Gå til innhold

Kul i testikkel og samleie.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lang ventetid hos legen kan du også dra på legevakta, men om han ringer å snakker med legekontoret og forteller hvordan situasjonen er, så er det opp til de å si om det haster eller ei. Selv ville jeg fått sjekket det så fort som mulig.

Ja, det går jo. For han har ikke førerkort, så da har jo jeg mulighet til å kjøre han dit hvis det bekymrer han også.

takk for hjelpen :)

Anonymous poster hash: d624b...15c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min på 18 fikk smerter i pungen og ved kontakt med lege ble det fortalt at slike smerter/kuler skal sjekkes med en gang, i hans tilfelle dagen etter.

Så be kjæresten din om å ta en telefon til legen idag!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 18 fikk smerter i pungen og ved kontakt med lege ble det fortalt at slike smerter/kuler skal sjekkes med en gang, i hans tilfelle dagen etter.

Det var bra han sa ifra til deg :) Ah, så bra du fikk time fort. Jeg har nettopp sendt en viktig beskjed til han og mast, så jeg håper innderlig han tar intinativ nå.

AnonymBruker
Skrevet

Til alle: Tusen takk for så mye svar :D jeg er helt enig i det dere sier og har mast på han nå i en sms. Ser han i helgen, og DA skal han få høre.

Jeg må desverre logge av pcen nå, men jeg skal svare igjen så fort jeg får muligheten :)

Skrevet

Jeg tror nesten jeg hadde trua med å slå opp, gidder han ikke å sjekke seg :P Synes også han burde gjøre det for din del, da vi jenter tenker ganske annerledes enn gutter, bekymrer oss mye mer. Men igjen, jeg vet ikke hvordan forholdet deres er! Jeg hadde hvertfall plapra hull i hodet på kjæresten min, så han hadde nok fått det unnagjort fort som faen for å få meg til å holde kjeft :P Men du sa jo også han var opptatt med eksamen, så kan jo også være at han heller tar å sjekker seg når han har tida til det :) Men ja, nekt han sex!

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min fikk testikkelkreft (midten av tjueårene) og fikk også hastetime hos fastlegen dagen etter han ringte.

Så gikk ting veldig fort. Han ble operert en uke etter og fikk veldig bra oppfølging i årene etterpå, med jevnlige kontroller, samtaler etc.

Det er en kreftform som blir tatt meget alvorlig fra dag én (bl.a. fordi gjennomsnittsalderen er så lav.) og prognosene (om det blir oppdaget tidsnok) er veldig gode. 98% blir friske igjen.

Ser at du ikke kommer til å gi deg på at han skal oppsøke lege, ts.

Kjempeflott. Og jeg er enig i at det å involvere mor/far er en veldig god idè.

Lykke til begge to. :)

Anonymous poster hash: 72806...ac3

• Liker 2
Skrevet

Kulen er vel ikke i selve testikkelen ? Den er i posen, men ikke i selve harde "ballen"?

Jeg gjetter nemlig på att det er en naturlig lymfeknute.

Har selv hatt det og har selv lagt hele eselutstyret på bordet til lege mildt sagt brydd, men det var alltså en lymfeknute som glatt blir som en liten drue.

Skrevet

Sønnen min fikk testikkelkreft (midten av tjueårene) og fikk også hastetime hos fastlegen dagen etter han ringte.

Så gikk ting veldig fort. Han ble operert en uke etter og fikk veldig bra oppfølging i årene etterpå, med jevnlige kontroller, samtaler etc.

Det er en kreftform som blir tatt meget alvorlig fra dag én (bl.a. fordi gjennomsnittsalderen er så lav.) og prognosene (om det blir oppdaget tidsnok) er veldig gode. 98% blir friske igjen.

Så flott å høre at sønnen din ble tatt på alvor og at resten av oppfølgingen fungerte som den skulle.

