Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ååå, jeg er så lykkelig. UL gikk kjempebra :icon_lol: Spiren har jo hele tiden ligget 1 uke etter størrelsesmessig, etter at den i starten gikk i ''dvale'' i egglederen og jeg fikk beskjed om at den var død.

For to uker siden hadde den tatt seg inn med to dager og var dermed bare 5 dager bak ''skjema''. Idag fikk jeg vite av en veldig entusiastisk jordmor at jeg har en superbaby i magen som har vokst seg FORBI mens-terminen min med to dager!! :bolledeig: Det vil si den har vokst tilsvarende 3 uker på et 2 ukers tidsrom! Jeg er dermed 9+5 idag :hjertesmil:

Hun sa den så veldig sterk og frisk ut, den sprella rundt å vinket til oss :fnise:

Nå begynner jeg faktisk å tro at dette kan gå bra :rodmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, jeg er så lykkelig. UL gikk kjempebra :icon_lol: Spiren har jo hele tiden ligget 1 uke etter størrelsesmessig, etter at den i starten gikk i ''dvale'' i egglederen og jeg fikk beskjed om at den var død.

For to uker siden hadde den tatt seg inn med to dager og var dermed bare 5 dager bak ''skjema''. Idag fikk jeg vite av en veldig entusiastisk jordmor at jeg har en superbaby i magen som har vokst seg FORBI mens-terminen min med to dager!! :bolledeig: Det vil si den har vokst tilsvarende 3 uker på et 2 ukers tidsrom! Jeg er dermed 9+5 idag :hjertesmil:

Hun sa den så veldig sterk og frisk ut, den sprella rundt å vinket til oss :fnise:

Hurra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetimen i dag gikk veldig fint. Tok blodprøve for å sjekke om jeg har toxo, og legen sendte henvisning til sykehuset til tidlig UL, så vår vel snart innkalling i posten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var flott å høre Moina!

Jeg er helt ferdig jeg. Så trøtt at jeg nesten ikke klarer å stå på beina, og jeg er bare 4+3! Føler meg helt utslitt etter en dag på jobb...nesten så jeg vurderer sykemelding for å få kortere dager, men der er jo fryktelig tidlig enda da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen sånne dager jeg også, Susa! :Gjesp: Ingen mulighet til å bruke flexi-timer eller ta deg en hvil på jobb?

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra! Superruger med superbaby! :gravid:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte nettopp hjertelyden :laugh:

Fant fram doppleren, og fant hjertelyden etter bare et par sekunders leting. Hørte den i ca 20 sekunder før den ble borte. Det var så sinnsykt deilig siden stort sett alle symptomene er borte, var redd det var gått galt.

Verdens fineste lyd :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig, lykkeliggift :) Her er ikke puppene så vonde lenger, og jeg blir jo selvfølgelig dritstressa! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at alle symptomene man går rundt og klager på blir veldig savna med en gang de forsvinner! Må nok bare innse at symptomene kommer og går, det ene er akkurat like normalt som det andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre, Moina :laugh:

Kjenner meg igjen i det med å savne symptomene når de tar seg en pause..
Brystene var mindre ømme i noen dager, men er på tur tilbake nå :P

Ellers har jeg brekt meg for første gang i morges :P Smør så plutselig skikkelig ekkelt ut :P
Kastet heldigvis ikke opp da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ikke godt ut, LilleNinja...

Er det noen som har begynt å tenke på permisjon enda? Det ser ut til at vi må ta ut rundt 10-11 uker permisjon uten lønn og 4+1 ferie for å klare å holde ut til barnehageoppstart i august. Det blir 80 % tror jeg... Heldigvis er samboer lærer, så han får jo betalt på sommeren selv om han har fri ;) Man kan "lure" systemet med at han kommer på jobb siste dag før sommerferien etter pappaperm, og da får han lønn i skoleferien :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig bare ventet på kvalmen :P Men er glad for å ha unngått spyinga så langt :)
Kunne vært bedre, men det er hvertfall symptomer :)

Permisjon har jeg faktisk ikke tenkt over :sjokkert:
Finner vel ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her satser vi på at jeg tar perm 100% og at mrdior bruker sine 10 uker. Med litt miksing og triksing med ferie i permisjonen så går det akkurat sånn at babyen kan begynne i barnehagen i januaropptaket :)

Edit: og med jobben min trenger ikke barnet å være i barnehagen hver dag heller, jeg jobber sene vakter som regel.

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt hatt barnehageplass fra januar, men jeg tror det er så få plasser her at det ikke er mulig. Tør ikke satse på at man er heldig og får plass heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt hatt barnehageplass fra januar, men jeg tror det er så få plasser her at det ikke er mulig. Tør ikke satse på at man er heldig og får plass heller ;)

Barnehagen vi ønsker tar inn to grupper i året à 10 barn, så det blir spennende om vi får plass :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og da har jeg blitt 100 % sykemeldt i tre uker, fram til ferien begynner.

Egentlig ikke pga graviditeten da, selv om det er en medvirkende faktor. Fikk vernesko i slutten av mars, som jeg må ha på, og har siden slitt litt med smerter foran i leggen, beinhinnebetennelse. Var hos legen i mai, og da skreiv hun legeerklæring på at jeg skulle få sette meg ned og jobbe iblant for å slippe å stå/gå hele dagen på betonggulv.

Men vi har så fryktelig mye å gjøre, jeg er litt for flink pike, og sjefen driter litt for mye i erklæringen, så da har det liksom gått i vasken. Har slitt veldig siste dagene, sover dårlig pga smerter i leggen, det hjelper liksom ikke på at jeg er helt i svime heller.

Så da sjefen nekta meg å få sittende jobb de første timene i dag kasta jeg inn håndklet og ringte legen...

Fikk et par lite fine ord og noen gloser fra sjefen da...sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har jeg blitt 100 % sykemeldt i tre uker, fram til ferien begynner.

Egentlig ikke pga graviditeten da, selv om det er en medvirkende faktor. Fikk vernesko i slutten av mars, som jeg må ha på, og har siden slitt litt med smerter foran i leggen, beinhinnebetennelse. Var hos legen i mai, og da skreiv hun legeerklæring på at jeg skulle få sette meg ned og jobbe iblant for å slippe å stå/gå hele dagen på betonggulv.

Men vi har så fryktelig mye å gjøre, jeg er litt for flink pike, og sjefen driter litt for mye i erklæringen, så da har det liksom gått i vasken. Har slitt veldig siste dagene, sover dårlig pga smerter i leggen, det hjelper liksom ikke på at jeg er helt i svime heller.

Så da sjefen nekta meg å få sittende jobb de første timene i dag kasta jeg inn håndklet og ringte legen...

Fikk et par lite fine ord og noen gloser fra sjefen da...sukk...

For en urprofosjonell sjef du har! Det er er jo superteit fra hans side, og du har ditt på det rene. Jeg er også altfor flink pike... Det er utrolig slitsomt. Tenkte jo egentlig å ringe legen for å diskutere sykemelding k dag, men sjefen min ringte rett før og spurte om jeg kunne jobbe ekstra denne uka siden en annen hadde blitt sykemeldt.... Så der røyk min sykemelding, og jeg skal nå ha en 38-timersuke istedenfor 15 timer. Yeei...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Jeg har egentlig termin 3 mars, men kan jo fort ende med å bli februar, så tenkte jeg skulle melde meg her og. :)

3+4 i dag. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...