Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Har ingen erfaring med UVI i graviditeten desverre,men hva mente legen at det våte var da? Man har da vel ikke for vane å tisse på seg ved UVI med eller uten barn i magen? Og fikk du ingen UL? Dette synes jeg var begredelige greier og jeg skjønner godt at du er redd. Ta kontakt med jordmor i morgen er mitt råd så får du forhåpentligvis en litt bedre undersøkelse enn denne slik at du kan bli trygg :klem:

Jeg fikk beskjed om at det var UVI. Jeg trodde heller ikke at det var vanlig å lekke når man hadde det. Men han mente det var vanlig å kunne lekke litt når man var gravid, og særlig med UIV. Jeg er redd det ikke er det og at det var fostervann eller noe ? Han mente det hadde vert veldig vondt. Og med mengden jeg forklarte så var det nok urin som lakk.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg har ikke jordmor enda.. Jordmor hadde ikke tid til meg før jeg er i uke 22. Jeg fikk heller ikke ultralyd. Jeg vurderer å betale for det selv enda en gang, men har hørt så det heller ikke er bra å gjøre for ofte ? Er bare veldig redd og engstelig for at noe er galt nå... Synst det virket veldig rart å bare lekke,..

Endret av sofus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at det var UVI. Jeg trodde heller ikke at det var vanlig å lekke når man hadde det. Men han mente det var vanlig å kunne lekke litt når man var gravid, og særlig med UIV. Jeg er redd det ikke er det og at det var fostervann eller noe ? Han mente det hadde vert veldig vondt. Og med mengden jeg forklarte så var det nok urin som lakk.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg har ikke jordmor enda.. Jordmor hadde ikke tid til meg før jeg er i uke 22. Jeg fikk heller ikke ultralyd. Jeg vurderer å betale for det selv enda en gang, men har hørt så det heller ikke er bra å gjøre for ofte ? Er bare veldig redd og engstelig for at noe er galt nå... Synst det virket veldig rart å bare lekke,..

Får du ikke dekt det av lege??? Og for en tafatt lege du har! Herregud! Det er skikkelig dårlig altså. Jeg hadde nok betalt for en privat selv, også sagt klart i fra til legen ved neste anlending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at det var UVI. Jeg trodde heller ikke at det var vanlig å lekke når man hadde det. Men han mente det var vanlig å kunne lekke litt når man var gravid, og særlig med UIV. Jeg er redd det ikke er det og at det var fostervann eller noe ? Han mente det hadde vert veldig vondt. Og med mengden jeg forklarte så var det nok urin som lakk.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg har ikke jordmor enda.. Jordmor hadde ikke tid til meg før jeg er i uke 22. Jeg fikk heller ikke ultralyd. Jeg vurderer å betale for det selv enda en gang, men har hørt så det heller ikke er bra å gjøre for ofte ? Er bare veldig redd og engstelig for at noe er galt nå... Synst det virket veldig rart å bare lekke,..

Var ikke dette på legevakta? Har du mulighet for å komme deg til legen din imårra, kanskje du kan kreve litt bedre informasjon og oppfølging?

Legesenteret "mitt" er håpløse på å ha ledige timer, men om du er gravid og har plager, får du time på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke dekt det av lege??? Og for en tafatt lege du har! Herregud! Det er skikkelig dårlig altså. Jeg hadde nok betalt for en privat selv, også sagt klart i fra til legen ved neste anlending.

dette er ikke min lege.. jeg var på legevakten..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å kjøpe inn noe? Vi vurderer å begynne etter tidlig UL slik at vi slipper alle utgiftene på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ikke dette på legevakta? Har du mulighet for å komme deg til legen din imårra, kanskje du kan kreve litt bedre informasjon og oppfølging?

Legesenteret "mitt" er håpløse på å ha ledige timer, men om du er gravid og har plager, får du time på dagen.

jo, jeg var på legevakten.. legen min har ferie.. og den eneste legen som er igjen på legesenteret er Jan jeg var hos i går.. så aner ikke hva jeg skal Gjøre egentlig.. synst ikke samboeren tar så altfor mye hensyn til meg heller i dag.. føler meg så alene. Og føler at jeg som gravid ikke blir tatt skikkelig vare på. Synst dette var e dramatisk opplevelse, og vet ikke hva neste skritt er..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, jeg var på legevakten.. legen min har ferie.. og den eneste legen som er igjen på legesenteret er Jan jeg var hos i går.. så aner ikke hva jeg skal Gjøre egentlig.. synst ikke samboeren tar så altfor mye hensyn til meg heller i dag.. føler meg så alene. Og føler at jeg som gravid ikke blir tatt skikkelig vare på. Synst dette var e dramatisk opplevelse, og vet ikke hva neste skritt er..

