Gå til innhold

Hverdagsliv...


Gjest Turi

Anbefalte innlegg

Det tar UTROLIG lang tid det tar å gå ut av en bil når man har en halvtåring med.

Før var det sånn:

Parkere bilen - gå ut - betale på P-automat - billett i vindu - låse bil.

Nå er det sånn:

Parkere bilen - løpe bort til Pautomat mens babys hyler i setet sitt - putte på feil beløp - trykke annuller mens svetten renner oppover og podens hyl gjaller over p plassen - putte på riktig beløp - bilett i vindu - opp med bagasjerommet - slepe stor vogn ut av bagasjerommet - slå den ut - huske stellevesken fra passasjersiden på bile - baby hyler - hvor er myggnettet? På hattehyllen - regntrekket? under vognen på riktig plass - åpne selen til baby som er gull blid fordi hun får kontakt - baby har bæsjet i bleien - opp i vognen - skifte bleie i det fri er moro - baby tisser på ny bleie - opp med enda en - påkledd baby - huske lekene, veldig viktig å huske leken - låse bilen... Hvor i h..... er bilnøklene?? I veska? Hvor er den? Ahh i passasjersetet - låse bilen

Og det er ingenting mot forskjellen mellom å sette seg inn i bilen med og uten baby hjemme :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette lød kjent ut, selvom det er noen år siden jeg hadde det sånn.....

Det er vel ingen ting man kan svette mer av en ditt egen hylende barn ute blandt folk :ler:

Lykke til, og godt du kan le av det i ettertid (for egentlig er det jo ganske komisk.....)

Gratulerer med dagboken, forresten. Gleder meg til og følge med i hverdagslivet til en travel småbarnsmor.

( min er blitt 8 og 11 nå, så de nekter og bli kallt småbarn lenger :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otilie

:ler: må le litt når jeg leser innlegget ditt..

Gratulerer med dagbok:dagensrose:

Her skal det bli morsomt å følge med!

Vet av egen erfaring (men bare som storesøster :wink: ) hvor lang tid det tar å gjøre ting,når disse småtassene skal være med. Bare prøv å rekke bussen med en trassig treåring som har tatt skoene på feil fot,og ikke vil bytte,samtidig som hun har med seg trillen med bamse og dukke i,og stopper annen hver meter for å skjekke hvordan hennes søte små barn har det :ler:

Ønsker deg og Baby en fin dag! :-)

Klem fra Otilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Du har sikkert vært flink å funnet sengen for lengst. Mens jeg har blitt et nattmenneske.

Jeg håper du har hatt en god natt og at onsdagen blir en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener :-)

Nå pakker vi til ferie. 3 uker i båt. Med to barn.

Siden båten ligger i byen til svigers, må vi vaske klær der i sommer. Så jeg har vært helt nødt til å handle masse boxer-truser (kult nok det forsåvidt).... Svigers har ikke tørketrommel, og jeg nekter å ha mine stringtruser vaiende i vinden på tørkestativet deres... Så i sommer blir det boxere (liker ikke noe særlig "vanlige" undiker). Så mitt undertøy er i box.

Men så er det alt det andre da...

Jeg skriver lister. Lister over hva jeg må huske til baby i båt, lister over hva jeg må huske å kjøpe inn og hva som skal pakkes. Unntatt klær og sånn da, det håper jeg at jeg husker... Jeg har tatt med meg listene mine på flere kjøpesentre den siste tiden, og tror jeg har fått strøket ut det meste. Handlelisten som var med først, fikk strøket ut en del. Så skrev jeg en ny og kortere handleliste, men kom på noen flere ting, og så dro jeg og handlet og strøk mer igjen etc. :roll:

På den siste handlelisten stod det altså underbukser. Og så kjøpte jeg meg en ny bikini når jeg først var i undertøysavdelingen. Det er en av ulempene med lister :ler:

Så skal jeg pakke da. Kjenner det begynner å kile i magen - jeg MÅ komme i gang snart - reiser alt på mandag. Men hvordan pakker man til båt? Amerikakoffert er liksom ikke helt greia. SÅ det blir nok bager. Mange bager. Tenkte jeg skulle begynne i dag med en "ruskeværs"-bag. I tillegg til allværsjakke, fleecejakke, grilldress (MÅ ha i båt), tykke sko og vindtett dress til baby, tenkte jeg den kunne få plass til kjekke ting som baby-myggnett til sengen, gradestokk så vi ser at vi ikke koker baby på dagtid og kanskje en aldri så liten termos... Eller fem. Vi trenger mange termoser tror jeg.

Så en bag med godværsklær. Og en med kveldsklær - det blir ofte rått og kaldt på kvelden. Så en bag med håndklær - badehåndklær, vanlige håndklær, stellebordshåndklær, vaskekluter, kjøkkenhåndklær, og kanskje sengetøy? Så en bag med ekstratøy når alt annet er skittent/vått. Så en bag med toalettartikler (jeg må ha det samme i båt som ellers - en svakhet)(og baby har en god del greier) - håper den kan bli liten.

