Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Klem til deg Pebbles :hug: Hadde selv MA første gang jeg ble gravid, så vet hvor tøft det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Tusen klemmer til deg, pebbles. Jeg gråter jeg, det gjør vondt langt inne i hjerterota. Har fulgt deg litt i prøverørstråden, og har tenkt mye på deg. Håper du har det fint, tross forholdene, og kommer tilbake til en annen terminklubb i fremtiden. Nå vet du at du kan bli gravid i det minste, så veien videre føles kanskje ikke like tung? :kose:

Bare å sende en PM om du vil prate om det :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Sender mange mange klemmer til seg pebbles , <3 <3 <3 håper det klaffer igjen fort for deg stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi i dag er vi kommet til den magiske 12 ukene. :) deilig og være kommet så langt allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Jeg er 8 uker i dag, så du ligger akkurat 4 uker før meg i løypa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker i morgen, har bestilt ultralyd 11+5, gleder meg til å se at det faktisk er noe der inne. Har fått fryktelige isjiassmerter, så jeg klarer nesten ikke gå. Tror ikke det har noe med graviditeten å gjøre da, men fryktelig kjedelig :( skal til legen imorgen å ta alle blodprøver og ha med urinprøve. Noen som vet om de måler hcg i urinen og ser om det er på riktig nivå iforhold til svangerskapslengde? Klarer liksom ikke tro det er noe som lever inni meg, hehe 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+6 i dag. Ultralyd neste tirsdag. Prøver å ikke tenke for mye på at ting kan gå galt. Går det galt før 12 uker er det jo som regel naturen som ordner opp. Var hos legen på mandag, og han sa at det er viktig å ikke lese alt for mange forumtråder slik at man ikke blir helt hysterisk...;) det er jo så mange meninger om alt mulig forskjellig, spesielt rundt mat og aktivitet.

Jo mer jeg leser, jo mer bekymra blir jeg. Tipper sunt vett og lytte til kroppen gjør susen. Derfor har jeg allerede flydd (i følge en KG-tråd helt no-no i første trimester) og fortsatt å opprettholde trening. Har dere endret mye på hverdagen etter at dere fant ut at dere var gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 uker i morgen, har bestilt ultralyd 11+5, gleder meg til å se at det faktisk er noe der inne. Har fått fryktelige isjiassmerter, så jeg klarer nesten ikke gå. Tror ikke det har noe med graviditeten å gjøre da, men fryktelig kjedelig :( skal til legen imorgen å ta alle blodprøver og ha med urinprøve. Noen som vet om de måler hcg i urinen og ser om det er på riktig nivå iforhold til svangerskapslengde? Klarer liksom ikke tro det er noe som lever inni meg, hehe

Nei de måler ikke hcg i urinen, tar bare en vanlig graviditetstest og sikkert urinstix for å sjekke for uvi, men de tar jo blodprøve, så da sjekker de nok hcg da.

__

Det er anbefalt å fortsette å trene når man er gravid, så hvis noen her på KG har sagt at man ikke skal det, så tar de grundig feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+6 i dag. Ultralyd neste tirsdag. Prøver å ikke tenke for mye på at ting kan gå galt. Går det galt før 12 uker er det jo som regel naturen som ordner opp. Var hos legen på mandag, og han sa at det er viktig å ikke lese alt for mange forumtråder slik at man ikke blir helt hysterisk... ;) det er jo så mange meninger om alt mulig forskjellig, spesielt rundt mat og aktivitet.

Jo mer jeg leser, jo mer bekymra blir jeg. Tipper sunt vett og lytte til kroppen gjør susen. Derfor har jeg allerede flydd (i følge en KG-tråd helt no-no i første trimester) og fortsatt å opprettholde trening. Har dere endret mye på hverdagen etter at dere fant ut at dere var gravide?

