Gå til innhold

Hverdagsliv...


Gjest Turi

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått rene og pene klær å ha åp meg!! :sjarmor:

snuppa kommer til å bli enda mer bortskjemt vettu!! :ler::wink: (på kjærlighet)

Hun får jo full oppmerksomhet fra de fleste, og har både en mamma som duller, en tante som bærer og en mormor som synger, + en broder som leker og gjerne gir all sin oppmerksomhet og en pappa som leker. At pappa ikke duller tror jeg kan være en grei avskillelse.... :tunge1::ler:

men sånn er det jo bare, når man er verdens skjønneste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Det regner og blåser. Ja ikke akkurat nå - akkurat nå, tidlig en søndags morgen (for meg ihvertfall), skinner faktisk solen. Men ellers føles det som om det har regnet og blåst den siste måneden!!

Sommeren var kort og høsten kom brått, og hverdagen består i å finne lukene i regnet så man kan komme seg ut litt.

Høststemningen senker seg. Trøtt og lat, brunfargen blir borte, vil sove mer, spise mer, drikke kakao og tenne telys. Trekke for gardinene for å slippe å se på den blåsende kalde og våte verden utenfor. Det er et år (nesten) til sommer, det blir bare verre nå.

Lurer på hva jeg skal gjøre denne vinteren? Begynne å jobbe igjen etter fødselspermisjonen ihvertfall. Det blir litt deilig og litt skummelt. Stakkars Frøet mitt skal i barnehagen. Såååå liten, i en såååå stor barnehage. Men mamma må innrømme at hun begynner å glede seg til å møte voksne mennesker som ikke er interessert i typer babygrøt og i hvilke bleier som holder bæsjen lengst.

Det går sikkert bra. Det gjør jo stort sett det?

God høst til alle sammen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest Leas DB, og skal også skjerpe meg. *inspirert*

Har ikke klart å komme tilbake i form etter svangerskapet, det er SÅ lett å smugspise når man er hjemmeværende - det er jo ingen som ser meg!! Ikke lett å trene heller, når jeg er avhengig av at mannen er hjemme. Han har reist mye i det siste, og når han er hjemme, er det jo kos å være sammen da...

Men nå er det slutt!! Skal tilbake i jobb om halvannen måned ( :o :cry: ), og har ikke lyst til å komme med blodårene fulle av sjokomelk på jobb. :ler:

Vi begynte å handle en gang i uken for noen uker siden. Det medfører at vi må PLANLEGGE middag, så vi spiser faktisk middag hver dag nå :-) .

Men jeg spiser for mye junk. For mange brødskiver med brunost, hjemmebakte boller og is. Rosiner. Nøtter. U name it - I eat it. :kvalm:

Drikker bøtter med Confecta kakao, i savn av kaffe som jeg ikke kan drikke bøtter av enda (ammer).

Savner sigarettene av og til - det er lettere å slutte å spise junk når jeg kan røyke. Skal IKKE begynne å røyke igjen!! Filleren nå fikk jeg lyst på en røyk - det har jeg ikke hatt på det jeg kan huske. Gi meg styrke!!! Men det var junk ja. Det var det jeg skulle slutte med nå. Fra NÅ!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sender horder av styrke til Sissan*

Røyke skal vi VAFFAL ikke begynne med igjen altså!!!

Jeg satt å så på Tjukkholmen igår, enda en reality-serie, om fem overvektige som skal endre kosthold. Det var faktisk motiverende!!

Det ga litt småhint og tips.

får jeg fulgt med på det, så kanskje jeg klarer å lære noe nytt og å få opp motivasjonen jeg også. Skal sende all motivasjon jeg evt får videre til deg!! :)

Dessuten så har jeg fått ett lite tips fra andre steder fra, når man higer som værst, PUSS TENNA!!! nypussede tenner gjør at man ikke har like lyst på dette usunne, da det gjerne smaker dritt rett etter en tannpuss uansett. også så rene tenner som vi får!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Laaangt nede på side 2 - der var DBen min, ja. Bare en liten ferietur, så blir jeg borte.

Hverdagsliv nå går på å rømme huset. Vi holder på å bygge på huset, og det er fullt av håndverkere her. Ikke god kombinasjon med baby :-?

