Gå til innhold

Solariumsbruk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 20 år, som tok ganske mye solarium i en lengre periode for noen år siden. De siste par årene har jeg sluttet å ta så mye, siden det er så skadelig (og koster mye penger). Nå tar jeg solarium kun en sjelden gang. Siden forrige sommer har jeg tatt kun tre ganger.

I sommeren som nå står foran oss, skal jeg jobbe nesten hver dag, og jeg får derfor ikke vært ute og solt meg noe. Dermed vil kroppen min være like likbleik som på vinteren. Jeg har lyst på litt farge selv om jeg ikke får solt meg så mye, føler det hører sommeren til, og jeg vil jo gjerne gå lettkledd i sosiale sammenkomster osv. uten at jeg skal føle meg kjempebleik i forhold til alle andre. Tror dere det vil være veldig skadelig om jeg tar hyppig solarium nå i sommer? Jeg tenker sånn en-to ganger i uka, da på omtrent 20 min hver gang. Hvis det er veldig skadelig, vil jeg droppe det. Har prøvd selvbruning, men synes ikke det funker, føler meg like bleik som før :(

Noen som har noen mening her?? :)



Anonymous poster hash: c8ae8...eec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes det er litt lenge med 20 min, spesielt hvis du er likbleik fra før av. Viktig å bygge opp fargen. Utenom det høres det bra ut. Jeg pleier å ta litt sol før jeg reiser til varmere strøk om sommeren :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er litt lenge med 20 min, spesielt hvis du er likbleik fra før av. Viktig å bygge opp fargen. Utenom det høres det bra ut. Jeg pleier å ta litt sol før jeg reiser til varmere strøk om sommeren :)

Jeg er ikke likbleik i den forstand, men i forhold til andre som er ute og soler seg hver dag om sommeren, mens jeg selv jobber innendørs. Det er 15-20 min jeg bruker å ta for hver gang, så vet det går fint :)

Vet mange som bruker det, men jeg skal ikke til varmere strøk i år. Derfor er det snakk om å ta sol hele sommeren i gjennom, siden jeg heller ikke får solt meg noe i Norge...

TS

Anonymous poster hash: c8ae8...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen her, og om jeg tar sol sammen med andre så ser de med en gang resultater og jeg ikke noe i det hele tatt. Er så irriterende!

Men! Dette er kanskje ikke et så sunt råd, men prøv å ta 25-30min en gang og se om det hjelper.

For det gjorde jeg, viste seg at mine 20minutters soltimer ikke gjorde noe, for huden min begynner å tydeligvis å jobbe ETTER 20min! (20 min oppvarming sikkert :fnise:), men det funker for meg iallefall.

Nå soler jeg meg ikke så ofte lenger, men halvtime nå og da. Blir jo ikke brun som andre enda, men brunere enn jeg blir av 20min et par ganger i uka iallefall.

Du kan jo bare prøve en gang og se. :)



Anonymous poster hash: 46ea4...919
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nrpa.no/temaartikler/90064/bruk-av-solarium

Etter alt som har blitt skrevet om solarium, har jeg bestemt meg for å aldri bruke det. Som du ser i artikkelen, er solarium mye sterkere enn sola i Norge. Heller bleik enn stor fare for kreft!

Forresten: kan du ikke sole deg på ettermiddagene? Sola går jo ikke ned med en gang.

Endret av Purple Diamond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fint over en kortere periode. Men husk briller og sjekk etter nye små føflekker etter hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor så mye? Er ikke 1-2 ganger i uka nok, virker som du synes du må ha mye eller ingenting. Dessuten kan jeg love deg at du er brunere enn du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så mye? Er ikke 1-2 ganger i uka nok, virker som du synes du må ha mye eller ingenting. Dessuten kan jeg love deg at du er brunere enn du tror.

