Gå til innhold

Solariumsbruk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det virkelig så mye farligere å sole seg 20 min 1-2 ganger i uken, i forhold til å sole seg ute hver dag?

Ifølge den artikkelen jeg la over her, er solarium sterkere enn sola. Det er jo en grunn for at helsevesenet går ut og sier at solariumsbruk ikke er å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar selv 25min sol annenhver uke.

Det er enten det eller kortisonkrem pga eksem, og da velger jeg solarium.

Det samme anbefalte hudlegen min da det er bedre enn kortison krem.

Nå bruker jeg solfaktor 20 da jeg er ute i solen hele våren og sommeren, så det er det jeg får av sol uten beskyttelse.

Føler jeg får kontrollert solingen min bedre på denne måten, og jeg har kun vært solbrent 2 ganger i livet.

En gang da jeg var 10år i Tyrkia, og en gang da jeg var 19 i Norge. Å ble ikke veldig solbrent noen av gangene.

Nå har jeg ikke fått tatt sol lenge pga mye sykdom, så tok 20min to ganger i uken i litt over en mnd for å få litt farge, og nå er det bare annen hver uke igjen.

Bruker også selvbruner for ekstra glod og friske opp fargen, og skrubber huden godt før solarium :)

Endret av MissPierce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge den artikkelen jeg la over her, er solarium sterkere enn sola. Det er jo en grunn for at helsevesenet går ut og sier at solariumsbruk ikke er å anbefale.

Så den nå. Takk for lenke.

Så 20 min 2 ganger i uken tilsvarer da ca 35 min daglig i sola når det gjelder UVA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så mye farligere å sole seg 20 min 1-2 ganger i uken, i forhold til å sole seg ute hver dag?

Å sole seg ute øker også faren for kreft. Jeg smører meg alltid ute. Tviler på det er så mange som smører seg før de skal ta sol.

Anonymous poster hash: a7e5a...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sole seg ute øker også faren for kreft. Jeg smører meg alltid ute. Tviler på det er så mange som smører seg før de skal ta sol.

Anonymous poster hash: a7e5a...e8e

Ja, nettopp! Tror ikke det er så mange som smører seg i solarium.

Endret av Purple Diamond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...