Ripsy Skrevet 2. juni 2014 #81 Del Skrevet 2. juni 2014 Her har vi dristet oss til å fortelle det til en del familie :O Ellers er jeg litt uggen for tida, ikke heelt kvalm da Merker også at jeg er sliten/trøtt, og har strekninger i både korsryggen og magen Så er brystene såre for det meste Jeg har også fortalt det til mine foreldre og søsken. Det var snakk om vin til maten i helga og da tenkte jeg at jeg likesågodt kunne fortelle sannheten. Tror nok en av de beste venninnene mine får vite det om et par uker. Tusle: Takk gud for "fantorangen" - i dag sov jeg godt gjennom barnetv - var helt død! Ser ut til at trettheten blir litt værre for hver dag her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 2. juni 2014 #82 Del Skrevet 2. juni 2014 Dere som har kontaktet lege eller jordmor, når gjorde dere det? Og når fikk dere time? Jeg er i dag 4+3 og lurte på å vente til neste uke før jeg ringer. Vil ikke være hysterisk og ringe for tidlig… Jeg kjenner ikke fastlegen min i det hele tatt, så tror jeg skal gå til jordmor første gang iallfall. Er jeg fornøyd med henne fortsetter jeg nok med det. Hva gjør dere andre, jordmor eller lege eller begge deler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #83 Del Skrevet 2. juni 2014 Blir nok fastlegen for meg første gang, er veldig fornøyd med henne Leste på helsedirektoratet at første kontroll skal være i uke 8-12. Jeg har allerede bestilt med tidlig ultralyd når jeg er 12+0, og tenker å dra til fastlegen en gang før dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 2. juni 2014 #84 Del Skrevet 2. juni 2014 Her har vi dristet oss til å fortelle det til en del familie :O Ellers er jeg litt uggen for tida, ikke heelt kvalm da Merker også at jeg er sliten/trøtt, og har strekninger i både korsryggen og magen Så er brystene såre for det meste Skulle ikke du komme inn i gruppa vår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 2. juni 2014 #85 Del Skrevet 2. juni 2014 Jeg skal til legen når jeg er 7+3, så får vel satt opp svangerskapskontroll da, skal i tillegg be om tidlig ultralyd. Regner med jeg får ekstra oppfølging pga stor overvekt også, så blir vel satt opp en del timer da. Har også en svangerskapskontroll hos privat gynekolog når jeg er 11+3. Tar alt dobbelt jeg, vil være helt sikker på alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 2. juni 2014 #86 Del Skrevet 2. juni 2014 Var hos legen for 1,5 uke siden, og da spurte hun om hvordan det gikk med planene om å bli gravid Vi måtte jo utsette det pga en liten operasjon jeg skulle gjennom Så sa jeg at "Jeg venter på mensen om 6 dager nå, eller helst ikke" Er spent på hva hun sier når jeg skal tilbake på torsdag, og kan spørre om hun vil ta noen blodprøver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 3. juni 2014 #87 Del Skrevet 3. juni 2014 Hei. Melder meg inn her jeg. 6+4 idag og foreløpig termin 25 januar var en tur hos legen forrige uke bare for å høre om det gikk greit å gjøre jobben min som vanlig(har en ganske tung jobb) Han spurte meg om jeg har tatt celleprøve de siste 3 årene, noe jeg ikke har. Da ga han meg en henvisning til gyn for celleprøve på innvendig UL. Etter å ha lest skrekkhistorier om jenter som har hatt en SA etter dette, vil jeg virkelig ikke gjøre det. Noen som har noen erfaring med celleprøve i svangerskapet? Tror nok jeg dropper det og heller gjør det etter fødsel. Ellers har jeg lite symptomer, vet ikke om det er bra eller dårlig. Kun ømme pupper egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #88 Del Skrevet 3. juni 2014 Velkommen inn hit Langbein86 Jeg har ikke erfaring med celleprøve i svangerskapet, men det er kanskje mulig å finne noen kilder på risikoen ved å ta det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 3. juni 2014 #89 Del Skrevet 3. juni 2014 Hei Langbein86 Velkommen! Jeg har heller ingen erfaring med celleprøve under svangerskapet, men googlet for deg og fant denne informasjonen på kreftregisteret.no http://www.kreftregisteret.no/no/Forebyggende/Masseundersokelsen-mot-livmorhalskreft/Kvinner/Celleproven/ "Celleprøve ved graviditet Dersom du har hatt en normal celleprøve i løpet av de siste tre år, er det ikke nødvendig å ta prøve i forbindelse med graviditet eller seksukerskontroll. Er det mer enn to og et halvt år siden, er det bedre å ta celleprøve under svangerskapet enn å vente til etter fødsel. Dersom det er tre år siden siste prøve, og du er i andre eller tredje trimester ved første kontroll, utsettes celleprøven til seksukerskontrollen." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 3. juni 2014 #90 Del Skrevet 3. juni 2014 Takk for svar kanskje best å ta en prat med gyn før jeg bestemmer meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 5. juni 2014 #91 Del Skrevet 5. juni 2014 Hvordan går det med dere her inne? Jeg er forferdelig trøtt.. Også blir jeg kveldskvalm, ikke morgenkvalm. Er helt ødelagt om ettermiddagene/kveldene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 5. juni 2014 Forfatter #92 Del Skrevet 5. juni 2014 Jeg er stuptrøtt! Litt uggen er jeg også, men det går greit. Ømme brystvorter som har blitt mer utstikkende også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 5. juni 2014 #93 Del Skrevet 5. juni 2014 Trøtt og ømme brystvorter som verker litt. Ellers merker jeg ingenting. Måtte faktisk kjøpe en CB digital i dag Selvom jeg sikkert har tatt 10 billigtester…. Men fikk plutselig for meg at de kunne være feil Fikk uansett raskt enda en bekreftelse på at jeg er Gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 5. juni 2014 #94 Del Skrevet 5. juni 2014 Trøtt og ømme brystvorter som verker litt. Ellers merker jeg ingenting. Måtte faktisk kjøpe en CB digital i dag Selvom jeg sikkert har tatt 10 billigtester…. Men fikk plutselig for meg at de kunne være feil Fikk uansett raskt enda en bekreftelse på at jeg er Gravid Jeg tester hver dag jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 5. juni 2014 #95 Del Skrevet 5. juni 2014 Kvalm, null matlyst og helt vanvittig trøtt. Jeg kan sove hele tiden, minnes da ikke at det var sånn sist. Kanskje jeg skal ha to? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofus Skrevet 5. juni 2014 #96 Del Skrevet 5. juni 2014 Jeg har vonde bryster, og er ekstremt trøtt og sliten, orker absolutt ingenting :-( Har ikke vert plaget med kvalme, men nå den siste uken har jeg begynt å bli kvalm etter hvert måltid, og ekstra kvalm og uggen om kvelden. Men kaster ikke opp. Hadde sikkert blitt bedre av det men! Uansett, så er det bedre å være kvalm om kvelden enn akkurat når man står opp :-) Dere som tester så ofte, hvorfor gjør dere det ? Vist man mister så har man uansett hcg i urinen i lang tid etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofus Skrevet 5. juni 2014 #97 Del Skrevet 5. juni 2014 Kvalm, null matlyst og helt vanvittig trøtt. Jeg kan sove hele tiden, minnes da ikke at det var sånn sist. Kanskje jeg skal ha to? Det hadde vert spennende! Hvor langt er du på veg ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 5. juni 2014 #98 Del Skrevet 5. juni 2014 Jeg har vonde bryster, og er ekstremt trøtt og sliten, orker absolutt ingenting :-( Har ikke vert plaget med kvalme, men nå den siste uken har jeg begynt å bli kvalm etter hvert måltid, og ekstra kvalm og uggen om kvelden. Men kaster ikke opp. Hadde sikkert blitt bedre av det men! Uansett, så er det bedre å være kvalm om kvelden enn akkurat når man står opp :-) Dere som tester så ofte, hvorfor gjør dere det ? Vist man mister så har man uansett hcg i urinen i lang tid etterpå! Jeg syns det er fint å se de to strekene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 5. juni 2014 #99 Del Skrevet 5. juni 2014 Dere som tester så ofte, hvorfor gjør dere det ? Vist man mister så har man uansett hcg i urinen i lang tid etterpå! Jeg hadde en pakning med billigtester fra nettet, så har bare brukt de opp fordi jeg antagelig (forhåpentligvis) aldri vil få bruk for de igjen . Men så plutselig tenkte jeg, hva om det var en feil på de og jeg ikke er gravid likevel . Vet jo at det 99,99999% sikkert stemmer, men følte liksom for å bekrefte en siste gang med en ClearBlue digital . Skal ikke ta noen flere tester nå altså! Og ja, vet hcg sitter i, så det var ikke for å sjekke om jeg har mistet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 5. juni 2014 #100 Del Skrevet 5. juni 2014 Jippii for 5 uker :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå