Gå til innhold

Kjole til XL gjest i sommerbryllup.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Om vi nå et øyeblikk ser bort fra alle de rigide 'reglene' rundt hvilken kjole du aller nådigst kan få lov til å bære i et bryllup...

Sort kan bli varmt om det er en sommerdag, - det er vel det eneste jeg kan tenke meg at skulle kunne bli utfordrende.

Sort med hvitt burde, i min verden, ikke være noe problem.

Ikke ser en slik kjole ut som om du skal i begravelse heller. En blyankjole i rent sort med sorte sko og nesten sorte strømper derimot kunne fort gitt et veldig alvorlig inntrykk, - noe den kjolen som er beskrevet ikke høres ut til å gjøre :)

edit: Prøvd å få med alle konsonantene denne gangen.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sort med hvitt burde, i min verden, ikke være noe problem.

Ikke ser en slik kjole ut som om du skal i begravelse heller. En blyankjole i rent sort med sorte sko og nesten sorte strømper derimot kunne fort gitt et veldig alvorlig inntrykk, - noe den kjolen som er beskrevet ikke høres ut til å gjøre :)

Jeg er enig i dette; jeg syns personlig ikke det gjør noe med svart, rød eller lys kjole. Syns derimot man kan unngå å se ut som om man skal i begravelse, at kjolen blir veldig dristig, eller at man ser ut som man er bruden selv.

Men hvis du er redd for å gjøre "feil", står jeg fortsatt på at du kan spørre bruden hva hun tenker om det, TS.

Endret av Emmi9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Nå skal jeg si noe jeg veldig sjelden sier..... men de var absolutt ikke fine noen av dem.

For meg ropte de kjolene 'kjerring' med store bokstaver.

Modellen så bare fullstendig formløs i dem.

Jeg er ikke imponert.

Her er det jeg synes er noen bedre eksempler, og her er modellen også av en annen kategori:

pc-havana-rd-plus_01_1.jpg pc-ella-bl-plus_02.jpg

- det handler ikke om å gjemme, men om å fremheve det man har all grunn iverden til å være stolt over (og som i alle fall jeg synes er supersexy).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG syns du kan, men det er mulig bruden ikke syns noe om svart - noen er veldig opptatt av sånn, og noen bryr seg ikke. Enten må du bare la være og bry deg om det, eller så kan du spørre henne. Evt. kjenner du henne kanskje såpass godt at du vet hvilken holdning hun har til sånt? :)

Takk, jeg kjenner bruden godt nok til at jeg kan spørre hva hun mener om fargen. Jeg fant bilde av kjolen, her er den http://www.sohos.co.uk/women-hell-bunny-clothing-hell-bunny-dresses-long/hell-bunny-clothing/hell-bunny-b-w-adare-dress_ct419bd35pd3621.htm (jeg er ikke TS, men hoppet inn i tråden siden dere snakket om Kjoledamen ;))

Anonymous poster hash: 2396e...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søkte litt etter maken til min egen kjole, og fant den i rosa (på salg og tilgjengelig i alle størrelser).

Utringningen er et kapittel for seg, og er svært flatterende for de av oss som har pupper med litt størrelse.

Antallet kjoler på tilbud var så inspirernde høyt at jeg ikke turde se på kjolene som ikke var på salg

Oi, takk! Er den ok i bryllup?

Må si meg litt enig med deg som mente at minmote viste kjerringkjoler, det er krevende å finne tøy i XL som ikke ser kjerring ut. Jeg er jo også lita og tjukk, i motsetning til de fleste plus size som er høyreiste og flotte. Fotlang kjole blir tel, uansett.

Anonymous poster hash: db016...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Oi, takk! Er den ok i bryllup?

Må si meg litt enig med deg som mente at minmote viste kjerringkjoler, det er krevende å finne tøy i XL som ikke ser kjerring ut. Jeg er jo også lita og tjukk, i motsetning til de fleste plus size som er høyreiste og flotte. Fotlang kjole blir tel, uansett.

Anonymous poster hash: db016...5ed

Jeg går glatt i et sommerbryllup i min turkise, men jeg har NADA formening om hva som er ok hos folk som er i gifteklar alder altså.

Så fra en kvinne som er på alder med brudens mor.... så synes jeg den er absolutt ok.

Stoffet er som nevnt mykt og tungt nok til at de faller penere enn en bomullskjole.

Den har stretch, så den følger kroppen veldig pent.

Utringningen er av typen sweethart noe som er lekkert.

Den er ikke så utringet at noen får problemer, men heller ikke så tight at det blir varmt og ser tilknappet ut.

Stikningene er sorte, så du kan bruke sorte sko om du vil... men jeg ville valgt et par lyse sko eller sandaler med hæl.

- og den dreper ikke økonomien din.

Bruk måleskjemaet dersom du vil kjøpe en, det er viktig... det er alltid viktig... det er flere som har bommet før de lærte. :fnise:

Jeg stemmer 'for', og så får vi høre hva resten av publikum mener.

Edit: Bilde av kjolen i bruk (farven her er jordbærrød, ikke rosa).

Jeg pleier bruke et bredt, sort elastisk belte på min, og det synes jeg er pent.

31pWhRM%2B2%2BL.01_SL500_.jpg

Siden jeg kjøpte min hos Kjoledamen i fjor så unngikk jeg jo tollbehandling, mva og gebyr, men et raskt overslag forteller meg at det burkde kommer på rundt £31,50 med post og pakking.