Jeg har jo ikke skrevet at jeg har tenkt å ta mer enn 1-2 ganger i uka gjennom sommeren? :) Grunnen til at jeg ønsker å bli brun på sommeren, er fordi jeg synes det hører sommeren til, i tillegg til at man gjerne har på seg mindre klær enn ellers å året, og dermed er det fint hvis huden ikke er vinterblek. Det er selvfølgelig lov å være uenig i mine oppfatninger, men det er slik jeg ser det ;)

TS

Anonymous poster hash: c8ae8...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å begynne litt nå? 6-10 minutter her og der. Og så 20 min 2 ganger i sommeren? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvorfor skal man unngå å sole seg i solarium og ute i den "ekte" sola, på samme dag?? :)



Anonymous poster hash: c8ae8...eec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solariumsbruk øker faren for kreft, selv om det "bare" er 20 min ja. Jeg bruker aldri solarium, og smører meg godt ute i sola.

Anonymous poster hash: a7e5a...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en god selvbruningskrem/spray også soler du deg ute når du har anledning før eller etter jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ødelegg den silkemyke ungpikehuden din ts.. Den er så mye finere enn disse brunsvidde solariumstrollene.



Anonymous poster hash: 14913...058
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ødelegg den silkemyke ungpikehuden din ts.. Den er så mye finere enn disse brunsvidde solariumstrollene.

Anonymous poster hash: 14913...058

Har ikke tenkt å bli brunsvidd :) Bare få litt farge. Ikke på den måten "oi, hun har tatt solarium", men bare litt glød slik at jeg ser levende ut!

Anonymous poster hash: c8ae8...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt å bli brunsvidd :) Bare få litt farge. Ikke på den måten "oi, hun har tatt solarium", men bare litt glød slik at jeg ser levende ut!

Anonymous poster hash: c8ae8...eec

Det var satt på spissen. Om du vil ha aldri så gylden solariumsfarge...ikke gjør det. Og du vil takke deg selv om 10 år. Ta vare på silkehuden din. Halloo..du har hvit hudrase.

Anonymous poster hash: 14913...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var satt på spissen. Om du vil ha aldri så gylden solariumsfarge...ikke gjør det. Og du vil takke deg selv om 10 år. Ta vare på silkehuden din. Halloo..du har hvit hudrase.

Anonymous poster hash: 14913...058

Ja, men det er jo grenser for hvor hvit jeg vil den skal være om sommeren :(

Anonymous poster hash: c8ae8...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, men det er jo grenser for hvor hvit jeg vil den skal være om sommeren :(

Anonymous poster hash: c8ae8...eec

Stå imot spresset skjønne deg. Jeg vil heller se deg nakenbade i din naturlige hvite slikehud. Se tilbake på så sent som -50 -60-tallet. Da skule jenter ha hvit hud og de beskyttet seg mot solen med paraplyer.

Brun hudfarge på hvite jenter var for arbeiderklassen. De som stod ute i åkrene dagen lang..

Anonymous poster hash: 14913...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå imot spresset skjønne deg. Jeg vil heller se deg nakenbade i din naturlige hvite slikehud. Se tilbake på så sent som -50 -60-tallet. Da skule jenter ha hvit hud og de beskyttet seg mot solen med paraplyer.

Brun hudfarge på hvite jenter var for arbeiderklassen. De som stod ute i åkrene dagen lang..

Anonymous poster hash: 14913...058

Hehe, javel? Men nå er vi i 2014. Føler ikke noe press, det handler om hva jeg synes er pent. Føler meg mer komfortabel med litt farge på kroppen, når jeg skal bruke bikini, eller f.eks shorts og singlet. Det er ingen som har tvunget meg til å tro at man må være brun ;)

TS

Anonymous poster hash: c8ae8...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du absolutt må ta solarium, så ikke gjør det for ofte og for lenge i hvert fall. Synes kreftfaren er grunn nok til å holde seg unna jeg, da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så mye farligere å sole seg 20 min 1-2 ganger i uken, i forhold til å sole seg ute hver dag?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...