Gå til innhold

Nettdatings huff og sukk...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg pleier som regel å gyve løs med godt mot - før jeg plutselig husker hvorfor jeg ga opp nettdating forrige gang... I starten virker det som en god idé (DENNE gangen skal det gå bra!), men det tar som regel ikke lang tid før virkeligheten henter meg inn.

Nettdating passer egentlig ikke for meg fordi

- God kjemi er alfa og omega for meg. God kjemi på nettet er noe helt annet enn kjemi IRL.

- Altfor mange av de jeg har snakket med har vært hyggelige i starten, for så å bli enten veldig sexfikserte, innpåslitne eller komme med rare utsagn. Da jeg var medlem på Sukker var det en som påsto hardnakket at jeg hadde invitert ham på besøk, og at det var dårlig gjort å ombestemme seg.

- Jeg er litt for pinglete av meg. Det sitter langt inne å skrive til dem som faktisk virker interessante, spesielt siden jeg da synes det blir vanskeligere å "trekke" meg, dersom de skulle vise seg å ikke være interessante likevel.

Jeg gikk på en smell og laget meg en ny profil nå helga. Angrer allerede.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har helt gitt opp nettdatingen.

Etter å ha vert av og på noen år er konklusjonen min at folk sjelden er slik de utgir seg på nett.

Har funnet 2 av bestekameratene mine via nett, så noe positivt har det kommet ut av det.

Skrevet

Jeg pleier som regel å gyve løs med godt mot - før jeg plutselig husker hvorfor jeg ga opp nettdating forrige gang... I starten virker det som en god idé (DENNE gangen skal det gå bra!), men det tar som regel ikke lang tid før virkeligheten henter meg inn.

Nettdating passer egentlig ikke for meg fordi

- God kjemi er alfa og omega for meg. God kjemi på nettet er noe helt annet enn kjemi IRL.

- Altfor mange av de jeg har snakket med har vært hyggelige i starten, for så å bli enten veldig sexfikserte, innpåslitne eller komme med rare utsagn. Da jeg var medlem på Sukker var det en som påsto hardnakket at jeg hadde invitert ham på besøk, og at det var dårlig gjort å ombestemme seg.

- Jeg er litt for pinglete av meg. Det sitter langt inne å skrive til dem som faktisk virker interessante, spesielt siden jeg da synes det blir vanskeligere å "trekke" meg, dersom de skulle vise seg å ikke være interessante likevel.

Jeg gikk på en smell og laget meg en ny profil nå helga. Angrer allerede.

Kjenner meg godt igjen i dette..Det er så skuffende når det går galt etter en lovende start. Hadde nylig kontakt med en som virket seriøs og vi hadde tre hyggelig dater sammen. Så plutselig ble det stille.

Han foreslo ny date og jeg svarte det ville jeg gjerne. Jeg spurte hvilken dag det passet ham å møtes og fikk deretter aldri noe svar.

Litt pinglete var jeg også i starten, tror det er ganske normalt. Men nå føler jeg ingen dårlig samvittighet lenger for å kutte kontakten med folk jeg ikke har kjemi med likevel. Man må (desverre) være litt kynisk og egoistisk om man driver med nettdating. Men har man først møttes irl gir jeg alltid beskjed på en høflig måte om jeg ikke vil møte vedkommende igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Mas om høyde, størrelse og slikt. Skikkelig turn-off. Kvinnfolk som tydeligvis skriver med mange, dater mange samtidig.

Anonymous poster hash: 438ff...a98
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mas om høyde, størrelse og slikt. Skikkelig turn-off. Kvinnfolk som tydeligvis skriver med mange, dater mange samtidig.

Det er jo legitimt å spørre om det?

Anonymous poster hash: 798c0...f42

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo legitimt å spørre om det?