Så via tollvesnets importkalkulator får jeg opp den fine summen av rundt 440,- totalt (kjolen, porto, toll, mva). Det eneste som kommer i tillegg er gebyret som Posten tar for å fortolle varen. Ca. 135 kroner

Da skulle kjolen koste deg totalt sånn omtrent 600 kroner alt i alt for kjolen i hånden

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så mye fint på lindy bop! Tror jeg prøver meg på en bestilling der altså, var ikke såå dyrt. Hvordan er det med toll og frakt?

Brukte måleskjemaet, ble litt overraska men sånn er vel livet.. Er "heldigvis" puppene som gjør at jeg må opp i str, synes det er viktig at den type kjoler ikke er for stramme der.. Som er mye av grunnen til at mange 44 i vanlige butikker utgår.

Anonymous poster hash: db016...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Finnes sånne Lindy Bop-lignende kjoler i noen fysiske butikker i Norge? De var jo nydelige, men jeg tør ikke å bestille uten å ha prøvd, aldri sett meg selv i noe som ligner på det der en gang.



Anonymous poster hash: 55e20...0e3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er monsoon i bogstadveien. I krysset med industrigata. Ikke på langt nær så stor og flott som du finner i London, men de har endel fint!

Dit skal jeg! Det får være belønning når jeg er ferdig med eksamen! :hoppe:

De tar bestillinger i butikken hvis du ønsker større størrelse (mange av kjolene blir laget opp til strl 52). Hvis du har sett en modell på nettsiden tror jeg de kan bestille den til prøving også, men er ikke sikker.

Anonymous poster hash: 86e74...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Wow! Finnes sånne Lindy Bop-lignende kjoler i noen fysiske butikker i Norge? De var jo nydelige, men jeg tør ikke å bestille uten å ha prøvd, aldri sett meg selv i noe som ligner på det der en gang.

Anonymous poster hash: 55e20...0e3

Jeg vet at Kjoledamen har et pent utvalg.

Lenke til alle hennes Lindy Bop produkter per dato. Hun har verdens koseligste butikk i Stavanger :)

Et raskt søk fortalte at følgende fører Lindy Bop (ikke uttømmende liste nå altså):

Midnatt

Fønix

Manillusion (uten at man klarer sortere på produsent)

Romantikk-Takk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Kjoledamen har et pent utvalg.

Lenke til alle hennes Lindy Bop produkter per dato. Hun har verdens koseligste butikk i Stavanger :)

Takk! Skal notere meg at jeg må stikke innom disse neste gang jeg drar til en av de aktuelle byene :)

Anonymous poster hash: 55e20...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Knuse

Jeg trenger tips!

Skal være gjest i bryllup i sommer, og må derfor finne meg en kjole. Er ikke interessert i å bruke ekstremt mye penger, typ 1500 er nok maks.

Jeg er overvektig, med rumpe og pupper - og en mage som jeg virkelig gremmes over. Har dårlig selvtillit pga hvordan jeg ser ut, men er realistisk nok til å se at jeg ikke klarer å gjøre noen ekstrem forandring før dette bryllupet.

Jeg er glad i kjoler i 50-talls fasong, da jeg føler det er mest flatterende for min figur. Er også lav, så lengden bør være rundt knærne.

Har dere noen tips? Jeg bør nok ha str 44 eller 46, og de fleste butikker jeg kjenner til har bare str opp til 42. Plus size butikkene er ofte veldig kjerringaktige, jeg er i 20 åra.

Er rødt uaktuell farge til bryllup? Hva med turkis /blå?

Tips til butikker og konkrete kjoler? Jeg blir veldig takknemlig... :-)

Hilsen bryllupsgjest som vil føle seg fin, på tross av kroppen sin...

Anonymous poster hash: db016...5ed

Herskap og tjenere på Galleriet i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg at disse 50/60-talls kjolene er mye mer kjerringaktige, og mindre sommerslige.

Blomstermønster er "in" i år, og det er vel ingenting som er mer deilig enn å ha en lett og fin sommerkjole mot kroppen, kontra disse kjolene som presser puppa opp i strupen!



Anonymous poster hash: a4923...adc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Personlig synes jeg at disse 50/60-talls kjolene er mye mer kjerringaktige, og mindre sommerslige.

Blomstermønster er "in" i år, og det er vel ingenting som er mer deilig enn å ha en lett og fin sommerkjole mot kroppen, kontra disse kjolene som presser puppa opp i strupen!

Anonymous poster hash: a4923...adc

Leste du hva TS ser etter og hva som kler henne?

Ingen av kjolene "presser puppa opp i strupen", - ikke har de snøreliv og det er ikke innebygd korsett i dem ;)

At du personlig ikke liker dem er jo helt greit, men jeg kan ikke se du har kommet med noen forslag til TS heller annet enn å minne om at blomstermønster også i år er en slager for sommeren.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tigress

No er ikkje eg plus-size anna enn over ryggen, men eg veit litt om å vere lita, og vil berre nemne at ein skal vere kritisk til mønster, også blomster, det kan ha litt drukningseffekt. Elles er eg heilt samd i at 50/60-talsstil er ganske flott til mange storleikar - vidt skjørt skjuler rompe og lår utan at ein ser ut som ein prøver å skjule noko. Og i og med at dei ofte er ganske tekkelege i overdelen er dei også flotte til stor byste. Ikkje at eg har testa stor byste, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...