Gå til innhold

skal kastrere hannhunden min

nessi

Anbefalte innlegg

Huff..... føler meg slem i dag. Har ringt til veterinæren og bestillt time for kastrering av hannhunden min på tirsdag. Han har nå fått 3 sprøyter (3 mnd mellom) med kjemiskkastrering, og det er som å ha en ny hund. Før vi begynte med sprøytene var han håpløs å ha i hus når ei tispe i nærheten hadde løpetid (og det var det ofte), men nå er han bare interessert ute, og slapper helt av inne.

Ved å kastrere han slipper vi å passe på å få tatt sprøytene, og vi slipper evt. bivirkninger av de. Føler allikevel som om jeg på en måte skal fjerne en del av personligheten hans. Han er jo tross alt 7 år, og er "stor og tøff" gutt. Ikke alltid lett å være hundeeier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Syns ikke det er noe slemt jeg!

Hunden er seg selv etterpå også! Han mister ikke personligheten sin bare fordi han blir kastrert.

Men nå snakker jeg ut fra erfaring i forhold til katt og hest - men et hanndyr er et hanndyr! De blir bare mer behagelige og stabile hanndyr! :D

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når inngrepet er over og sårene grodd, har han glemt hele greia og livet er herlig.

Har en venninne som er veterinær, og hun sier at en fornøyd hundeeier er kjempe bra for hunden! Det er et godt poeng.

Jeg har også vurdert kastrering av min hund, men nå er det snart 6 uker siden sprøyte, og det ser ikke ut til å ha endret så mye i forhold til tisper osv, men markeringen er dempet litt (dvs. han har sluttet å markere 5 ganger på samme sted...) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ditt tilfelle vil både du og hunden din få et mye bedre liv ved at han kastreres, siden dere har prøvd kjemisk kastrering og det funka bra. Så lykke til!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...