attegløyma Skrevet 3. juni 2014 #41 Skrevet 3. juni 2014 Men dette skillet er jo allerede her. Ta bort barnetrygden, så har du barn som ikke kan være med på klasseturer, ikke får dra på ferier, ikke har mulighet til å delta på fritidsaktiviteter osv. Eg seier ikkje at ein skal spare barnetrygda om ein ikkje kan, eg seier ikkje at det er rett på noko vis, eg har ikkje argumentert for å fjerne barnetrygda, eg berre svarar på kvifor dette skapar skiljer. Eg er fullstendig klar over at det ikkje vil verte rettferdig uansett. Vi som har råd til å spare barnetrygda vil som regel etterlate oss ein del andre verdiar og, og dermed vil våre barn ha ein god del meir enn andre når dei vert vaksne uansett. Behovsprøving av barnetrygd vert visst også for dyrt, sidan ein då må lønne folk som skal behovsprøve alle søknadene.
Meline37 Skrevet 3. juni 2014 #42 Skrevet 3. juni 2014 (endret) Hei! Er det veldig vanlig å spare barnetrygden på en konto så barnet får når det blir 18 når? Føler meg presset av svigermor til å gjøre det, selv om jeg egentlig ikke har råd til det. Hun sier "Det er nå ikke dine penger", jeg vet nå det, men jeg trenger de for å dekke mat utgifter og andre ting. Er ikke slik av jeg kjøper meg noe til meg selv for pengene akkurat. Vil selvfølgelig prøve å spare mest mulig til barnet, men når vi ennå ikke har klart og spare opp egenkapital til å kjøpe oss hus/leilighet så synes jeg det er mer fornuftig å spare det vi klarer på BSU eller boligspar. Hva tenker dere og hva ville dere gjort i en slik situasjon? Anonymous poster hash: 2469a...634 Jeg bruker såpass mye penger på barna mine, at jeg bruker barnetrygden til disse utgiftene det medfører. Dette blir brukt til det dagligdagse : mat, lommepenger, osv, og jeg tenker ikke over på hva som brukes til hva, men at jeg bruker dette sånn at vi får dekket det vi trenger som en familie i hjemmet vårt. Denne gangen ga jeg barnet mitt hele barnetrygden slik at han kunne kjøpe seg noe han ønsket seg. Det pleier jeg aldri å gjøre, men jeg tjente litt ekstra denne måneden, og da ville jeg la han se gleden i det, siden han er så flink å hjelper å holde huset i orden osv. Jeg har to barn, men det andre får 2000 kroner ekstra i stipend i måneden fordi jeg har lav inntekt. Og det barnet har inntekt i tillegg, så derfor føler jeg at det er mest det minstebarnet som trenger litt lommepenger. Det er kun det minstebarnet som bor hos meg. Endret 3. juni 2014 av Meline37
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2014 #43 Skrevet 3. juni 2014 Å behovsprøve barnetrygden vil jo bli like dyrt som å gi den til alle med barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå