Gjest Offensive Pie Skrevet 25. mai 2014 #161 Del Skrevet 25. mai 2014 Skjevheten på partnermarkdet vil med nødvendighet medføre at det er flere 20-årige menn uten partner enn 20-årige kvinner uten partner. Så jo, skjevheten på partnermarkedet er faktisk en del av forklaringen på at det er såpass mange single 20-årige menn. At manglende sex ikke kan være en underliggende årsak til frustrasjon som i visse tilfeller kan gi utløp i vold er en ganske dristig påstand. Menn trenger ikke å være maskiner selv om de påvirkes psykisk av omstendighetene og livet de lever. De yngste 20-åringene kan da bli sammen meg 18-19-åringer, så forskyvningen vil ikke være så langvarig som du påstår - gitt av vi legger den gjeldende statistikken på 2-3 års forskjell til grunn. Manglende sex kan føre til frustrasjon, ja, men dette frustrasjonen vil ikke gå over i voldsbruk med mindre man mangler mekanismer og ressurser til å takle frustrasjonen på mentalt vis. Det at man blir påvirket av egen livssituasjon er selvfølgelig, men det betyr ikke at man ender opp med voldsbruk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 25. mai 2014 #162 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) De yngste 20-åringene kan da bli sammen meg 18-19-åringer, så forskyvningen vil ikke være så langvarig som du påstår - gitt av vi legger den gjeldende statistikken på 2-3 års forskjell til grunn. Manglende sex kan føre til frustrasjon, ja, men dette frustrasjonen vil ikke gå over i voldsbruk med mindre man mangler mekanismer og ressurser til å takle frustrasjonen på mentalt vis. Det at man blir påvirket av egen livssituasjon er selvfølgelig, men det betyr ikke at man ender opp med voldsbruk. Her har du åpenbart ikke forstått hva dette dreier seg om. At man som 20-årig mann kan bli sammen med en jente som er yngre betyr jo ikke at det ikke er noen skjevhet i markedet, for i den grad jenter på din egen alder i stor grad velger menn som er noen år eldre, og du kanskje bare anser jenter ned til 18 aktuelle for deg, har du færre å velge mellom enn jentene i ditt kull, de som både er aktuelle for 20-årige gutter og gutter opp til 27-28, kanskje enda eldre. Som jeg skrev: Etter hvert som årene går vil menn også oppleve forsiden av medaljen, men dette er en gradvis prosess, og kvinnene vil ha overtaket i tenårene såvel som i 20-årene. Fordi det er så mange flere årskull menn som anser dem aktuelle som kjærester. Senere i livet slår det samme negativt ut for kvinnen, så det er jo ikke slik at denne skjevheten varer livet ut. Heldigvis. At du og jeg ikke ender opp som voldsmenn er uinteressant, det går ikke an å avvise at ufrivillig seksuell avholdenhet kan bidra til å skape aggresjons- og voldsatferd. Vi er skjønt enige om at det ideelle er at man greier å styre seg, men det er forskjell på hva som er ønskelig og hva som faktisk finner sted. Vi mennesker er forskjellige, og det er forhastet å avvise at seksuell frustrasjon og konsekvent avvisning for noen kan bidra til en psykisk tilstand der voldsatferd forekommer. Endret 25. mai 2014 av Cuckold 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Idollet Skrevet 25. mai 2014 #163 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Jeg tror dere kan slappe av jenter og resten. 99,999999% tar heller livet sitt selv når ingen aksepterer de Dette viser forøvrig hvor ilt og alene mange mennesker føler seg i dagens samfunn. Hvor kalde vi er mot andre og lite omsorgsfulle. Gi en klapp på skuldrene til en venn eller venninne. Ta kontakt med dem dere ser er alene og tenk på andre. Slik at de uten gode familiebånd og vennskap, som i tillegg ikke gjør det noe bra på andre av de viktigste delene av livet. Får et lys i hverdagen de også. Penger har ingen ting å si. Endret 25. mai 2014 av Idollet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffekrus Skrevet 25. mai 2014 #164 Del Skrevet 25. mai 2014 Akkurat, og da må de også TILBYS hjelp. Det hjelper lite at kvinner og andre menn sitter og slenger dritt til dem og trykker den enda lenger ned. Da må de være villig til å kontakte legen sin for å få henvisning videre i systemet. Hjelpen kommer ikke dalende i fanget på noen og det krever en viss selvinnsikt for å skjønne at man har rotet seg inn på et sidespor. