Gå til innhold

Jeg vet ikke hvorfor dere aldri har vært tiltrukket av meg, men jeg vil straffe dere for det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann

Du etterlyser sympati for menn som sliter i sexmarkedet i en tråd om en mann som har begått massemord med begrunnelse i at han sliter i sexmarkedet. Legitimering av motivet er faretruende nært å legitimere handlingen. Jeg synes ikke det er rart at denne tråden ikke flyter over av sympati.

Noe som bør møtes med et styrket psykisk helsevern, ikke med skjenneprekner mot damer som avviser Nice Guys. Man kan forøvrig få kjærlighet på mange andre måter enn via et aktivt sexliv.

Har aldri påstått noe annet. Er veldig enig i det med psykisk helsevern. Men, det blir ikke bedre når en aldri vil ta inn over seg at å møte sinne med sinne og nedlatenhet bare forverre problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://www.youtube.com/watch?v=P8ZEjruo5eI

Er det bare meg, eller fremstår han rimelig.. følelseløs og "falsk" her? Er vel eit tegn på at han manglet noe annet enn liggings.

Minner men egentlig mest om Chrisitan Bale i American Psycho.

Takk for delingen av videoen :)

Menn som ser mye verre ut enn han har flotte damer. Jeg synes ikke han ser så ille ut en gang.

Jenter bryr seg ikke kun om utséendet! Han, som alle andre, bør skjønne at det ikke er den andre personens skyld at den ikke vil ligge med en.

Når jeg ser bilde av videoen tenker jeg at "hm, ja, han kunne jeg gått hatt ons med". Når jeg starter videoen tenker jeg "hit the road, Jack".

De færreste av oss klarer sikkert å sette oss inn i nøyaktig hans posisjon fordi vi ikke helt kjenner til den, så vi kan vel ikke si så mye på hvordan han reagerte. Men noe har han i hvert fall gjort feil, for dette burde ikke ha vært utfallet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ordet bitterpikk i seg selv er nedlatende. Å ikke ville ta det til seg og reflektere over noe så enkelt er en del av problemet som skaper denne typen samfunnstapere. En kan ikek møte aggresjon med aggresjon. En må møte aggresjonen med spørsmål om hva som har gått galt og hva den aggresive ønsker for fremtiden. Så kan en ikke gjøre annet enn å veilede til gode løsninger. De fleste vil da ta til seg de gode løsningene og bli bedre integrert i samfunnet etter hvert. Enkelte kan en dessverre ikke redde.

Joda, ordet bitterpikk er kanskje nedlatende, men det beskriver i hvert fall ganske presist hva det dreier seg om: Bitre menn som ikke har fått seg et ligg, kanskje aldri, kanskje ikke på en stund, og definitivt ikke så ofte som de selv synes de fortjener bare fordi de er menn og det er et behov på linje med behovet for mat.

Jeg kan godt skrive "disse mennene", "tapere", "kvinnehatere", "motstandere av (det de innbiller seg er) feministstaten" osv, men det blir ikke mer presist av den grunn, ei heller spesielt mer respektfullt. Men for all del, kom med en passende merkelapp, og jeg bruker den gjerne.

Anonymous poster hash: 927e8...209

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å kalle menn som sliter på relasjonsmarkedet for "bitterpikker", du synes ikke det er nedlatende?

Det er godt mulig det er det, akkurat som de selv og symperne deres konsekvent omtaler kvinner i nedlatende ordelag. Men se posten min over. Kom med en bedre samlebetegnelse, og jeg bruker den gjerne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du etterlyser sympati for menn som sliter i sexmarkedet i en tråd om en mann som har begått massemord med begrunnelse i at han sliter i sexmarkedet. Legitimering av motivet er faretruende nært å legitimere handlingen. Jeg synes ikke det er rart at denne tråden ikke flyter over av sympati.

Noe som bør møtes med et styrket psykisk helsevern, ikke med skjenneprekner mot damer som avviser Nice Guys. Man kan forøvrig få kjærlighet på mange andre måter enn via et aktivt sexliv.

Nå er kvinners manglende sympati og forståelse for skjevhetene på kjønnsmarkedet og for menn som sliter et gammelt tema her på KG, det oppstod ikke i denne tråden. Og det jeg reagerer på er ikke at kvinner er sinte på en mann som har begått massemord, men at man er så lite villige til å erkjenne hvilke skjevheter som faktisk eksisterer på kjønnsmarkedet. Først og fremst på sexrelasjonsmarkedet, men også på partnermarkedet der de unge kvinnene stiller vesentlig sterkere enn tilsvarende attraktive unge menn. Fordi unge kvinner er aktuelle som kjærester for menn i flere årstrinn over dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Det er godt mulig det er det, akkurat som de selv og symperne deres konsekvent omtaler kvinner i nedlatende ordelag. Men se posten min over. Kom med en bedre samlebetegnelse, og jeg bruker den gjerne.

