Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Drikker kaffe og surrer rundt. Vurderer sette meg ut på verandaen og fylle torget under meg med musikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter ute på balkongen og leser en bok :-)

Skrevet

Ser på tv, leser bok, er på nettet, utsetter alt det fornuftige jeg egentlig burde ha gjort.

• Liker 1
Skrevet

Burde jeg også ha gjort, eksamen på fredag :/

Må jo innrømme at lesingen ikke går så effektivt. Har på torsdag, kommer til å bli grusomt.

Skrevet

Må jo innrømme at lesingen ikke går så effektivt. Har på torsdag, kommer til å bli grusomt.

Jeg fikk ikke åpnet bøkene i dag heller :/

Føler jeg har kontroll meeen det vet jeg på fredag om jeg har :P

Hva du ska ha eksamen i?

Skrevet

"Jeg ble singel i går."

Så trist!

Håper på at du finner deg annen da :)

Jeg ble singel i går.

Prøver å gjøre det beste ut av det. Soler meg, drikker iskaffe, hører på sommermusikk og er med familien :)

Skrevet

Til dere som bor i større byer feks Oslo osv,

bruker dere ikke fridagen til å ta dere tur til byen, kanskje ta drink, caffe eller hva som helst når det er kjempe varmt ute?

Jeg synes at det er så deilig å komme seg ut til byen, å se hvordan andre koser seg å har det bra t.o,m meg selv :)

Skrevet

syns det er godt å være litt for seg selv også, denne helgen hadde jeg satt av til å få gjort litt i leiligheta så ble at jeg gjorde det og belønnet meg med å sitte på terassen med en god bok innimellom :)

Kunne godt tatt en øl, kaffe osv i byen med venner og men måtte prioritere, så gjelder det å spare litt penger til ferien og :roll:

• Liker 1
Skrevet

"Kunne godt tatt en øl, kaffe osv i byen med venner og men måtte prioritere, så gjelder det å spare litt penger til ferien og :roll:" "

jodaaa, det er den biten ja :) Men jeg har litt råd ja, spiller og vinner på tipping nesten hverdag :)

syns det er godt å være litt for seg selv også, denne helgen hadde jeg satt av til å få gjort litt i leiligheta så ble at jeg gjorde det og belønnet meg med å sitte på terassen med en god bok innimellom :)

Kunne godt tatt en øl, kaffe osv i byen med venner og men måtte prioritere, så gjelder det å spare litt penger til ferien og :roll:

Skrevet

jodaaa, det er den biten ja :) Men jeg har litt råd ja, spiller og vinner på tipping nesten hverdag :)

Heldig du da, blir studen til høsten så da blir det enda mindre, men blir jo bedre når man er ferdig med all skolegangen da. Da blir det mye bedre :) Men litt kjipern å ikke kunne være sosial pga penger :trist: on the bright side nå er det rent og pent i leiligheta :biggrin:

Skrevet (endret)

Du har jobb no, eller du skal slutte å jobbe og begynne på skolen?

Hva har du tenkt å bli da :) og har du jobben, etter at du blir ferdig med skolen :)

Men blir også ikke råd for meg da om 5-6 månder, bedriften kommer til å legges ned da, da må jeg også tror jeg på skole :) begynne igjen :D

Heldig du da, blir studen til høsten så da blir det enda mindre, men blir jo bedre når man er ferdig med all skolegangen da. Da blir det mye bedre :) Men litt kjipern å ikke kunne være sosial pga penger :trist: on the bright side nå er det rent og pent i leiligheta :biggrin:

Endret av xeno
Skrevet

Du har jobb no, eller du skal slutte å jobbe og begynne på skolen?

Hva har du tenkt å bli da :) og har du jobben, etter at du blir ferdig med skolen :)

Men blir også ikke råd for meg da om 5-6 månder, bedriften kommer til å legges ned da, da må jeg også tror jeg på skole :) begynne igjen :D

Jeg jobber nå men det er bare en 50% jobb, veldig vanskelig å få 100% jobb her jeg bor uten høyskole utdannelse. Derfor skal jeg gjøre en innsats for å ha litt mere å konkurere med om jobbene :) Skal gå et år påbygging og 3 år høyskole. Bli barnehagelærer. Slutter i jobben da for studerer 100% men har fått beskjed om at de gjerne vil at jeg skal ha praksis der. Så meget mulig at det blir å jobbe der når jeg er ferdig utdannet det får tiden vise. Da har jeg jo mange jobber å velge mellom :)

Uffda det er kjipern :/ jobbet et sted tidligere selv som gikk konkurs ikke lett å finne ny jobb nei. Men smart av deg å tenke å gå mere skole da det lønner seg alltid :) Hva har du tenkt å gå da ? :)

• Liker 1
Skrevet

Her startet dagen med regn før det gikk over til sol rundt lunsjtider, men fortsatt kald vind og 11 grader.