Hverdagsliv med håndverkere i hus

- Fremmede menn i gangen når man står opp om morgenen med håret til alle kanter, uten sminke, i lyseblå morgenkåpe med baby på armen som har bleia full av morgenens babyb*sj.

- Stadig mobiltelefonkiming som ikke er til meg, uansett hvor fort jeg løper (må bytte ringetone)

- Sti av gjørme og leire og dritt gjennom stuen og gangen

- Gjørmebad på do, og doringen står alltid oppe :-?

- Hele hagen full av planker og nedrevet kledning mv.

- Røyklukt som smyyyyyger seg gjennom huset

- Gjennomsnittstemperatur på 15 grader i huset...

Hverdagsliv på mobilfronten

Og så har jeg fått meg ny mobiltelefon :sjarmor: - den gamle konka da jeg var på ferie. Jeg har fått meg en Sony Ericsson P900, og hvilket vidunder det er!! Jeg måtte lese bruksanvisningen for å få skrevet SMSer, og undrer meg stadig over hva den kan. Sikker på at jeg bruker omtrent 5% av mulighetene. Men moro er det *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny telefon da, Sissan.

Egentlig skulle jeg bare si at jeg svaner deg på "kontoret". :dagensrose:

:klem: fra meg til både deg og vesla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulerer med ny og superspennende telefon.

jeg er i belgia fra torsdag til mandag i neste uke, om du vil kan du og snuppers bruke leiligheten så mye dere vil.

ikke så stor, men den er heeelt uten fremmede menn i gangen, har alltid doringen nede og det finnes ikke gjørme verken på badet eller stua!!

bare å si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbudet Aline! Det var filleren at det ikke var uka etterpå. Neste uke er nemlig snekkeren på jakt ( :roll: ), så da skal vi koooose oss hjemme.

Ta en tur hit før du drar av gårde kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny telefon da, Sissan.

Egentlig skulle jeg bare si at jeg svaner deg på "kontoret". :dagensrose:

Takker og bukker.

Svaner dere på kontoret også!!!!! :dagensrose:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Ta en tur hit før du drar av gårde kanskje?

om det passer på mandag, så kommer jeg gjerne etter jobb da jeg? men jeg jobber til fire nå da... rekker jeg snuppers også da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler::ler: Rydder i gamle saker, og fant dagboken min. Den går fra november 85 til april 89, og inneholder mange gullkorn. MÅ bare dele litt med meg.

25. november 1985 - Sissan er nesten 14 år gammel, og det er første innlegg i dagboken.

"Etter skolen i dag gikk jeg i butikken og handlet for mamma. Så gikk jeg hjem og hørte litt på nærradioen.

Nå er det bare to dager igjen til den første tentamensdagen på skolen. Jeg kan ikke akkurat si jeg gleder meg til det.

God dag, forresten dagboka mi!

Jeg heter Sissan

Hva heter du?

I hele 7 klasse, var jeg forelsket i en gutt som heter Erik. Han gikk i niende da, så nå går han ikke hos oss lenger. Det er synd. Jeg tror han har begynt på handelsgym, så der vil jeg gå også. Jeg har jo bestandig villet bli sekretær, så det passer jo fint. Jeg håper han ikke har glemt meg. Før smilte han bestandig så pent til meg. Nå ser jeg ham sjelden. Men jeg har ikke glemt ham, og vil Aldri gjøre det heller. ALDRI."

25. november (ettermiddag)

"Nå har jeg satt opp liste for alle jeg må kjøpe julepresanger til, og jeg må si jeg gruer meg. Jeg har regnet ut at alle presangene til sammen vil komme på en ca. 500-800 kr. og det er jo tross alt en del penger i det.

Det er litt dårlig gjort at jeg er nødt til å gi så mange presanger, men mamma har sagt at jeg skal få hele barnetrygden min, og det hjelper ihvertfall litt.

Det merkelige er at jeg ikke får halvparten så mange pakker selv.

MEN "Glede er å gi, ikke å få", som det heter (delte meninger).

Jeg gleder meg i alle tilfeller til jula uansett.

Jeg lurer på hvor jeg skal være i år.

Hos mamma eller pappa og xx eller farmor og farfar eller mor og far eller tante og onkel eller....

Hvem vet?

Ikke jeg.

Mamma har kjøpt masse billig dopapir, men jeg liker det ikke, for det er hardt, og så får jeg kløe i skrittet av det. (Men det sier jeg ikke). Håper det snart er oppbrukt.

