Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg forbereder meg til eksamen og lurte på om noen hadde hatt tid til å hjelpe meg med disse spørsmålene?

1. Hva var årsaken til at Det Islamske brorskapet ble radikalisert?
2. Hva er årsakene til at unge innvandrere i Europa blir radikalisert?
Takker på forhånd!
Endret av SofieKH
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke spørre om dette her... Du kommer til å få de underligste svar å stryke på eksamen .

Les historiebøkene dine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange av disse spørsmålene er altfor komplekse til at de kan besvares så enkelt. Enkelte av dem er jo veldig greie (som at Osama bin Laden var lederen av Al-Qaida og at 9/11 er terrorangrepet mot USA 11. september 2001), men det er antagelig langt enklere og greiere forklart i boken din enn det vi kan bidra med.

Aner uansett ikke hva slags nivå man skal legge svarene på: Årsakene til at enkelte ungdommer med innvandrerbakgrunn i Europa blir radikalisert er så komplekse at selv de fremste eksperter på området vil kunne slite med å forklare det på mange timer, mens spørsmål som hva 9/11 var er noe så godt som alle tenåringer vil kunne forklare på sekunder. Det er ikke vondt ment, det er bare vanskelig å vite hva slags svar man skulle gitt deg, siden spørsmålene spriker fra det veldig enkle til det veldig vanskelige.

I tillegg kan du, som sebastianen sier, få svar fra alle slags folk her. Det er nok av særinger med sine egne totalt motbeviste teorier, og de tiltrekkes av tråder som det her.

Lykke til med eksamen!

Anonymous poster hash: a2e45...22a
Skrevet

Du kan ikke spørre om dette her... Du kommer til å få de underligste svar å stryke på eksamen .

Les historiebøkene dine.

Mange av disse spørsmålene er altfor komplekse til at de kan besvares så enkelt. Enkelte av dem er jo veldig greie (som at Osama bin Laden var lederen av Al-Qaida og at 9/11 er terrorangrepet mot USA 11. september 2001), men det er antagelig langt enklere og greiere forklart i boken din enn det vi kan bidra med.

Aner uansett ikke hva slags nivå man skal legge svarene på: Årsakene til at enkelte ungdommer med innvandrerbakgrunn i Europa blir radikalisert er så komplekse at selv de fremste eksperter på området vil kunne slite med å forklare det på mange timer, mens spørsmål som hva 9/11 var er noe så godt som alle tenåringer vil kunne forklare på sekunder. Det er ikke vondt ment, det er bare vanskelig å vite hva slags svar man skulle gitt deg, siden spørsmålene spriker fra det veldig enkle til det veldig vanskelige.

I tillegg kan du, som sebastianen sier, få svar fra alle slags folk her. Det er nok av særinger med sine egne totalt motbeviste teorier, og de tiltrekkes av tråder som det her.

Lykke til med eksamen!

Anonymous poster hash: a2e45...22a

Mente egentlig bare å poste disse spørsmålene:

1. Hva var årsaken til at Det Islamske brorskapet ble radikalisert?
2. Hva er årsakene til at unge innvandrere i Europa blir radikalisert?

Gikk litt fort der:) Men jeg klarer ikke å hente ut informasjonen fra boken eller fra artikler på nettet.. Om du har noen linker til sider hvor jeg kan finne informasjon så hjelper alt mer enn ingenting! Hadde satt stor pris på det.

Skrevet

http://ndla.no/nb/node/132757?fag=36

Litt om radikalisering. Men her er det veldig delte meninger. Jeg vet ikke hvilket klassetrinn du er på, er det meningen at du selv skal gjøre deg opp meninger om dette ? Eller finne fasitsvar ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...