Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Sent ute, men fant denne delen av forumet i dag, så da måtte jeg lage en bruker! :D

Termin er foreløpig 2.januar! Så jeg er 11+5 på vei, og snart forbi fryktfasen!

Var så nervøs og bekymret at jeg fikk legetime på 6+2, og føler det er altfor lenge siden, så nervene øker stadig!

Hvordan går det med alle dere andre kommende mødre? :)

Hei! Heldige du som har kommet så langt :) Snart kan du kjenne livmora rett ovenfor skambeinet :)

Jeg tror ikke jeg skal ha tidlig UL, selvom det er bittelitt fristende.

I morgen tenkte jeg å ringe jordmor. Jeg skal ha første time der tenkte jeg. Har ny fastlege som jeg ikke kjenner, så tror jeg vil bli fulgt opp av jordmor isteden. Spent på hva de sier om tidspunkt for første time, men blir kanskje 3 uker +/-. Jeg er 6 uker på torsdag. Håper hun sier jeg kan komme snart, så jeg kan høre hjertelyden :hjerte:

INGEN symptomer her (bare litt trøtt, men klarer meg greit). Ikke ømme pupper, ikke verking eller stikking i livmora, ikke kvalm - bare litt smånervøs for at det lille hjertet ikke har startet å banke :sad: .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreløpig kjenner jeg ikke noe. Men helt ærlig vet jeg ikke heelt hvordan jeg skal kjenne etter. Veldig nybegynner jeg :P

Jeg dro til jordmor i uke 7. Hadde mye jeg måtte få luftet ut av bekymringer. Vi kjente ikke etter hjerteslag da hun sa det var veldig stor sannsynlighet for å ikke høre noe, og ettersom jeg fra før var så bekymret valgte jeg å la vær. Hadde blitt så lei meg om det ikke kom noe.

Kjenner altfor godt til bekymringen ang hjerteslag. Jeg er bare trett, og puppene vokst, ellers er jeg minimalt gravid :P Men sålenge ingenting "galt" er det visstnok i orden!

Vi er jo heldige sånn eegentlig som ikke har symtomer ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig kjenner jeg ikke noe. Men helt ærlig vet jeg ikke heelt hvordan jeg skal kjenne etter. Veldig nybegynner jeg :P

Jeg dro til jordmor i uke 7. Hadde mye jeg måtte få luftet ut av bekymringer. Vi kjente ikke etter hjerteslag da hun sa det var veldig stor sannsynlighet for å ikke høre noe, og ettersom jeg fra før var så bekymret valgte jeg å la vær. Hadde blitt så lei meg om det ikke kom noe.

Kjenner altfor godt til bekymringen ang hjerteslag. Jeg er bare trett, og puppene vokst, ellers er jeg minimalt gravid :P Men sålenge ingenting "galt" er det visstnok i orden!

Vi er jo heldige sånn eegentlig som ikke har symtomer ;)

Ja, en må jo bare nyte at en ikke har noen ubehag og plager.

RIngte jordmor i dag og fikk time når jeg er 10+5. Litt lenge til, men pga ferieavvikling var det vanskelig å finne noe som passer. Håper tiden går fort frem til det, før det høres så lenge ut å vente til midten av juli. Før uke 8 anbefalte de ikke, for da må man bare tilbake kort tid etter med blodprøve igjen. Der jeg skal følges opp anbefaler de altså første time mellom uke 8 og 12.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til legen på mandag jeg! Skal da spørre om:

- oppfølging under svangerskapet pga overvekt

- tidlig ul pga blødning etter sex + 2 tidligere aborter

- toxoplasmose (eller hva det heter). har en katt som elsker å sove med munnen på min

- oppsett til svangerskapskontroll

Noe mer man skal spørre om? Tenker litt på sykemelding, siden jeg er totalt utslitt om dagen og ikke fungerer til noenting annet enn å stå på jobb de timene jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en må jo bare nyte at en ikke har noen ubehag og plager.

RIngte jordmor i dag og fikk time når jeg er 10+5. Litt lenge til, men pga ferieavvikling var det vanskelig å finne noe som passer. Håper tiden går fort frem til det, før det høres så lenge ut å vente til midten av juli. Før uke 8 anbefalte de ikke, for da må man bare tilbake kort tid etter med blodprøve igjen. Der jeg skal følges opp anbefaler de altså første time mellom uke 8 og 12.

Midten av juli går nok fort det! 4 uker til, ikke så lenge ;)

Jeg fikk ihovedsak time fordi jeg var stressa. Hehe, de syns det var i overkant tidlig, men jeg er student i verste eksamenstid og så livet gå i grus et lite øyeblikk. Har heldigvis en flott jordmor som satt meg opp på en god del timer gjennom sommeren.

