Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Gratulerer, Pebbles :laugh: Må være utrolig godt at det endelig har klaffet :) Det er

vel fortjent nå! Håper spiren klamrer seg fast så godt som bare det :)

Håper du føler deg i bedre form snart da :)

Tusen takk, er ganske surrealistisk at det klaffet på første prøverørsforsøk.. :) Ble innlagt noen dager før jeg skulle teste, og fikk beskjed om at hcgen var stigene, noe som var bra ( men som kunne trigge overstimuleringen)

Formen er på bedringens vei, men vet ikke om jeg er klar for hektiske dager i barnehagen enda. Får se ann formen, kanskje ta en liten tur for å teste i morgen. I går var jeg utslitt etter en kjapp runde på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, ja, det er best å høre på kroppen tror jeg :) Er man sliten, så må man vel respektere det :)
Koselig å jobbe i barnehage da :) Men var vel kanskje litt sårt også, når dere prøvde å få barn selv? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste for tiden er den forferdelige ulvehungeren jeg har hatt i snart to uker nå :( Hadde det i de to andre svangerskapene også, så håpet virkelig jeg skulle slippe denne gangen! Er så sulten at jeg er kvalm store deler av dagen, helt til kvelden kommer, da blir jeg kvalm etter jeg har spist :spy: Kaster ikke opp, men er uggen store deler av ettermiddagen og kvelden. Har lagt på meg tre kilo i løpet av et par uker, så håper virkelig det gir seg snart. I de to andre svangerskapene har det gitt seg i uke 14, så har nok mest sannsynlig 5 uker igjen! Men men, det er jo verdt det til slutt :hoppe:

Jeg skal på første kontroll i uke 11, da blir det også ultralyd :) Legen jeg går hos er fødselslege, så der er det UL hver gang :) Gleder meg sånn :) Da skal vi også fortelle det til familien, har klart å holde det for oss selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et lite sutre-innlegg fra meg: (advarer mot ekkel lesning) Kva gjør jeg galt når oppkastet kommer OPP I nesen også? Det er heelt grusomt. :( Idag kastet jeg opp etter å ha inntatt en kopp kaffe og ei gulrot. Sier seg selv at den blandingen ikke er særlig behagelig å bli proppa full av opp i nesen. Noen ærfarne ''oppkastere'' der ute som har noen tips? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, det hørtes ikke bra ut :(
Kan ikke være at du "holder igjen" da, så det presses opp gjennom nesegangen i stedet
pga for stor "motgang"? At du må la det "strømme"? :/
Ikke noen erfaren oppkaster da, men det jeg tenker meg er mest naturlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det at det kommer i såpass stor fart som gjør at det ikke blir nok å ta det ut gjennom munnen. Er vel kanskje greit å spise ting som har en fin konsistens og smak på vei opp igjen også? Nå er ikke jeg en erfaren "oppkaster", men cola funker fint på vei opp igjen når jeg har omgangssyke ihvertfall :fnise:

Kanskje det er fint med loff eller noe slikt også...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En halvtime til 6+2... jeg vet jeg er rar, men venter bare på blodet..... :bond:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, syns så synd på deg MissDior :( Men nå kommer og går 6+2, og alt skal gå bra <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, syns så synd på deg MissDior :( Men nå kommer og går 6+2, og alt skal gå bra <3

:klemmer:

6+2 nå... Ett døgn til 6+3, føler alt blir da,....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Lille spire hold deg fast,

Ut i verden uten hast

Helt til januar skal du være

Vokse masse uten noe mer i gjære

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Lille spire hold deg fast,

Ut i verden uten hast

Helt til januar skal du være

Vokse masse uten noe mer i gjære

:hjerte:

Hehe, søte, snille du! :klemmer:

Ikke noe blod enda, og følelsen er ikke så allerverst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Pebbles!! :strix: Blir ekstra glad når jeg hører det klaffer for dere som har strevd en stund! Håper du får et fint svangerskap!

Moina: Uff, det hørtes ikke godt ut! Har desverre ingen gode råd… Håper bare kvalmen snart går over for deg, for mange blir den jo bedre rundt uke 10, senest uke 12. Så håper 2. og 3. trimester blir bedre!!

Ingen ting spennende som skjer med denne kroppen. Kjenner lite til at det er et begynnende liv inni magen min, der hjertet kanskje har startet å banke i dag :hjerte: . Det er jo helt utrolig å tenke på!

Trøttheten er der fortsatt og det er av og til en utfordring når en har en 2,5-åring som krever sitt. Kjente også tendens til svimmelhet i stad da jeg var på stranda. Kommer nok av varmen og antagelig graviditeten. Var i perioder veldig plaget av svimmelhet da jeg gikk gravid sist. Håper ikke det blir noe værre, for det er veldig ubehagelig. Har også prøvd å kutte på koffeinet og i dag har jeg bare drukket koffeinfri kaffe, kjente nå tendens til hodepine… :hakeslepp: det orker jeg ikke i varmen, så nå krøp jeg til korset og lagde meg en ordentlig kaffe! :kaffekopp:

Håper dere alle nyter den fantastiske sommeren vi har nå (iallfall på øtslandet!) ! Vet ikke hvordan det er i vest og nordover jeg…?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå i senga i går kveld og ba om å få litt flere tegn på at denne graviditeten faktisk er virkelig og jeg ble definitivt bønnhørt. Så nå som kvalmen er på god vei kan jeg melde meg inn i terminklubben.

Valentinbaby på vei ♥

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig med en ekte kjærlighetsbaby <3

Skal jeg sette deg opp i terminlista i første innlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en ekte kjærlighetsbaby <3

Skal jeg sette deg opp i terminlista i første innlegget?

Ja, gjør gjerne det. Tusen takk :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir stas ♥ Storebror kom tre uker før tiden så vi får se om hvor lenge h*n har tenkt til å være der inne. Kanskje h*n kommer på bursdagen til mamman sin ;)

Så morro og se at terminklubben begynner å fylle seg opp. Er det flere enn meg som "savner" litt flere symptomer (annet enn litt gryende kvalme)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...