Gå til innhold

Jobb og tatoveringer


Snuppi96

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet er det ikke noe problem tror jeg. Så lenge tatoveringene kan skjules ved behov og ikke er store og prangende.

MEN.. om du søker en jobb der du kniver med flere andre som har tilsvarende utdannelse og erfaring, så kan en tatovering trekke ned, om den/de som ansetter er skeptisk(e). Det gjelder nok fortsatt større tatoveringer med voldsomme budskap som er vanskelige å skjule.

I veldig mange yrker må man ta hensyn til andre, uanhengig av om disse kanskje er fordomsfulle. Det har lite for seg å stå på sitt og ville vise frem noe man er stolt av, om stedet man jobber mister kunder/klienter eller får klager på grunn av det.



Anonymous poster hash: 73da8...f9e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber på båt, og i denne bransjen er et par sjømannstatoveringer regelen heller enn unntaket :laugh: Har en på underarmen selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå lærling i barnehage😊 går nok bra men man vet jo aldri. Jeg gjør dette for moren min ig meg selv etter alt vi har vært gjennom så hvis de ikke tillater at man utsmykker med seg noe fint får det bare være:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvit tatovering - den er utrolig fin, og bare min. Dvs. den syns bare for meg eller de jeg viser den til, selv om den sitter på et veldig synlig sted. Fjæren din ville vært superfin som hvit tatovering - men om du går for det, så finn en tatovør som er vant til å bruke det - ekstra utfordring :-)

Har flere tatoveringer, som er synlige når jeg vil, har aldri opplevd det som en hindring. Jobber med ledelse og administrasjon/"kontorrotte" der tatoveringer ikke er så vanlige som for sjåfører og sjømenn, men heller ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sleeves på begge armene. Jobber som saksbehandler i staten. Null stress.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok mer ann på hva du har tatovert enn hvor det er på kroppen.

Selv jobber jeg i helsevesenet og veldig mange har synlige tatoveringer.



Anonymous poster hash: cf372...291
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 5 små fugler langs armen, jobber på Shell/7-eleven. Er jo ganske uskyldig tættis, så tror ikke det gjør noe for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange har nevnt, er det nok ikke det at man har tattovering som er "problemet" lenger - de uten tattis begynner jo nesten å bli i fåtall nå, spør du meg. Det det handler om er hva du velger å tattovere - hvilke symboler osv. De du har nevnt TS, er fine, typiske tattoveringer som ikke skulle støte andre uansett hvilket yrke du tilhører. Og at du skal inn i en barnehage i tillegg, er hvertfall ikke noe problem - flust av mennesker i barnehager som har tattoveringer.

Ellers tror jeg nesten enkelte arbeidsgivere i noen yrkesgrupper kommer til å måtte bli mindre selektive og må endre holdningen når det kommer til ansatte med tattoveringer snart. Av alle de vennene jeg har er det TRE (!) som ikke har tattovering. Jeg har fem venninner som har godt, godt synlige og som nesten ikke kan skjules uansett. Det er snakk om fulle sleeves, på fingrene o.l. Helt normale jenter ellers, de jobber og studerer og står på, og jeg har aldri hørt at de har mottatt "hets". Selv har jeg en stor drømmefanger på overarmen, som jeg skal gjøre til en helsleeve med tiden. Jeg skal også ha på andre arm, og har lyst på et par søte på fingrene. Jobber i klesbutikk, og av kunder, sjefer og andre ansatte har jeg bare fått skryt for "kunsten" og fått forespørsler om hvor den har blitt tatt for de er interesserte selv. Spesielt kunder, faktisk, som jeg skulle tro var de mest skeptiske egentlig. Tattoveringer er så normalt nå at det er nesten ikke noe stress lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

Jobber som pedagogisk leder i barnehage, og er rimelig nedtatovert. Fullsleeves på begge armene, en fra ankelen opp til kneet, og flere andre "småtattiser". Ikke vært mye problem i forhold til arbeid, men i værste fall er langermet fint å ha :) Brukte f.eks langermet på intervjuet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok mye med motivene å gjøre og. Det er nok verre å få jobb med hakekors på underarmen enn en fjær på overarmen. Eller om teksten er et pent sitat, eller noe støtende. ;)