Så en bag med babygrøt, babymat, babymatings-utstyr (oooops holdt på å glemme smekker), melkepumpe, babycall, ladere til melkepumpe, babycall, mobiltelefon... Tror jeg lar PCen bli hjemme i år.

Så en bag til strikketøy, spill, bøker.

Husket jeg solkremen? Hvilken bag er den i?

Tror jeg må lage lister. En liste for hver bag, slik at jeg kan lese på den om det jeg søker er i den bagen. Ellers må jeg snu alle på hodet hver gang jeg leter etter baby-neglesaksen ( :o står den på lista??)

Og så må vi huske babyseng, babystol, babyvogn, stellebord, stelleveske, bleier, sykkel til storebror, sykkelhjelm, regntøy etc....

... det går nok bra i år også. Men jeg må si jeg gleder meg til ferien er i gang. Og så er jeg innmari glad for at vi har to store biler vi kan kjøre til båten med :ler:

(BÆRESELEN?? Har vi glemt BÆRESELEN??? :evil: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden for en liste, pass på så ikke båten synker :ler: .

Skjønner at dette ikke er snakk om noen liten pram, god tur og håper du har husket alt til den store reisen (ser sånn ut igrunn, ja :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Båten er ikke videre stor - 23 fot. Den er ny av året, og vi har ikke vært så lenge som tre uker sammenhengende i båt før, derfor overdriver jeg nok pakkingen. Er nok fare for at en del av mine bager blir stående hos svigers fordi det ikke er plass :ler:

:o Da må jeg skrive om listene mine!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok (selv om jeg assosierte til den gamle australske serien med samme navn.. som jeg savner)

Kjenner igjen din beskrivelse av "ut med små barn"... selv om det er lenge siden.. så dukket det opp når jeg leste det...

:ler:

.. og ang. pakke til båt... bare sørg for at det er vanntett .. for det er utrolig kjedelig når alt.. absolutt alt er søkk vått... det er nedtur det...

Når det gjelder pakking.. kan denne kanskje være litt kjekk...

Uansett .. riktig god tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en bag med babygrøt, babymat, babymatings-utstyr (oooops holdt på å glemme smekker), melkepumpe, babycall, ladere til melkepumpe, babycall, mobiltelefon...

Og du skal sikre deg at du hører vesla, eller????

Eller har du skrevet opp begge "delene" som tilhører babycall'en, så du er sikker på at du ikke glemmer en av delene :tunge1:

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du skal sikre deg at du hører vesla, eller????

Eller har du skrevet opp begge "delene" som tilhører babycall'en, så du er sikker på at du ikke glemmer en av delene :tunge1:

God tur!

Tullejente!! Lese hva som står da!! Først står det babycall. Så står det ladere til [...] babycall

:roll: Bare vent du banandame - du får nok bruk for babycall du, og den gjør LITEN nytte etter en uke om du ikke har med laderen!! :kul:

Ellers var bagene med tips fra Lillebille fine! Vi har imidlertid en million bager - og jeg orker ikke kjøpe flere. Dessuten pakker jeg bagene så fulle at jeg må sitte på dem for å få lukket dem (ikke SÅ god plass i båten), og da er det upraktisk med lommer - kommer bare til å ryke glidelåsene...

Ellers er nå første ladning sendt til båten. En ransel med regntøy/vindtett tøy, reiseapotek, Cosylan, snuepapir, hyssing, lighter og fyrstikker. Og en bag med badehåndklær vanlige håndklær og småhåndklær til stellebordet til baby. Så da trenger jeg ikke tenke på det mer.

Og så har jeg en liste til :-) Den inneholder hva jeg må gjøre her før vi drar:

- Sette plantenen til selvvanning

- Gjemme unna gullsmykker, sølvtøy og bærbare PCer (i tilfelle innbrudd)

- Trekke ut kontakter og skru av varmekilder

- Stoppe posten og alle fire avisene (det har jeg gjort på web alt :-) )

- Tømme bleiebøtte :tunge1:

Noe jeg har glemt folkens? :ler:

Ellers skal hverdagslivet i helgen bestå av besøk av min kjære søster. S-mann er på tur, så S-baby og jeg får besøk, og skal skravle masse og spise masse sjokkis. Det blir kos :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullejente!! Lese hva som står da!! Først står det babycall. Så står det ladere til [...] babycall

:roll:

OK, da - skal innrømme at jeg ikke leste den E'en som var så viktig i denne sammenhengen.

Jeg som trodde du skulle ha med to babycall'er.... Det hadde vært mye morsommere :roll:

*ror jeg godt her nå, eller skal du overbevises enda mer?*

Uansett da - GOD TUR....

(Med lader) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Sitter her i lag med min kjære og koser oss med en pære cider. Fikk lyst til å stikke innom deg og ønske deg en riktig flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Du er vel på bøljan blå og koser dere med alle baggene :ler: .