Like legitimt som om en mann skulle spurt om puppe-størrelse vil jeg tro. Nei, det sier litt om en person når de spør etter slikt før man avtaler et møte.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Like legitimt som om en mann skulle spurt om puppe-størrelse vil jeg tro. Nei, det sier litt om en person når de spør etter slikt før man avtaler et møte.

Det blir ikke akkurat det samme som puppestørrelse slik jeg ser det. Er man jente på 175-180 f.eks, så er sannsynligheten stor for at enkelte menn er lavere enn en selv. Skjønner ikke helt hva man tjener på å holde høyde skjult før man møtes? :klo:

• Liker 3
Skrevet

Lurer litt på hva menn på rundt 40 år gjør der inne..., ser på bilder? Ikke svarer de på meldinger, ikke sender de meldinger... Er jammen meg litt mer tak i de mellom 20 og 30, og de over 50. Dessverre er de for unge/gamle etter min smak.

Skrevet

Huff er for meg når en som virket så fin plutselig vil ligge med meg uten å ha sett meg en gang. Da er det over for min del. Hva med dere. Hva er deres huff og sukk?

Anonymous poster hash: 8d50f...1b2

I min aldersgruppe altså fra 35-40 er det utrolig mange pervoer inne på slike sider. Jeg trakk ut min profil for en god stund siden pga jeg var så lei alle disse perverse kommentarene. Jeg håper det fins mer seriøse der inne og, hvis jeg skal inn igjen der ;)

Skrevet (endret)

Lurer litt på hva menn på rundt 40 år gjør der inne..., ser på bilder? Ikke svarer de på meldinger, ikke sender de meldinger... Er jammen meg litt mer tak i de mellom 20 og 30, og de over 50. Dessverre er de for unge/gamle etter min smak.

Jeg opplevde at de i den alderen maste etter sex. Det var det som var så plagsomt. Fikk utrolig mange meldinger der inne av menn fra 40 og oppover. Problemer å sile de. Men noen fyker ut fort, i hvert fall når de skriver helt klart og tydelig useriøs, men nå har jeg ikke orket å være der på en stund.

Jeg opplevde til og med at en bekjent fra idrettsmiljøet jeg trente i før, kom innom og tok kontakt med meg. Og dæven... Han var useriøs han og ;) Det hadde jeg ikke trodd ;)

Endret av Meline37
Skrevet

Så kanskje det er der problemet ligger? Menn i 40 årene er ute etter sex med damer rundt 30-35. Vi rundt 40 må da altså "ta til takke" med de på 20-30 eller 50-60? :D

Skrevet

Enig med mange andres huff og sukk her. Jeg blir like lei vær gang. Sist jeg meldte meg på en side holdt jeg ut en uke før jeg fikk noia og meldte meg ut. Uten engang å ha lagt ut bilde rant det inn meldinger, og med bilde enda flere. For det første har man ikke sjangs til å svare eller lese alle for det andre er det masse useriøse meldinger og for det tredje mange av typen som kunne vært min far eller enda værre min morfar osv.. :sjokkert: Får helt avsmak. De eldre gir seg ofte ikke heller selv om man svarer at sorry du var for gammel for meg. Da skal de begynne å argumentere for at alder bare er et tall osv..blæ.. så har du alle de som snakker om kuken sin og de som legger ut en halv side om hvor bra vi passer sammen.. hallo du aner ikke hvem jeg er ! :krangle: ...såe nei nettdating og meg er ikke venner. Det gir meg bare trua på at menn tar hva som helst og tyter ut meldinger til alle med puls :sur:

• Liker 1
Skrevet

Man må rett og slett være litt tykkhudet på nettdating.

Først av alt: Ikke svar,men ignorer meldinger fra uaktuelle menn. De slibrige og innpåslitne kan man enkelt blokkere. Før vegret jeg meg for å være "slem" og blokkere noen. Nå blokkerer jeg over en lav sko.