Tja, jeg vet ikke helt om det er så viktig hva motivet er, jeg.. Samboer jobber som sagt på sykehjem som helsefagarbeider og ene armen er full sleeve. Der er det altså tatovert litt av hvert, blant annet av Elizabeth Báthory der hun ligger naken med sine fullt synlige store og runde pupper i et blodbad. Tatoveringen er nede på underarmen, og vises altså i arbeidsklærne som er med korte ermer. Der er også en vikinghammer, litt hodeskaller (både candyskulls og vanlige hodeskaller) osv. Han har aldri hatt problemer med å få seg jobb innen helse, bare det at han er mann gjør nok at han stiller sterkere enn en del andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge tatoveringen kan skjules av vanlige klær er det null stress.

Jeg jobber i en bransje som er veldig internasjonal, og for å gi et profesjonelt inntrykk utad (særlig i Asia, som er et større og større marked), må tatoveringen være enkel å skjule i normale arbeidsklær (skjorte/bluse og bukser/skjørt).



Anonymous poster hash: 7e892...3bd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tatovering som er skjult hele tiden, en som er synlig i singlet/kjole (nakken/mellom skulderbladene) og en "knuckletattoo" som følgelig er synlig hele tiden - om jeg ikke bruker votter.

Har ikke møtt på noen problemer angående jobb og tatoveringene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Hvor vondt gjorde tatoveringene deres og hvor er dem ?

Som mange har nevnt, er det nok ikke det at man har tattovering som er "problemet" lenger - de uten tattis begynner jo nesten å bli i fåtall nå, spør du meg. Det det handler om er hva du velger å tattovere - hvilke symboler osv. De du har nevnt TS, er fine, typiske tattoveringer som ikke skulle støte andre uansett hvilket yrke du tilhører. Og at du skal inn i en barnehage i tillegg, er hvertfall ikke noe problem - flust av mennesker i barnehager som har tattoveringer.

Ellers tror jeg nesten enkelte arbeidsgivere i noen yrkesgrupper kommer til å måtte bli mindre selektive og må endre holdningen når det kommer til ansatte med tattoveringer snart. Av alle de vennene jeg har er det TRE (!) som ikke har tattovering. Jeg har fem venninner som har godt, godt synlige og som nesten ikke kan skjules uansett. Det er snakk om fulle sleeves, på fingrene o.l. Helt normale jenter ellers, de jobber og studerer og står på, og jeg har aldri hørt at de har mottatt "hets". Selv har jeg en stor drømmefanger på overarmen, som jeg skal gjøre til en helsleeve med tiden. Jeg skal også ha på andre arm, og har lyst på et par søte på fingrene. Jobber i klesbutikk, og av kunder, sjefer og andre ansatte har jeg bare fått skryt for "kunsten" og fått forespørsler om hvor den har blitt tatt for de er interesserte selv. Spesielt kunder, faktisk, som jeg skulle tro var de mest skeptiske egentlig. Tattoveringer er så normalt nå at det er nesten ikke noe stress lenger.

Ja det blir mere og mere populært som tiden går. Blir litt åsnn frustert med folk som sier "Hva med når du er gammel?". Tror de fleste av oss får rynker uansett ;) hehe

I utgangspunktet er det ikke noe problem tror jeg. Så lenge tatoveringene kan skjules ved behov og ikke er store og prangende.

MEN.. om du søker en jobb der du kniver med flere andre som har tilsvarende utdannelse og erfaring, så kan en tatovering trekke ned, om den/de som ansetter er skeptisk(e). Det gjelder nok fortsatt større tatoveringer med voldsomme budskap som er vanskelige å skjule.

I veldig mange yrker må man ta hensyn til andre, uanhengig av om disse kanskje er fordomsfulle. Det har lite for seg å stå på sitt og ville vise frem noe man er stolt av, om stedet man jobber mister kunder/klienter eller får klager på grunn av det.