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lincoln Skrevet 25. mai 2014 #165 Del Skrevet 25. mai 2014 Da må de være villig til å kontakte legen sin for å få henvisning videre i systemet. Hjelpen kommer ikke dalende i fanget på noen og det krever en viss selvinnsikt for å skjønne at man har rotet seg inn på et sidespor. Jeg vet ikke om at det finnes noe offentlig tilbud til menn som blir valgt bort på relasjonsmarkedet. Mulig jeg tar feil. Har du noen eksempler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #166 Del Skrevet 25. mai 2014 Jeg vet ikke om at det finnes noe offentlig tilbud til menn som blir valgt bort på relasjonsmarkedet. Mulig jeg tar feil. Har du noen eksempler? Folk som har psykososiale problemer kan få behandling hos psykolog. For det er faktisk psykososiale problemer det er snakk om her. Og nei, det kommer ikke på tale å gi dem knullings på det offentliges regning, selv om det nok er det du og de vil. Anonymous poster hash: 927e8...209 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffekrus Skrevet 25. mai 2014 #167 Del Skrevet 25. mai 2014 Jeg vet ikke om at det finnes noe offentlig tilbud til menn som blir valgt bort på relasjonsmarkedet. Mulig jeg tar feil. Har du noen eksempler? Psykolog. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Idollet Skrevet 25. mai 2014 #168 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Jeg er enig med lincoln. Om man nekter kvinner å styre over egen kropp, ved å være prostituerte, og for de som ikke blir akseptert av sine kvinnelige medborgere å kjøpe seksuelle tjenester. Så blir de skikkelig frustrerte. De må få lov til å kjøpe sex, ellers kommer livskvaliteten til å gå ned til bunn. Man kan ikke tvinge damer til å ville være med enkelte, og da blir de gående alene. Damer blir tiltrukket av noen og andre ikke tydligvis, da blir de "munters" alene. Endret 25. mai 2014 av Idollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lincoln Skrevet 25. mai 2014 #169 Del Skrevet 25. mai 2014 Folk som har psykososiale problemer kan få behandling hos psykolog. For det er faktisk psykososiale problemer det er snakk om her. Og nei, det kommer ikke på tale å gi dem knullings på det offentliges regning, selv om det nok er det du og de vil. Anonymous poster hash: 927e8...209 Det å ikke ha draget på damer er ikke en diagnose så vidt jeg vet. I så fall må dette kringkastes mye bedre. Gutter må forstå at de kan få hjelp av det offentlige til å treffe jenter og leve fullverdige liv. Eller kan de det? Nei. De blir overlatt til seg selv, og latterliggjort på kjøpet Hvis et barn blir frosset ut klassen så tar man grep med klassen som helhet. Man kaller ikke den som blir frosset ut for "en liten bitterpikk" og sier han må skjerpe seg for at det er han det er noe galt med. Men med voksne menn så gjør man det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #170 Del Skrevet 25. mai 2014 Dette fikk meg til å tenke på visse menn her på KG som mener at kvinner burde være villig/pliktig til å gi medlidenhets sex til de som aldri får seg damer. Kunne noe slikt skjedd i Norge? http://www.dagbladet.no/2014/05/25/nyheter/utenriks/drap/usa/33490288/ Anonymous poster hash: 211f8...953 Han belyser bare den fiendtlige innstillingen svakerestilte menn møter i samfunnet. Bare åpningsinnlegget begynner jo umiddelbart å stigmatisere såkalte "bitterpikker" og allerede her er premissene satt for å kunne starte en umenneskeliggjøring av menn som på en eller annen måte ytrer misnøye med uoppfylte behov vedrørende kvinner. Det som hensynsløst overses er jo den settingen kvinner legger opp til som mennene egentlig ikke har bedt om. I de fleste sosiale situasjoner så kler kvinner seg faktisk med tanke på å se bra ut, med tanke å kunne tiltrukket seg ønsket oppmerksomhet. Når kvinner stadig lar det ligge sex i luften og samtidig nekte menn utløp for det så er det ikke rart man får et anstrengt forhold til både kvinner og de sosiale arenaene flertallet av unge mennesker samles. Kanskje kvinner burde stille seg spørsmålet hvorfor mange menn føler seg berettiget til å få sex med dem? Det kan overhodet ikke ha noe med at kvinner bevist skaper forventninger og håp med hensyn til klesvalg og væremåte for å kunne benytte seg av den oppmerksomheten seksuell interesse fra menn vil gi? Når man ikke kan dra i en kirkelig konfirmasjon uten å bli møtt med kvinner opp mot 50 som har på seg en kjole som ikke strekker seg lengre enn til litt under rumpa, så er det vel kanskje ikke så rart at menn forbinder sex med kvinner og derfor føler seg avvist, uakseptert og respektløst behandlet når deres fremstøt ikke resulterer i sex? Dette handler ikke om å legitimere det som har hendt. Fyren er åpenbart psykisk syk, medfødt eller drevet til det, men hvis kvinner ikke er villig til å se på kausaliteten her så er jo dette en stor grunn til at slike menn fortsetter å dukke