Gå til innhold

Husker dere kommissar Rex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Krimmen med den herlige schæferen som gikk på tv hver fredag(eller var det lørdag) på nittitallet?

Også i reprise da jeg gikk på ungdomsskolen og hadde nettopp begynt med språk valgfag. Nå ligger alle episodene ute på Youtube! :) Kjekk måte å få børstet litt støv av skoletysken på :)

Ikke akkurat et minus at etterforskerne er noen rimelige kjekke mannfolk heller :fnise:



Anonymous poster hash: 530c0...2fb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Corto Maltese

Ja jeg husker den serien

Men jeg tror ikke de viste alle sesongene på NRK siden serien gikk helt til 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow...javisst husker jeg den serien når du nå minner meg på den...og her er første episoden: fytti katta for en vakker ma... flink .......hund! :lur:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Kommissar Rex! Joda, både Moser og Brandner var kjekke, de, men det beste var jo at Rex var så klok. Og så synes jeg at wienerne er litt festlige. Flott by er det også.

Men den ble vel vist på TV2 - og såvidt jeg vet var det bare til 2004 at den ble produsert.

Hadde det vært Kvitt eller Dobbelt eller et annet program på TV hvor man kan bli testet i et emne, så hadde jeg nok meldt meg opp i Kommissar Rex.



Anonymous poster hash: 4ba29...d9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Kommissar Rex! Joda, både Moser og Brandner var kjekke, de, men det beste var jo at Rex var så klok. Og så synes jeg at wienerne er litt festlige. Flott by er det også.

Men den ble vel vist på TV2 - og såvidt jeg vet var det bare til 2004 at den ble produsert.

Hadde det vært Kvitt eller Dobbelt eller et annet program på TV hvor man kan bli testet i et emne, så hadde jeg nok meldt meg opp i Kommissar Rex.

Anonymous poster hash: 4ba29...d9b

Du må ikke glemme Mark! Han var den hotteste av dem :fnise:

Anonymous poster hash: 530c0...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg husker den serien

Men jeg tror ikke de viste alle sesongene på NRK siden serien gikk helt til 2008

Kanskje ikke så rart siden serien gikk på TV2 og TV2 Zebra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns nok at dere bør vise oss et lite bildeutvalg av de før nevnte oppi her, så vi i rettferdighetens navn kan uttale oss.... :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Yip! Jeg likte best Tobias Moretti (Moser) jeg. ^^,

Og Rex da, klart, med et virkelig navn som Reginald von Ravenhorst måtte jo den hunden være skikkelig knall. ^^, :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Jeg elsket den serien! Vet du om den er tekstet på youtube, tysk er ikke et språk jeg behersker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yip! Jeg likte best Tobias Moretti (Moser) jeg. ^^,

Og Rex da, klart, med et virkelig navn som Reginald von Ravenhorst måtte jo den hunden være skikkelig knall. ^^, :hjerte:

Det var vel bare det virkelige fiktive navnet, altså navnet i serien. Jeg husker ikke helt i hvilken episode det kom frem. Den første hunden het i virkeligheten Santo vom Haus Zieglmayer, mens den andre het Rhett Butler. Det var flere hunder som byttet på, da.

Anonymous poster hash: 4ba29...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket den serien! Vet du om den er tekstet på youtube, tysk er ikke et språk jeg behersker :fnise:

Ja, den finnes med engelske undertekster. Serien var enormt populær i Australia. Her finner du første del av en av de tidlige episodene: https://www.youtube.com/watch?v=wVU7EKRV70k

Anonymous poster hash: 4ba29...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow...javisst husker jeg den serien når du nå minner meg på den...og her er første episoden: fytti katta for en vakker ma... flink .......hund! :lur:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var litt trist når det ble slutt på denne serien. Tror nesten jeg må se den på nytt!

Jeg syns vi trenger en Facebook-aksjon.

De fikk tilbake sykkelpolitiet med en sånn... :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns vi trenger en Facebook-aksjon.

De fikk tilbake sykkelpolitiet med en sånn... :sjenert:

Ja, sett i gang! hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow...javisst husker jeg den serien når du nå minner meg på den...og her er første episoden: fytti katta for en vakker ma... flink .......hund! :lur:

Hehe, må si meg enig i den. :lillesky::daane::hoho:

Elsket den serien. :rodmer: :rodmer: :rodmer:

En ting var at det var kjekke menn og søt hund, men etterhvert ble jeg mer og mer sittende og beundre omgivelsene og. Drømmer enda om en tur til Wien.

Yip! Jeg likte best Tobias Moretti (Moser) jeg. ^^,

Og Rex da, klart, med et virkelig navn som Reginald von Ravenhorst måtte jo den hunden være skikkelig knall. ^^, :hjerte:

Definitivt min favoritt og.

Også Rex med de smørbrødene sine da. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mistenker at de der runstykkene han knasket på er laget av skumgummi og vinyl...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel bare det virkelige fiktive navnet, altså navnet i serien. Jeg husker ikke helt i hvilken episode det kom frem. Den første hunden het i virkeligheten Santo vom Haus Zieglmayer, mens den andre het Rhett Butler. Det var flere hunder som byttet på, da.

Anonymous poster hash: 4ba29...d9b

Reginald Von Ravenhorst tror jeg var det hele og fulle navnet til hunden i serien. Rex var forkortelsen. Et regalt navn med andre ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nok at dere bør vise oss et lite bildeutvalg av de før nevnte oppi her, så vi i rettferdighetens navn kan uttale oss.... :gullengel:

Richard Moser, den første kommissæren, ble spilt av Tobias Moretti:

Alexander Brandner ble spilt av Gedeon Burkhard som mange kjenner fra Inglorious Basterds.

Marc ble spilt av Alexander Pschill

Alex Brandner/Gedeon Burkhard er favoritten - de andre to er nok for lave for meg. Både Gedeon Burkhard og Alexander Pschill hadde roller i andre episoder før de fikk hovedrollen.

Anonymous poster hash: 4ba29...d9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Det var vel bare det virkelige fiktive navnet, altså navnet i serien. Jeg husker ikke helt i hvilken episode det kom frem. Den første hunden het i virkeligheten Santo vom Haus Zieglmayer, mens den andre het Rhett Butler. Det var flere hunder som byttet på, da.

Jeg tok bare utgangspunkt i det som sto på imdb jeg. :3 Men ser at det står det du skrev på Wikipedia. Men altså, synes da det fiktive navnet var kult likevel jeg. ^^,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...