Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

noen med delt livmor som har født før? når fødte dere(hvor mange uker var dere på vei) ? ble det ks?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja... Ble ks en uke før termin pga seteleie. Helt normal graviditet ellers. :)

Anonymous poster hash: 468ab...ed5

• Liker 1
Skrevet

Min er hjerteformet, men ikke helt delt. Dette har ført til at alle 3 barna har ligget i tverrleie fra midten av svangerskapet og jeg har derfor hatt planlagt KS 3 ganger.

Nr. 1 ble tatt 2 uker før temin, nr. 2 ble tatt 5 uker før termin og nr. 3 ble tatt nesten 3 uker før termin.

• 2 uker senere...
Skrevet

takk for svar jentene! babyen her er i tverrleie nå, men legene sa at hun kan fortsatt snu seg, selv om jeg tviller på at det er nok plass..
skal til samtale på sykehuset om 2 uker og er spent på hva de kommer til å si...

Når i svangerskapet fikk dere vite at dere skulle ha KS?

Skrevet

takk for svar jentene! babyen her er i tverrleie nå, men legene sa at hun kan fortsatt snu seg, selv om jeg tviller på at det er nok plass..

skal til samtale på sykehuset om 2 uker og er spent på hva de kommer til å si...

Når i svangerskapet fikk dere vite at dere skulle ha KS?

Med nr 1 sa de hele tiden at han sikkert ville snu seg, men etter ul ca. 5 uker før termin så de at pga. livmorformen så ville det være umulig. Etter det har det vært klart at jeg umulig kan føde vanlig, så har visst det med de to siste også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mamma fødte alle 3 naturlig. Hun har ikke helt delt da, bare en vegg som gjør livmoren til en slags u eller en hestesko om dere skjønner? Det var kompliserte graviditeter da.

Går sikkert bra TS =)

Anonymous poster hash: 9fbaa...945
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Min er hjerteformet, men ikke helt delt. Dette har ført til at alle 3 barna har ligget i tverrleie fra midten av svangerskapet og jeg har derfor hatt planlagt KS 3 ganger.

Nr. 1 ble tatt 2 uker før temin, nr. 2 ble tatt 5 uker før termin og nr. 3 ble tatt nesten 3 uker før termin.

forresten.. hvorfor 5 uker før termin?

Skrevet

Kjenner ei med delt livmor som har fått 5 ungar vaginalt, 4 av desse i seteleie...

Skrevet

forresten.. hvorfor 5 uker før termin?

Nr. 2 ble tatt 5 uker før termin fordi vannet mitt plutselg gikk. Det gikk forøvrig veldig fint, 2600 g, han pustet selv, ble litt gul og måtte i lyskasse ett døgn men vi fikk reise hjem etter 4 dager. :)

Skrevet

så bra at alt gikk fint :)
hun var i hodeleie nå, men jeg er fremdeles i uke 33… om 3 uker skal vi sjekke det igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Delt livmor her også. To livmorhalser som er helt funksjonele.

To graviditeter og to friske barn født selv.

Jenta (4 nå) var 3.700 og 53 cm. Gutten (2 nå) var 4200 og 62 cm.

Ingen spesielle komplikasjoner under svangerskap.

Anonymous poster hash: 677fb...f67
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vite at det ble ks i uke 37, etter et mislykket vendingsforsøk. Det går an å føde vaginalt med seteleie også, men siden min hadde knærne opp og tærne ned ble det for komplisert. De to andre formene for seteleie hadde ikke blitt tatt med ks.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk vite at det ble ks i uke 37, etter et mislykket vendingsforsøk. Det går an å føde vaginalt med seteleie også, men siden min hadde knærne opp og tærne ned ble det for komplisert. De to andre formene for seteleie hadde ikke blitt tatt med ks.

når fødte du? til termin?

jeg skal absolutt ikke prøve å føde vaginalt hvis hun er i seteleie… og vil ikke heller at de skal forsøk å vende..

AnonymBruker
Skrevet

når fødte du? til termin?

jeg skal absolutt ikke prøve å føde vaginalt hvis hun er i seteleie og vil ikke heller at de skal forsøk å vende..

Fødte i uke 39. Enig med deg ellers! Kommer ikke til å prøve å vende om jeg blir gravid igjen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...