Søsteren min er veldig teit når hun har besøk, for da kjekker hun seg slik overfor dem.

Hun maser på mamma om penger støtt også. Til godterier. Hun VEIT alt, og er så høy på pæra at det er reint kvalmt, syns jeg".

Morsom lesing for meg ihvertfall. Erik var tydeligvis veldig viktig, jeg kan ikke si at jeg husker noen Erik nå... Og selv om jeg endte opp på handelsgym, tror jeg ikke jeg så ham der. Ikke ble jeg sekretær heller. Men jeg hater fremdeles billig dopapir, og nå kan jeg kjøpe selv også. Og søsteren min er ikke lenger teit når hun har besøk :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hverdagsliv er jobb mens gubben er hjemme med snuppa. Ikke helt sikker på om jeg eg. liker det, men det er litt deilig å bare være seg selv også. Men så trist å komme hjem 2 timer før leggetid, og være sliten :( . Helgene blir viktigere enn de noen gang har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sinna::frustrert: Jeg hater å ligge bak noen som ligger i 79 i 80 sona på vei til jobb. Jeg hater det enda mer når det er fra jobb! Ingen steder å kjøre forbi, og når jeg kommer til det ene stedet med to felter, ligger de i 100 - veien er jo så fin og bred der :frustrert:

Det ER ikke livsfarlig at det regner

Det ER ikke livsfarlig at det er mørkt - bruk fjernlys

Når du ligger forrest i en kjeeeeeeempelang kø - slipp køen frem!! :sinna:

Lurer på hvordan det skal bli når snøen kommer, siden det er så ille allerede nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

[quote="SissanIngen steder å kjøre forbi, og når jeg kommer til det ene stedet med to felter, ligger de i 100 - veien er jo så fin og bred der :frustrert:

[...]

Lurer på hvordan det skal bli når snøen kommer, siden det er så ille allerede nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

I det siste har hverdagsliv vært sykdom. Vesla har vært syk siden hun begynte i barnehagen mer eller mindre. Nå har vi hatt en sammenhengende 2 ukers periode uten vesentlig sykdom utover snørr og hoste de siste 4 dagene - det er ny rekord. Lungeinfeksjon, ørebetennelse med sprukne trommehinner, halsbetennelse (på meg) og omgangssyke har gått hånd i hånd i hånd.

I tillegg har hverdagsliv vært oppussing. Vi er kommet mye lenger, men det er utroooolig hvor mange meter lister det er i et hus! Taklister, dørlister, gulvlister skal grunnes, males, spikres opp, sparkles, pusses og males igjen. Og igjen. Og igjen. Det må da bli kilometervis om man legger alt sammen! Uansett - det er jo ikke så ille når man tross alt er kommet så langt som til listene da. Snart er 2. etg. ferdig.

Rommet til Vesla ble SÅ fint - med fargerike finerfigurer montert på benhvite vegger, korkgulv (kan ANBEFALES!!), eikelister. Fant en utrolig søt lampe, tilhørende gardiner, og med unntak av et klesskap som må spesialbygges er hennes rom snart helt ferdig. Hun flytter inn om 2 uker, GJETT om jeg gleder meg til å få soverommet mitt tilbake! (Nå ligger Vesla der, jeg på klappseng på hennes rom, faren og broren på sovesova på brorens rom - romantisk? NOT!).

Så skal vi i gang med første etg. Spisestua skal totaloppusses, det samme skal gangen. For ikke å snakke om utearbeidet. Nei - hverdagsliv er mye jobb på jobb, mye jobb hjemme, og mye sykdom.

Ikke-hverdagsliv er bryllup. Neste uke gifter jeg meg! HEY!!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så boken din først nå - og jeg ble helt satt tilbake til gamle TV-dager .. elsket nemlig den australske serien "Hverdagsliv".. :)

Pleide å ha en "rolig" stund sammen med minstemann når den gikk på tv.. han slumret på fanget mitt den halvtimen serien gikk .. og så småslumret jeg med ham på fanget til barne TV.. En time hver dag med kos/middagshvil - det var deilig det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagliv er jo heldigvis ganske deilig det også. Men jeg savner også serien. Reprise av hotell cæsar blir liksom ikke det samme..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...