Min sønn ble bedt om å komme inn samme dag, men jeg får ikke tak i ham på skolen, så dermed fikk han time på morgenkvisten neste dag. Jeg synes det er flott å se at helsevesenet reagerer så fort når det er snakk om potensielt dødelige sykdommer hos de unge.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her: Rekker å svare noen før jeg drar på jobb i dag :)

Jeg tror nesten jeg hadde trua med å slå opp, gidder han ikke å sjekke seg :P Synes også han burde gjøre det for din del, da vi jenter tenker ganske annerledes enn gutter, bekymrer oss mye mer. Men igjen, jeg vet ikke hvordan forholdet deres er! Jeg hadde hvertfall plapra hull i hodet på kjæresten min, så han hadde nok fått det unnagjort fort som faen for å få meg til å holde kjeft :P Men du sa jo også han var opptatt med eksamen, så kan jo også være at han heller tar å sjekker seg når han har tida til det :) Men ja, nekt han sex!

Jeg kommer ikke til å slå opp, men jeg kommer til å bli mektig irritert om han ikke går dit :P Ja, jeg bekymrer meg myye mer enn han :P

Ja, jeg nekter han sex, for jeg vet jo ikke for sikkert hva han har.

Så bra at han fikk time så fort og at alt ordnet seg :) med andre ord, lønner det seg å gå til legen så fort som mulig da man oppdager noe sånt. Må få kjæresten min til å forstå dette.

Han vet at det er høy overlevelse, og derfor han ikke stresser. Men han burde fortsatt sjekke det så fort som mulig fordet.

Jeg skal mase på han hver dag til han gjør det :)

Godt svart :) Takk for det :)

Kulen er vel ikke i selve testikkelen ? Den er i posen, men ikke i selve harde "ballen"?

Jeg gjetter nemlig på att det er en naturlig lymfeknute.

Har selv hatt det og har selv lagt hele eselutstyret på bordet til lege mildt sagt brydd, men det var alltså en lymfeknute som glatt blir som en liten drue.

Jeg aner ikke. Han fortalte bare at det var en liten kul i testikkel hans. Tror han mente i selve ballesteinen.

Selvfølgelig kan det være noe helt ufarlig, men jeg mener at han burde sjekke det så han vet helt sikkert. Bra du gikk til lege og fikk vite at det ikke var noe farlig.

Så flott å høre at sønnen din ble tatt på alvor og at resten av oppfølgingen fungerte som den skulle.

Min sønn ble bedt om å komme inn samme dag, men jeg får ikke tak i ham på skolen, så dermed fikk han time på morgenkvisten neste dag. Jeg synes det er flott å se at helsevesenet reagerer så fort når det er snakk om potensielt dødelige sykdommer hos de unge.

Da høres det ut som at han kommer til å få time relativt kjapt, håper det.

• Liker 1
Skrevet

Det kan være testikkelkreft!! Dra han til legen asap!!!!! Kjenner personlig til 2 tilfeller om gutter som har hatt det i den alderen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Testikkelkreft, eller misstanke om dette kvalifiserer for øyeblikkelig hjelp.

Hilsen en som vet :)

Han har lest masse om det, og mener at det ikke er noe stress... Men jeg skal most def linke det til han.

Ja, hvis han ikke bestiller innen helgen så gjør jeg det. Ja, hun kommer nok til å mase veldig på han da.

Men får man legetime på dagen om man bestiller? For hvis jeg klarer å overbevise han på torsdag, så får jeg han kanskje til legen på fredag?

Anonymous poster hash: 269a0...78c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Risikoen avhenger litt av hvor det sitter - er det inni selve testikkelen så bør det sjekkes ut umiddelbart. Er det inni pungen, men utenfor selve testikkelen, så kan det være en væskeansamling eller noe annet ufarlig, men uansett kan legene sjekke det ut og gjøre noe med det. Tviler på at det er særlig behagelig å gå rundt med en kul der nede, selv om det skulle være noe helt ufarlig.

Sex gjør det sikkert ikke verre, så lenge det ikke er vondt for ham.

Anonymous poster hash: 2c775...62c
Skrevet

Nåååååå?

Fikk du han til legen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...