Gå til innhold

Hvordan uttaler du mozzarella?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Antoinette skrev (På 28.5.2014 den 11.46):

Nordmann og språk... ikke rart vi blir sett på som dumme, naive og kunnskapsløse i språk. Bare hør på våre politikere. Det er en skam.

Og du er sikkert helt perfekt. La alle bli som deg så blir Norge bra 😂 ironisk. Slutt å døm! 

Anonymkode: 72434...0ba

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Måtsarella. Er italiener😊

Anonymkode: 7e845...348

AnonymBruker
Skrevet
Antoinette skrev (På 28.5.2014 den 11.42):

Tydeligvis ikke en særlig kunnskapsrik kokk.

Han kan da fint være kunnskapsrik med uttalefeil i et språk som neppe er førstespråket hans, sannsynligvis ikke engang andrespråket.

Den du siterte nevnte ikke engang om han er kokk som jobber spesifikt med Italiensk mat engang, kanskje er han spesialisert i mat fra et helt annet kontinent, snakker flytende Mandarin eller Urdu.

Anonymkode: a8138...963

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vennen hans! 

Anonymkode: 07241...11f

Ja, men..  høres ut som alle burde vite hvem han er. Vet at han ikke liker Mozart liksom 😆

Anonymkode: b7bb5...33b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, men..  høres ut som alle burde vite hvem han er. Vet at han ikke liker Mozart liksom 😆

:strix:

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan uttaler dere motzell? Hvis z er t blir det jo mottell? Jeg har sagt mosselll 😆

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan uttaler man brusen Mozell da? måtsell? :marley:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan uttaler dere motzell? Hvis z er t blir det jo mottell? Jeg har sagt mosselll 😆

Det blir ikke det samme, er bare en z i Mozell. 

Anonymkode: 79199...af5

AnonymBruker
Skrevet
nattsvermer skrev (På 28.5.2014 den 11.39):

Hvis dere sier mossarella, må dere jo nesten si pissa (pizza) og :fnise:

Jeg har pissa i fryseren.

Anonymkode: f7903...88d

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er for sent å bli kjent med Gerhard nå. Han forsvant plutselig for mange år siden, og jeg fikk aldri diskutert italienske oster med ham. Han hadde forresten den mest grufulle greske uttalen jeg har vært borti (vi bodde i Hellas på den tiden), så jeg tror ikke han hadde hatt noe å melde i denne tråden her. (Herregud, det er tolv år siden jeg skrev det innlegget!)

AnonymBruker
Skrevet
Antoinette skrev (På 29.5.2014 den 10.09):

Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig for nordmenn. Å uttale en Z som en T er jo noe alle gjør når de skal si "pizza".

Derfor sier jeg også "jalapeno". Hørst latterlig ut med "halapeno"

Anonymkode: 93c5b...db4

AnonymBruker
Skrevet
Pawn Hearts skrev (1 minutt siden):

Det er for sent å bli kjent med Gerhard nå. Han forsvant plutselig for mange år siden, og jeg fikk aldri diskutert italienske oster med ham. Han hadde forresten den mest grufulle greske uttalen jeg har vært borti (vi bodde i Hellas på den tiden), så jeg tror ikke han hadde hatt noe å melde i denne tråden her. (Herregud, det er tolv år siden jeg skrev det innlegget!)

Synd, hadde vært fint å høre mer fra Gerhard . Hvordan han uttalte navnet sitt på gresk, om Mozart har vokst på han, og om han noensinne hadde interesse for italienske oster. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Derfor sier jeg også "jalapeno". Hørst latterlig ut med "halapeno"

Anonymkode: 93c5b...db4

Spesielt i setninger hvor man blander inn ulike språk. Noen ganger får jeg norsk uttale på engelske ord og i en norsk setning .   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...