Tja, hva med "menn"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Joda, ordet bitterpikk er kanskje nedlatende, men det beskriver i hvert fall ganske presist hva det dreier seg om: Bitre menn som ikke har fått seg et ligg, kanskje aldri, kanskje ikke på en stund, og definitivt ikke så ofte som de selv synes de fortjener bare fordi de er menn og det er et behov på linje med behovet for mat.

Jeg kan godt skrive "disse mennene", "tapere", "kvinnehatere", "motstandere av (det de innbiller seg er) feministstaten" osv, men det blir ikke mer presist av den grunn, ei heller spesielt mer respektfullt. Men for all del, kom med en passende merkelapp, og jeg bruker den gjerne.

Du trenger ikke sette noen merkelapp. Du trenger bare å møte sinte frustrerte menn med konstruktive spørsmål. Det er så utrolig lite som skal til for å få de aller fleste av dem til å føle seg selv så mye bedre. Det er veldig lite innsats som skal til for å sette igang en positiv spiral. Hvorfor ikke bidra der? Det er noe så enkelt som å ta individet på alvor. Det alene vil være nok til at de fleste av dem klarer å forløse den siden av seg som gjør dem akseptert i samfunnet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Dette henger ikke på greip. Det er jo først og fremst på sexrelasjonsmarkedet kvinnen har overtaket, de fleste menn kan få seg en kjæreste og få sex på med henne. Det du imidlertid har rett i er at dette er et marked der din attraktivitet bestemmer hvor lett du har det, og man ikke forvente å få noen man ikke har sjans på som kjæreste. Å være narisissist trenger heller ikke være til hinder så lenge man er det på den rette måten.

Tar bare utgangspunkt i hva han skriver i manifestet sitt og sier i videoene sine. Det var kjæreste han ville ha, noen å gå hånd i hånd med og se på solnedganger og sånn. Sex og klining også selvfølgelig, men det er jo selvsagt. Og han var narsissist på alle de gale måtene. Han mente at han hadde krav på det fordi han var digg, hadde kule klær, fine smykker, stilig bil, perfekt hårsveis, var en gentleman og bedre enn alle andre. Han prøvde å skade jenter fordi de ikke så på ham, han kastet kaffe på pene jenter og forelskede par fordi han syntes de fortjente det fordi de var forelsket og ingen var forelsket i ham. Han skulle drepe broren sin fordi lillebroren kom til å få seg kjæreste og sex før ham. Han hatet kjæresten til lillesøsteren sin fordi de var forelsket i hverandre.

Og han var åpen om det til folk rundt seg at han tenkte på den måten.

Han hadde en haug med menn som barmhjertiget seg over ham og gav ham tips, som han ikke tok. Han bare fortsatte å surve og kaste kaffe og appelsinjuice på damer.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er kvinners manglende sympati og forståelse for skjevhetene på kjønnsmarkedet og for menn som sliter et gammelt tema her på KG, det oppstod ikke i denne tråden. Og det jeg reagerer på er ikke at kvinner er sinte på en mann som har begått massemord, men at man er så lite villige til å erkjenne hvilke skjevheter som faktisk eksisterer på kjønnsmarkedet. Først og fremst på sexrelasjonsmarkedet, men også på partnermarkedet der de unge kvinnene stiller vesentlig sterkere enn tilsvarende attraktive unge menn. Fordi unge kvinner er aktuelle som kjærester for menn i flere årstrinn over dem.

Hva med at menn som lider under disse skjevhetene du beskriver kanskje burde ta ansvaret for å prøve å forstå kvinner bedre?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, hva med "menn"?

Nei, det er en direkte fornærmelse overfor de aller fleste menn som oppfører seg anstendig og respekterer kvinner og verken tvinger, truer eller sutrer seg til sex. Så å si alle menn jeg kjenner er forferdet over at holdninger som dine og Cuckold sine florerer på internett.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Hva med at menn som lider under disse skjevhetene du beskriver kanskje burde ta ansvaret for å prøve å forstå kvinner bedre?

Så du synes at folk som sliter psykisk skal få alt ansvaret for å bli friske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

Hvorfor i helvete blir det dratt frem at han har Asperger? Det er ingenting som tilsier at det flere av oss med Asperger som dreper folk, enn nevrotypiske mennesker. Man mistenkte også den samme diagnosen på ABB. SLUTT MED DET FORBANNA VRØVLET.

Endret av Dude91
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar bare utgangspunkt i hva han skriver i manifestet sitt og sier i videoene sine. Det var kjæreste han ville ha, noen å gå hånd i hånd med og se på solnedganger og sånn. Sex og klining også selvfølgelig, men det er jo selvsagt. Og han var narsissist på alle de gale måtene. Han mente at han hadde krav på det fordi han var digg, hadde kule klær, fine smykker, stilig bil, perfekt hårsveis, var en gentleman og bedre enn alle andre. Han prøvde å skade jenter fordi de ikke så på ham, han kastet kaffe på pene jenter og forelskede par fordi han syntes de fortjente det fordi de var forelsket og ingen var forelsket i ham. Han skulle drepe broren sin fordi lillebroren kom til å få seg kjæreste og sex før ham. Han hatet kjæresten til lillesøsteren sin fordi de var forelsket i hverandre.

