Gå til innhold

Kul i testikkel og samleie.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste sa han fant en liten kul i testikkelen sin, men nekter å gå til lege ed det første. Han er 19. Han har ingen andre symptomer.

Jeg har prøvd å overbevise han til å gå til lege, men han vil vente å se om den går bort av seg selv først.

Jeg skal til han i helgen, og da vil han antagelig ha samleie.

Men jeg er usikker på om det er så lurt å ha samleie med han da? Kan det være noe smittsomt? Er det farlig for han å ha samleie hvis det er f.eks. noe alvorlig?

Aner ikke hva jeg skal gjøre og tør ikke si noe til han om det.

Anonymous poster hash: d624b...15c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan skjønne at det er kleint å gå til lege i en alder av 19, men herregud, bedre med et legebesøk for mye, enn et for lite!!!

Dessuten kan han gå til en helsesøster på en helsestasjon, det er gratis. Du kan jo bli med han?

Når det er snakk om en kul hadde jeg blitt ganske så skeptisk og jeg kunne faktisk funnet på å sakt ifra til hannes foreldre så de kunne 'tvingt' han til å gå. Kan jo være veldig alvorlig!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan skjønne at det er kleint å gå til lege i en alder av 19, men herregud, bedre med et legebesøk for mye, enn et for lite!!!

Dessuten kan han gå til en helsesøster på en helsestasjon, det er gratis. Du kan jo bli med han?

Når det er snakk om en kul hadde jeg blitt ganske så skeptisk og jeg kunne faktisk funnet på å sakt ifra til hannes foreldre så de kunne 'tvingt' han til å gå. Kan jo være veldig alvorlig!

TS her:

Han er jo aldri hos legen, så derfor jeg tror han synes det er ubehagelig når legen hans må se på ballene hans.

Jeg tror han nekter det, det synes han nok er altfor flaut. Selv har jeg kjempelyst til å bli med han for å støtte han.

Jeg er kjempebekymret for han, hvis han faktisk har noe alvorlig.. Men hvis jeg sa ifra til moren så ble han nok veldig sint på meg.

Takk for svar forresten :)

Gjest chisandra
Skrevet

I den alderen dreier det seg oftest om en fettkul, men det bør sjekkes. Helt klart.

Er han skremt selv da?

AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Han er jo aldri hos legen, så derfor jeg tror han synes det er ubehagelig når legen hans må se på ballene hans.

Jeg tror han nekter det, det synes han nok er altfor flaut. Selv har jeg kjempelyst til å bli med han for å støtte han.

Jeg er kjempebekymret for han, hvis han faktisk har noe alvorlig.. Men hvis jeg sa ifra til moren så ble han nok veldig sint på meg.

Da foreslår jeg at du sier det rett ut: "dersom du ikke har gått til lege med dette innen DATO (feks om to uker) så ringer jeg moren din og sier ifra, for dette kan i verste fall være dødelig, og jeg er veldig glad i deg."

Anonymous poster hash: 0f481...d7b

• Liker 1
Skrevet

TS her:

Jeg hadde drete en lang marsj i om han hadde blitt sur, det er en KUL i testikkelen hannes!!!!!

AnonymBruker
Skrevet

Han kan ha testikkelkreft. Få han til legen om du så må dra han i ørene etter deg.

Anonymous poster hash: ac3d6...432
  • Liker 1
Skrevet

Du får sladre til morra hans om han nekter. Også får du henne til å dytte det inn i fyren at du gjorde det for hans eget beste om ikke du klarer å få han til å skjønne det selv.

AnonymBruker
Skrevet

I den alderen dreier det seg oftest om en fettkul, men det bør sjekkes. Helt klart.

Er han skremt selv da?

Det mener jeg også, huff. Nei, han sier "Det er ikke noe å stresse med nå.." Han har hatt eksamen disse dager og vært opptatt med det, så han valgte å fokusere på eksamen istedet.

Da foreslår jeg at du sier det rett ut: "dersom du ikke har gått til lege med dette innen DATO (feks om to uker) så ringer jeg moren din og sier ifra, for dette kan i verste fall være dødelig, og jeg er veldig glad i deg."

Anonymous poster hash: 0f481...d7b

Ja, jeg skal fortelle det til han at han MÅ sjekke det. Jeg har mast på han flere dager "Du MÅ ringe legen, vær så snill og lov meg at du gjør det". Da hører jeg bare "Jada jada..." Men han har ikke gjort det ennå, og nå virker det som om han ikke gidder.

Jeg hadde drete en lang marsj i om han hadde blitt sur, det er en KUL i testikkelen hannes!!!!!

Det er sant.

Han kan ha testikkelkreft. Få han til legen om du så må dra han i ørene etter deg.