opp. Disse mennene føler seg berettiget til kvinner fordi kvinner på mange måter inviterer mennene til å både stirre, la seg friste og ikke minst prøve seg, så kanskje kvinner bør revurdere sin egen berettigethet til å utfordre menns seksualitet for oppmerksomhet? Tøv! Jeg åpnet med å si hva JEG tenkte da jeg leste nyheten. Jeg mener det, og spesielt etter å ha sett videoen han la ut der han sier ting som jeg har lest i mange tråder her på Kg. Deretter spurte jeg dere om noe slikt kunne skjedd her i Norge. Jeg har ikke lagt føring på noe som helst, noe de ulike svarene i tråden vitner om. Det ironiske er at igjen virker det som om det er kvinnenes feil. Joda, de fleste her er enige i at akkurat denne gutten må være psykisk syk men generelt skriver dere at kvinnene må bære ansvaret. Nok engang. Anonymous poster hash: 211f8...953 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Idollet Skrevet 25. mai 2014 #171 Del Skrevet 25. mai 2014 Tøv! Jeg åpnet med å si hva JEG tenkte da jeg leste nyheten. Jeg mener det, og spesielt etter å ha sett videoen han la ut der han sier ting som jeg har lest i mange tråder her på Kg. Deretter spurte jeg dere om noe slikt kunne skjedd her i Norge. Jeg har ikke lagt føring på noe som helst, noe de ulike svarene i tråden vitner om. Det ironiske er at igjen virker det som om det er kvinnenes feil. Joda, de fleste her er enige i at akkurat denne gutten må være psykisk syk men generelt skriver dere at kvinnene må bære ansvaret. Nok engang. Anonymous poster hash: 211f8...953 Det er noe som kan skje alle steder, om noen mennesker er syke nok. Derimot vil nok bare 1 av milliarden være så forskrudd i hodet at han faktisk gjør noe slikt. Den vanlige reaksjonen er selvmord eller å løse dameproblemene på andre vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #172 Del Skrevet 25. mai 2014 Hvis et barn blir frosset ut klassen så tar man grep med klassen som helhet. Man kaller ikke den som blir frosset ut for "en liten bitterpikk" og sier han må skjerpe seg for at det er han det er noe galt med. Men med voksne menn så gjør man det. Fordi det er forskjell på mobbing og det at andre ikke vil ha sex med deg, til tross for hva enkelte menn ser ut til å mene. En kvinne som ikke vil ha sex med en voksen mann mobber ham ikke. Anonymous poster hash: d545c...41c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #173 Del Skrevet 25. mai 2014 Er det bare meg, eller fremstår han rimelig.. følelseløs og "falsk" her? Er vel eit tegn på at han manglet noe annet enn liggings. Minner men egentlig mest om Chrisitan Bale i American Psycho. Herregud... For en parodi! Ikke rart ingen har tett den videoen der seriøst.. Er det i det noen som så denne videoen før kaoset brøt løs?Anonymous poster hash: 072f7...736 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julia83 Skrevet 25. mai 2014 #174 Del Skrevet 25. mai 2014 Selv om han om han hadde hatt kjærest eller ikke blitt avvist, tror jeg likevel han på et eller annet tidspunkt kunne begått et eller flere drap. Feks ved konflikter på jobben hadde han lagt skylden på kolleger etc, derfor tror jeg det er litt feil å bare fokusere på avvisningene. Han virker helt uten empati og har sikkert minst en diagnose i tillegg til narsisime. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teeden Skrevet 25. mai 2014 #175 Del Skrevet 25. mai 2014 Tøv! Jeg åpnet med å si hva JEG tenkte da jeg leste nyheten. Jeg mener det, og spesielt etter å ha sett videoen han la ut der han sier ting som jeg har lest i mange tråder her på Kg. Deretter spurte jeg dere om noe slikt kunne skjedd her i Norge. Jeg har ikke lagt føring på noe som helst, noe de ulike svarene i tråden vitner om. Det ironiske er at igjen virker det som om det er kvinnenes feil. Joda, de fleste her er enige i at akkurat denne gutten må være psykisk syk men generelt skriver dere at kvinnene må bære ansvaret. Nok engang. Anonymous poster hash: 211f8...953 For å få menn til å føle seg berettiget til sex, absolutt. Du må være rimelig trangsynt og enspora for å ikke være enig i at kvinner ikke gjør sitt for å være så tiltrekkende som mulig. Og når kvinner slenger så mye sex i luften at det nærmest blir unaturlig å ikke legge an på dem, så kan de heller ikke stille seg uforstående til t menn får et anstrengt og frustrert forhold til kvinner når de atpåtil viser null forståelse for hva de gjør med guttene. Det var ille være tenåringsgutt å måtte finne meg i å ta tentamen med en jente ikledd minikjørt festet nederst på hoftene så du kunne se den rosa stringen stikke ut, og denne måten