Jeg ville nok likevel forsøkt å ta kontakt med jordmor eller nærmeste sykehus for denne oppfølgingen var alt for dårlig. Det er nesten så man ikke er "gravid nok" før man har bikket en viss uke for noen leger så ta kontakt med sykehus/føde/jordmor og forklar hvor redd og usikker du er....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok likevel forsøkt å ta kontakt med jordmor eller nærmeste sykehus for denne oppfølgingen var alt for dårlig. Det er nesten så man ikke er "gravid nok" før man har bikket en viss uke for noen leger så ta kontakt med sykehus/føde/jordmor og forklar hvor redd og usikker du er....

Ja, jeg er enig. Jeg føler meg ikke gravid nok for å få den hjelpen jeg behøver. Jeg ringte sykehuset, de sa jeg måtte ha henvisning eller gå privat. Jeg ringte jordmor og de kunne ikke ta meg inn før 19 august. !!! Jeg ringte legen, de kunne ta meg inn om en uke for å prøve p høre hjertelyd, og for å sjekke urinen igjen. Jeg var på svangerskapskontroll 17.6 og da hadde jeg ikke urinveisinfeksjon. Så er egentlig usikker på om jeg har det i det hele tatt!!! Nå kjenner jeg bare at jeg klør av de dritt tablettene, får alltid sopp av pencelin, men så er jo det et problem også.. Kan vel ikke bruke canesten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du kan bruke Canesten, men du kan ikke bruke den innføringshylsa. Veldig vanlig å få sopp når en er gravid.

Syns virkelig de burde gitt deg litt mer hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du kan bruke Canesten, men du kan ikke bruke den innføringshylsa. Veldig vanlig å få sopp når en er gravid.

Syns virkelig de burde gitt deg litt mer hjelp!

Okei, jeg kan bruke kremen ?

Ja, jeg er så enig! Nå ringte jeg alle jeg kunne liksom og ingen kunne hjelpe meg.. :-( jeg skjønner at de ikke har kapasitet til alle, og de fleste gravide er jo litt hysteriske, men uansett så var dette traumatisk for meg, og synst jeg kunne bli tatt litt mer på alvor. Er vel ikke vanlig tisse på seg når man har urinveisinfeksjon?!?! Jeg tror det var noe annet.... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke kremen ja. :)

Veldig synd det skal være så vanskelig å få hjelp. Du kan jo evt. Smøre litt tjukt på og si at du har skikkelige kramper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke kremen ja. :)

Veldig synd det skal være så vanskelig å få hjelp. Du kan jo evt. Smøre litt tjukt på og si at du har skikkelige kramper?

Ja, går jo det og.. Men jeg er veldig dårlig til å smøre på...og det er jo helt forbanna utrolig at det skal være så vanskelig å få hjelp. Man må begynne å lyge å styre på for at noen skal ta deg på alvor. Blir litt forbanna her jeg sitter, for ingen gidder å hjelpe meg, og jeg er skikkelig bekymret!!! Blir litt dumt å plutselig ringe å smøre på nå også.. Vet ikke hvem andre jeg kan ringe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med en koselig privat jordmor. Hun var veldig imøtekommende og hadde tid til å prate med meg, noe jeg ikke har opplevd på de andre telefonene. Hun beroliget meg med at det kan være normalt å lekke litt, og et jeg kunne komme allerede i morgen for å høre hjertelyd. Fant hun den ikke sendte hun meg fort til spesialist. Satser på at hun finner den vist ikke blir jeg enda mer nervøs! Så sånn er det. Nå må jeg prøve å få tankene over på noe annet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på ultralyd, og "mistet"en hel uke, og ny termin er 8januar. Føles veeeldig lenge ut, selv om det ikke er det i det store bilde.

Klarte ikke se kjønn, men baby så frisk og fin ut sa legen. Jeg møtte allikevel handle litt tøy til den lille :D

Tenker vi begynner med innkjøp ila høsten. Men først forører vi oss med hva som er rundtomkring i familiene. Jeg er veldig negativ til å kjøpe alt nytt, så der spares noen penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at jeg må forlate dere i terminklubben. På fredag og lørdag begynte jeg å spotte, søndag kom det friskt, rødt blod. I går var jeg en tur hos fastlegen der hun gjennomførte GU og HCG-prøve. Hun trodde også at det var en SA. Jeg skal ta ny HCG i morgen, men med tanke på smerter og blødninger har jeg innfunnet meg med at spiren ikke klarte å holde seg fast denne gangen. :(

Hvis noen kunne tatt over terminlisten i første post hadde det vært fint. Jeg kan lage en link til den nye listen i første innlegg så den blir enklere å finne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så trist Nautika :klem:

Håper blødningene og smertene går fort over og at dere kan tenke fremover! En vår eller sommerbaby håper jeg dere får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: på deg Nautika. Håper du snart er gravid igjen! Jeg kan overta terminlisten, har innlegg nummer 7 eller noe på førstesiden :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...