Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest smooch
Skrevet

Trenger en ny deo. Eller det heter vel kanskje antiperspirant det jeg er ute etter.

Men jeg sliter litt i letingen.. Blir aldri fornøyd med det jeg kjøper.

Kravene mine er god duft, "svettestopping" og dyrevennlig. Så må den finnes i butikker her i Norge!

Hjelp?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker bare Sterilan jeg, de du kjøper på dagligvarebutikken.. Brukt dem lenge i forskjellige varianter, og har forskjellige favoritter :) kjøpte en ny en i dag, som har lyseblå kork og heter Blooming freesia. Lukter kjempegodt, våraktig og ikke så intenst :) Liker dem veldig godt, jeg svetter ikke under armene når jeg bruker dem, bare så vidt når jeg trener litt hardt og da lukter det ikke sånn fæl svette liksom. Tørr og god under armene hele dagen :)

Skrevet

Så på tv2 hjelper deg at Nivea sin ble best i test....

AnonymBruker
Skrevet

På apoteket; en deodorant uten det helseskadelige aliminiumen(!):

Nuxe Body, Long lasting deodorant. Pris: Ca kr 100,- God duft. Effektiv. http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-864719.aspx

Anonymous poster hash: 4f870...31a

Men, hva "Alum-pulver" er, vet jeg ikke. Ekspeditøren sa i hvertfall at den var uten aliminium...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men, hva "Alum-pulver" er, vet jeg ikke. Ekspeditøren sa i hvertfall at den var uten aliminium...

Det er ikke helt sant. Det som står på ingredienslisten er potassium alum, som er et aluminiumsulfat. Det må aluminium til for å få antiperspireringseffekt.

De som mener at aluminium er helseskadelig fokuserer oftest på at det er aluminium chlorohydrate de mener er farlig, mens potassium aluminium sulfate (potassium alum) og ammonium aluminium sulfate (ammonium alum) vurderes som trygge, men det er aluminium i alle tre.

Anonymous poster hash: 753f6...169

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes at neutral sin deo er kjempebra! fås kjøpt i de fleste butikker, og veldig mild. Lukter ingenting, men holder meg luktfri=) Jeg blir paranoid av perfumedeoer, og tror at parfymelukten er svettelukt, hihi=)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er glad i nivea sine :) de har en uten parfyme, eller en med aloe vera også!

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke helt sant. Det som står på ingredienslisten er potassium alum, som er et aluminiumsulfat. Det må aluminium til for å få antiperspireringseffekt.

De som mener at aluminium er helseskadelig fokuserer oftest på at det er aluminium chlorohydrate de mener er farlig, mens potassium aluminium sulfate (potassium alum) og ammonium aluminium sulfate (ammonium alum) vurderes som trygge, men det er aluminium i alle tre.

Anonymous poster hash: 753f6...169

Ok. Takk! :)

Skrevet

Cosmica og Aco har jeg vært veldig fornøyd med.

AnonymBruker
Skrevet

Neutral. Av samme grunn som glovarm.

Anonymous poster hash: 6e43e...edf
  • Liker 1
Gjest smooch
Skrevet

Takk for mye svar, får vel prøve litt! :)

Skrevet

Jeg bruker bare Sterilan jeg, de du kjøper på dagligvarebutikken.. Brukt dem lenge i forskjellige varianter, og har forskjellige favoritter :) kjøpte en ny en i dag, som har lyseblå kork og heter Blooming freesia. Lukter kjempegodt, våraktig og ikke så intenst :) Liker dem veldig godt, jeg svetter ikke under armene når jeg bruker dem, bare så vidt når jeg trener litt hardt og da lukter det ikke sånn fæl svette liksom. Tørr og god under armene hele dagen :)

Denne bruker jeg også. Veldig fornøyd :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger en ny deo. Eller det heter vel kanskje antiperspirant det jeg er ute etter.

Men jeg sliter litt i letingen.. Blir aldri fornøyd med det jeg kjøper.

Kravene mine er god duft, "svettestopping" og dyrevennlig. Så må den finnes i butikker her i Norge!

Hjelp? :)

Jeg hadde lett for å få svetteringer i diverse tøystoff, spesielt når jeg stresset.. Var utrolig irritterene, men da jeg begynte å bruke denne deoen, så har jeg ingen svetteringer!! :) Den er mild mot huden, og motarbeider og betydelig reduserer svette og svettelukt. Første gang må bruke den annenhver kveld (før du legger deg) i 7 dager før den virker, etter det virker den etter første påføring selvom du har gått en uke helt uten. Etter den første uken du har brukt deoen, påfører du den bare hver tredje kveld (eller annen hver kveld om du svetter mye/får lett svetteringer).

http://www.apotek1.no/produkter/aco-extra-effective-deo-u-p-50ml-853088p

Anonymous poster hash: f20da...9a9

Gjest Linn35
Skrevet

Jeg har lenge brukt de der til Sterilan som man får kjøpt på butikken. Helt til mannen min sa at han ikke likte lukten på dem, og særlig ikke når jeg brukte parfyme i tillegg. Byttet derfor til en kjempegod en fra Vichy som jeg har vært superfornøyd med, men i går var den tom, så i dag har jeg kjøpt den noen her anbefalte fra Nuxe. Fikk den på 30% på Vitusapoteket, så prisen ble kjempegrei, den. Virker så bra så langt, også kan jeg bruke parfyme til - uten at duftene blander seg ;)

Takk for tips !

Skrevet

Jeg svetter mye og har prøvd nær sagt alt av deodoranter, også apotekvarer. Den eneste som holder meg helt tørr er Nivea Dry Comfort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...