Gå til innhold

Skal du demonstrere!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fikk ikke noe svar jeg da,spurte om akkurat det samme*s*

Men virker som folk er hysterisk redde for noe som ikke trenger å bli noe særlig ut av i det hele tatt.

Kan ikke drive å tenke "tenk om bl abla, derfor må jeg holde meg laangt unna byen"

Som sagt, jobber midt i sentrum.

Skriver jeg ikke her mer vet man jo grunnen;)

klem fra ironisk Madison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke innlogget kid-a

Jeg hadde tenkt til å demonstrere, men var altfor sliten etter Finlandsturen sammen med Hope... *fyllesyk*...

Vil bare si at det er svært få av de seriøse organisasjonene som driver useriøst (med ramponering, vold osv). Det er noen få som benytter anledningen, og lager bråk. Men dette er ikke flertallet! Flertallet, de som er organiserte i for eksempel oslo2002, går for en seriøs fredelig demonstrasjon... så det er sagt.

Vitsen med å demonstrere er å vise motstand. Ingen tror at akademikerne som er på møtet blir omvendt fordi noen går rundt i byen og skriker. Men det er viktig å vise sin motstand, så de ser at ikke alle er enige i deres synspunkt.

Noen som vet hvordan det gikk i går?? Er det ikke en liten avslutningsdemo i dag også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Nope, jeg demonstrerte ikke... Sier til dere som jeg sa til en venninne: Jeg synes det er for teit å demonstrere når man ikke vet helt eksakt hvorfor man demonstrerer (og dermed ikke er sikker på om man støtter saken). Det er sikkert en del grunner til å demonstrere mot Verdensbanken, men jeg må innrømme at jeg ikke har satt meg så nøye inn i det - ergo holder jeg meg unna. :)

Det er helt ok å ha meninger, men folk som demonstrerer "for moro skyld" er seriøst noe av det dummeste jeg vet... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var IKKE noe årlig Verdensbankmøte.

Det var en forskningskonferanse, uten toppledere av noe slag. At pressen valgte å kalle det toppmøte, og også fokuserte så mye på mulig bråk, skyldes ren tabloid skandalehunger, tror jeg.

Ellers gikk jeg ikke i tog selv, fordi: Selv om jeg er kritisk til mye av VB gjør, og ikke minst har gjort, så tror jeg det er en viktig institusjon, og at reformer er veien å gå, ikke nedleggelse.

Hadde ellers stor glede av en del av parolene (så jo på, selv om jeg ikke gikk), spesielt "Legg ned Kapitalismen". "JA" sier jeg da, "og mens dere er i gang, gjør noe med tyngdekraften også, for den syns jeg er temmelig plagsom!" :ler: (er snart 7 måneder gravid....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...