Anonymous poster hash: ac3d6...432

Ja, det oppstår i ung alder så jeg er veldig bekymret.

Skrevet

Testikkelkreft er ofte sett blant yngre gutter og menn, spesielt mellom 20 og 30 så ha MÅ komme seg til lege å få sjekket det opp. Gjør som andre sier her og sladre til mor - da blir det ofte fart i sakene. Gi beng i om han blir sur. Om du ender opp med å redde livet hans tror jeg han vil være deg evig takknemmelig uansett :=

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det skal være så utrolig flaut. Legen gjør jo dette hver dag!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vis han dette, eller liknende artikler https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/testikkelkreft/

Anonymous poster hash: 72806...ac3

Han har lest masse om det, og mener at det ikke er noe stress... Men jeg skal most def linke det til han.

Du får sladre til morra hans om han nekter. Også får du henne til å dytte det inn i fyren at du gjorde det for hans eget beste om ikke du klarer å få han til å skjønne det selv.

Ja, hvis han ikke bestiller innen helgen så gjør jeg det. Ja, hun kommer nok til å mase veldig på han da.

Men får man legetime på dagen om man bestiller? For hvis jeg klarer å overbevise han på torsdag, så får jeg han kanskje til legen på fredag?

AnonymBruker
Skrevet

Kul på testiklene kan være helt ufarlig, men fordi det noen ganger er veldig alvorlig SKAL det sjekkes hos lege. Mange menn venter alt for lenge med å gå til legen hvis de oppdager kuler eller andre forandringer i testiklene. Det kan gi mye unødvendig smerte og i værste fall føre til sterilitet eller at testiklene må fjernes.

Hvis han fortsatt nekter til tross for at du har fortalt ham at han kan miste testikkelen eller bli steril bør du nekte ham sex. Ikke fordi det er farlig for noen av dere å ha sex, men fordi det kanskje fungerer.

Anonymous poster hash: 94c62...9f7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS:

Ånei, jeg leste om brystene hans er forstørret. OG det er de også... Shit.

Skrevet

Ring legen selv og bestill time for han.

Skrevet

Han har lest masse om det, og mener at det ikke er noe stress... Men jeg skal most def linke det til han.

Ja, hvis han ikke bestiller innen helgen så gjør jeg det. Ja, hun kommer nok til å mase veldig på han da.

Men får man legetime på dagen om man bestiller? For hvis jeg klarer å overbevise han på torsdag, så får jeg han kanskje til legen på fredag?

Han må nok bestille timen selv. I mitt legekontor kan du få time på dagen om du bestiller før klokka 08.00 eller noe i den duren. Ellers har du jo helsestasjoner som 1, gjør det gratis og 2, du bare dropper inn for en time.

AnonymBruker
Skrevet

Kul på testiklene kan være helt ufarlig, men fordi det noen ganger er veldig alvorlig SKAL det sjekkes hos lege. Mange menn venter alt for lenge med å gå til legen hvis de oppdager kuler eller andre forandringer i testiklene. Det kan gi mye unødvendig smerte og i værste fall føre til sterilitet eller at testiklene må fjernes.

Hvis han fortsatt nekter til tross for at du har fortalt ham at han kan miste testikkelen eller bli steril bør du nekte ham sex. Ikke fordi det er farlig for noen av dere å ha sex, men fordi det kanskje fungerer.

Anonymous poster hash: 94c62...9f7

Ja, nettopp! Enig! Jeg må få dette inn i hodet hans.

Det skal jeg fortelle. Jeg tror ikke jeg tør å ha sex med han når han har en kul der, så ja, det burde fungere.

AnonymBruker
Skrevet

Ring legen selv og bestill time for han.

Det har jeg ikke mulighet til å gjøre, det må bestilles av han selv.

Han må nok bestille timen selv. I mitt legekontor kan du få time på dagen om du bestiller før klokka 08.00 eller noe i den duren. Ellers har du jo helsestasjoner som 1, gjør det gratis og 2, du bare dropper inn for en time.

Phew, bra. Om jeg så skal ringe for han med han i bakgrunnen. Ja, jeg sjekket nettopp helsestasjonene, men de er desverre bare oppe på mandager i hans område.

Skrevet

Det har jeg ikke mulighet til å gjøre, det må bestilles av han selv.

Phew, bra. Om jeg så skal ringe for han med han i bakgrunnen. Ja, jeg sjekket nettopp helsestasjonene, men de er desverre bare oppe på mandager i hans område.

Er det lang ventetid hos legen kan du også dra på legevakta, men om han ringer å snakker med legekontoret og forteller hvordan situasjonen er, så er det opp til de å si om det haster eller ei. Selv ville jeg fått sjekket det så fort som mulig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...