På Møteplassen har jeg fått minimalt med slibrige meldinger. Det skyldes nok at jeg har aktivert snuskfilteret (gjøres ved å gå inn på Innstillinger og "annet"). Jeg har også utelukkende normale bilder av meg selv der jeg verken viser kløft, trutmunn eller går halvnaken rundt. I profilteksten har jeg også gitt tydelig uttrykk for at jeg er på utkikk etter et langvarig og seriøst forhold med en seriøs mann.

Dette forhindrer ikke alle de useriøse i å ta kontakt, men det gjør at de fortere gir opp,og ikke fortsetter å sende meldinger når de ser at de ikke får svar uansett.Gjør de det blir de uansett blokkert.

Synes ikke nettdating er så mye ulikt virkeligheten når det gjelder dette. Man møter på, og får uønsket opperksomhet fra menn man ikke har interesse av i virkeligheten også, f.eks. om man tar en tur på byen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke akkurat det samme som puppestørrelse slik jeg ser det. Er man jente på 175-180 f.eks, så er sannsynligheten stor for at enkelte menn er lavere enn en selv. Skjønner ikke helt hva man tjener på å holde høyde skjult før man møtes? :klo:

Det er jo faktisk verre å diskriminere på høyde...

Men skriver man som mann, at dama skal ha så og så store pupper, og ikke være lubben/feit, DA reageres det..

Dette er jo ting man faktisk kan gjøre noe med :fnise:

Anonymous poster hash: 05247...852

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo faktisk verre å diskriminere på høyde...

Men skriver man som mann, at dama skal ha så og så store pupper, og ikke være lubben/feit, DA reageres det..

Dette er jo ting man faktisk kan gjøre noe med :fnise:

Jeg synes preferanser som det du nevner er helt greit. Og høyde er og blir viktig for de fleste.

Jeg hadde aldri datet noen som nektet å oppgi høyde, det er jo bare teit.

AnonymBruker
Skrevet

Så kanskje det er der problemet ligger? Menn i 40 årene er ute etter sex med damer rundt 30-35. Vi rundt 40 må da altså "ta til takke" med de på 20-30 eller 50-60? :D

Vil nok mene at menn 40+ er ute etter partner og ikke bare sex, av damene rundt 30-35. Og vice versa.

Hva er feil med menn på 50-60 da? 20 år opp er mye, men 10-15 år opp i alder, det er jo helt normalt å søke i det intervallet oppover for dere damene når dere er i 20-30 årene.

Men når dere bikker 40, så skal dere plutselig ha de jevngamle? Og forventer å kunne konkurrere med deres yngre medsøstre?

Dette er revansjen for oss jevngamle menn, som dere ikke tittet på når dere var unge. Nå er det vi som plukker først fra fruktfatet :icon_lol:

• Liker 1
Skrevet

Vel, nå er det ikke alle som har søkt eldre menn opp gjennom årene da. Har aldri gjort det, og kommer ikke til å starte nå... :)

Har ikke noe problem med å få napp hos 30-åringer, bare jeg selv som setter begrensningen tett oppunder min egen alder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg møtte en via nettdating, vi er blitt ganske close, og begge er seriøse og ute etter forhold :-) men må si det var litt drit innpå der, jeg er da 19 år og fikk daglig meldinger av menn mellom 40-60 år som ville bli kjent!

Anonymous poster hash: f3aa0...09d
Skrevet

Jeg synes også at de som bruker gamle og utdaterte bilder på profilen er noe stusselige.. Hvorfor..?

Selv er jeg opptatt av å legge ut ganske nytatte bilder av meg selv. Vil ikke lure noen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er revansjen for oss jevngamle menn, som dere ikke tittet på når dere var unge. Nå er det vi som plukker først fra fruktfatet :icon_lol:

Selv har jeg nesten utelukkende datet jevnaldrende menn alle årene jeg har datet.

På nettet har jeg merket meg at en god del menn på 40+ oppgir å være yngre enn de er, mest sannsynlig for å kapre damer i 20-årene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...