Gå til innhold

Jeg vet ikke hvorfor dere aldri har vært tiltrukket av meg, men jeg vil straffe dere for det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor i helvete blir det dratt frem at han har Asperger? Det er ingenting som tilsier at det flere av oss med Asperger som dreper folk, enn nevrotypiske mennesker. Man mistenkte også den samme diagnosen på ABB. SLUTT MED DET FORBANNA VRØVLET.

Det er ingen som mener at alle med Asperger er farlige, men det kan være greit å vite at folk med Asperger ofte ikke blir fulgt opp slik de skal.

Anonymous poster hash: 927e8...209

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier selv at det over tid ikke er noen skjevhet i kjønnsmarkedet (jeg vil forresten gjerne vite hvor du har den grafen fra). I tillegg er det noe som heter at det finnes en tid og et sted for alt - en tråd om massedrap begrunnet i manglende sex er ikke stedet for å diskutere enkelte menns manglende seksualliv.

Grafen er en skisse jeg selv har laget, den viser en tendens og må ikke tas for mer enn en skisse. Den gir et riktig bilde dersom det er riktig at det er langt flere par der han er eldre enn henne enn det er par der hun er eldre enn ham. Og det har vi statistikk på.

Hvis man ikke skulle kunne debattere at unge menn har det vanskeligere enn unge kvinner i en tråd som dette ser jeg ikke hva vi overhodet skulle diskutere i denne tråden. Bortsett fra å si «Huff, så ille!» og «Ja, så tragisk.»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så bra at du har full kontroll på hva alle menn du kjenner tenker og føler! Imponerende.

Jeg har full kontroll på hva de sier til meg. Det er ikke så veldig imponerende, egentlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Jeg har full kontroll på hva de sier til meg. Det er ikke så veldig imponerende, egentlig.

Nei, det var ikke så imponerende. Du vet altså ikke i det hele tatt hva de tenker og føler. Det var dumt, jeg trodde det var en ekte tankeleser her! Endret av Lincoln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Grafen er en skisse jeg selv har laget, den viser en tendens og må ikke tas for mer enn en skisse. Den gir et riktig bilde dersom det er riktig at det er langt flere par der han er eldre enn henne enn det er par der hun er eldre enn ham. Og det har vi statistikk på.

Hvis man ikke skulle kunne debattere at unge menn har det vanskeligere enn unge kvinner i en tråd som dette ser jeg ikke hva vi overhodet skulle diskutere i denne tråden. Bortsett fra å si «Huff, så ille!» og «Ja, så tragisk.»

...men denne aldersdiskrepansen bør da ikke være et problem for yngre menn, siden de da kan søke seg partnere som er et par år yngre enn dem selv?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Samfunnet som helhet og fagfolk i sin delhet har ansvaret, men først og fremst har individene selv ansvaret for å ta imot hjelp og være villige til å forandre seg.

Akkurat, og da må de også TILBYS hjelp.

Det hjelper lite at kvinner og andre menn sitter og slenger dritt til dem og trykker den enda lenger ned.

Endret av Lincoln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du etterlyser sympati for menn som sliter i sexmarkedet i en tråd om en mann som har begått massemord med begrunnelse i at han sliter i sexmarkedet. Legitimering av motivet er faretruende nært å legitimere handlingen. Jeg synes ikke det er rart at denne tråden ikke flyter over av sympati.

Noe som bør møtes med et styrket psykisk helsevern, ikke med skjenneprekner mot damer som avviser Nice Guys. Man kan forøvrig få kjærlighet på mange andre måter enn via et aktivt sexliv.

Han belyser bare den fiendtlige innstillingen svakerestilte menn møter i samfunnet. Bare åpningsinnlegget begynner jo umiddelbart å stigmatisere såkalte "bitterpikker" og allerede her er premissene satt for å kunne starte en umenneskeliggjøring av menn som på en eller annen måte ytrer misnøye med uoppfylte behov vedrørende kvinner.

Det som hensynsløst overses er jo den settingen kvinner legger opp til som mennene egentlig ikke har bedt om. I de fleste sosiale situasjoner så kler kvinner seg faktisk med tanke på å se bra ut, med tanke å kunne tiltrukket seg ønsket oppmerksomhet. Når kvinner stadig lar det ligge sex i luften og samtidig nekte menn utløp for det så er det ikke rart man får et anstrengt forhold til både kvinner og de sosiale arenaene flertallet av unge mennesker samles. Kanskje kvinner burde stille seg spørsmålet hvorfor mange menn føler seg berettiget til å få sex med dem? Det kan overhodet ikke ha noe med at kvinner bevist skaper forventninger og håp med hensyn til klesvalg og væremåte for å kunne benytte seg av den oppmerksomheten seksuell interesse fra menn vil gi? Når man ikke kan dra i en kirkelig konfirmasjon uten å bli møtt med kvinner opp mot 50 som har på seg en kjole som ikke strekker seg lengre enn til litt under rumpa, så er det vel kanskje ikke så rart at menn forbinder sex med kvinner og derfor føler seg avvist, uakseptert og respektløst behandlet når deres fremstøt ikke resulterer i sex?

Dette handler ikke om å legitimere det som har hendt. Fyren er åpenbart psykisk syk, medfødt eller drevet til det, men hvis kvinner ikke er villig til å se på kausaliteten her så er jo dette en stor grunn til at slike menn fortsetter å dukke opp. Disse mennene føler seg berettiget til kvinner fordi kvinner på mange måter inviterer mennene til å både stirre, la seg friste og ikke minst prøve seg, så kanskje kvinner bør revurdere sin egen berettigethet til å utfordre menns seksualitet for oppmerksomhet?

Endret av Teeden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men denne aldersdiskrepansen bør da ikke være et problem for yngre menn, siden de da kan søke seg partnere som er et par år yngre enn dem selv?

Nei, det er ikke så enkelt. For jo lenger nedover i alder vi kommer, jo mer umodne blir jentene. Selv om noen av dem tror noe annet selv. Og for de aller yngste blir det ganske uaktuelt å finne en kjæreste som er yngre, rett og slett fordi man da vil måtte gå på kjærestjakt blant barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han belyser bare den fiendtlige innstillingen svakerestilte menn møter i samfunnet. Bare åpningsinnlegget begynner jo umiddelbart å stigmatisere såkalte "bitterpikker" og allerede her er premissene satt for å kunne starte en umenneskeliggjøring av menn som på en eller annen måte ytrer misnøye med uoppfylte behov vedrørende kvinner.

Det som hensynsløst overses er jo den settingen kvinner legger opp til som mennene egentlig ikke har bedt om. I de fleste sosiale situasjoner så kler kvinner seg faktisk med tanke på å se bra ut, med tanke å kunne tiltrukket seg ønsket oppmerksomhet. Når kvinner stadig lar det ligge sex i luften og samtidig nekte menn utløp for det så er det ikke rart man får et anstrengt forhold til både kvinner og de sosiale arenaene flertallet av unge mennesker samles. Kanskje kvinner burde stille seg spørsmålet hvorfor mange menn føler seg berettiget til å få sex med dem? Det kan overhodet ikke ha noe med at kvinner bevist skaper forventninger og håp med hensyn til klesvalg og væremåte for å kunne benytte seg av den oppmerksomheten seksuell interesse fra menn vil gi? Når man ikke kan dra i en kirkelig konfirmasjon uten å bli møtt med kvinner opp mot 50 som har på seg en kjole som ikke strekker seg lengre enn til litt under rumpa, så er det vel kanskje ikke så rart at menn forbinder sex med kvinner og derfor føler seg avvist, uakseptert og respektløst behandlet når deres fremstøt ikke resulterer i sex?

Dette handler ikke om å legitimere det som har hendt. Fyren er åpenbart psykisk syk, medfødt eller drevet til det, men hvis kvinner ikke er villig til å se på kausaliteten her så er jo dette en stor grunn til at slike menn fortsetter å dukke opp. Disse mennene føler seg berettiget til kvinner fordi kvinner på mange måter inviterer mennene til å både stirre, la seg friste og ikke minst prøve seg, så kanskje kvinner bør revurdere sin egen berettiget til å utfordre menns seksualitet for oppmerksomhet?

Så det er skjørtelengden som avgjør i hvilken grad offeret eller gjerningsmannen har skylden for en voldtekt? Hva med ansvaret menn har for ikke å tenke koffert hver gang de ser litt mer hud enn de vanligvis gjør? Jeg trodde vi hadde kommet lenger i 2014.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Like solid argumentasjon som i Lille Lørdags legendariske "for det har jeg lest i en bok - som jeg har skrevet selv".