Anonymous poster hash: 73da8...f9e

Helt sant det du sier. Jobber på biltema nå, men får ikke tatt tatoveringen føre 12 august pga bursdag. Men slutter den 5 august da så har hvertfall ikke det problemet med kunder i butikk hvertfall.

Jeg jobber på båt, og i denne bransjen er et par sjømannstatoveringer regelen heller enn unntaket :laugh: Har en på underarmen selv

Haha, morsomt :D

Jeg har hvit tatovering - den er utrolig fin, og bare min. Dvs. den syns bare for meg eller de jeg viser den til, selv om den sitter på et veldig synlig sted. Fjæren din ville vært superfin som hvit tatovering - men om du går for det, så finn en tatovør som er vant til å bruke det - ekstra utfordring :-)

Har flere tatoveringer, som er synlige når jeg vil, har aldri opplevd det som en hindring. Jobber med ledelse og administrasjon/"kontorrotte" der tatoveringer ikke er så vanlige som for sjåfører og sjømenn, men heller ikke noe problem.

Jeg synes hvit tatovering er veldig fint, men ikke noe for meg :) Har også hørt at du bør ha en hudfarge som ikke lett blir brun eller farget i solen pga fargelagene over tatoveringen kan misfarge det hvite. Blir nok mørk tatovering :D har booket time til 12 august.

Jeg har sleeves på begge armene. Jobber som saksbehandler i staten. Null stress.

Høres bra ut !

Jobber som pedagogisk leder i barnehage, og er rimelig nedtatovert. Fullsleeves på begge armene, en fra ankelen opp til kneet, og flere andre "småtattiser". Ikke vært mye problem i forhold til arbeid, men i værste fall er langermet fint å ha :) Brukte f.eks langermet på intervjuet :fnise:

Lur ide :D ! Begynner i september så må vel nesten ha genser uansett pga det er jo ikke somregel så varmt :P hehe

Tja, jeg vet ikke helt om det er så viktig hva motivet er, jeg.. Samboer jobber som sagt på sykehjem som helsefagarbeider og ene armen er full sleeve. Der er det altså tatovert litt av hvert, blant annet av Elizabeth Báthory der hun ligger naken med sine fullt synlige store og runde pupper i et blodbad. Tatoveringen er nede på underarmen, og vises altså i arbeidsklærne som er med korte ermer. Der er også en vikinghammer, litt hodeskaller (både candyskulls og vanlige hodeskaller) osv. Han har aldri hatt problemer med å få seg jobb innen helse, bare det at han er mann gjør nok at han stiller sterkere enn en del andre.

Tror det har mye om si om folk aksepterer om vi er forskjellige eller ikke. Alle skal vist følge en standard, altså ingen tatoveringer eller piercing, ingen hårfarge unntatt normalen. Syns det er bra at dette forandres jeg.

Jeg har en tatovering som er skjult hele tiden, en som er synlig i singlet/kjole (nakken/mellom skulderbladene) og en "knuckletattoo" som følgelig er synlig hele tiden - om jeg ikke bruker votter.

Har ikke møtt på noen problemer angående jobb og tatoveringene mine.

Så bra! :D Hadde vært rart å gått med votter på sommeren :P

Hvor vondt gjorde deres ? altså tatoveringene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kvinneline

TS her. Hvor vondt gjorde tatoveringene deres og hvor er dem ?

Har på begge armene fra håndledd til skulder og videre nedover.

På armene var det ikke så vondt. Den ene strekker seg over skuldra og bak mot ryggen. Ikke vondt. På andre siden går den fra armhulen og nedover mot midjen. Armhulene og den mot midjen var litt vondere, men ikke dødelig vondt :)

Har en på låret, som svei litt mot innsiden.

Den absolutt vondeste var den på foten. Den går fra risten til kneet. Leggen i seg selv var ikke vond. Oppe på fortrista og over den kulen litt over helen (på utsiden av fotbladet om du forstår), var jævli vond! Der er det ikke noe fett, og derfor ble det vondere. Det vil nok gjøre vondere på alle kroppsdeler med lite fett, ribbein, føtter, kragebein osv. Skal du ha stor tatovering blir det jo sannsynligvis flere runder. Da får du litt pause i mellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...