Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en pakning med billigtester fra nettet, så har bare brukt de opp fordi jeg antagelig (forhåpentligvis) aldri vil få bruk for de igjen :) . Men så plutselig tenkte jeg, hva om det var en feil på de og jeg ikke er gravid likevel :ler: . Vet jo at det 99,99999% sikkert stemmer, men følte liksom for å bekrefte en siste gang med en ClearBlue digital :ler: . Skal ikke ta noen flere tester nå altså! Og ja, vet hcg sitter i, så det var ikke for å sjekke om jeg har mistet.

Skjønner :-) jeg testet for mye i begynnelsen. Men måtte kutte det ut for ble jo helt sprø og urolig av det.. har grådig lyst nå og. Men nekter meg selv det, for er ikkje vits.. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stille det er her da jenter, alt bra med dere ? Hvordan e r formen? Jeg er nærmest symptomfri på 3 dagen.. Litt ekkelt egentlig.. Men har hatt en sånn periode før også, og vet det er normalt at det går litt opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ganske opp og ned her også :)
Brystene er stort sett konstant ømme/vonde, men varierer i hvor stor grad.
Kan være DØDEN ene dagen, og såvidt litt berøringsømt neste dag :P
Ellers føler jeg meg litt mer opplagt, og uggenheten har dempet seg litt.
Selv om jeg i morges måtte spise ett tørt knekkebrød før frokost, fordi magesyra var helt
oppi halsen :P

Er bare 5+2 i dag da, så er jeg riktig "heldig" og får et svangerskap som ligner på mamma sine,
slår nok kvalmen inn for fullt i neste uke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1 idag. Gleder med til uke tolv😊 lite symptomer her, kun venstre bryst som er øm om dagen. Litt trøtt og sulten, men det kan ha noe med det manglende kaffeinntaket og slutt på all godterispisingen som jeg bedrev på kveldene før😉

Fortalte det til mamma idag, det var koselig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å fortelle det. Jeg fikk ikke tak i samboeren min den dagen jeg fant det ut, han jobber offshore.. og jeg var helt hysterisk, så måtte ringe mamma og hun ble den første som fikk vite det:-) jeg var helt i hundre og måtte si det til noen!:-)

Når det gjelder kvalme er noen veldig heldige og noen maks uheldig. Jeg tror jeg er heldig. Har vert kvalm om kvelden i 1-2 uker, men kjennes ut som det også har gidd seg :-) er akkurat i uke 10 nå, så satser på at kvalmen holder seg borte. Lurer forresten på en ting: jeg skal til gynekolog neste mandag fordi jeg sutret meg til den timen, jeg ble gravid på pergotime tabletter, og forventer å bli sjekket, selv om det tydeligvis ikke var normalt. Men noen her som vet om en vanlig gynekolog kan sjekke velstanden på fosteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan skjønne det ja :) Jeg ville si det til mamma samme dagen jeg fant det ut,
men gubben sa jeg måtte vente til vi hadde fått en positiv test til :)

Jeg vet ikke, men mener på å ha lest noen her inne som fikk omgjort timen til
ultralyd med hjertelyd? Går jo eventuelt an å ringe dem å spørre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg heldigvis vært forskånet for kvalme de siste dagene :nigo:

Trøttheten og vondt i korsryggen er fremdeles på plass da. I går sov jeg 2 timer midt på dagen, og var temmelig gretten på samboeren som vekket meg fordi han mente jeg ikke kunne sove lenger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan skjønne det ja :) Jeg ville si det til mamma samme dagen jeg fant det ut,

men gubben sa jeg måtte vente til vi hadde fått en positiv test til :)

Jeg vet ikke, men mener på å ha lest noen her inne som fikk omgjort timen til

ultralyd med hjertelyd? Går jo eventuelt an å ringe dem å spørre? :)

Hehe.. Jeg hadde iallefall aldri klart å holdt det hemmelig for mamma... Ikke en uke en gang :-p vi sier alt til hverandre, og har ventet lenge på dette.

Når det gjelder gynokolog så kan jeg ringe å høre, vist jeg tørr, gynekologen er kjempe flink å hyggelig, men hun i resepsjonen er så sint å sur at jeg gruer meg til å prate med henne.. Hun er helt forferdelig :-(

Kanskje jeg bare skal avlyse timen og se om vi kan bestille enda en tidelig ultralyd? Trenger liksom bekreftelse på at ting er bra. Skal på førstegangskontroll 16, men da sjekker de vel ikke noe sånt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+3. Akkurat i dag er formen forferdelig. Uggen i kroppen, innmari kvalm og vondt i hodet 😞 tror jeg skal bestille time hos legen snart å få graviditeten bekreftet der 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+1 i dag, og merker stresset litt! mistet da jeg var 6+2 forrige gang.. :sukk:

Symptomene er veldig vonde pupper, spesielt brystvortene, er ekstremt sliten og gråter for alt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være lett med disse samboerne, Nautika :P Min sover hele natta på sofaen når
jeg er borte, for han får ikke lov å bli der hele natta når jeg er hjemme (han gjorde det før,
nesten hver natt) :P

Hadde det vært meg, Sofus, så tror jeg at jeg ville ringt og endret timen du har. hvis det går :)
Du må vel uansett prate med den teite resepsjonisten for å bestille ny time? :)

Sikkert lurt det Tinylene :) Tenkte du til sånn førsteganskontroll eller? :) God bedring! Håper
formen bedrer seg!

MissDior: Denne gangen klamrer den seg fast vet du! :) Er vel bare å ønske alle symptomer hjertelig
velkommen? :P


Når tenkte dere andre å dra på førstegangskontroll? :) Legen min fortalte meg at det vanlige
er mellom uke 8 og 12, men at hun synes uke 8 var litt tidlig, og anbefalte å vente til uke 10, 11
eller 12 :) Så tror jeg skal prøve på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mitt legekontor sa de at de ikke tok inn folk før i uke 12 eller 13. Jeg fikk time når jeg er 11+6 :) Dagen etter har jeg tidlig ultralyd. Bare 45 og 46 dager igjen :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Da var de ganske enige da :) Tenkte å bestille time til uke 12 :)
Ååh, koselig med tidlig ultralyd da :laugh: Hvor mye må du betale for tidlig UL? :)
Jeg har litt lyst på det selv, i uke 12-14 en plass, men vet ikke om jeg kan ta meg råd :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm :) Må ta det opp med gubben tror jeg :)
Vil gjerne vite da at alt er i orden liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører til her :) er 4+6 i dag, litt forskjellige terminer rundt om så tar en i midten 10.februar.

Dette er første barn, og vi har vært prøvere i nesten tre år. Vært gjennom flere hormonkurer uten hell, men har fått positiv svar på blodprøve etter første runde med prøverør :)

Har vært sykemeldt en uke pga overstimulering etter medisinene før forsøket. Må se ann formen litt i morgen om det blir jobb eller ikke på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører til her :) er 4+6 i dag, litt forskjellige terminer rundt om så tar en i midten 10.februar.

Dette er første barn, og vi har vært prøvere i nesten tre år. Vært gjennom flere hormonkurer uten hell, men har fått positiv svar på blodprøve etter første runde med prøverør :)

Har vært sykemeldt en uke pga overstimulering etter medisinene før forsøket. Må se ann formen litt i morgen om det blir jobb eller ikke på tirsdag.

Gratulerer, Pebbles! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Pebbles :laugh: Må være utrolig godt at det endelig har klaffet :) Det er
vel fortjent nå! Håper spiren klamrer seg fast så godt som bare det :)

Håper du føler deg i bedre form snart da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...