kvinner naturlig kan gå rundt å småblotte seg i en hver anledning de sosialiserer med gutter, så er det ikke rart at guttene føler seg snytt og lekt med når de blir avvist. Kvinner kler seg bevist sexy for å få menn til å vise interesse uten å nødvendigvis ha noen interesse utover det å vinne oppmerksomhet. Og ikke tro at dette kun handler om å ikke få sex. Men kvinner aktiverer konkurranseinstinktene i menn på denne måten, og plutselig blir en vennskaplig dialog om trivialiteter omgjort til konkurranse som ødelegger kameratslig stemning og avslappende sosialisering til et mer anstrengt kjemping om de øverste plassene i hiarkiet. Det går med andre ut over den sosiale trivselen til flertallet av menn, dermed blir de mer kalde, kyniske, trives mindre som igjen kan resultere i det som verre er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lincoln Skrevet 25. mai 2014 #176 Del Skrevet 25. mai 2014 Fordi det er forskjell på mobbing og det at andre ikke vil ha sex med deg, til tross for hva enkelte menn ser ut til å mene. En kvinne som ikke vil ha sex med en voksen mann mobber ham ikke. Anonymous poster hash: d545c...41c Det å bli frosset ut og holdt utenfor kan nok oppleves som mobbing for de det gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #177 Del Skrevet 25. mai 2014 Det å bli frosset ut og holdt utenfor kan nok oppleves som mobbing for de det gjelder. Å ikke ville ha sex med en mann er da faen ikke det samme som å fryse ham ut eller holde ham utenfor. De som opplever det som mobbing, bør gå i seg selv. Anonymous poster hash: 927e8...209 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffekrus Skrevet 25. mai 2014 #178 Del Skrevet 25. mai 2014 Det å ikke ha draget på damer er ikke en diagnose så vidt jeg vet. I så fall må dette kringkastes mye bedre. Gutter må forstå at de kan få hjelp av det offentlige til å treffe jenter og leve fullverdige liv. Eller kan de det? Nei. De blir overlatt til seg selv, og latterliggjort på kjøpet Hvis et barn blir frosset ut klassen så tar man grep med klassen som helhet. Man kaller ikke den som blir frosset ut for "en liten bitterpikk" og sier han må skjerpe seg for at det er han det er noe galt med. Men med voksne menn så gjør man det. Jeg vet ikke om at det finnes noe offentlig tilbud til menn som blir valgt bort på relasjonsmarkedet. Mulig jeg tar feil. Har du noen eksempler? Det finnes offentlig tilbud til folk med personlige problemer. Og de dukker gjerne opp ved konstant avvisning fra damer/ og ellers i samfunnet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Idollet Skrevet 25. mai 2014 #179 Del Skrevet 25. mai 2014 Og ikke tro at dette kun handler om å ikke få sex. Men kvinner aktiverer konkurranseinstinktene i menn på denne måten, og plutselig blir en vennskaplig dialog om trivialiteter omgjort til konkurranse som ødelegger kameratslig stemning og avslappende sosialisering til et mer anstrengt kjemping om de øverste plassene i hiarkiet. Det går med andre ut over den sosiale trivselen til flertallet av menn, dermed blir de mer kalde, kyniske, trives mindre som igjen kan resultere i det som verre er. Akkurat det tror jeg stemmer. Damer skal liksom være frigjorte, men det går da an å ta hensyn. Ikke gå slik kledd. Om man hadde gjort slikt mindre utbredt i samfunnet og mer i det private liv, ville det sikkert blitt bedre for guttene i skolen og hele pakka. Mindre fiendskap og hierarki osv. Kanskje det beste er at gutter og jenter går på forskjellige skoler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #180 Del Skrevet 25. mai 2014 Det å bli frosset ut og holdt utenfor kan nok oppleves som mobbing for de det gjelder. Det at noe ikke vil ha sex med deg er ikke å fryse deg ut. Det koster da noe helt annet å ha sex med noen man ikke vil ha sex med enn å si "hei" til dem i gangen eller delta i gruppearbeid. Det vet alle oppegående mennesker, hvis ikke later de som noe annet for argumentasjonens skyld. Så skal det sies at av helt naturlige grunner stilles det andre forventninger til at voksne klarer seg selv enn at barn gjor det. Mange slike menn har enorm selvmedlidenhet samtidig som de nekter å bli sett på som stakkarslige av andre. Det å behandle sexmangel som mobbing ville nok ikke bli veldig attraktivt selv for de involverte. Jeg kan ikke se en mann komfortabel med å ha med seg en psykolog til nattklubben som ber alle kvinner til stede sette seg ned i sirkel så "vi kan snakke om hvorfor ingen av dere vil ha sex med Ragnar". Anonymous poster hash: d545c...41c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå