er så direkte. Jeg skjønner at du lar det gå innpå deg, det har jeg selv gjort et par ganger. Men du bør ikke gå og tenke på det. Husk at de er barn, og som regel mener de ikke noe galt med det de sier Anonymous poster hash: 392ea...7d4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #10 Skrevet 2. juni 2014 Jeg har hatt mye akne og arr i ansiktet og har flere ganger fått høre "Hva er galt med ansiktet ditt?" Du kan ikke reagere med å trekke deg tilbake eller bli sint, iblant er de ute etter å pushe grensene, andre ganger gjør de bare observasjoner uten å tenke seg om. Men lukter de blod fortsetter de. Anonymous poster hash: 09057...32b
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #11 Skrevet 2. juni 2014 Jeg har hatt mye akne og arr i ansiktet og har flere ganger fått høre "Hva er galt med ansiktet ditt?" Du kan ikke reagere med å trekke deg tilbake eller bli sint, iblant er de ute etter å pushe grensene, andre ganger gjør de bare observasjoner uten å tenke seg om. Men lukter de blod fortsetter de.Anonymous poster hash: 09057...32b Det har du rett i! Noen barn, når de ser "svakheter" hos de voksne, ser de sitt snitt til å fortsette. Noen barn er sånn, men det er sjelden jeg har opplevd der jwg har jobbet.Anonymous poster hash: 392ea...7d4 2
Gjest Whitestripes Skrevet 2. juni 2014 #12 Skrevet 2. juni 2014 Jeg får ofte høre at jeg har stor rumpe o.l av ungene i barnehagen. Det har jeg egentlig ikke, men jeg lar det verken gå inn på meg eller lager noen sak av det. Barn sier det de tenker. De har ikke lært sosiale koder og spilleregler enda, så det beste er å la det fare. Desto mer du gjør ut av det, desto mer vil de holde på med det.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #13 Skrevet 2. juni 2014 Jeg har jobbet i barnhage og fått høre mye rart om kropp og utseende, er ikke noe å bry seg om. Ta det lett og svar dem at alle er forskjellige. Noen barn er utspekulerte og fortsetter om de forstår at de treffer et sårt punkt. Nå jobber jeg på et sykehjem og får fortsatt høre mye rart om kropp og utseende og av mentalt friske (ikke demente) voksne mennesker så er det vanskeligere å svelge synes jeg. Anonymous poster hash: d3167...b24
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2014 #14 Skrevet 2. juni 2014 Min venninnes stygge sønn sa noe lignende til meg med noen stygge øyne så jeg forstod det var på rein ondskap og jeg svarte at jeg skulle slanke meg den dagen han ble penere, men at det nok ville ta sin stund før det skjedde. Da kom sileppa ja og han sprang til mora si, han er ikke vant med å få høre det igjen. 19
Gjest heihallo1998 Skrevet 2. juni 2014 #15 Skrevet 2. juni 2014 Skjønner godt at du tar det til deg men du må huske at det bare er et barn og barn sier utrolig mye tull. Livet er for alle ikke bare de som passer inn i størrelse 32. (Og hvis du er litt slem kan du jo trøste deg med at barnet kan komme til å bli overvektig om noen år, oog du vet den som ler sist ler best )
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #16 Skrevet 2. juni 2014 Min venninnes stygge sønn sa noe lignende til meg med noen stygge øyne så jeg forstod det var på rein ondskap og jeg svarte at jeg skulle slanke meg den dagen han ble penere, men at det nok ville ta sin stund før det skjedde. Da kom sileppa ja og han sprang til mora si, han er ikke vant med å få høre det igjen. Er du helt blåst??? Man sier da ikke sånt til et barn! Anonymous poster hash: 63ecc...9bd 7
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2014 #17 Skrevet 2. juni 2014 Er du helt blåst??? Man sier da ikke sånt til et barn! Anonymous poster hash: 63ecc...9bd Man har lov til å sette på plass en utidig unge ja. 19
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #18 Skrevet 2. juni 2014 Man har lov til å sette på plass en utidig unge ja. Ikke ved å si at ungen er stygg, nei. Anonymous poster hash: 63ecc...9bd 8
Alina X Skrevet 2. juni 2014 #19 Skrevet 2. juni 2014 Er du helt blåst??? Man sier da ikke sånt til et barn! Anonymous poster hash: 63ecc...9bd Hvorfor ikke? Barn må lære at de ikke kan si hva som helst uten at de får svar tilbake. Jobbet i bhg før der en eldre gutt dyttet en mindre gutt,jeg dyttet den eldre gutten og spurte om han syntes sånt var gøy? Barn må lære at mobbing ikke er ok og voksne må slutte å si "de er bare barn"hvor mange "bare barn"er det som senere sliter i livet pga mobbingen de måtte gjennomgå fra andre barn? 7
Gjest Jørild Skrevet 2. juni 2014 #20 Skrevet 2. juni 2014 Det ville jeg ikke godtatt. Barn burde lære at mobbing ikke er lov helt fra barnehagestadiet. Det er ondskapsfull manipulering fra barnets side, og det synes jeg du som lærling kan ta videre med kontakten din slik at dere finner en måte å jobbe med dette på. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå