Gå til innhold

Har Name It


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enig med onyx i at det jevnt over er vanskelig å finne fine klær. Har begynt å handle klær i str 98, og han er da ferdig med "smågutt"-størrelsene. Syns det var mye lettere å finne fine klær fram tom str 92. Nå er det virkelig bare grelle trykk som gjelder mange steder. Unntaket er Newbie-kolleksjonen som går tom 98, men syns noe av det blitt litt kjedelig. Og så er det Polarn O Pyret, hvor de har en del forskjellige farger og lite stygge trykk (trykk i seg selv er greit, men de er som oftest ikke fine).

Newbie skal visst lage til str 110 fra høsten av.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Newbie skal visst lage til str 110 fra høsten av.

Ok, kanskje ikke så uventet, med den suksessen den kolleksjonen må ha hatt. Vi har en del derfra pga min stemor som liker å handle der. Og jeg syns en del er fint, spesielt buksene. Og god kvalitet. Syns bare det blir litt kjedelig å alltid bruke så fargeløse plagg. I tillegg til at jeg generelt er på utkikk etter andre farger enn blått når jeg handler selv. Fant en gul t-skjorte der bå, men for øvrig kunne se gjerne hatt gutteklærne i andre farger enn lyseblått, hbitt og beige.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kanskje ikke så uventet, med den suksessen den kolleksjonen må ha hatt. Vi har en del derfra pga min stemor som liker å handle der. Og jeg syns en del er fint, spesielt buksene. Og god kvalitet. Syns bare det blir litt kjedelig å alltid bruke så fargeløse plagg. I tillegg til at jeg generelt er på utkikk etter andre farger enn blått når jeg handler selv. Fant en gul t-skjorte der bå, men for øvrig kunne se gjerne hatt gutteklærne i andre farger enn lyseblått, hbitt og beige.

Helt enig. Jeg kjøper mest jenteklær der. De har altfor mange fine kjoler ;)

Til eldste (gutt) handler jeg på www.nextdirect.com i tillegg til Lindex. Da får jeg spedd på med litt farge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg handler vel mest på div. utenlandske nettbutikker, Lindex, Kappahl , Noa Noa og noen lokale småbutikker.

Dessverre har ikke Kappahlbutikken i nærheten av meg noe særlig utvalg i det heletatt i Newbie str 80+.

Ser masse på nett, men det selger de ikke, kun fra 50-74. :(

Jeg stikker ofte innom Name It når jeg skal ha nye klær, men ender oftest opp med å gå ut tomhendt.

Anonymous poster hash: 7c6c3...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom dyreprintet og alt som minnet om det, samt de heslige rutete shortsene, så synes eg det var en del ålreite klær der, jeg...:)

Men generelt er name it ofte døllt... 70% av klærne i butikkene er jo den kjipeste duse rosafargen til jente, blått til gutt. Og "adm.dir" til gutt "hjerteknuser" til jente. Ensformig og utdatert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de har mye bra og mye mindre pent. Har fått en del i barselgave derfra, og har fått byttet det vi ikke likte inn i veldig søte klær :) Men nå har heldigvis den lokale nameit-butikken godt utvalg til nyfødte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes de har mye bra og mye mindre pent. Har fått en del i barselgave derfra, og har fått byttet det vi ikke likte inn i veldig søte klær :) Men nå har heldigvis den lokale nameit-butikken godt utvalg til nyfødte :)

De har penere tøy fra 50-74 mnd synes jeg :) (men min har brukt str 80 siden h*n var 7 mnd..)

Anonymous poster hash: 7c6c3...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Name it veldig godt, og i barselgaver fikk vi nesten alt fra denne butikken. Synes kvaliteten er god, mye bedre enn Cubus og Lindex. Er enig at det er veldig kjønnsdelte klær, men det synes jeg i grunn alle butikker har. Ingen er bedre/verre enn andre.

Newbie fra Kappahl er flott. Har kjøpt en cardigan i str 104, og enda bedre dersom de lager klær opp til 110.



Anonymous poster hash: 332ca...b18
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Name it veldig godt, og i barselgaver fikk vi nesten alt fra denne butikken. Synes kvaliteten er god, mye bedre enn Cubus og Lindex. Er enig at det er veldig kjønnsdelte klær, men det synes jeg i grunn alle butikker har. Ingen er bedre/verre enn andre.

Newbie fra Kappahl er flott. Har kjøpt en cardigan i str 104, og enda bedre dersom de lager klær opp til 110.

Anonymous poster hash: 332ca...b18

Lindex er faktisk MYE bedre enn sine sammenlignbare konkurrenter på det punktet, synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Lindex er faktisk MYE bedre enn sine sammenlignbare konkurrenter på det punktet, synes jeg.

Enig. Fant raskt ut at Lindex var det beste stedet å kjøpe barneklær :) Mye kjønnsnøytralt til de miste, og langt mindre stereotypiske klær til de litt eldre barna enn mange andre butikker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Lindex har altfor mye glorete tøy, i hvert fall til gutter. Har ikke brukt noe av det vi har fått i gave fra Lindex fordi jeg rett og slett syns det er stygt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Lindex har altfor mye glorete tøy, i hvert fall til gutter. Har ikke brukt noe av det vi har fått i gave fra Lindex fordi jeg rett og slett syns det er stygt.

Helt enig! Synes de har endel fint til jenter, men gutteklærne er fæle. Derfor sammenlignet jeg Cubus og Lindex. Synes HM har ok klær.

Anonymous poster hash: 332ca...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Lindex har altfor mye glorete tøy, i hvert fall til gutter. Har ikke brukt noe av det vi har fått i gave fra Lindex fordi jeg rett og slett syns det er stygt.

Jeg syns det kommer helt an på hvordan man bruker klærne sammen. Nå er jeg generelt glad i farger, da, men pleier ikke å kle på gutten min masse forskjellige farger samtidig. Og Lindex har ikke bare fine klær til gutter, men mer enn mange andre syns jeg. Syns også kvaliteten har vært ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig glad i Name it, og veldig fornøyd med pris og kvalitet. Liker også at man kan se forskjell på jenter og gutter, selv om det tydeligvis er å banne i kirken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i Name it, og veldig fornøyd med pris og kvalitet. Liker også at man kan se forskjell på jenter og gutter, selv om det tydeligvis er å banne i kirken

Jeg har ingen problemer med at man kan se forskjell på kjønnene (selv om jeg forsåvidt ikke skjønner hvorfor det er så viktig å få frem om det er en gutt eller jente heller, da). Stort sett kan man det bare ved at jentene har lengre hår enn guttene, når de får hår til det. Men jeg syns det er kjedelig med bare lyseblå eller til nød grå eller beige klær til guttene mine. Og jeg liker over hodet ikke de derre "liten og søt"-smekkene i rosa osv. Så Name it utgår stort sett av den grunn, for min del.

Og det er jo ikke å banne i kirka. Det er bare her på Kg jeg hører man snakker om kjønnsnøytrale klær. Alle gutter jeg kjenner, utenom mine egne, går nesten bare i blå klær og alle jentene går i rosa eller lyselilla. Så enten er mange enige med deg, eller så bryr de seg ikke og tar det første de finner (som ofte er blått eller rosa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått mye i barselgave, og ingenting ble brukt.

Handler mest ulltøy da, og noe på Lindex/nettbutikker mer litt retroaktig tøy eller hjemmestrikket.

Anonymous poster hash: 11b57...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og det er jo ikke å banne i kirka. Det er bare her på Kg jeg hører man snakker om kjønnsnøytrale klær. Alle gutter jeg kjenner, utenom mine egne, går nesten bare i blå klær og alle jentene går i rosa eller lyselilla. Så enten er mange enige med deg, eller så bryr de seg ikke og tar det første de finner (som ofte er blått eller rosa).

Rart, jeg kjenner mange som irriterer seg over at det faktisk er vanskelig å finne fine kjønnsnøytrale klær (og da snakker jeg om mer enn bare fargen, for stil, mønster etc er jo ofte alt annet enn kjønnsnøytralt). Ofte har man ikke så mye valg, man må ta det man finner og i min erfaring er det nesten utelukkende rosa/lillatoner og pasteller til jenter og blått/grønt og kraftige farger til gutter. Nesten ALT har mønster eller trykk... med andre ord, mine jenter har mye mer rosa og pasteller enn jeg (og de) egentlig ønsker. Ene jenta er glad i bått, men da må jeg i gutteavdelingen og der er det lite kjønnsnøytral å finne (selv om de er nok av blått...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...