Gå til innhold

16-17åringer alene til syden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil dere si det er uforsvarlig å sende en jentegjeng med 16 og 17-åringer alene til syden? De er 5-6stk som drar, hvorav halvparten av de har fylt 17 år. Hotellet er sjekket opp grundig, og det ligger nærme både Strand og sentrum. Alle jentene har reist en del før, men aldri helt alene.

Anonymous poster hash: 886d6...061

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er uforsvarlig

Anonymous poster hash: cc5dd...05c
  • Liker 10
Skrevet

Ja, det er uforsvarlig.

Hva med å dra på mødre-venninne-tur istedet? Det er mer passende i den alderen. Da kan jentene henge sammen, men samtidig ha noen voksne i nærheten.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en fylletur.

Anonymous poster hash: 72b71...017
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er uforsvarlig. Dra heller noen voksne sammen og lei et stort hus hvor ungdommene får sin egen del og får privatliv nok. Ungdommene kan fint gå ut alene, men de må jo vite å te seg generelt og holde sammen. De bør også vekke de voksne når de kommer hjem (typisk kl 3 eller 4).

Anonymous poster hash: 99afc...f6a
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det er greit å la 16-17-åringer reise alene. Vi var fire jenter som dro til syden med to mødre. Det var en fin tur. Jeg henger meg altså på Chloe sitt forslag om mødre-venninnetur.

Anonymous poster hash: 4ccb9...029

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en fylletur.

Anonymous poster hash: 72b71...017

Nei, jeg er veldig sikker på at det ikke er en fylletur. Kan aldri være 100% sikker, men likevel veldig sikker.

TS

Skrevet (endret)

Det er uforsvarlig. Det blir mest sannsynlig en fyllatur uten like. Vi var en klassisk flink og rolig gjeng det "aldri" skjedde noe tull i. Vi ble etterhvert svært flinke til å skjule ting for foreldrene våre, og det var ikke før jeg nærmet meg 18 av foreldrene mine mistenkte hvor hardt vi faktisk festet. Man tror kanskje sin egen 16-17 åring er så moden og flott for alderen - men etter 2-3 rusbrus på vors og en fishbowl på barstreet i en eller annen gresk by er de ute å kjøre alle sammen. Vi oppførte oss om idioter på fyllatur da vi hadde fylt 18.

Endret av Vinduskarmen
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er veldig sikker på at det ikke er en fylletur. Kan aldri være 100% sikker, men likevel veldig sikker.

TS

Selv snille piker som ikke drikker kan komme opp i trøbbel, og da kan det være greit å ha voksne i nærheten. Det er som sagt uansvarlig, så dra heller sammen en stor gjeng og gi ungdommene frihet til å være ute og feste som de vil. Dere behøver ikke å tilbringe mye tid med dem, men la dem vite hvor de kan finne dere og vis at dere bryr dere.

Anonymous poster hash: 99afc...f6a

• Liker 3
Skrevet

Nja, vi gjorde jo det når vi var i den alderen og det var en fylletur uten like, men friheten da! 16-17 åringer er ikke barn lenger, men de er heller ikke voksne. Så lenge du vet hvor de skal bo og du avtaler at de skal ringe for eksempel 1 gang om dagen tror jeg ikke det skal være særlig uansvarlig og sende de avgårde. De har vel godt av å klare seg litt på egenhånd også?

• Liker 1
Skrevet

Tja, jeg reiste på sydentur med venninner det året jeg fylte 18. Vi var to som var 17 år den gangen - kjedelig å være født sent på året. Anså det ikke som uforsvarlig, men det ble definitivt en fylletur uten like (det var egentlig ikke planen her heller, men det ble slik allikevel, hver kveld). Synes det er greit det året en fyller 18, men ikke før.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, 16-17åringer på fylla i syden er ikke et uvanlig syn. Men litt morro da :danse:

Anonymous poster hash: 8fa78...8b6
Skrevet

Kommer vel an på ungdommene det -kjenner ei som har ei datter på 17 som nå er på sin siste måned av en 8mnd lang backpaking tur nå. Hun reiser med en venninne, begge har ringt hjem hver uke på skype, og turen har gått hlt supert til nå! Gleder meg til å høre om alle opplevelsene de har hatt!

Skrevet

Kommer vel an på ungdommene det -kjenner ei som har ei datter på 17 som nå er på sin siste måned av en 8mnd lang backpaking tur nå. Hun reiser med en venninne, begge har ringt hjem hver uke på skype, og turen har gått hlt supert til nå! Gleder meg til å høre om alle opplevelsene de har hatt!

Jeg mener 17 åringer bør gå på videregående.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

TS

Hehe, mine foreldre ville også vært bombesikker på at jeg ikke var på fylletur. Snill, veloppdragen, fulgte reglene og var aktiv i kirken. De skulle bare visst.

Anonymous poster hash: e9255...a08

• Liker 6
Skrevet

Vil dere si det er uforsvarlig å sende en jentegjeng med 16 og 17-åringer alene til syden? De er 5-6stk som drar, hvorav halvparten av de har fylt 17 år. Hotellet er sjekket opp grundig, og det ligger nærme både Strand og sentrum. Alle jentene har reist en del før, men aldri helt alene.

Jeg vil ikke si det er uforsvarlig. Det er en tåpelig fremstilling av problemstillingen.

Men det ER upraktisk siden de fort kan komme i problemer de ikke er gamle nok til å løse direkte legalt. Myndighetsalder BETYR noe rent praktisk, det er ikke bare en alder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her vanker det klæmmis og nye teen mom episoder for FEM en god stund fremover! Hoho!

Anonymous poster hash: 3b5d9...2c5
  • Liker 3
Skrevet

Jeg mener 17 åringer bør gå på videregående.

Hvorfor så bastant? Hva synes du om de som har gått på folkehøgskole eller har tatt seg et jobbeår før de var ferdige med videregående? Vi er så ulike alle sammen, jeg skjønner ikke dette behovet for å presse alle sammen inn i samme støpeform -jeg tror det er viktig å la ungdom få frihet til å tenke, frihet til å oppleve og frihet til å utvikle og utfolde sin egen personlige egenskaper. Du lærer ganske mye som 17åring i fremmede land, alene -og det er nok stor sjanse for at akkurat den jenta jeg snakker om nå vil ha et kjempefortrinn senere i livet på grunn av erfaringene hun fikk gjort seg på denne turen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro til syden som 17 åring med venner. Turen endte fælt. Både jeg og foreldrene mine angret da ja. Vanskelig for de å sitte så langt borte uten å kunne hjelpe.

Anonymous poster hash: e5c1f...bcb

• Liker 1
Skrevet

Jeg dro til syden som 17 åring med venner. Turen endte fælt. Både jeg og foreldrene mine angret da ja. Vanskelig for de å sitte så langt borte uten å kunne hjelpe.

Anonymous poster hash: e5c1f...bcb

Det hørtes jo ikke kult ut, hva skjedde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...