I løpet av kvelden har jeg tatt meg en tur rundt lysløypa, syklet og vasket meg gjennom halve klesskapet mitt.

Skrevet

Noe av dette ønsker jeg, men tiden er så lang, til man blir ferdig. Det som er verst med skole, synes jeg er eksamen og tentamen.

Har lyst: byggingeniør, elektroingeniør og det er 1 til som jeg har snakket med på jobb, men no har hjernen blokkert helt.

Det er ikke pedagog, men det er andre yrket hvor du jobber med mennesker, og hvor du kan tjene veldig mye på det.

Jeg jobber nå men det er bare en 50% jobb, veldig vanskelig å få 100% jobb her jeg bor uten høyskole utdannelse. Derfor skal jeg gjøre en innsats for å ha litt mere å konkurere med om jobbene :) Skal gå et år påbygging og 3 år høyskole. Bli barnehagelærer. Slutter i jobben da for studerer 100% men har fått beskjed om at de gjerne vil at jeg skal ha praksis der. Så meget mulig at det blir å jobbe der når jeg er ferdig utdannet det får tiden vise. Da har jeg jo mange jobber å velge mellom :)

Uffda det er kjipern :/ jobbet et sted tidligere selv som gikk konkurs ikke lett å finne ny jobb nei. Men smart av deg å tenke å gå mere skole da det lønner seg alltid :) Hva har du tenkt å gå da ? :)

Skrevet

Til dere som bor i større byer feks Oslo osv,

bruker dere ikke fridagen til å ta dere tur til byen, kanskje ta drink, caffe eller hva som helst når det er kjempe varmt ute?

Jeg synes at det er så deilig å komme seg ut til byen, å se hvordan andre koser seg å har det bra t.o,m meg selv :)

Jeg har sønnen min hjemme ellers hadde nok jeg tatt ein pils i vågen stavanger.

Han var hos venner hele dagen i går så luksus å få litt alene tid i solen :)

Skrevet

Noe av dette ønsker jeg, men tiden er så lang, til man blir ferdig. Det som er verst med skole, synes jeg er eksamen og tentamen.

Har lyst: byggingeniør, elektroingeniør og det er 1 til som jeg har snakket med på jobb, men no har hjernen blokkert helt.

Det er ikke pedagog, men det er andre yrket hvor du jobber med mennesker, og hvor du kan tjene veldig mye på det.

Ja det er sant, man kan lett bli skolelei. Tror ikke jeg blir det nå siden jeg nå er voksen og vet mere hva jeg vil. Men da jeg var yngre og gikk på skolen var jeg utrolig skolelei :P

Høres bra ut det syns du bare skal kjøre på. utdannelse er alltid bra. Går man orntlig inn for noe kan man klare det meste :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk ikke åpnet bøkene i dag heller :/

Føler jeg har kontroll meeen det vet jeg på fredag om jeg har :P

Hva du ska ha eksamen i?

Faststoffmekanikk. Har ikke kontroll. YOLO.

Hva skal du ha eksamen i ?

Skrevet

Faststoffmekanikk. Har ikke kontroll. YOLO.

Hva skal du ha eksamen i ?

Skal opp i noe lettere heldigvis hehe

Skal opp i sikkerhet.

Skrevet

hehehe

Men da er denne biten også at, hvis man blir ferdig med utdannelse da.

Feks som jeg, jeg er egentlig utdannet som Plate/sveis fag. Var ferdig i Trondheim og flyttet i Fredrikstad! Og her kunne jeg ikke finne noe, søkte over hele Fredrikstad også utover langt Fredrikstad.

Men kunne ikke finne noe, det er denne biten jeg er red, hvis jeg skal gå på skole å få ingen jobb etter jeg blir ferdig på skolen.

Ja det er sant, man kan lett bli skolelei. Tror ikke jeg blir det nå siden jeg nå er voksen og vet mere hva jeg vil. Men da jeg var yngre og gikk på skolen var jeg utrolig skolelei :P

Høres bra ut det syns du bare skal kjøre på. utdannelse er alltid bra. Går man orntlig inn for noe kan man klare det meste :)

Skrevet

+ psykolog har jeg lyst å bli.

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/psykolog

så godt jeg kan se under, UTDANNING så vil det ta så fryktelig lang tid. Så godt jeg ser det da, men kanskje du vet noe mer om dette da hmm?

bachelor det er den tingen, som jeg ikke vet hva det er, hvis jeg må gå på bachelor greier :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...