Gleder meg til og lese reisereferatet når du kommer til havn :)

Ha en fortsatt herlig ferie. :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fikk bruk for alle bagene :-)

Det jeg fikk minst bruk for var bikinien - den nyinnkjøpte :( (men jeg har fått brukt den nå etter hjemkomst da)

Båten fungerte fint den. Fikk bare ha med meg én klesbag i tillegg til ruskeværsbagen og håndklebagen, så en klesbag (den store...) ble stående hos svigers. Men det gikk bra - jeg tror ikke jeg har pakket nesten noe jeg ikke har brukt. Kanskje et par trøyer. Utrolig hvor ofte man må skifte når man har baby som spiser grøt!

Ellers ble babymaten puttet i pose og ikke i bag, og toalettsakene fikk plass i klesbagen - så altialt ikke så ille. Ja - og så en ekstra lekepose måtte vi ha med i båten - den var kanskje litt i største laget... :ler:

Ellers har vi hatt det meste av vær - ruskevær, regnvær, sol, vind, ikke-vind, bølger etc.

Og lille snupp har kost seg i båten (båtten som jeg kaller den :-) - den har ikke navn enda) og sovet godt heldigvis. Trist å ikke ha hatt lyst til å bade en gagn (vasset en dag), men sommeren i år er litt sånn...

Hverdagslivsbetraktning i dag

Baby kan forflytte seg :-)

Men det er rimelig trist og komisk og se fortvilelsen hennes når hun krabber lystig mot lekene sine.... og det går BAKOVER :o Så krabber hun litt til (eller - kan jo ikke krabbe helt da) og det går ENDA mer bakover. DET er trist det, må sitte lenge på mammas fang for å bli trøstet.

I går hadde vi første tur i sportsvognen - har pakket sammen bagen til vogna. Det var helt komisk å se konsentrasjonen til lille plutt den første halvtimen - hun satt jo i SELE :ler: , og det er ikke noe man gjør hver dag. Hun tenkte så det røyk ut av ørene på henne, på om dette egentlig var ok. Etter en halvtime så hun en vimpel (det er veldig stas), og da fant hun ut at det var ok å sitte sånn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

"Hvis jeg ber på mine knær

[...]

vil du da bli gla - vil du da bli gla?"

Sangen til Bjørn Eidsvåg gir plutselig enda mer mening. Vesla er forkjøla for første gang i sitt liv, og det er en mega-påkjenning for både mor og barn.

Hva gjør man med ei snuppe som bare gråter dag som natt? :( Tempen har rundet 38 grader og vel så det, panna er varm og tærne kalde, tårene renner og snørra likeså. Vil ikke sove, vil ikke være våken, vil ikke være alene, ikke ta på meg. 8 måneder og syk for første gang.

"Mamma - hjelp meg" lyser det i øynene, og mammahjertet blør. "Hvis du alltid får lov til å gjør som du vil?" Men snuppa vil ikke være glad.

Pappa reiste på seminar i dag tidlig og blir borte i flere dager - så mamma og sykt knøtt er alene.

"Småbarnsforeldre gir altfor mye Paracet til barna sine" husker jeg fra en overskrift i en avis. "Ikke gi barna febernedsettende før tempen runder 39 grader" i en annen.

Jeg lover Vesla både solskinn og strålende vær, men ute er det kaldt, og solen gjør vondt i øynene. Så jeg gir henne en Paracet. Hun sover i 3 timer. Jeg vet ikke om hun er bedre når hun våkner, og jeg vet at det er minst 3 timer til jeg kan gi henne en pille til, selv om hun gråter som om hun trenger en.

Hadde det vært meg, ville jeg tatt den, men jeg tenker på nyreskader, leverskader og leger som mener barna skal ha det litt vondt når de er syke. Vedder på at det er lenge siden de hadde små barn, og at de var på seminar når barna var syke. Men jeg gir ikke Vesla pille nå. Legger henne uten og hører gråten til den stilner.

Er helt enig med Bjørn jeg - det er feigt at unger kan bli så forkjøla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry: Stakar snuppa, og stakars Sissan!

skulle gjerne ha vært hos dere jeg, om en bare for støtte, men skal på kurs fra i morgen av og har vaskekjellern i kveld, og den trenger jeg om jeg ikke skal gå naken resten av uka... :-?

Håper det går over fort fort.

gi en god bedring-klem til snuppa for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Vil at aline skal gå naken* :ler::danse:

Neida - vi har det best helt alene nå. Vi strør rundt oss med leker, ligger og drar oss på sofaen foran TVen, kan ha det helt stille når vi vil, og bråkete når vi vil. Det er helt perfekt slik. Gruer meg nesten litt til pappaen og broren kommer i morgen, for jeg er så dullete, og elsker å kunne dulle med snuppa uten å ta hensyn til andre :ler:

Kanskje hun vil være syk lengre? Nei - huff - det er ikke noe moro altså. Mye sutring, og verdens undergang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...