Og han var åpen om det til folk rundt seg at han tenkte på den måten.

Han hadde en haug med menn som barmhjertiget seg over ham og gav ham tips, som han ikke tok. Han bare fortsatte å surve og kaste kaffe og appelsinjuice på damer.

Poenget mitt er at det er på sexrelasjonsmarkedet kvinner har det største overtaket, altså når det gjelder uforpliktende sex, sex for sexens skyld. Så lenge det fødes omtrent like mange gutter som jenter og gruppen menn som ønsker en å dele livet med ikke er vesentlig større enn gruppen kvinner som ønsker en å dele livet med vil de to kjønn stille ganske likt på partnermarkdet. Vel å merke når man ser livet under ett. For siden de unge kvinnene ofte velger partner fra årskullene over dem vil de unge kvinnene stille sterkere enn tilsvarende attraktive unge gutter også på partnermarkdet. At dette jevner seg ut når man ser livet under ett hjelper ikke den unge gutten.

Derfor ble det litt feil når du fremstilte det som at det skulel være omvendt også for menn, at det skulle være lettere å få tilfeldig sex enn et forhold. For menn som ikke tilhører det priviligerte sjikt - de mest populære 20-30% som får langt mer enn sin del av den tilfeldige sexen - vil det være lettere å få kjæreste enn å få tilfeldig sex. Fordi markedet ikke er fullt så skjevt på partnermarkedet som på markedet for tilfeldig sex. Altså helt omvendt av det jenter vil oppleve. (Der det er veldig veldig lett å få uforpliktende sex, men litt vanskeligere å finne en partner av de man helst vil ha.)

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaffekrus

Å kalle menn som sliter på relasjonsmarkedet for "bitterpikker", du synes ikke det er nedlatende?

Det er nedlatende og ment å være det også. Like mye som bitterfitter, golddiggers og horer er det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Du sier selv at det over tid ikke er noen skjevhet i kjønnsmarkedet (jeg vil forresten gjerne vite hvor du har den grafen fra). I tillegg er det noe som heter at det finnes en tid og et sted for alt - en tråd om massedrap begrunnet i manglende sex er ikke stedet for å diskutere enkelte menns manglende seksualliv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Nei, det er en direkte fornærmelse overfor de aller fleste menn som oppfører seg anstendig og respekterer kvinner og verken tvinger, truer eller sutrer seg til sex. Så å si alle menn jeg kjenner er forferdet over at holdninger som dine og Cuckold sine florerer på internett.

Så bra at du har full kontroll på hva alle menn du kjenner tenker og føler! Imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du trenger ikke sette noen merkelapp. Du trenger bare å møte sinte frustrerte menn med konstruktive spørsmål. Det er så utrolig lite som skal til for å få de aller fleste av dem til å føle seg selv så mye bedre. Det er veldig lite innsats som skal til for å sette igang en positiv spiral. Hvorfor ikke bidra der? Det er noe så enkelt som å ta individet på alvor. Det alene vil være nok til at de fleste av dem klarer å forløse den siden av seg som gjør dem akseptert i samfunnet.

Nå er dette en diskusjon hvor vi snakker om en bestemt gruppe menn med utgangspunkt i en tragisk hendelse. Det er noe annet enn hvordan man forholder seg til de mennene det gjelder når man treffer dem i livet ellers.

Jeg har et familiemedlem som er en tikkende bombe med skremmende mange fellestrekk med denne fyren, og jeg kan love deg at han får oppmerksomhet og omsorg og konstruktive spørsmål. Jeg lurer bare veldig på hva du driver med som sitter der og dømmer ut fra en diskusjon som foregår på et generelt plan.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke dette handler om at de ikke forstår kvinner. Skjevheten er en markedsskjevhet som henger sammen med at unge kvinner ofte finner seg partner over henne i alder. Det er selvsagt alltid en fordel å forstå det annet kjønn, men jeg tror ikke man kan komme unna denne skjevheten selv om unge menn skulle bli aldri så kloke på kvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så du synes at folk som sliter psykisk skal få alt ansvaret for å bli friske?

Samfunnet som helhet og fagfolk i sin delhet har ansvaret, men først og fremst har individene selv ansvaret for å ta imot hjelp og være villige til å forandre seg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er en generasjon unge som vokser opp nå som føler vi har "rett" på veldig mye, og jeg synes det er så sinnsykt skummelt. Jeg kjenner flere gutter som ikke skjønner hvorfor ikke kvinner bare daler ned i fanget på dem, fordi de er jo så "snille fyrer" og de føler de har krav på kvinner på grunn av dette. Som om vi er godteriautomater som de kan putte snill-mynter på så kommer det sex ut. Den fyren her er jo selvfølgelig et helt ekstremt tilfelle men om du henger litt rundt på nettet så finner du hele nettsamfunn bestående av menn med samme tankegang. Jeg tror det er veldig mange gutter rundt omkring som sitter inne med mye bitterhet mot kvinner, og det skremmer meg egentlig.

Anonymous poster hash: f38dc...4fa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...