Noen andre som har begynt å klø? Å gud hvor jeg klør!!! Panikken kom da jeg leste for mye og innså at det kunne ha sammenheng med flerlinger... Hehe, men skal ikke lese FOR mye på nett heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til legen på mandag jeg! Skal da spørre om:

- oppfølging under svangerskapet pga overvekt

- tidlig ul pga blødning etter sex + 2 tidligere aborter

- toxoplasmose (eller hva det heter). har en katt som elsker å sove med munnen på min

- oppsett til svangerskapskontroll

Noe mer man skal spørre om? Tenker litt på sykemelding, siden jeg er totalt utslitt om dagen og ikke fungerer til noenting annet enn å stå på jobb de timene jeg må.

Jeg var mest opptatt av å spørre om mat og spisevaner. Jeg har ikke gode matvaner, spiser lite, sjeldent, usunt, og det er kanskje ikke optimalt.

Har også en katt, men har skjønt at det er veldig liten sannsynlighet for å få det av katter :) Det beroligede meg hvertfall!

En skal ikke være for utslitt heller. Greit at det er viktig og komme seg på jobb, men er du utslitt må du tenke på den lille :) Jeg har aversjon mot sykemelding, og må bare skjerpe meg der!

Er formen fin ellers? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg har hørt om katter er at man ikke skal ordne med kattekassa,
og at man skal vaske hendene godt etter å ha kost med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ultralyd i dag og jeg er 11 uker på vei. Alt såg fint ut, og krabaten sprelte og snudde seg helt rundt. Var mye liv :-) åååå, var utrolig deilig å få bekreftelse på at alt er bra. Nå skal jeg senke skuldrene og være takknemlig for at jeg har hatt det lett de første ukene, uten noe særlig kvalme og diverse :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som har en vond smak i munn? Leser om en slags metallsmak man kan få, men syntes ikke det smaker metall, bare veldig vondt. Pga det sliter jeg med å finne noe å drikke som smaker godt. Har bare lyst på brus, men det kan jeg jo ikke drikke for mye av.. Kjedelig😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ultralyd i dag og jeg er 11 uker på vei. Alt såg fint ut, og krabaten sprelte og snudde seg helt rundt. Var mye liv :-) åååå, var utrolig deilig å få bekreftelse på at alt er bra. Nå skal jeg senke skuldrene og være takknemlig for at jeg har hatt det lett de første ukene, uten noe særlig kvalme og diverse :-)

Heldige deg som er kommet så langt og gratulerer med en flott opplevelse. Vi var også til tidlig UL rundt samme tid i forrige svangerskap og fikk se en liten tass med både hode, armer og bein. Helt utrolig :)

Andre som har en vond smak i munn? Leser om en slags metallsmak man kan få, men syntes ikke det smaker metall, bare veldig vondt. Pga det sliter jeg med å finne noe å drikke som smaker godt. Har bare lyst på brus, men det kan jeg jo ikke drikke for mye av.. Kjedelig

Ingen vond smak i munnen men tennene mine er vonde når jeg pusser dem. Akkurat som om noen nettopp har satt en regulering på meg og jeg kan ikke huske at jeg hadde det slik i forrige svangerskap.

Forøvrig synes jeg folk snakker så mye om at svangerskap nummer to går så mye raskere enn det første, men jeg synes tiden siden den positive testen har gått uuuuutrolig sakte. I dag er jeg 5 fullgåtte uker og i dag har jeg (endelig) kjent litt symptomer. I går var det helt tyst så da begynte jeg faktisk å lure på om det egentlig er noe liv der. I dag derimot er brystene mine ømme som blåmerker, jeg ble skikkelig lei i bekkenet da jeg laget middag og ryddet litt rundt i ettermiddag og jeg har hatt vonde murringer og stikksmerter i underlivet. Man skal kanskje ikke si sånt høyt men hurra for symptomer :bolledeig:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for symptomer ja :)
Brystene har blitt mer "normale" igjen, og det var jammen godt :)
Har strekninger nede i magen nå også, litt forstoppet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg inn her jeg...Er 29 år, har en gutt på 20 mnd og termin 23. februar.

Trøttheten har i hvert fall kommet og tatt meg alt! Regner med at jeg bestiller meg en tidlig UL i uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Kommer til å bli bra mobbet når de jeg jobber med får greie på dette! Vi var på en kjærestetur til Krakow for 2 uker siden, og nå er de helt overbevist om at jeg har "fått spruten", som de kaller det :fnise:

Og så fikk de rett da gitt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha! Vi hadde besøk av en kollega på jobb som hadde med baby på 1 mnd akkurat da jeg hadde EL. Det ble spøkt med at nå kom det til å bli babyboom om 9 mnd :ler: De skulle bare visst :lur:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...