Man kan ikke debattere at unge menn har det vanskeligere enn unge kvinner. Man kan debattere om det er slik og i hvilke sammenhenger menn har det vanskeligere enn kvinner, og omvendt. Seksuelle overgrep og uønsket seksuell oppmerksomhet er det kvinner som rammes av i større grad enn menn.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er veldig interessant at man sjeldent hører om mindre attraktive kvinner som klager over at top notch menn ikke vil ha dem, for de vet at de ikke er attraktive for disse mennene. Jeg hører derimot ofte menn som klager over at jenter ikke vil ha dem, men om de får oppmerksomhet er ikke jenta bra nok fordi hun ikke er en tier. Jeg skjønner ikke når respekt og vennlighet mot kvinner ble en dyd som burde belønnes med sex, det er faktisk sånn alle mennesker burde oppføre seg.

Sier ikke at dette gjelder de fleste menn, de fleste menn er supre mennesker med god selvinnsikt. Jeg er bare så nysgjerrig på hvor denne følelsen av "jeg har krav på dette og dette fordi jeg er sånn og sånn" kommer fra.

Anonymous poster hash: f38dc...4fa
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat, og da må de også TILBYS hjelp.

Det hjelper lite at kvinner og andre menn sitter og slenger dritt til dem og trykker den enda lenger ned.

Har jeg noen sinne sagt at de ikke skal tilbys hjelp?

Og til disse mennene som forteller meg hva de mener, så er det det de sier de også. Disse mennene trenger hjelp. Problemet er bare at mange av dem er overbevist om at det eneste de trenger er fitte og nekter å innse at de selv har et problem som de må løse - med hjelp fra omverdenen. (Ja, et par av mine mannlige venner er terapeuter.)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Dette handler ikke om å legitimere det som har hendt. Fyren er åpenbart psykisk syk, medfødt eller drevet til det, men hvis kvinner ikke er villig til å se på kausaliteten her så er jo dette en stor grunn til at slike menn fortsetter å dukke opp. Disse mennene føler seg berettiget til kvinner fordi kvinner på mange måter inviterer mennene til å både stirre, la seg friste og ikke minst prøve seg, så kanskje kvinner bør revurdere sin egen berettigethet til å utfordre menns seksualitet for oppmerksomhet?

... det finnes ikke noen gode svar på dette. Kanskje menn bør revurdere sin egen berettighet til kvinners seksuelle oppmerksomhet?

Nei, det er ikke så enkelt. For jo lenger nedover i alder vi kommer, jo mer umodne blir jentene. Selv om noen av dem tror noe annet selv. Og for de aller yngste blir det ganske uaktuelt å finne en kjæreste som er yngre, rett og slett fordi man da vil måtte gå på kjærestjakt blant barn.

Og jo yngre de blir, jo mer umodne blir også guttene. PUA-tankegangen er heller ikke veldig utbredt blant 13-åringene, som er de som vil bli rammet hardest i følge din tankegang. En mann på 20+ vil ikke ha problemer med å finne seg kjæreste basert på aldersdiskrepansen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like solid argumentasjon som i Lille Lørdags legendariske "for det har jeg lest i en bok - som jeg har skrevet selv".

Man kan ikke debattere at unge menn har det vanskeligere enn unge kvinner. Man kan debattere om det er slik og i hvilke sammenhenger menn har det vanskeligere enn kvinner, og omvendt. Seksuelle overgrep og uønsket seksuell oppmerksomhet er det kvinner som rammes av i større grad enn menn.

Kom tilbake den dagen du har lest en bok om argumentasjon.

At kvinner og menn har litt ulike popularitetskurver gjennom livet henger nøye sammen med at kvinner ofte velger partner som er eldre enn henne. Dette slår heldig ut for kvinnen tidlig i livet, litt mindre heldig senere. Livet sett under ett stiller de to kjønn ganske likt på partnermarkedet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det finnes ikke noen gode svar på dette. Kanskje menn bør revurdere sin egen berettighet til kvinners seksuelle oppmerksomhet?

Og jo yngre de blir, jo mer umodne blir også guttene. PUA-tankegangen er heller ikke veldig utbredt blant 13-åringene, som er de som vil bli rammet hardest i følge din tankegang. En mann på 20+ vil ikke ha problemer med å finne seg kjæreste basert på aldersdiskrepansen.

Du overser at det er noe som heter pubertet, en periode der man går fra barn til ungdom. Jeg husker veldig godt hvor uaktuelt det var å ha en kjæreste på 11 når jeg selv var 13. Dette har for øvrig ingenting med PUA-tankegang å gjøre, så den ballen lar vi ligge.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er skjørtelengden som avgjør i hvilken grad offeret eller gjerningsmannen har skylden for en voldtekt? Hva med ansvaret menn har for ikke å tenke koffert hver gang de ser litt mer hud enn de vanligvis gjør? Jeg trodde vi hadde kommet lenger i 2014.

Hva med å slutte å forvente at menn skal se på kvinnelig nakenhet som om de er hetroseksuelle kvinner selv? Dette er jo en del av nedlatenhetene menn er nødt til å finne seg i. At det liksom er noe unormalt å tenke sex når kvinner kler seg med tanke på å fange mannlig oppmerksomhet og at så lenge kvinner ikke lar seg distrahere av kvinnelig nakenhet så trenger ikke menn å gjøre det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hadde ikke menn vært så forbaska kravstore så hadde nok flere av dem fått seg det de vil ha. Hilsen 5`er på skjønnhetsskalaen, og singel og sexløs som bare fy.

Anonymous poster hash: 849d3...a1a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Du overser at det er noe som heter pubertet, en periode der man går fra barn til ungdom. Jeg husker veldig godt hvor uaktuelt det var å ha en kjæreste på 11 når jeg selv var 13. Dette har for øvring ingenting med PUA-tankegang å gjøre, så den ballen lar vi ligge.

Partnermarkedet vil fortsatt ikke være årsaken til at menn på 20+ ikke får seg kjæreste. Det å ikke få seg kjæreste bør uansett ikke generaliseres til å ikke finne sin gruppe som kan gi aksept og nærhet. Manglende sexliv er ikke en underliggende årsak til vold. Menn er ikke maskiner der sex er det eneste som stopper dem fra å utøve vold, og derfor må få seg noe med jevnlig mellomrom. Jeg fatter ikke at du argumenterer for at menn skal generaliseres på det grunnlaget.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig interessant at man sjeldent hører om mindre attraktive kvinner som klager over at top notch menn ikke vil ha dem, for de vet at de ikke er attraktive for disse mennene. Jeg hører derimot ofte menn som klager over at jenter ikke vil ha dem, men om de får oppmerksomhet er ikke jenta bra nok fordi hun ikke er en tier. Jeg skjønner ikke når respekt og vennlighet mot kvinner ble en dyd som burde belønnes med sex, det er faktisk sånn alle mennesker burde oppføre seg.

Sier ikke at dette gjelder de fleste menn, de fleste menn er supre mennesker med god selvinnsikt. Jeg er bare så nysgjerrig på hvor denne følelsen av "jeg har krav på dette og dette fordi jeg er sånn og sånn" kommer fra.

Anonymous poster hash: f38dc...4fa

Men går top notch menn bort til mindre pene kvinner, presenterer oss, smiler, gnir skrittet litt forsiktig mot henne, ser forventingsfullt på henne når vi vil ha drikke? Spiller vi på attraktiviteten vår for å skape kontakt med dem? Blir vi invitert med på middager, reiser og blir sett på som en naturlig del av større begivenheter og spesielle anledninger det annet kjønn regisserer, som for eksempel busnessmiddager eller som reisefølge? Du må jo se på hvordan kvinner selv bruker sin seksuelle kapital for mer enn seksuelle settinger og dermed gjør seg til noe naturlig å konkurrere om oppmerksomheten til for menn uten samme seksuelle verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partnermarkedet vil fortsatt ikke være årsaken til at menn på 20+ ikke får seg kjæreste. Det å ikke få seg kjæreste bør uansett ikke generaliseres til å ikke finne sin gruppe som kan gi aksept og nærhet. Manglende sexliv er ikke en underliggende årsak til vold. Menn er ikke maskiner der sex er det eneste som stopper dem fra å utøve vold, og derfor må få seg noe med jevnlig mellomrom. Jeg fatter ikke at du argumenterer for at menn skal generaliseres på det grunnlaget.

Skjevheten på partnermarkdet vil med nødvendighet medføre at det er flere 20-årige menn uten partner enn 20-årige kvinner uten partner. Så jo, skjevheten på partnermarkedet er faktisk en del av forklaringen på at det er såpass mange single 20-årige menn.

At manglende sex ikke kan være en underliggende årsak til frustrasjon som i visse tilfeller kan gi utløp i vold er en ganske dristig påstand. Menn trenger ikke å være maskiner selv om de påvirkes psykisk av omstendighetene og livet de lever.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...