Jeg fløy da jeg var 6+5 også deretter 7+1. Det er jo ikke noe mer farlig det enn å kjøre bil. Prøver å leve så normalt som mulig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker i morgen, har bestilt ultralyd 11+5, gleder meg til å se at det faktisk er noe der inne. Har fått fryktelige isjiassmerter, så jeg klarer nesten ikke gå. Tror ikke det har noe med graviditeten å gjøre da, men fryktelig kjedelig :( skal til legen imorgen å ta alle blodprøver og ha med urinprøve. Noen som vet om de måler hcg i urinen og ser om det er på riktig nivå iforhold til svangerskapslengde? Klarer liksom ikke tro det er noe som lever inni meg, hehe

Jeg fikk isjiassmerter i den ene hofta og nedover beinet i uke 10/11 forrige gang jeg var gravid. Legen min sa det hadde med å gjøre at livmoren vokser og klemmer på nerven, samt at livmora er litt "lealaus" enda, alle båndene som skal holde den på plass osv er ikke skikkelig dannet enda eller noe.

Huff, blei rart forklart det :fnise:

Men det hørtes ut som om det var veldig vanlig i hvert fall!

Jeg har bestilt meg time til tidlig UL i dag, 22 juli, da er jeg 9+4.

Det var den eneste ledige timen de hadde før vi drar på ferie, og jeg vil gjerne vite om alt er i orden før vi drar. Ellers er det ikke så mye nytt å melde herfra, føler meg i ganske grei form. Eneste er beinhinnebetennelsen som er vond da.

Kvalmen kommer nok etter hvert, forrige gang kom den rundt uke 7 og varte til uke 25 eller no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AquaFina

Hei jenter :)

Fikk ny hcg test hos legen pá onsdag nivået var 3678 miu/ml , og var på utvendig ultralyd i går og der så vi fostersekken :)

Merker jeg er litt roligere nå , men den var tom ( kan det være vanelig siden det er så tidlig ) ?

legen mente at det var for tidlig enda og at jeg var 5+5 i går . ( altså 3 uker og 5 dager siden unnfangelsen sa hun)

Fikk beskjed om å komme tilbake etter 3 uker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaahhhh, (bare) 7 fullgåtte uker. Hva er det som har skjedd med tiden etter positiv test, den har da aldri gått så sakte før?

En oppdatering på formen i uke 8:

- en passe kledelig kvalme som kan minne om fyllesyke 24 timer i døgnet. Å spise funker sånn høvelig en stund men matlysten er fremdeles borte. Det går i uante mengder knekkebrød om dagen og mye leverpostei som jeg aldri har likt før. Er stygt redd for at et sunt og variert kosthold ikke kommer til å gjøre seg gjeldende i svangerskapet helt enda, men jeg satser på å ta det igjen.

- et tonn ligamentsmerter, menssmerter, stikksmerter og ...... ja, rett og slett smerter. Jeg hadde trodd disse skulle være mildere nå med nummer to men tvert om. På dagen er det stort sett greit, men her jobbes det tydeligvis kvelds og nattskift for nattesøvnen får jeg tydeligvis ikke ha i fred. Jeg har så langt tenkt at dette neppe kan være et tegn på at noe er galt for da ville det vel sannsynligvis vært vondt hele tiden. Men jeg kommer nok likevel til å ta kontakt med lege eller jordmor til uka bare for en sjekk om dette ikke modererer seg litt snart.

- jeg har blitt smalere i ansiktet og jeansene er blitt mer romslige rundt oftene men jeg vokser helt tydelig utover for på sein formiddag/tidlig ettermiddag er det bare å glemme å få igjen knappen. Jeg fikk mage veldig tidlig med førstemann også men jeg kan ikke huske at det var så ille som nå. Når kvelden kommer er det definitivt ingen tvil om hva vi har holdt på med selv om det aller meste på innsiden er luft, så jeg svinger veldig mellom å fortelle i ferien eller kjøpe meg noen vide topper og føle meg tjukk resten av sommeren.

- ved forrige svangerskap var guttefølelsen klokkeklar i uke 6. Denne gangen....nada!!! Jeg har virkelig ingen følelse for kjønnet denne gangen, hvertfall ikke på nåværende tidspunkt. Litt usikker på om jeg tar det som et godt eller dårlig tegn, men jeg har den samme roen i forhold til at dette kommer til å gå fint slik jeg hadde med førstemann så jeg får vel bare vente og se.

- brystene er fremdeles harde men ømheten litt fra og til.

Det var min oppdatering.

Måtte uke 8 (og 9 og 10 og 11) gå fort og :fise: bli til en baby ;)

Endret av Ava Mae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrdior forsøkte å være hyggelig her en kveld; "Så faste pupper du har fått! De var ikke sånn før!" ... :roll:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...