Gå til innhold

Jobb og tatoveringer


Snuppi96

Anbefalte innlegg

Hei. Skal tatovere en tekst på underarmen og en fjær på overarmen etter min mor:( skal gå lærling til høsten og er nysgjerrig på

Har dere tatoveringer og hva jobber dere som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboer har full sleeve og en liten tatovering på halsen, han jobber på sykehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om tatoveringen er en plass som ikke er synlig under uniform/klær, så er det vel ikke farlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 5, en synlig uansett hva jeg har på meg. Jeg tror reaksjonene er mer myntet på motivet enn det at det er en tattovering der.



Anonymous poster hash: 2b8c9...a0f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stor tatovering på den ene overarmen og noen små. Jobber i barnehage. Mannen min er rimelig dekket, han er sjåfør.

Er vel noen yrker det ikke er så velsett med tattiser, men i min bransje oppfatter jeg ikke det som et problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en stor tatovering på den ene overarmen og noen små. Jobber i barnehage. Mannen min er rimelig dekket, han er sjåfør.

Er vel noen yrker det ikke er så velsett med tattiser, men i min bransje oppfatter jeg ikke det som et problem

Skal gå lærling i barnehage😊 går nok bra men man vet jo aldri. Jeg gjør dette for moren min ig meg selv etter alt vi har vært gjennom så hvis de ikke tillater at man utsmykker med seg noe fint får det bare være:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatovering på innsiden av begge underarmene. Tekst på den ene, figur på den andre. Siden med figur på tenker jeg at skal bli en fargerik halfsleeve fra albuen og ned.

Jobber pdd. i klesbutikk og i frivillig ungdomsorganisasjon/politikk.

Det eneste jeg tenker på er at tatoveringene mine skal være mulig å dekke til (f.eks. ved langermet genser). Et arbeidssted som diskriminerer på bakgrunn av tatoveringer vil ikke jeg høre til :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatovering på innsiden av begge underarmene. Tekst på den ene, figur på den andre. Siden med figur på tenker jeg at skal bli en fargerik halfsleeve fra albuen og ned.

Jobber pdd. i klesbutikk og i frivillig ungdomsorganisasjon/politikk.

Det eneste jeg tenker på er at tatoveringene mine skal være mulig å dekke til (f.eks. ved langermet genser). Et arbeidssted som diskriminerer på bakgrunn av tatoveringer vil ikke jeg høre til :)

Helt enig med deg! En tatovering(er) skal ikke ha noe å si på kompetansen til noen. Og skal jo heller ikke ta noe vulgert

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg! En tatovering(er) skal ikke ha noe å si på kompetansen til noen. Og skal jo heller ikke ta noe vulgert

Jeg synes tatoveringen du beskriver høres veldig fin ut. Det er forskjell på tatoveringer, noe fremstår bare som pynt, mens annet blir forrstyrrende og stygt (sånn som, tja... en svær penis på armen eller noe :P).

Et alternativ til underarmen kan være å ta på innsiden av overarmen:

Arm%2520tattoos%252057.jpg

(Bildekilde: http://inktattooart.org/arm-tattoos/)

Personlig synes jeg underarmen er finest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tatoveringen du beskriver høres veldig fin ut. Det er forskjell på tatoveringer, noe fremstår bare som pynt, mens annet blir forrstyrrende og stygt (sånn som, tja... en svær penis på armen eller noe :P).

Et alternativ til underarmen kan være å ta på innsiden av overarmen:

Arm%2520tattoos%252057.jpg

(Bildekilde: http://inktattooart.org/arm-tattoos/)

Personlig synes jeg underarmen er finest :)

Blir nok på underarmen fordi hvis jeg ikke er på jobb så vil jeg andre skal se stoltheten min:) er jeg på jobb så kan den dekkes til, unntatt på sommeren(varmt) haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok på underarmen fordi hvis jeg ikke er på jobb så vil jeg andre skal se stoltheten min:) er jeg på jobb så kan den dekkes til, unntatt på sommeren(varmt) haha

Det forstår jeg veldig godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har på begge armer, rygg og begge beina.
Alt er mulig å dekke, men jeg forhører meg alltid på hver arbeidsplass (er i en vikartjeneste) hvordan de forholder seg til tatoveringer.
Nå når det er såpass varmt ute vil jeg kunne ta av cardigan/genser og kunne gå i t-skjorte,
men jeg respekterer det om de ønsker at jeg har på meg cardigan/genser.
Hittil har jeg ikke møtt på noe, heldigvis, men jeg er åpen på at det kan skje.

Veldig enig med Olinari og Snuppi96 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir nok på underarmen fordi hvis jeg ikke er på jobb så vil jeg andre skal se stoltheten min:) er jeg på jobb så kan den dekkes til, unntatt på sommeren(varmt) haha

Tar du ikke tatoveringen for deg selv da? Jeg mener du skal vente. Man blir forskjellsbehandlet når man har synlige tatoveringer, dessuten er du så ung at du mest sannsynlig kommer til å angre deg senere.

Anonymous poster hash: d7e61...fd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timber

Det har nok mye med motivene å gjøre og. Det er nok verre å få jobb med hakekors på underarmen enn en fjær på overarmen. Eller om teksten er et pent sitat, eller noe støtende. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du ikke tatoveringen for deg selv da? Jeg mener du skal vente. Man blir forskjellsbehandlet når man har synlige tatoveringer, dessuten er du så ung at du mest sannsynlig kommer til å angre deg senere.

Anonymous poster hash: d7e61...fd0

Hvorfor skal jeg angre fordi jeg tar en tatovering for meg og moren min? Mamma betyr alt for meg i hele verden og det forandrer seg ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok mye med motivene å gjøre og. Det er nok verre å få jobb med hakekors på underarmen enn en fjær på overarmen. Eller om teksten er et pent sitat, eller noe støtende. ;)

Det er forstålig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...